|
|
|
|

Tvarina izpita izhaja iz diplomske naloge, izpit sam pa je interdisciplinarna
sinteza sistematične teologije. Naloga mora biti oddana en mesec pred
izpitom. Poleg mentorja je potreben somentor.
Enopredmetni študijski program
|
Osnovno bogoslovje
|
|
1.
|
Krščanstvo in kulture (inkulturacija) s posebnim poudarkom na
inkulturaciji v (post)moderni družbi.
|
|
2.
|
Krščanstvo in ideologija.
|
|
3.
|
Krščanstvo v različnih miselnih sistemih skozi čas.
|
|
4.
|
Pojem razodetja: njegova zgodovina in model ter pomen simbolne
logike za razumevanje razodetja.
|
|
5.
|
Vloga in pomen verskih povedi v območju filozofske komunikacije
in jezika.
|
|
6.
|
Model misijonske misli in dejavnosti nekoč in danes.
|
|
7.
|
Pregled ekleziologije 19. in 20. stoletja: Prvi vatikanski koncil,
obdobje med konciloma, obnova po koncilu, temeljne misli Dogmatične
konstitucije o Cerkvi.
|
|
8.
|
Notranje bistvo Cerkve: Cerkev kot zakrament odrešenja, kot Kristusovo
skrivnostno telo, kot Božje ljudstvo; Cerkev kot Božje kraljestvo;
svetopisemski temelji in mesto teh podob v Konstituciji o Cerkvi.
|
|
9.
|
Sedanji trenutek in prihodnost ekumenskega gibanja; edinost Cerkve
in sodobna ekumenska gibanja.
|
|
Sveto pismo
|
|
1.
|
Zgodovinski okvir stare zaveze in svetopisemska prazgodovina
(1 Mz 1-11).
|
|
2.
|
Viri v Pentatevhu.
|
|
3.
|
Značilnosti hebrejskega preroštva.
|
|
4.
|
Značilnosti hebrejske modrostne literature.
|
|
5.
|
Literarne vrste in teologija psalmov.
|
|
6.
|
Predzgodovina evangelijev (Jezus, Cerkev, evangelisti) in demitizacija.
|
|
7.
|
Nebeško kraljestvo v Matejevem evangeliju: razglas (Mt 5-7; Lk
6,20-49), klicarji (Mt 10), narava (Mt 12), lastnosti njegovih
pripadnikov (Mt 18) in njegova eshatološka razsežnost (Mt 24-25).
|
|
8.
|
Jezusovo otroštvo (Mt 1-2; Lk 1-2) in trpljenje (Mt 26-27 in
vzp.).
|
|
9.
|
Pavlov nauk o opravičenju v Rim in Gal.
|
|
Dogmatična teologija
|
|
1.
|
Človekova bivanjska odvisnost od Boga v svetopisemskem sporočilu
in teologiji.
|
|
2.
|
Greh in milost v zgodovini odrešenja.
|
|
3.
|
Vera kot dialog z Bogom, iskanje Boga in človeka.
|
|
4.
|
Upanje kot slog krščanskega življenja.
|
|
5.
|
Božji Duh in delovanje v ljudeh, svetu in Cerkvi.
|
|
6.
|
Vsezveličavna volja Božja in človekova odgovornost.
|
|
7.
|
Kristus kot prazakrament in Cerkve kot vesoljni zakrament odrešenja.
|
|
8.
|
Evharistija kot vrhunec in središče krščanskega življenja.
|
|
9.
|
Velikonočna skrivnost kot vrhunec vsega Kristusovega odrešenjskega
delovanja.
|
|
Moralna teologija
|
|
1.
|
Naravna etika in posebnosti krščanske moralke.
|
|
2.
|
Vloga vesti v človekovem moralnem delovanju.
|
|
3.
|
Greh in spreobrnjenje v antropološki in teološki (svetopisemski
in ekleziološki) perspektivi.
|
|
4.
|
Mesto teoloških kreposti vere, upanja in ljubezni v življenju
kristjana.
|
|
5.
|
Dostojanstvo človeške osebe in skrb za njeno integriteto s posebnim
ozirom na današnja vprašanja (bioetika, manipulacija, vrednotenje
spolnosti, človekove pravice).
|
|
6.
|
Temeljna izhodišča krščanskega socialnega nauka v najnovejših
dokumentih cerkvenega učiteljstva.
|
|
7.
|
Poklicanost vseh k svetosti.
|
| |
 |
Dvopredmetni študijski program
|
Obvezna skupina
|
|
1.
|
(Pedagogika) Religijska socializacija.
|
|
2.
|
(Andragogika) Religijsko-etično izobraževanje odraslih.
