ZDRAVA PREHRANA - GIBANJE - MENTALNO ZDRAVJE logo
CILJI ZDRAVE ŠOLE
AKTIVNOSTI
ZAKAJ JE NAŠA ŠOLA ZDRAVA ŠOLA
GIBANJE - MENTALNO ZDRAVJE
ZDRAVA PREHRANA
ĆLANKI
KANVAS

ZDRAVJE NI VSE - BREZ ZDRAVJA JE VSE NIČ
EKO ŠOLA
PISMO SRCA
ŠPORT ŠPAS

PROJEKT ZDRAVA ŠOLA DELUJE POD VODSTVOM:

                    1. Svetovne zdravstvene organizacije, ki skrbi za promocijo zdravja,
                    2. Sveta Evrope,
                     3. in Evropske unije, ki skrbita za povezavo med državami.


Vodstvo in delavci zdrave šole si bomo prizadevali izpolniti naslednjih 12 ciljev:

  1. Aktivno bomo podpirali pozitivno samopodobo vseh učencev s tem, da bomo pokazali, da lahko prav vsak prispeva k življenju v šoli.
  2.  Skrbeli bomo za vsestranski razvoj dobrih medsebojnih odnosov med uèitelji in učenci, med učitelji med seboj ter med uèenci.
  3. Potrudili se bomo, da bodo socialni cilji šole postali jasni učiteljem, učencem in strašem.
  4. Vse učence bomo spodbujali k različnim dejavnostim tako, da bomo oblikovali raznovrstne pobude.
  5.  Izkoristili bomo vsako možnost za izboljšanje šolskega okolja.
  6. Skrbeli bomo za razvoj dobrih povezav med šolo. domom in skupnostjo.
  7. Skrbeli bomo za razvoj povezav med osnovno in srednjo šolo zaradi priprave skladnega uènega naèrta zdravstvene vzgoje.
  8. Aktivno bomo podprli zdravje in blaginjo svojih uèencev.
  9. Upoštevali bomo dejstvo da so uèitelji in šolsko osebje zgled za zdravo obnašanje.
  10. Upoštevali bomo komplementarno vlogo, ki jo ima šolska prehrana pri uènem načrtu zdravstvene vzgoje.
  11. Sodelovali bomo s specializiranimi službami v skupnosti, ki nam lahko svetujejo in pomagajo pri zdravstveni vzgoji.
  12. Vzpostavili bomo poglebljen odnos s šolsko zdravstveno in zobozdravstveno službo, da nas bo dejavno podprla pri uènem načrtu zdravstvene vzgoje.

NAŠA ŠOLA SI JE V ŠOLSKEM LETU 2006/07 KOT PREDNOSTNE NALOGE PRI PROMOCIJI
     ZDRAVJA V ŠOLI ZASTAVILA NASLEDNJE NALOGE:
     
          


Aktivno bomo podpirali pozitivno samopodobo vseh učencev s tem, da bomo pokazali, da lahko prav vsak prispeva k življenju v šoli.

Skrbeli bomo za vsestranski razvoj dobrih medsebojnih odnosov med učitelji in učenci, med učitelji, medseboj ter med učenci. 

VAJE ZA KONCENTRACIJO: Z motoričnimi vajami izboljšati kocentracijo pri hiperaktivnih otrocih (Lota Gasser, Marija Kodrca).

MEDSEBOJNI ODNOSI: Boljše počutje v oddelku, manj egoizma, upoštevanje drugačnosti, strpnost (Zdenka Košnik, Tatjana Hrovat).

PROGRAM VRSTNIKI IN JAZ, SOS (skupina otroških svetovalcev): Izboljšanje komunikacije in medsebojnega razumevanja med učitelji, učenci in starši.Čim bolj realna interpretacija problemov (Franci Hočevar).

LABIRINTI v sodelovanju s CSD – Lj.Šiška: Osveščanje in komunikacija o nasilju.

Razvoj realnih predstav o nasilju (Franci Hočevar).

RAZVIJANJE POZITIVNEGA SAMOVREDNOTENJA MLADOSTNIKOV (inštitut Rok): Razvijanje pozitivnega samovrednotenja pri učencih, ki so dosegli negativne rezultate na testiranju (AMS) (Franci Hočevar).

