|
ÉLODIE ANTOINE
ROSALÍA BANET
WIEBKE BARTSCH
BARBARA BERNSTEINER
TANIA CANDIANI
BARBARA CAVENG
LADA CERAR
ANDREJKA ČUFER
JOCHEN FLINZER
CLAUS FÖTTINGER
ZUZANNA JANIN
METKA KAVČIČ
JUSTYNA KOEKE
MICHAEL KOS
EDUARD LESJAK
MARTIN LÖFFKE
POLONA MAHER
ISA MELSHEIMER
JANET MORTON
ALEN OŽBOLT
SANDRINE PELLETIER
MARIJA MOJCA PUNGERČAR
IRIS SCHIEFERSTEIN
SAŠO SEDLAČEK
CHIHARU SHIOTA
KEI TAKEMURA
ANDRÉ TEMPEL
ANU TUOMINEN
JULIA VAN KOOLWIJK
MARJOLIJN VAN DER MEIJ
PETRA VARL
PATRICIA WALLER
SILKE WAWRO
|
Metka Kavčič
.jpg)
Čipka, 2007 (varjeno jeklo)
V delu Metke Kavčič je nit
kot material prisotna na implicitni ravni. Pojavi se le v nematerialni
obliki, in sicer v formah ter v zvočnem zapisu, pa še tam je sila
abstraktno obravnavana. To je razumljivo, saj kiparska instalacija,
ki očara s prepletajočimi se formami ter z zvočnim zapisom, ne
odslikuje realnega, pač pa o realnem pripoveduje. S kombiniranjem
formalnega in zvočnega jezika ter ob namigu, ki nam ga posreduje
naslov dela (Čipka),
pripoveduje avtorica zgodbo o idrijski čipki, ki jo vpenja v tradicijo,
s čimer zgradi naracijo, ki je de facto hommage ročnim delom.
Ročnim delom, ki kot eden nacionalnih simbolov, sooblikuje identiteto
države, v kateri avtorica živi in dela, katere pripadnica je.
Uporaba robustnega materiala, valjane pločevine pa nosi v sebi
še en pomen. Če je izdelovanje čipke povezano z žensko kreacijo,
material simbolizira moški protipol. Pomenljiv je tudi zvočni
zapis klekljev, ki se spogleduje z novodobnimi, zvočno obdelanimi
skladbami. V delu Metke Kavčič se kombinacija varjenega
jekla in glasbenega zapisa kaže kot metafora emancipacije sodobne
ženske. (M. Š.)
Rojena 1960
v Mariboru, Slovenija. Leta 1981 je zaključila študij likovne
vzgoje na Pedagoški akademiji v Mariboru ter leta 1987 diplomirala
na kiparskem oddelku Akademije za likovno umetnost v Ljubljani
pri prof. Slavku Tihcu. Leta 1990 je opravila specialistični študij
za konservatorstvo in restavratorstvo na ALU v Ljubljani in se
strokovno izpopolnjevala na Ecóle Nationale Supérieure des Beaux-Art
v Parizu, oddelek klasične modelacije. Po večletnem delu v Pokrajinskem
muzeju Ptuj dela kot samostojna ustvarjalka na področju kulture.
Samostojne razstave (izbor):
2006
Zapredene sledi, Umetnostna
galerija Maribor, Maribor
2004 Meščani,
Mestna hiša Ljubljana
Metkino nabodalo, Metka Kavčič Takač
in Branimir Ritonja, Gruberjevo nabrežje, Ljubljana
2001 Varno
zavrženo, Tehniški muzej Slovenije, Bistra
2000 Vrata,
Galerija Šivčeva hiša, Radovljica
Skupinske razstave (izbor):
2005
Mavrica prijateljstva, Mariborski
likovni umetniki, Galerija Romana
Petrovića, Sarajevo
2004
Prt,
Chateau Tours, Tours
2002
Razstava članov DLUM,
Galerija Luka, Pula
2001
Udeleženci likovne kolonije
in DLUM, Kulturni center – Villa
de Mostoles, Mostoles – Madrid
Mednarodni trienale male plastike,
Galerija Murska Sobota, Murska Sobota
1999
DLUM '99,
Kulturhaus Galerie, Bruck an der Mur
1996
Risba, Majski salon '96,
Galerija Riharda Jakopiča, Ljubljana
|