|
|
|
|
X. Katedra za oznanjevalno teologijo
|
1. ime predmeta
|
PEDAGOšKA PSIHOLOGIJA
|
|
2. predavatelj
|
doc. dr. Stanko Gerjolj CM
|
|
3. število ur
|
60
|
|
4. letnik
|
II. - enopredmetni in dvopredmetni program
|
|
5. namen predmeta:
|
Predmet je namenjen usposabljanju slušateljev kvalitetnejšemu
opravljanju pedagoškega poklica.
|
|
6. cilji:
|
Slušatelje seznaniti z zakonitostmi in spoznanji razvojne psihologije.
Odkrivati in učiti se oblikovati zakonitosti "zdravega"
življenjskega in učnega prostora učenca. Odkrivati dejavnike,
ki vplivajo na učenčevo samopodobo ter iskati možnosti za oblikovanje
pozitivne samopodobe.
|
|
7. vsebina:
|
Predmet obsega štiri večje sklope: razvojno psihologijo, učni
(in življenjski) prostor učenca, vlogo in oblikovanje samopodobe
ter učni proces z vidika učenca. Razporeditev snovi: izhodišča
in obseg razvojne in pedagoške psihologije, različne smeri razvojne
psihologije, generacijski in medgeneracijski odnosi, dednost,
okolje in samodejavnost pozitivna in negativna C>podedovana
sporočila, prenatalno obdobje, rojstvo in rano otroštvo (motorika,
igra, govor), predoperacionalno obdobje (jezik, razvoj mišljenja,
emocionalni razvoj), značilnosti in posledice obremenjenosti v
ranem otroštvu in predoperacionalnem obdobju, latentno (operacionalno)
obdobje (kognitivne sposobnosti, socialno okolje in učenčev emocionalni
svet, psihološke stopnje moralne vzgoje, proces individualizacije,
predadolescenca, rana adolescenca, pozna adolescenca, poadolescenca,
kognitivne značilnosti in sposobnosti mladostništva, emocionalna
rast mladostnika, razvojna psihologija odraslih obdobij (telesne,
kognitivne in emocionalne spremembe), samopodoba (samo-zaupanje,
motivacija, uspešnost), primarni in sekundarni učni prostor, motivacija,
(ekstrinzična, intrinzična), memoriranje in pozabljanje, koncentracija,
agresivnost in strah, načini premagovanja strahu, stopnje in področja
mentalno-intelektualnega možganskega delovanja, inteligenčnosti
in poti učenja.
|
|
8. metoda dela:
|
Predavanja, seminar, vaje.
|
|
9. obveznost slušateljev:
|
Sodelovanje pri predavanjih. Vaje: skupinska refleksija in delna
artikulacija posameznih vzgojnih obdobij. Seminar: slušatelji
v manjših skupinah poglobljeno pripravijo in predstavijo izbrane
teme iz pedagoške psihologije.
|
|
10. način preverjanja:
|
Možnost dveh pisnih kolokvijev, na koncu sledi ustni izpit. Pogoj
za izpit so uspešno opravljene vaje in seminar.
|
|
1. ime predmeta
|
PEDAGOGIKA IN ANDRAGOGIKA
|
|
2. predavatelj
|
izr. prof. dr. Ivan Rojnik,
doc. dr. France Škrabl SDB
|
|
3. število ur
|
60
|
|
4. letnik
|
III.
|
|
5. cilji:
|
Cilj pedagogike je seznaniti slušatelji s teorijo in prakso vzgoje
in izobraževanja; še posebno s cilji, vsebinami in metodami vzgoje
ter s sodelovanjem pri celostnem razvoju otrok in mladostnikov
z razvijanjem moralnih, intelektualnih, psihičnih, religioznih,
socialnih in fizičnih sposobnosti. Cilj andragogike je seznaniti
slušatelje s teorijo in prakso izobraževanja odraslih v sklopu
permanentnega izobraževanja in jih usposobiti, da bi delovali
kot andragogi, animatorji in voditelji oblikovanja odraslih.
|
|
6. vsebina:
|
Predmet pedagogika obravnava okolje, v katerem vzgajanci živijo,
potrebo po vzgoji in izobraževanju, vlogo in naloge družine in
šole ter vzgojno-izobraževalni proces do konca osnovne šole. Predmet
andragogika obravnava motivacije, ovire, oblike, metode in vsebine
vseživljenjskega izobraževanja odraslih ter konkretno pripravo
in izvajanje programov izobraževanja odraslih.
