3.11.2004: Vajnež s kolesom
Sledila sva opisu ture Struška in Vajnež, ki naj bi naju (dobesedno) pripeljala zelo visoko, na samo Vajneževo sedlo. Z Jesenic po strmem asfaltu in višje po položnem makedamu do Pustega Rovta, kjer se izjemna (gorska) tura šele zares prične:
Po strmih klancih na Sedlo Kočna, 1469m, je še šlo (po 'etapah'), tik nad sedlom je bilo pa 'sedenja' (lenarjenja?) konec. Začetni del (do klopce na grebenu) je za vožnjo večinoma prestrm, prečenje pod Struško pa skoraj v celoti vozno. Lepši del naju je pričakal na Belski planini in naprej do sedla Medvedjak, 1698m, kjer je sledil naporen spopad z gruščem, ki ga je bilo potrebno prečiti v celoti (zatrep Ride) in je kolesu veliko bolj neprijazen kot gojzarjem. Ko je zmanjkalo grušča, sva za 'nagrado' kolesa lahko odnesla pod sedlo pri Kamnitniku, odkoder je šlo na sedežu, seveda s krajšimi prekinitvami in ročnimi posegi, vse do Vajneževega sedla, 1972m. Številne prekinitve in padanje s 'sedla' so bile tako utrudljive, da sva kolesa na vrh Vajneža, 2102m, (za vožnjo je vršni greben prestrm) prinesla le zaradi trme (vsega skupaj naj bi bilo do vrha Vajneža okoli 1800 metrov vzpona, od tega sva le okoli 250 metrov porivala/nosila).
Spustila sva se nazaj proti Kamnitniku in brez težav našla do skrite Hrašenske planine, kjer naju je do planine Stamare pričakal prvi težji del. Mesta S7, ostri okljuki na strmem pobočju, ki sva jih 'sramotno' razrešila tako, da sva na ovinkih sestopala s kolesa in ročno obračala (če ne gre s tehniko/pogumom, gre pač peš ;).
Po makedamu do naslednjega razcepa (Olipova planina), potem pa sva sledila opisu v Strmih kolesnicah, saj naju Jiržijeva daljša varianta po Gajškovi poti ni privlačila (opisani blatni, razsuti in globoko zarezani kolovozi), tudi noč se je bližala. Začetek je skupen, tako da se kolovozu nikakor nisva ognila (strmo, blatno, zarezano - tu in tam je šlo le peš), še več. V mraku sva spregledala odcep za Pristavo, nadaljevala po kolovozu, spregledala še odcep Gajška (tega strogo namerno, ujela naju je noč) in po dolgi borbi na obupnem kolovozu z olajšanjem padla (vmes nekajkrat tudi s kolesa) na asfalt, 750m...
|