Zgodovina
Društvo za izobraževanje za
tretje življenjsko obdobje
Univerza za tretje življenjsko obdobje
Poljanska cesta 6, 1000
Ljubljana
Tel: 01/ 433 20 90
Uradne ure: ponedeljek-petek od 9.00 do 12.00 ure
Zgodovina Univerze
za
tretje življenjsko
obdobje
Zamisel o Univerzi za tretje
življenjsko obdobje se je, tako kot večina zamisli, rojevala pod različnimi
vplivi.
V Franciji je leta 1973 Pierre Vellas, profesor mednarodnega
prava na Pravni fakulteti v Toulousu, ustanovil prvo tovrstno univerzo. Že
naslednje leto pa z odločitvijo francoske vlade in pomočjo lokalne oblasti
nastanejo podobne univerze v 63 francoskih mestih.
Leta 1984 Dušana Findeisen, takrat profesorica francoščine, pod tem vplivom in
vplivom lastnih želja in zamisli v Centru za tuje jezike v Ljubljani razvije
prve eksperimentalne izobraževalne programe, jih raziskovalno spremlja ter
pridobi prvih šest slušateljev. Ti
si
skupaj z njo prizadevajo za ustanovitev
slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje.
Izobraževanje starejših odraslih je bilo v Kanadi dokaj razvito že v
šestdesetih letih. Ana Krajnc, profesorica andragogike s Filozofske fakultete
v Ljubljani, je dolgo pestovala zamisel
o izobraževanju starejših v Sloveniji. Skupaj z Dušano Findeisen ustanovita
prvo slovensko univerzo za tretje življenjsko obdobje v
Sloveniji in tedanji Jugoslaviji.
Prva leta
Univerza deluje kot sekcija
Andragoškega društva Slovenije. Dandanes deluje Univerza za tretje življenjsko
obdobje v sklopu samostojnega društva.
Vzporedno s prvimi študijskimi krožki (francoski jezik,
novinarstvo, književnost, novosti v svetu, keramika in slikarstvo) in prvimi
prostovoljskimi mentorji (profesorica tujih jezikov Dušana Findeisen, novinar
Dušan Rebolj, profesorica primerjalne književnosti Darja Fras, andragoginja
Darja Zorc, profesorica filozofije Jožica Grum, slikar Izidor Urbančič) sta
Ana Krajnc in Dušana Findeisen vodili seminarje za prihodnje mentorje univerz
za tretje življenjsko obdobje v Sloveniji in tedanji Jugoslaviji.
Izobraževanje za mentorje je postalo tradicionalno. Delo univerze za tretje
življenjsko obdobje smo raziskovalno spremljali in zlagoma je nastal koncept
izobraževanja starejših odraslih pri nas. Nastanek in razvoj univerze so
spremljale številne raziskave, diplomske in magistrske naloge ter prva
doktorska disertacija s tega področja pri nas.
Leta 1989 andragoginja Alijana Šantej razvije koncept izobraževalnega turizma
in ga do leta 1998 razvije v vzorčni model projektnega dela, ki se prenese
tudi na druga področja izobraževanja starejših.
Univerza je leta
1995 pripomogla tudi k ustanovitvi Evropske zveze univerz za tretje
življenjsko obdobje pri Univerzi v Ulmu in postala njena članica.
Razvoj univerze za
tretje življenjsko obdobje je spremljala javna kampanja za spreminjanje
stališč do izobraževanja starejših in odraslih nasploh ter družbenega položaja
starejših.
Prvi cilji Univerze so bili: vseživljenjskego izobraževanje, spreminjanje
pogleda na vlogo posameznika v izobraževanju, uvajanje drugačnih metod s
poudarkom na dialoškem učenju. Univerza je želela v izobraževanje vrniti
kulturo, odkrivanje samopodobe posameznikov in naroda. Pomemben cilj je bila
tudi vključitev starejših odraslih v družbeni in ekonomski razvoj.
Pojdi na:
“Število študijskih krožkov in slušateljev”
<< Nazaj
|