Pedagogika: Uvod. Opredelitev pedagogike. Družbeno okolje in
položaj vzgajancev. Potreba po vzgoji in izobraževanju. Družbeni
pomen in naloge šole. Osnovni dejavniki razvoja osebnosti. Pomoč
antropoloških ved pri vzgoji in izobraževanju. Vzgojni cilji.
Vzgojne metode. Vzgojna sredstva. Vzgojni slogi. Celostna vzgoja.
Vzgojno delo z otroki v predšolskem, šolskem in mladostniškem
obdobju. Osebnost in usposobljenost vzgojitelja ali učitelja.
Andragogika: Opredelitev andragogike. Koncept in strategija permanentnega
izobraževanja. Človeška zrelost. Sposobnosti odraslih za učenje.
Izobraževanje odraslih v Sloveniji. Motivi odraslih za izobraževanje.
Ovire odraslih pri izobraževanju. Kako odrasle motivirati za izobraževanje?
Lik in usposobljenost mentorja - andragoga. Pomen komunikacije
pri izobraževanju odraslih. Učne metode pri izobraževanju odraslih.
Oblike izobraževanja odraslih. Andragoški ciklus.
|
|
7. metoda dela:
|
Pri predavanjih se predstavijo izsledki vzgojnih ved, ki se nanašajo
na položaj vzgajancev in odraslih, vzgojni ali izobraževalni proces
ter naloge vzgojitelja pri tem procesu. Predstavljanje pisnih
izdelkov, pogovor in evalvacija.
|
|
8. obveznost slušateljev:
|
Redno obiskovanje predavanj in dejavno sodelovanje pri vajah.
Vsak slušatelj mora vsak semester preštudirati predloženo literaturo
(eno ali dve knjigi) in napisati eno nalogo (okrog 15.000 znakov).
|
|
9. literatura:
|
F. Škrabl, Učimo se vzgajati, Ljubljana 1994;
F. Škrabl (prir.), Pedagoško-katehetski leksikon, Ljubljana
1992, (nekatera gesla);
M. Cencič, Poglavja iz pedagogike, Ljubljana 1988;
H. Giesecke, Uvod u pedagogiju, Zagreb 1994;
H. Gudjonus, Pedagogija, Zagreb 1993;
E. Nanni, Educazione e scienze dell'educazione, Roma 1984;
B. Buschka, PS>dagogik, Berlin 1992;
F. Škrabl, Uvod v andragogiko (skript), Ljubljana 1996;
V. A. Mohorčič Špolar, Potrebe po izobraževanju odraslih,
Ljubljana 1996;
Pedagoški inštitut, Sistemsko urejanje izobraževanja odraslih,
Ljubljana 1991;
C. Beverly (ed.), Adult Education in a Multicultural Society.
Rontledge, London 1991;
D. Holland, Priročnik za spremljanje napredovanja odraslih
v izobraževalnih programih, Ljubljana 1994.
|
|
10. način preverjanja:
|
Preverjanje na vajah in govorilnih urah. Kolokviji in izpiti.
|
|
1. ime predmeta
|
DIDAKTIKA IN DIDAKTIKA RELIGIJE
|
|
2. predavatelj
|
doc. dr. Stanko Gerjolj CM
|
|
3. število ur
|
60
|
|
4. letnik
|
IV.
|
|
5. namen predmeta:
|
Slušatelji se usposabljajo za poučevanje etičnih in religioznih
vsebin po sodobnih didaktičnih načelih in metodah.
|
|
6. cilji:
|
Slušatelje uvajati v uporabo sodobnih didaktičnih načel in metod
poučevanja. Slušatelje seznaniti z različnimi vzgojnimi in izobraževalnimi
sistemi, zlasti v odnosu do verskih in etičnih vsebin. V dialoškem
študijskem procesu oblikovati lik samostojne in avtonomne osebnosti
učitelja.
|
|
7. vsebina:
|
Slušatelji se najprej soočijo s temeljnimi pojmi didaktike in
nekaterimi misleci, ki so pomembno vplivali na razvoj didaktičnega
procesa in oblikovanje različnih vzgojnih in izobraževalnih sistemov,
zlasti v Evropi. Snov preide v obravnavo in analizo posameznih
sistemov ter vloge šolstva v evropskem in slovenskem prostoru,
upoštevajoč kulturno in versko tradicijo in izročilo.
