Matematika
Učni sklop:Oklepaji v računih
Učenci:
-vedo, da lahko seštevajo
več seštevancev oz. množijo več števil v poljubnem vrstnem redu,
-pri sestavljenih računih
seštevanja in odštevanja računajo po vrsti od leve proti desni,
-pri sestavljenih računih
seštevanja in množenja ali računih odštevanja in množenja, najprej množijo,
-pri sestavljenih računih
seštevanja in deljenja ali računih odštevanja in deljenja, najprej delijo,
-pri računih, v katerih
nastopajo vse štiri osnovne računske operacije, najprej množijo in delijo, nato
računajo po vrsti od leve proti desni,
-znajo zapisati oklepaj,
-v računih z oklepajem
najprej izračunajo, kar zahteva oklepaj, nato pa preostalo po že napisanih
pravilih,ob ponazorilih sami
oblikujejo sestavljeni račun in ga izračunajo.
Uporabljeno e-gradivo /IKT orodja/Projekt/Programska oprema… http://www.e-um.org/index.php
Z učenci
smo na začetku ustno ponovili pravila, ki jih morajo upoštevati pri računanju z
različnimi računskimi operacijami v enem računu. Nato sem jim predstavila delo
v računalniški učilnici. Frontalno sem jim pokazala, kako se pride na spletno
stran, ki smo jo tisto učno uro obiskali in povedala, da je namenjena učenju in
ponavljanju matematičnih vsebin ter da jo lahko obiščejo tudi sami doma. Za tem
sem jim razložila potek ure. Samostojno so morali reševati naloge s področja
sestavljenih računov z oklepaji. Poudarila sem tudi to, da morajo natančno
brati navodila in si ogledati tudi slikovna sporočila pri posameznih nalogah.
Razložila sem jim, da pri nekaterih nalogah ni prostora, kjer bi lahko račun
izračunali, zato je v tem primeru potrebno napisati izračun na liste, ki sem
jim jih pred začetkom dela razdelila. Opozorila sem jih, da naj v primeru
nerazumevanja nalog, dvignejo roko, da jih bom prišla usmerit v nadaljnje delo.
DELOVNI LIST ZA UČENCE (klik)
IZDELKI UČENCEV:
Najprej
sem morala poiskati ustrezne spletne strani in naloge primerne trenutni
obravnavi snovi pri urah matematike. Nato sem natančno pripravila potek ure
in jo nato konkretno tudi izvedla. Predvsem sem bila pozorna na podajanje
natančnih navodil in na učence, ki ne zmorejo samostojno slediti izbranim
nalogam na spletni strani E-uma. Potrebovali so veliko spodbud in dodatne
razlage ob posamezni nalogi. |
Priprava na uro je bila kar precej zahtevna, saj sem si morala natančno
ogledati pripravljene naloge na spletnih straneh in preučiti možnosti, ki bi
najbolje ustrezale moji skupini učencev. Po temeljitem premisleku sem se
odločila za izvedbo zgoraj opisane učne ure. Spretnejši učenci so uspeli
narediti več nalog, ostali pa manj. Tako pripravljena učna ura je omogočala
učenje in utrjevanje znanja glede na individualne sposobnosti učencev. V takem
primeru pa je potrebno zelo pozorno spremljati posameznikovo delo, da
pravočasno opaziš prednosti in pomanjkljivosti v znanju učencev. Največ težav
so imeli učenci, ki niso najbolj motivirani za šolsko delo, ki slabo berejo, ki
potrebujejo spodbujanje in usmerjanje pri učenju. V tem primeru je delo za njih
bolj zahtevno, kot bi bilo pri frontalni obravnavi.
Menim, da je bila priprava te učne ure časovno zahtevna, saj sem jo
izvedla prvič in sem zato porabila veliko časa, da sem našla, pregledala in
izbrala najprimernejše gradivo na spletnih straneh. Vsekakor pa je bila izvedba
te ure vredna vsakega truda, saj so se učenci nanjo odzvali zelo pozitivno.
Naslednjič bo izvedba lažja, ker bo gradivo že pripravljeno.
Gradivo se
mi zdi primerno za četrti razred devetletne osnovne šole, saj je neposredno
povezano s cilji zapisanimi v učnem načrtu za matematiko. Naloge so razporejene
druga za drugo in prehajanje med njimi ni zahtevno, saj se z drsnikom lahko
vsak trenutek vrneš na predhodno ali naslednjo nalogo. Naloge si sledijo postopno
po zahtevnosti in so tako primerne za samostojno individualno ali skupinsko
obravnavo snovi ali pa za ponavljanje in preverjanje znanja. Učenci lahko
dobijo tudi takojšnjo informacijo o svojem delu in hkrati potrditev o dobro
opravljenem delu. Zelo prijetne izkušnja bi lahko bila tudi naloga poslušanja,
vendar pa tisto šolsko uro, ko smo bili na tej spletni strani, ni delala.
Menim, da
je gradivo kvalitetno pripravljeno. Zelo organizirano podaja naloge in snov
razlaga tudi teoretično. Potem so tu še dodatne naloge, ki omogočajo dodatno
vajo tistim, ki jo potrebujejo.