SOCIALNE IGRE: Sprejemanje drugačnosti.Učenje nenasilne komunikacije.

Učenje reševanja sporov, sprejemanje kompromisov (Katjuša Tomšič Juvančič).

RAZVIJANJE POZITIVNEGA SAMOVREDNOTENJA OTROK: Spoznavanje sebe.Krepitev samozavedanja.Razvijanje pozitivne samopodobe (Katjuša Tomšič Juvančič).

SOCIALNE IGRE: Izboljšati komunikacijo med otroki, socializacija, umirjanje (Tina Stnad – Rot, Tanja Cvetko)

Potrudili se bomo, da bodo socialni cilji šole postali jasni učiteljem,učencem in staršem.

Skrbeli bomo za razvoj dobrih povezav med šolo, domom in skupnostjo.

SODELOVANJE UČENCI – STARŠI: Izboljšanje kvalitete  medsebojnih odnosov.
Reševanje konfliktov (Lota Gasser, Marija Kodrca).

ŠOLA ZA STARŠE.

Aktivno bomo podprli zdravje in blaginjo svojih učencev.                                  

Upoštevali bomo dejstvo da so učitelji in šolsko osebje zgled za zdravo obnašanje.

ODVISNOSTI: ALKOHOL, TOBAK, ZDRAVO SPOLNO ŽIVLJENJE (varnost, zaščita). 

DAN BOJA PROTI AIDSU: Učenci se seznanijo z vrstami odvisnosti. Kako reči ne.Učenci se seznanijo z resnostjo problema okužbe z virusom HIV in pomenom zdrave spolnosti (Milena Fekonja).

PROGRAM »SPODBUJAMO NEKAJENJE«: Zavedanje, kako je kajenje nezdravo, kakšne posledice pušča. Zavzamejo stališče, pogled do kadilcev in izdelkov (Lota Gasser, Marija Kodrca).

Vse učence bomo spodbujali k različnim dejavnostim tako, da bomo oblikovali raznovrstne pobude.

KNJIŽNI NAHRBTNIK: Spodbujanje branja (Katja Plos). PRAVLJIČNA URICA: Spodbujanje ustvarjalnosti, branja, razmišljanja, opismenjevanja (Katja Plos).PRAVLJIČNE DELAVNICE ZA OTROKE IN STARŠE: Spodbujanje bralne pismenosti in ustvarjalnosti (Katja Plos).

Upoštevali bomo komplementarno vlogo, ki jo ima šolska prehrana pri učnem načrtu zdravstvene vzgoje.

BONTON: Otroci spoznajo zgodbe o bontonu skozi celo leto. Otroci se ravnajo po bontonu. Igre vlog. Izdelava projektne naloge: Bonton nekoč in danes (Tina Stnad – Rot, Tanja Cvetko).

ZDRAVA PREHRANA: Raziskujejo prehrambene navade učencev. Spoznajo, da jim uživanje zdrave hrane pomaga ohraniti zdravje (Cirila Jeraj, Zvonka Pavlovič, Katarina Grom, Tanja Strojan).

ZDRAVO PREHRANJEVANJE (tematski dnevi): zavedanje pomena manj sladke, manj mastne hrane in pomen uporabe žit in semen za boljše zdravje. Bolj poudarjeno spoznavanje posameznega živila ali domačih in tujih prehranskih navad (Maja Stepančič).

NABAVA PITNIKOV: Dvigniti kulturo pitja najbolj zdrave pijače – vode (Maja Stepančič).

SVETOVNI DAN HRANE – 16.10.: Pomen kratkih prehranskih verig zdrave hrane in zavedanje domače slovenske kuhinje.

Izkoristili bomo vsako možnost za izboljšanje šolskega okolja.

ZAČUTIMO OKOLJE: Spoznajo, da je življenje živih bitij odvisno od drugih bitij in nežive narave (Cirila Jeraj, Zvonka Pavlovič, Katarina Grom, Tanja Strojan).

IZGRADNJA ŠOLSKEGA IGRIŠČA, SKRB ZA ČISTO IN UREJENO OKOLICO ŠOLE.

Sodelovali bomo s specializiranimi službami v skupnosti, ki nam lahko svetujejo in pomagajo pri zdravstveni vzgoji.
Vzpostavili bomo poglobljen odnos s šolsko zdravstveno in zobozdravstveno službo, da nas bo dejavno podprla  pri učnem načrtu zdravstvene vugoje.