|
|
3.
|
(Psihologija za učitelje) Psihologija učenja in poučevanja.
|
|
4.
|
(Psihologija za učitelje) temeljno zaupanje, dialoškost in motivacija
v vzgojno-izobraževalnem procesu.
|
|
5.
|
(Splošna didaktika) Celostna, kurikularna in ekstencialno-komunikativna
didaktika.
|
|
6.
|
(Splošna didaktika) Cilji, vsebinski poudarki in učne metode
slovenskih in evropskih šolskih sistemov.
|
|
7.
|
(Posebna didaktika) Cilji, postopki in sredstva didaktike religijskega
pouka.
|
|
8.
|
(Posebna didaktika) Avtonomizacija vrednot in etičnih norm v
vzgojno-izobraževalnem procesu.
|
|
Osnovno bogoslovje:
|
|
1.
|
Pojmovanje razodetja v Dogmatični konstituciji o Božjem razodetju.
|
|
2.
|
Posredovanje Božjega razodetja po Dogmatični konstituciji o Božjem
razodetju.
|
|
3.
|
Kaj pravi o Svetem pismu Dogmatična konstitucija o Božjem razodetju.
|
|
4.
|
Doktrinarni in zgodovinski model razodetja ter odnos med razodetjem
in simbolnim.
|
|
5.
|
Doživljajski, dialektični in novozavestni model razodetja ter
odnos med razodetjem in simbolnim.
|
|
6.
|
Drugi vatikanski koncil - koncil o Cerkvi (koncili v splošnem:
2. vatikanski koncil; gl. splošni uvod v koncilske odloke, 11-18;
21-45).
|
|
7.
|
Dogmatična konstitucija o Cerkvei Lumen gentium; predstavitev
po poglavjih; besedilo in razlaga (pr. t. 109-204).
|
|
8.
|
Ustanovitev Cerkve, njeno bistvo in znaki (gl. skripta Cerkev
- skrivnost občestva, 11-18; 35-84).
|
|
9.
|
Službe in naloge v Cerkvi: skupno duhovništvo, hierarhična ureditev,
papeška služba (pr. t. 85-108).
|
|
Sveto pismo:
|
|
1.
|
Svetopisemska prazgodovina (1 Mz 1-11).
|
|
2.
|
Izhod iz Egipta (2 Mz 1-15).
|
|
3.
|
Preroki (Izaija, Ozej, Ezekiel in Daniel na splošno).
|
|
4.
|
Job, Ps 73 in literarne vrste psalmov.
|
|
5.
|
Prazgodovina evangelijev.
|
|
6.
|
Nebeško kraljestvo (Mt 5-7; Lk 6, 10-49).
|
|
7.
|
Jezusovo trpljenje (Mt 26-27 in vzporedna mesta).
|
|
8.
|
Pavlov nauk o opravičenju v Pismu Rimljanom.
|
|
Moralna teologija:
|
|
1.
|
Naravna etika in posebnosti krščanske moralke.
|
|
2.
|
Vloga vesti v človekovem moralnem življenju.
|
|
3.
|
Teološke kreposti vere, upanja in ljubezni v življenju kristjana.
|
|
4.
|
Dostojanstvo človekove osebe in skrb za njeno integriteto s posebnim
ozirom na današnja vprašanja (bioetika, manipulacija, vrednotenje
spolnosti. človekove pravice).
|
|
5.
|
Temeljna izhodišča krščanskega socialnega nauka v najnovejših
dokumentih cerkvenega učiteljstva.
|
|
6.
|
Poklicanost vseh k svetosti.
|
|
Sistematična teologija:
|
|
1.
|
Človekova bivanjska odvisnost od Boga in bogopodobnost v bibličnem
sporočilu in teologiji.
|
|
2.
|
Greh in milost v zgodovini odrešenja.
|
|
3.
|
Eshatološka razsežnost človekovega bivanja.
|
|
4.
|
Jezus Kristus, razodetje Boga in človeka.
|
|
5.
|
Božji Duh in delovanje v Cerkvi, svetu in ljudeh.
|
|
6.
|
Sveta Trojica - Bog razodetja in krščanskega verovanja.
|
|
7.
|
Velikonočna skrivnost kot vrhunec vsega Kristusovega odrešenjskega
delovanja
|
|
8.
|
Zakramentalna razsežnost človekovega verovanja (zakramenti na
splošno).
|
|
9.
|
Evharistija kot vrhunec in središče krščanskega življenja.
|
Zahteva se pregledno znanje snovi, ki je bila podana v za dvopredmetni
študij prilagojenem programu.
|
|
|
 |