Drugo veliko poglavje je namenjeno vlogi in liku učitelja. Pri
tem so pomembni tako relevantni mednarodni dokumenti kot zakonska
določila s področja šolstva (nekaterih evropskih držav in Slovenije)
ter didaktična načela, ki postavljajo učenca v središče didaktičnega
procesa.
V tretjem poglavju slušatelji odkrivajo logiko organizacije pouka
ter z njo povezanimi učnimi metodami, učnimi sredstvi in pripomočki.
Razporeditev snovi: geneza poučevalnega in učnega procesa, pojem
didaktike, splošna didaktika in specialne didaktike, razvoj didaktične
misli, teorije, smeri in perspektive didaktike, kurikularna in
problemsko komunikativna didaktika, spoznavne in emocionalne osnove
pouka, makro- in mikro-didaktika, šolski sistemi, šolstvo v Sloveniji,
didaktična načela, oblikovanje globalnih in delnih vzgojnih in
učnih ciljev, kriteriji oblikovanja učnega načrta, učenje in znanje,
učne strategije, dejavniki uspešnega učenja, vrste in stopnje
znanja, krivulje učne uspešnosti, juridični okviri didaktičnega
procesa, kompetence učitelja, zlasti v odnosu do učenčeve in dijakove
primarne vzgoje ter osebne integritete in avtonomnosti, priprava,
poučevanje in refleksija didaktičnega procesa, pomen, vloga in
oblike evaluacije, metode poučevanja, oblike poučevanja, ocenjevanje,
učna sredstva in pripomočki, zunanja organizacija pouka, notranja
organizacija pouka.
|
|
8. metoda dela:
|
Predavanja, seminar, vaje.
|
|
9. obveznost slušateljev:
|
Sodelovanje pri predavanjih, seminarju in vajah.
Vaje: slušatelji si izberejo eno od naslednjih področij: osebnost
učitelja, reševanje konfliktov, razredna ura, ocenjevanje.
Seminar: poglobljena obdelava in predstavitev kakega dogovorjenega
vprašanja, zlasti na podlagi vizualizacije in simulacije realnih
didaktičnih procesov.
|
|
10. literatura:
|
Obvezno in izbirno literaturo prejmejo slušatelji ob začetku
akademskega leta.
|
|
11. način preverjanja:
|
Pogoj za izpit so uspešno opravljene vaje in seminar.
|
|
1. ime predmeta
|
DIDAKTIKA RELIGIJSKEGA IN ETIČNEGA
POUKA
|
|
2. predavatelj
|
red. prof. dr. A. Slavko Snoj SDB,
doc. dr. Stanko Gerjolj CM
|
|
3. število ur
|
90
|
|
4. letnik
|
IV. - dvopredmetni program
|
|
5. cilji:
|
Raziskovati načela, merila, oblike in predpise glede religijskega
in etičnega pouka drugod in pri nas. Teoretično analizirati načrtovanje,
izvajanje in preverjanje vzgojno-izobraževalnega procesa z religijskimi
in etičnimi vsebinami. Strokovno in praktično usposabljati slušatelje
za pedagoško delo z učenci in dijaki.
|
|
6. vsebina:
|
Raziskovanje okoliščin in načinov posredovanja religijskih in
etičnih vsebin v nekaterih evropskih deželah: verstva in etika
kot predmet civilnega, državnega, konfesionalnega ... prizadevanja.
Umestitev religijskih in etičnih vsebin v predmetih, ki so v (pre)oblikovanju
in njihova aktualizacija v različnih didaktičnih modelih; prispevek
k humaniziranju odnosov in ustvarjanju vedrega šolskega ozračja.
Analiziranje temeljnih potreb učencev in dijakov in primerjanje
s ponudbo učnih načrtov; religijska in etična vprašanja narekujejo
ustvarjalno oblikovanje ciljev, določitev vsebin, izbiro didaktičnih
vzorcev in metod. Didaktično analiziranje nekaterih posebnih vprašanj:
bibličnih besedil in človekovih pravic ter dolžnosti, zlasti demokratičnega
sožitja, miru in pravičnosti, ekologije in varovanja stvarstva.
