Matematika

Ikona poučevalne enote Cilji

 

Učni sklop:Oklepaji v računih

Učenci:

-vedo, da lahko seštevajo več seštevancev oz. množijo več števil v poljubnem vrstnem redu,
-pri sestavljenih računih seštevanja in odštevanja računajo po vrsti od leve proti desni,
-pri sestavljenih računih seštevanja in množenja ali računih odštevanja in množenja, najprej množijo,
-pri sestavljenih računih seštevanja in deljenja ali računih odštevanja in deljenja, najprej delijo,
-pri računih, v katerih nastopajo vse štiri osnovne računske operacije, najprej množijo in delijo, nato računajo po vrsti od leve proti desni,
-znajo zapisati oklepaj,
-v računih z oklepajem najprej izračunajo, kar zahteva oklepaj, nato pa preostalo po že napisanih pravilih,ob ponazorilih sami oblikujejo sestavljeni račun in ga izračunajo.


Uporabljeno e-gradivo /IKT orodja/Projekt/Programska oprema… http://www.e-um.org/index.php


Ikona poučevalne enote Potek dela in izdelki učencev/dijakov

Z učenci smo na začetku ustno ponovili pravila, ki jih morajo upoštevati pri računanju z različnimi računskimi operacijami v enem računu. Nato sem jim predstavila delo v računalniški učilnici. Frontalno sem jim pokazala, kako se pride na spletno stran, ki smo jo tisto učno uro obiskali in povedala, da je namenjena učenju in ponavljanju matematičnih vsebin ter da jo lahko obiščejo tudi sami doma. Za tem sem jim razložila potek ure. Samostojno so morali reševati naloge s področja sestavljenih računov z oklepaji. Poudarila sem tudi to, da morajo natančno brati navodila in si ogledati tudi slikovna sporočila pri posameznih nalogah. Razložila sem jim, da pri nekaterih nalogah ni prostora, kjer bi lahko račun izračunali, zato je v tem primeru potrebno napisati izračun na liste, ki sem jim jih pred začetkom dela razdelila. Opozorila sem jih, da naj v primeru nerazumevanja nalog, dvignejo roko, da jih bom prišla usmerit v nadaljnje delo. Na koncu so morali učenci individualno sestaviti besedilno nalogo s tega področja, sosed pa jo je moral rešiti.

DELOVNI LIST ZA UČENCE (klik)

IZDELKI UČENCEV:

 

 

 

 

 

 


Ikona poučevalne enote Učiteljeve aktivnosti/naloge

Najprej sem morala poiskati ustrezne spletne strani in naloge primerne trenutni obravnavi snovi pri urah matematike. Nato sem natančno pripravila potek ure in jo nato konkretno tudi izvedla. Predvsem sem bila pozorna na podajanje natančnih navodil in na učence, ki ne zmorejo samostojno slediti izbranim nalogam na spletni strani E-uma. Potrebovali so veliko spodbud in dodatne razlage ob posamezni nalogi.


Ikona poučevalne enote Refleksija, zanimivosti, prednosti/slabosti/predlogi…

Priprava na uro je bila kar precej zahtevna, saj sem si morala natančno ogledati pripravljene naloge na spletnih straneh in preučiti možnosti, ki bi najbolje ustrezale moji skupini učencev. Po temeljitem premisleku sem se odločila za izvedbo zgoraj opisane učne ure. Spretnejši učenci so uspeli narediti več nalog, ostali pa manj. Tako pripravljena učna ura je omogočala učenje in utrjevanje znanja glede na individualne sposobnosti učencev. V takem primeru pa je potrebno zelo pozorno spremljati posameznikovo delo, da pravočasno opaziš prednosti in pomanjkljivosti v znanju učencev. Največ težav so imeli učenci, ki niso najbolj motivirani za šolsko delo, ki slabo berejo, ki potrebujejo spodbujanje in usmerjanje pri učenju. V tem primeru je delo za njih bolj zahtevno, kot bi bilo pri frontalni obravnavi.

Menim, da je bila priprava te učne ure časovno zahtevna, saj sem jo izvedla prvič in sem zato porabila veliko časa, da sem našla, pregledala in izbrala najprimernejše gradivo na spletnih straneh. Vsekakor pa je bila izvedba te ure vredna vsakega truda, saj so se učenci nanjo odzvali zelo pozitivno. Naslednjič bo izvedba lažja, ker bo gradivo že pripravljeno.

Gradivo se mi zdi primerno za četrti razred devetletne osnovne šole, saj je neposredno povezano s cilji zapisanimi v učnem načrtu za matematiko. Naloge so razporejene druga za drugo in prehajanje med njimi ni zahtevno, saj se z drsnikom lahko vsak trenutek vrneš na predhodno ali naslednjo nalogo. Naloge si sledijo postopno po zahtevnosti in so tako primerne za samostojno individualno ali skupinsko obravnavo snovi ali pa za ponavljanje in preverjanje znanja. Učenci lahko dobijo tudi takojšnjo informacijo o svojem delu in hkrati potrditev o dobro opravljenem delu. Zelo prijetne izkušnja bi lahko bila tudi naloga poslušanja, vendar pa tisto šolsko uro, ko smo bili na tej spletni strani, ni delala.

Menim, da je gradivo kvalitetno pripravljeno. Zelo organizirano podaja naloge in snov razlaga tudi teoretično. Potem so tu še dodatne naloge, ki omogočajo dodatno vajo tistim, ki jo potrebujejo.