SODELOVANJE ŠOLE Z ZDRAVSTVENO IN ZOBOZDRAVSTVENO SLUŽBO :
Sistematski zdravstveni pregledi , cepljenja, sistematični zobozdravstveni pregledi, spodbujanje redne in sistematične  nege zob, želiranje.

Skrbeli bomo za razvoj povezav med osnovno in srednjo šolo zaradi priprave skladnega učnega načrta udravstvene vzgoje.    

POKLICNO USMERJANJE (Franci Hočevar).

________________________________________________________________________________

FUNDACIJA »PISMO SRCA« AKCIJA ZBIRANJA ODPADNEGA PAPIRJA ZA PODELITEV ŠTIPENDIJ


Nacionalni projekt ZDRAVA ŠOLA, mestna občina Ljubljana, oddelek predšolske vzgoje, izobraževanje in šport je v sodelovanju z ŠD Media Šport, v okviru katere                deluje fundacija PISMO SRCA, namenjena štipendiranju mladih, v preteklem šolskem letu pozvala vse ljubljanske osnovne in srednje šole k enkratni zbiralni akciji                     odpadnega papirja.

NAŠA ŠOLA SE JE 16.10.2007 UDELEŽILA ZBIRALNE AKCIJE ZBIRANJA STAREGA PAPIRJA 

         ZA PODELITEV ŠTIPENDIJ, KI JIH DODELJUJE FUNDACIJA »PISMO SRCA«.  

 

                             

Zbiralna akcija je potekala 16. in 17. 10. 2007. Učence smo informirali o zbiralni akciji s plakatom, ki je bil izobešen pri vhodnih vratih in z obvestili, ki so jih odnesli staršem.  Akcijo smo začeli zjutraj ob prihodu učencev v šolo in jo nadaljevali popoldan ter naslednje jutro. Odziv učencev je bil dober, seveda pa gre pohvaliti tudi njihove starše, ki  so papir dostavili v šolo.

SKUPAJ SMO ZBRALI 3.740 kg ODPADNEGA PAPIRJA IN NA TA NAČIN PODELI FUNDACIJI »PISMO SRCA« 218.46 EVROV ZA ŠTIPENDIRANJE MLADIH.
NA AKCIJO SO SE ŠE POSEBEJ DOBRO ODZVALI UČENCI 7.A R/9, KI SO ZBRALI 980 kg PAPIRJA. OMENJENI UČENCI SO TUDI         PRIDNO POMAGALI PRI ZBIRALNI AKCIJI IN POSKRBELI SO ZA PRIJETNO VZDUŠJE (glasba).

 POHVALA GRE VSEM, KI SO PRINESLI ODPADNI PAPIR, SAJ SO TAKO POMAGALI NEKOMU PRI ŠTUDIJU.

_________________________________________________________________________________



PETNAJST ZNAČILNOSTI ZDRAVE ŠOLE

 

