Tvarina izpita izhaja iz diplomske naloge, izpit sam pa je interdisciplinarna sinteza sistematične teologije. Naloga mora biti oddana en mesec pred izpitom. Poleg mentorja je potreben somentor.

Enopredmetni študijski program

Osnovno bogoslovje

1.

Krščanstvo in kulture (inkulturacija) s posebnim poudarkom na inkulturaciji v (post)moderni družbi.

2.

Krščanstvo in ideologija.

3.

Krščanstvo v različnih miselnih sistemih skozi čas.

4.

Pojem razodetja: njegova zgodovina in model ter pomen simbolne logike za razumevanje razodetja.

5.

Vloga in pomen verskih povedi v območju filozofske komunikacije in jezika.

6.

Model misijonske misli in dejavnosti nekoč in danes.

7.

Pregled ekleziologije 19. in 20. stoletja: Prvi vatikanski koncil, obdobje med konciloma, obnova po koncilu, temeljne misli Dogmatične konstitucije o Cerkvi.

8.

Notranje bistvo Cerkve: Cerkev kot zakrament odrešenja, kot Kristusovo skrivnostno telo, kot Božje ljudstvo; Cerkev kot Božje kraljestvo; svetopisemski temelji in mesto teh podob v Konstituciji o Cerkvi.

9.

Sedanji trenutek in prihodnost ekumenskega gibanja; edinost Cerkve in sodobna ekumenska gibanja.


Sveto pismo

1.

Zgodovinski okvir stare zaveze in svetopisemska prazgodovina (1 Mz 1-11).

2.

Viri v Pentatevhu.

3.

Značilnosti hebrejskega preroštva.

4.

Značilnosti hebrejske modrostne literature.

5.

Literarne vrste in teologija psalmov.

6.

Predzgodovina evangelijev (Jezus, Cerkev, evangelisti) in demitizacija.

7.

Nebeško kraljestvo v Matejevem evangeliju: razglas (Mt 5-7; Lk 6,20-49), klicarji (Mt 10), narava (Mt 12), lastnosti njegovih pripadnikov (Mt 18) in njegova eshatološka razsežnost (Mt 24-25).

8.

Jezusovo otroštvo (Mt 1-2; Lk 1-2) in trpljenje (Mt 26-27 in vzp.).

9.

Pavlov nauk o opravičenju v Rim in Gal.


Dogmatična teologija

1.

Človekova bivanjska odvisnost od Boga v svetopisemskem sporočilu in teologiji.

2.

Greh in milost v zgodovini odrešenja.

3.

Vera kot dialog z Bogom, iskanje Boga in človeka.

4.

Upanje kot slog krščanskega življenja.

5.

Božji Duh in delovanje v ljudeh, svetu in Cerkvi.

6.

Vsezveličavna volja Božja in človekova odgovornost.

7.

Kristus kot prazakrament in Cerkve kot vesoljni zakrament odrešenja.

8.

Evharistija kot vrhunec in središče krščanskega življenja.

9.

Velikonočna skrivnost kot vrhunec vsega Kristusovega odrešenjskega delovanja.


Moralna teologija

1.

Naravna etika in posebnosti krščanske moralke.

2.

Vloga vesti v človekovem moralnem delovanju.

3.

Greh in spreobrnjenje v antropološki in teološki (svetopisemski in ekleziološki) perspektivi.

4.

Mesto teoloških kreposti vere, upanja in ljubezni v življenju kristjana.

5.

Dostojanstvo človeške osebe in skrb za njeno integriteto s posebnim ozirom na današnja vprašanja (bioetika, manipulacija, vrednotenje spolnosti, človekove pravice).

6.

Temeljna izhodišča krščanskega socialnega nauka v najnovejših dokumentih cerkvenega učiteljstva.

7.

Poklicanost vseh k svetosti.

 


Dvopredmetni študijski program

Obvezna skupina

1.

(Pedagogika) Religijska socializacija.

2.

