|
|
|
|

1/1999
|
Povzetek:
Borut Košir:
Pravica vernikov do učinkovitega nastopanja pred cerkvenimi sodišči
|
|
Novi zakonik cerkvenega prava za razliko od prejšnjih pravnih
zbirk povzema dolžnosti in pravice vseh vernikov v treh strnjenih
blokih kanonov. Med temi je tudi pravica, ki vernikom na poseben
način zagotovi možnost predstaviti se pred cerkvenim sodiščem
in tam po pravni poti braniti svoje interese. Da bodo pravice
vernikov pred cerkvenimi sodišči čim bolj zaščitene, jim je zagotovljena
pomoč zastopnikov in odvetnikov, katerih vloga je z zakonikom
posebej določena. Največ primerov, v katerih se verniki obračajo
na cerkvena sodišča, spada med t.i. ničnostne zakonske pravde,
v katerih verniki dokazujejo neveljavno sklenitev svojega zakona.
Sicer v teh primerih sodnik ni dolžan stranki postaviti odvetnika
po službeni dolžnosti, zakonik pa posebej naroča, naj bi pri vsakem
sodišču postavili stalne zagovornike, ki naj prejmejo nagrado
od samega sodišča. Ti naj opravljajo nalogo odvetnika ali zastopnika
predvsem v ničnostnih zakonskih pravdah za stranke, ki jih želijo
izbrati.
|
 |
|
Povzetek:
Snežna Večko OSU:
Savel - preganjalec ali preganjani?
|
|
Razprava je pokazala, da v besedilih, ki govorijo o zavrženju
Savla (1 Sam 13,13-14; 15,23.26; 28,16-19), pisci uporabljajo
načelo o dvojni vzročnosti. S skrbno izbranim besediščem predstavijo
glavna protagonista Savla in Davida v njunih dejanjih, ki govorijo
sama po sebi. Tako je vidno, da je Savel zgrešil osnovno držo,
ki jo Bog pričakuje od človeka - vero in pokorščino Bogu. David
se je, nasprotno, izkazal v obojem. Bralec lahko na podlagi opisa
obeh protagonistov spozna, da Savel ni bil primeren, da vzpostavi
kraljevsko dinastijo, medtem ko je David bil. Trditve piscev,
da je Bog zavrgel Savla in izvolil Davida, izražajo vero, da vse
dogajanje vodi Bog, ki pa nadvse resno upošteva svobodno sodelovanje
posameznega človeka.
|
 |
|
Povzetek:
Mira Stare:
"Jaz sem pot in resnica in življenje". Jezusova samooznačitev
v Jn 14,6
|
|
Razprava je pokazala, da v besedilih, ki govorijo o zavrženju
Savla (1 Sam 13,13-14; 15,23.26; 28,16-19), pisci uporabljajo
načelo o dvojni vzročnosti. S skrbno izbranim besediščem predstavijo
glavna protagonista Savla in Davida v njunih dejanjih, ki govorijo
sama po sebi. Tako je vidno, da je Savel zgrešil osnovno držo,
ki jo Bog pričakuje od človeka - vero in pokorščino Bogu. David
se je, nasprotno, izkazal v obojem. Bralec lahko na podlagi opisa
obeh protagonistov spozna, da Savel ni bil primeren, da vzpostavi
kraljevsko dinastijo, medtem ko je David bil. Trditve piscev,
da je Bog zavrgel Savla in izvolil Davida, izražajo vero, da vse
dogajanje vodi Bog, ki pa nadvse resno upošteva svobodno sodelovanje
posameznega človeka.
|
 |
|
Povzetek:
Lenart Škof:
Vprašanje etične zavesti in praktična filozofija sv. Tomaža Akvinskega
|
|
Tomaž je veliko pojmov za svojo etiko prevzel od Aristotela (njegova
Nikomahova etika) in jih interpretiral skozi specifično krščansko
teološko in filozofsko misel. V nasprotju s spekulativno filozofijo
(vprašanje resnice) je poglavitni predmet praktične filozofije
in etike pri Tomažu dobro in s tem povezano vprašanje dejanja.
Dejanja že po Aristotelu spadajo v sfero spremenljivih stvari
- s tem pa se zavedamo njihovih vzrokov in smotrov, v skladu s
katerimi želimo delovati. Tu so v ospredju vprašanja naravnega
zakona in zmožnosti, ki je v nas - synderesis, poglavitne praktične
vrline prudentia ter ustroja etične zavesti pri Tomažu.
|
 |
|
|
|
 |