Usposabljanje slušateljev za osebno, svobodno in kritično soočenje
z naukom religij, sekt in drugih prepričanj; strokovno, duhovno
in osebnostno usposabljanje za posredovanje religijskih in etičnih
vsebin.
|
|
7. metoda dela:
|
Predavanja z aktivnim sodelovanjem slušateljev pri predstavljanju
znanstvene in strokovne literature. Seminarsko delo pri spoznavanju
in uporabi učbenikov, priročnikov ter pripravi in izvedbi didaktičnih
enot. Pedagoška praksa na osnovni in srednji šoli.
|
|
8. povezanost z drugimi predmeti:
|
Predmet predpostavlja študij temeljnih človekovih filozofskih
in teoloških vprašanj nekdaj in danes. Navezuje se na humanistične
in družboslovne predmete, zlasti na psihologijo in didaktiko.
Ima aplikativno vlogo za biblično vsebino, primerjalno veroslovje
ter religiološka in etična vprašanja.
|
|
9. obveznost slušateljev:
|
Predavanja in seminarsko delo v predavalnici: vaje za interpretacijo
tekstov in samostojno javno govorno nastopanje. Pedagoška praksa
za religijski in etični pouk v osnovnih in srednjih šolah - v
drugem semestru: 25 ur v osnovni šoli (najmanj 3 hospitacije in
3 nastopi; od teh 1 samostojen), in 25 ur na srednji šoli z enako
obveznostjo.
|
|
10. literatura:
|
A. S. Snoj, Katehetika, Didaktične osnove kateheze, Ljubljana
1998;
A. S. Snoj, Religiozno-etične vsebine v javni šoli, v BV 53 (1993),
309-320;
A. S. Snoj, Didaktika religijskega in etičnega pouka, Pedagoška
praksa, Ljubljana 1999.
Razprave in članki v zbornikih in revijah Bogoslovni vestnik,
Didakta, Sodobna pedagogika, Vzgoja in izobraževanje ...
|
|
11. način preverjanja:
|
Pisni prispevek pri seminarskem sodelovanju v prvem semestru
(3 - 5 strani). Opravljena pedagoška praksa z izpolnjenim dnevnikom
v drugem semestru. Sodelovanje pri vajah, kolokvij po prvem semestru
in pisni prispevki so pogoji za izpit.
|
|
1. ime predmeta
|
KATEHETIKA
|
|
2. predavatelj
|
red. prof. dr. A. Slavko Snoj SDB
|
|
3. število ur
|
60
|
|
4. letnik
|
IV.
|
|
5. cilji:
|
Raziskovati didaktične procese in metodološka vprašanja v odnosu
do komuniciranja verskih in moralnih vsebin nekdaj in danes. Pridobivati
si aplikativne veščine in znanja za biblično, diakonijsko, liturgično,
moralno ... vzgojo in izobraževanje. Praktično se usposabljati
za opravljanje poklica katehetskega in pastoralnega delavca.
|
|
6. vsebina:
|
Posredovanje vrednot nekdaj in danes - zgodovinski pregled; humanizacija
in njene prvine kot prva stopnja versko-vzgojnega procesa. (Nova)
evangelizacija ali posredovanje ter inkulturacija evangelija življenja.
Kateheziranci, naslovljenci, vsebina; cerkvena skupnost in nosilci
kateheze, koinonije, liturgije in diakonije; katehumenat kot itinerarij;
didaktični vzorec katehiziranja. Didaktika simbolov pri zakramentih
uvajanja v krščanstvo. Didaktični postopki, sredstva in pripomočki
za katehezo pripovedovanje, dramatiziranje, avdio-vizualna sredstva;
metodologija dela z odraslimi, zlasti s starši katehizirancev.
|
|
7. metoda dela:
|
Predavanja in aktivno sodelovanje slušateljev s predstavljanjem
domačih in tujih katehetskih učbenikov. Vsak slušatelj pripravi
in predstavi praktično katehezo po katehetskem načrtu.
|
|
8. povezanost z drugimi predmeti:
|
Predmet katehetike predpostavlja temeljni študij teologije. Kot
specialna didaktika se interdisciplinarno navezuje na didaktiko
religije in splošno didaktiko ter tako gradi lastna versko-vzgojna
načela in dognanja za katehiziranje.
|
|
9. obveznost slušateljev:
|
Pisna predstavitev katehetskih učbenikov (najmanj 3 strani).