  1. PREPRIČANJE, DA MORA ŠOLA ZA IZBOLJŠANJE ZDRAVJA ŠOLSKE SKUPNOSTI POLEG ZDRAVSTVENE VZGOJE ORGANIZIRATI ŠE DRUGE DEJAVNOSTI.
  2. SKRB ZA DOBRO POČUTJE VSEH ZAPOSLENIH IN UČENCEV.
  3. ZAVESTNO VKLJUČEVANJE UČENCEV IN UČITELJEV V PROCES PROMOCIJE ZDRAVJA.
  4. ZDRAVSTVENA VZGOJA NA ŠOLI POTEKA KOT DEL REDNEGA ŠOLSKEGA PROGRAMA, IN SICER V OBLIKI INDIVIDUALNIH IN DRUŽBENIH IZOBRAŽEVALNIH PROGRAMOV IN V OKVIRU GLAVNIH ŠOLSKIH PREDMETOV.
  5. SKRB ZA ZDRAVJE JE DEL »SKRITEGA UČNEGA NAČRTA«, KI MED DRUGIM POUDARJA POMEN PRIJAZNIH IN SPOŠTLJIVIH MEDČLOVEŠKIH ODNOSOV TER ZDRAVE NOTRANJOSTI IN OKOLICE ŠOLE.
  6. POVEZANOST IN SODELOVANJE MED ŠOLO, DOMOM IN DRUŽBENO SKUPNOSTJO.
  7. POMEMBNA IN UPOŠTEVANA VLOGA ZDRAVSTVENE SLUŽBE PRI ZAGOTAVLJANAJU ZDRAVSTVENIH STORITEV IN CEPLJENJA; PRAV TAKO POMEMBNO JE SODELOVANJE PSIHOLOGOV, SOCIALNIH DELAVCEV IN DRUGIH STROKOVNJAKOV TER USTANOV, KI SKRBIJO ZA ZDRAVJE UČENCEV, NJIHOVIH DRUŽIN IN VSEH ŠOLSKIH DELAVCEV.
  8. POSEBEN ČAS JE NAMENJEN PREMISLEKU O VREDNOTAH IN NAČELIH ZDRAVE ŠOLE IN INFORMIRANJU O TEH VREDNOTAH TER O NAČINU NJIHOVEGA UVELJAVLJANJA V ŽIVLJENJU VSE ŠOLE.
  9. ŠOLA NAMENJA ENAKO POZORNOST TAKO PROCESU UČENJA IN PRIDOBIVANJA IZKUŠENEJ KOT VSEBINI POUKA.
  10. OSNOVNO NAČELO ŠOLE JE, DA SPODBUJA SAMOSPOŠTOVANJE UČENCEV, STARŠEV IN UČITELJEV V VSEH MEDSEBOJNIH ODNOSIH.
  11. POSKRBLJENO JE ZA BOGATO IZBIRO ZANIMIVIH IZOBRAŽEVALNIH IN REKREATIVNIH DEJAVNOSTI, KI DAJEJO UČENCEM VELIKO VESELJA IN ZADOVOLJSTVA Z DOSEŽENIMI USPEHI.
  12. POVEZANOST RAZREDNEGA PROGRAMA ZDRAVSTVENE VZGOJE S ŠOLSKO ZDRAVSTVENO SLUŽBO.
  13. UČITELJI IN STARŠI IMAJO PROLOŽNOST, DA V OKVIRU PROGRAMOV ZA UČITELJE IN NA SREČANJIH STARŠEV SODELUJEJO V DEJAVNOSTIH ZDRAVSTVENE VZGOJE IN PROMOCIJE ZDRAVJA.
  14. POZORNOST NA ZNAKE STRESA PRI UČENCIH IN ŠOLSKI DELAVCIH, SKRB ZA ZMANJŠANJE STRESA IN USPOSABLJANJE UČENCEV IN UČITELJEV ZA OBVLADOVANJE STRESA.
  15. PREPRIČANJE, DA IMAJO ŠOLSKA PREHRANSKA SLUŽBA IN DRUGI VIRI PREHRANE POMEMBNO VLOGO PRI PROMOCIJI ZDRAVJA VSEH ČLANOV ŠOLSKE SKUPNOSTI. 

ZAKAJ JE NAŠA ŠOLA ZDRAVA ŠOLA?



DIAMANT

Zanimalo me je, kaj menijo učenci 7.AR/9, zakaj je naša šola zdrava šola.  Učence sem na razredni uri razdelila v pet skupin in vsaka skupina je izdela svoj diamant. Iz vseh petih diamantov pa smo sestavili skupni diamant, ki si ga lahko ogledate spodaj.
                                                           
diamant 2



IN KAJ MENIJO PRVOŠOLČKI, KAKO JE POTREBNO POSKRBETI ZA SVOJE ZDRAVJE ...

KAKO POSKRBIJO ZA ZDRAVJE PRVOŠOLČKI ...
                                                  GIBANJE - MENTALNO ZDRAVJE


ŠOLE V NARAVI:

Učence spodbujamo k zdravemu načinu
življenja v naravi ter ozaveščanju zdravega
preživljanja prostega časa.


Savudrija

SKRB ZA MENTALNO ZDRAVJE OTROK:
Ustvarjanje takšne klime v razredu, da se vsak otrok počuti varno in sprejeto. Izboljševanje medsebojne komunikacije  s pomočjo katere  je lažje premagovati nesoglasja, nestrpnost in tekmovalnost.


