Mali sonček

mali sonček

Potrebi po gibanju in igri sta primarni otrokovi potrebi. Z gibanjem otrok zaznava okolico, prostor, čas in odkriva svoje telo ter preizkuša kaj zmore. Ob tem doživlja veselje, varnost, ugodje, pridobi ponos ter gradi zaupanje vase in samozavest. Gibalni razvoj je v ospredju predvsem v prvih letih življenja in poteka od preprostih oblik gibanja do sestavljenih in zahtevnejših športnih dejavnosti. Z gibanjem si otroci razvijajo tudi  intelektualne sposobnosti. Igra in gibanje imata pomembno vlogo tudi pri socialnem in emocionalnem razvoju. V elementarnih gibalnih igrah, ki predstavljajo osnovo športnih iger, otroci postopoma spoznavajo smisel in pomen upoštevanja pravil igre in s tem socializacijsko rastejo.
V našem vrtcu otrokom vsakodnevno omogočamo in jih spodbujamo, da z raznolikimi aktivnostmi v prostoru in na prostem razvijajo gibalne sposobnosti ter usvajajo gibalne koncepte. Upoštevamo različne potrebe, interese in sposobnosti, tako da v največji meri prispevamo k optimalnemu razvoju otrok.
V želji biti še boljši smo v šolskem letu 2011/12 sodelovali v državnem pilotnem projektu MALI SONČEK. Zaradi pozitivnih rezultatov ga od leta 2012 izvajamo kot obogatitev naših programov.

Je program gibalno/športne vzgoje v sodelovanju z Zavodom za šport Planica in Športno zvezo Celje ter starši. Namenjen je vsem otrokom od 2. do 6. leta starosti in vsebuje 4 stopnje:
Mali sonček – modri (za otroke od 2. do 3. leta);
Mali sonček – zeleni (za otroke od 3. do 4. leta);
Mali sonček – oranžni (za otroke od 4. do 5. leta);
Mali sonček – rumeni (za otroke od 5. do 6. leta).

Poleg ciljev, opredeljenih v kurikulumu želimo:
•    spodbuditi otroke in starše k aktivnemu načinu preživljanja prostega časa;
•    doseči, da bo gibanje želja, navada in potreba v vseh starostih;
•    spodbuditi sodelovanje staršev pri izpeljavi gibalnega programa;
•    vse sodelujoče spodbuditi k sistematičnemu delu in celostnemu pristopu pri podajanju gibalno/športnih vsebin predšolskim otrokom.

Vsebine programa so pestre, temeljijo na možnosti izbire, aktivnem sodelovanju, spodbujanju uspeha posameznika in učijo spoštovati razlike med vrstniki.
Poudarek je na igrivem usvajanju gibalne abecede z možnostjo iskanja lastnih rešitev gibalnih nalog. Dejavnosti potekajo sistematično, razvojno - procesno skozi vse leto - skozi vse letne čase.

Marija Grahek, dipl. vzg.

Podrobno si program lahko preberete tukaj.