(Andragogika) Religijsko-etično izobraževanje odraslih.

3.

(Psihologija za učitelje) Psihologija učenja in poučevanja.

4.

(Psihologija za učitelje) temeljno zaupanje, dialoškost in motivacija v vzgojno-izobraževalnem procesu.

5.

(Splošna didaktika) Celostna, kurikularna in ekstencialno-komunikativna didaktika.

6.

(Splošna didaktika) Cilji, vsebinski poudarki in učne metode slovenskih in evropskih šolskih sistemov.

7.

(Posebna didaktika) Cilji, postopki in sredstva didaktike religijskega pouka.

8.

(Posebna didaktika) Avtonomizacija vrednot in etičnih norm v vzgojno-izobraževalnem procesu.


Osnovno bogoslovje:

1.

Pojmovanje razodetja v Dogmatični konstituciji o Božjem razodetju.

2.

Posredovanje Božjega razodetja po Dogmatični konstituciji o Božjem razodetju.

3.

Kaj pravi o Svetem pismu Dogmatična konstitucija o Božjem razodetju.

4.

Doktrinarni in zgodovinski model razodetja ter odnos med razodetjem in simbolnim.

5.

Doživljajski, dialektični in novozavestni model razodetja ter odnos med razodetjem in simbolnim.

6.

Drugi vatikanski koncil - koncil o Cerkvi (koncili v splošnem: 2. vatikanski koncil; gl. splošni uvod v koncilske odloke, 11-18; 21-45).

7.

Dogmatična konstitucija o Cerkvei Lumen gentium; predstavitev po poglavjih; besedilo in razlaga (pr. t. 109-204).

8.

Ustanovitev Cerkve, njeno bistvo in znaki (gl. skripta Cerkev - skrivnost občestva, 11-18; 35-84).

9.

Službe in naloge v Cerkvi: skupno duhovništvo, hierarhična ureditev, papeška služba (pr. t. 85-108).


Sveto pismo:

1.

Svetopisemska prazgodovina (1 Mz 1-11).

2.

Izhod iz Egipta (2 Mz 1-15).

3.

Preroki (Izaija, Ozej, Ezekiel in Daniel na splošno).

4.

Job, Ps 73 in literarne vrste psalmov.

5.

Prazgodovina evangelijev.

6.

Nebeško kraljestvo (Mt 5-7; Lk 6, 10-49).

7.

Jezusovo trpljenje (Mt 26-27 in vzporedna mesta).

8.

Pavlov nauk o opravičenju v Pismu Rimljanom.


Moralna teologija:

1.

Naravna etika in posebnosti krščanske moralke.

2.

Vloga vesti v človekovem moralnem življenju.

3.

Teološke kreposti vere, upanja in ljubezni v življenju kristjana.

4.

Dostojanstvo človekove osebe in skrb za njeno integriteto s posebnim ozirom na današnja vprašanja (bioetika, manipulacija, vrednotenje spolnosti. človekove pravice).

5.

Temeljna izhodišča krščanskega socialnega nauka v najnovejših dokumentih cerkvenega učiteljstva.

6.

Poklicanost vseh k svetosti.


Sistematična teologija:

1.

Človekova bivanjska odvisnost od Boga in bogopodobnost v bibličnem sporočilu in teologiji.

2.

Greh in milost v zgodovini odrešenja.

3.

Eshatološka razsežnost človekovega bivanja.

4.

Jezus Kristus, razodetje Boga in človeka.

5.

Božji Duh in delovanje v Cerkvi, svetu in ljudeh.

6.

Sveta Trojica - Bog razodetja in krščanskega verovanja.

7.

Velikonočna skrivnost kot vrhunec vsega Kristusovega odrešenjskega delovanja

8.

Zakramentalna razsežnost človekovega verovanja (zakramenti na splošno).

9.

Evharistija kot vrhunec in središče krščanskega življenja.


Zahteva se pregledno znanje snovi, ki je bila podana v za dvopredmetni študij prilagojenem programu.