Pisna priprava kateheze (najmanj 5 strani).
|
|
10. literatura:
|
E. Alberich, Kateheza i crkvena praksa, SKC, Zagreb 1986;
A. S. Snoj - D. Emeis, Kateheza o zakramentih, KC, Ljubljana
1994;
A. S. Snoj, Katehetika, Didaktične osnove kateheze,
DŠT, Ljubljana 1998;
Splošni pravilnik za katehezo in druge katehetske listine
v zbirki Cerkveni dokumenti. Razprave in članki v zbornikih
katehetskih tednov in revijah Bogoslovni vestnik,
Cerkev v sedanjem svetu, Kateheza, Vzgoja ...
|
|
11. način preverjanja:
|
Sodelovanje pri predavanjih in vajah, ki navajajo na pripravo
in izvedbo kateheze ter sproščen javni nastop, se ovrednoti na
vmesnem kolokviju. Dva pisna prispevka za vaje in kolokvij sta
pogoj za izpit.
|
|
1. ime predmeta
|
HOMILETIKA
|
|
2. predavatelj
|
red. prof. dr. A. Slavko Snoj SDB
|
|
3. število ur
|
60
|
|
4. letnik
|
V.
|
|
5. cilji:
|
Raziskovati teološke osnove oznanjevanja in njegovo aplikacijo.
Opredeliti pojme in komunikacijske postopke za različne kategorije
poslušalcev. Usposabljati se za neposredno in medijsko prosto
ter sproščeno govorno nastopanje.
|
|
6. vsebina:
|
Človeška govorica in premagovanje ovir pri oznanjevanju Božje
besede. Homiletika kot znanost o cerkvenem govorništvu - zgodovinski
pregled. Poglavitni teološki vsebinski sklopi, njihovo aktualiziranje
in posedanjenje. Vloga oznanjevalca in njegove sposobnosti posredovanja
Božjega sporočila človeku. Perspektive homiletičnega oznanjevanja
nekdaj in danes. Razne vrste nagovorov in njihova struktura. Načela
za pripravo nagovorov in posredovanje veselega oznanila. Oznanjevanje
pri bogoslužju - tudi s pomočjo medijev. Posebnosti oznanjevanja
otrokom, mladim in odraslim. Komunikacijski procesi in prvine
prostega javnega govornega nastopanja.
|
|
7. metoda dela:
|
Predavanja, priprava in izvedba prvih govornih nastopov v predavalnici
(45 ur). Dvodnevni intenzivni seminar za prosto javno govorno
nastopanje (15 ur).
|
|
8. povezanost z drugimi predmeti:
|
Predpostavlja se dobro poznavanje teoloških vsebin in temeljev
komuniciranja. Homiletika je povezana zlasti z liturgiko in retoriko.
Povezuje se tudi s katehetiko in didaktiko (religije).
|
|
9. obveznost slušateljev:
|
Sodelovanje pri predavanjih in prvih nastopih v predavalnici.
Sodelovanje na dvodnevnem intenzivnem seminarju.
|
|
10. literatura:
|
Slovenski medškofijski liturgični svet, Božja beseda pri bogoslužju,
NO, Ljubljana 1985;
B. Balažic idr., Veselo oznanjevanje, KC Ljubljana 1992;
A. S. Snoj, Homiletika, Družina, Ljubljana 1997;
Pripovedovalna teologija - meje in možnosti, Ljubljana
2000
Cerkveni dokumenti o javnih glasilih;
razprave in članki v revijah; Bibel und Liturgie, Cerkev
v sedanjem svetu, Il servizio della Parola, Služba riječi ...
|
|
11. način preverjanja:
|
Pisna priprava na prvi nastop v predavalnici (cca. 30 vrstic).
Pisna priprava na drugi nastop na seminarju (cca. 30 vrstic).
Izpolnitev točke 1 in 2 je pogoj za izpit.
|
|
1. ime predmeta
|
PEDAGOGIKA, ANDRAGOGIKA IN DIDAKTIKA RELIGIJE
|
|
2. predavatelj
|
izr. prof. dr. Ivan Rojnik,
doc. dr. France Škrabl SDB
|
|
3. število ur
|
90
|
|
4. letnik
|
III. - dvopredmetni program
|
|
5. cilji:
|
Cilji pedagogike religije so: pomagati slušateljem spoznavati,
da je religija bistvena komponenta človeka; vpeljati jih v teorijo
religiozne vzgoje in izobraževanja predšolskih otrok, osnovnošolcev
in srednješolcev; andragogika religije seznanja slušatelje s teorijo
in prakso splošnega in religioznega oblikovanja odraslih v sklopu
permanentnega izobraževanja.
|
|
6. vsebina:
|
Pedagogika religije obravnava položaj religiozne vzgoje, cilje,
metode in vsebine religiozno-vzgojnega procesa ter se ukvarja
s tistimi religioznimi prvinami, ki pomagajo pri oblikovanju človekove
osebnosti. Predstavlja kraje religiozne vzgoje. Adragogika religije
se ukvarja z analizo religiozne izobrazbe odraslih ter seznanja
slušatelje z motivi, metodami, vsebinami in cilji religioznega
izobraževanja oziroma kateheze odraslih. Pedagogika religije:
opredelitev pedagogike religije. Epistemološki problem pedagogike
religije. Pedagogika religije in katehetika. Položaj religiozne
vzgoje v naši družbi. Legitimnost in potrebnost religiozne vzgoje.
Položaj religijskega pouka v šoli v evropskih državah in pri nas.
Cilji religijskega pouka v šoli. Pogoji za uspešno religiozno
vzgojo. Religiozna izkušnja. Religiozna socializacija. Pomen krščanskih
navad in običajev za religiozno vzgojo. Vprašanje Boga kot naloga
religiozne vzgoje. Človekova identiteta in vera. Oblikovanje religioznih
naravnanosti. Vzgoja vesti otrok in mladostnikov. Lik in usposobljenost
učitelja religijskega pouka. Andragogika religije: opredelitev
andragogike religije. Današnji položaj andragogike religije. Potrebe
po religioznem izobraževanju odraslih. Koncept permanentnega izobraževanja
odraslih. Sistemsko urejanje izobraževanja odraslih. Učne tehnike
in navade. Motivi za religiozno izobraževanje odraslih. Metode
religioznega izobraževanja odraslih. Cilji religioznega izobraževanja.
Vsebine religioznega izobraževanja. Uvajanje odraslih v vero -
katehumenat. Krščanska skupnost kot kraj verskega izobraževanja
ali kateheze odraslih. Andragoški ciklus. Ustanove za versko izobraževanje
odraslih.
|
|
7. metoda dela:
|
Predavanja, vaje in samostojno delo. Predstavljanje pisnih izdelkov.
|
|
8. obveznost slušateljev:
|
Redno obiskovanje predavanj in dejavno sodelovanje pri vajah.
Vsak slušatelj mora vsak semester preštudirati predloženo literaturo
(eno ali dve knjigi) in napisati eno nalogo (okrog 15.000 znakov).
|
|
9. literatura:
|
F. Škrabl, Uvodna poglavja v pedagogiko religije, Ljubljana
1993;
F. Škrabl, Šolski religiozni pouk v demokratični družbi,
Ljubljana 1992;
F. Škrabl (prir.), Pedagoško-katehetski leksikon, Ljubljana
1992;
W. Nastainzyk, Temeljna vprašanja religiozne vzgoje, Ljubljana
1988;
V. Dermota, Poglavja iz teorije krščanske vzgoje, Ljubljana
1983;
F. Škrabl, Kako versko vzgajati? Ljubljana 1995;
M. Pranjil>, Religijska pedagogija, Zagreb 1996;
F. Škrabl (prir.), Andragogika religije (skripta), Ljubljana
1998;
Ch. Grethlein, ReligionspS>dagogik, Berlin 1998;
F. Škrabl, Kateheza odraslih - prvenstvena oblika kateheze,
v BV 4, 1995, 601-618;
L. Soravito, La catechesi degli adulti, Torino 1998;
Ped. inštitut, Sistemsko urejanje izobraževanja odraslih,
Ljubljana 1991.
|
|
10. način preverjanja:
|
Preverjanje na vajah in govorilnih urah, kolokviji in izpiti.
|
|
|
|
 |