ŠPORTNI DNEVI:

Organiiziramo zanimive športne dneve., ki omogočajo učencem veliko veselja in spoznavanja z različnimi športnimi zvrstmi.



veslanjeFebruary 9, 2007 vselanje d  
spinning plezanje
drsanje
Drsanje - Bled

drsanje 3

drsanje2
Drsanje - Bled

drsanje 4

INTERESNE DEJAVNOSTI:  

Učenci imajo možnost pestre izbire interesbih dejavnosti s področja športa  
in lahko tako svoj prosti čas zapolnijo prijetno, zabavno in zdravo.
        
odbojka
                                                                
SOCIALNE IGRE:
  • Učiteljice v prvi in drugi triadi ter v odelkih podaljšanega bivanja veliko časa namenijo socialnim igram ob primerni glasbeni spremljavi
SPROŠČANJE IN UMIRJANJE:
  • promocija zdravja in sproščenih odnosov na šoli,
  • omogočiti vsem učencem, da uresničijo zmožnosti in si ustvarijo pozitivne telesne, duševne in družbene predstave o sebi ter samospoštovanje,
  • boljše zdravje posameznika in skupine,
  • sproščen odnos me učencem in učiteljem,
  • sposobnost prepoznati in obvladati stres v telesu,
  • umirjanje misli in občutkov, izboljšanje koncentracije in spomina, vnašanje koncepta zavedanja.
  
                                                             ZDRAVA PREHRANA
 
FILTRIRANJE - čiščenje pitne vode

Na naši šoli – OŠ Spodnja Šiška, Ljubljana, se že dlje časa zavedamo  pomena  pitja čiste vode za naše zdravje. Po daljših neuspešnih prizadevanjih za nakup ustreznih pitnikov, nam je to v letošnjem letu končno tudi uspelo. Med tremi ponudniki pitnikov smo se odločili za najprimernejšega in pri njem nabavili  tri pitnike  s filtriranjem, revitaliziranjem in hlajenjem vode ter en pitnik s sistemom reverzne osmoze. Enakomerno smo jih porazdelili po šoli, tako da so čim bolj dostopni vsem učencem. En pitnik stoji v 1. nadstropju, kjer so učenci razredne stopnje, drugi pitnik stoji v 2. nadstropju pri predmetni stopnji, tretji pitnik pred telovadnicama, kjer so otroci najbolj žejni,  četri pitnik z reverzno osmozo pa smo  postavili v jedilnico, kjer se zvrstijo vsi otroci. Za različne pitnike smo se odločili zato, ker se ob obilici različnih informacij nismo mogli odločiti, kateri sistem prečiščevanja in oživljanja vode je najboljši. Vsak ponudnik in različni avtorji  člankov namreč  priporočajo različne sisteme. Upamo, da smo se odločili dobro in s tem omogočili našim otrokom pitje velikih količin najboljše pijače – VODE!!!


Vse zdravstvene študije ugotavljajo, da ljudje popijemo premalo vode, kar škoduje našemu zdravju in zmanjšuje našo sposobnost zoperstavljanja posledicam modernega življenja. Razvoj industrije, onesnaženje okolja, povečanje gostote naseljenosti prebivalstva in motorizacija povzročajo vedno večje onesnaženje pitne vode. Problem zdrave pitne vode postaja vsak dan pomembnejši in javna podjetja ne morejo vedno zagotavljati neoporečno in kakovostno vodo vsem porabnikom.

Zavest, kultura in potreba današnjega človeka so že dosegli nivo, ko porabniki sami zahtevajo neoporečne, zdravju neškodljive izdelke in zdravo, čisto, pitno vodo. Klor, nitrati, atrazin itd. in njihove spojine pa so spoznane za škodljive, še dovoljene količine pa zelo različne od države do države. Žal morajo tisti, ki živijo na področjih z manj kvalitetno pitno vodo za to poskrbeti sami.

Ob dejstvu, da smo ljudje v zadnjih 50 letih onesnažili planet toliko kot pred nami vsi ljudje v celotni zgodovini planeta Zemlja skupaj, se lahko upravičeno bojimo, da bo naslednja svetovna vojna zaradi vode. Veliko je še salonitnih in svinčenih vodovodni cevi, uporabe klora kot razkužila, divjih smetišč, gramoznic, gnojenja in škropljenja v bližini vodonosnikov in vodarn, poleg tega pa ima večina naših vodovodov velike vodne izgube – počene cevi pa omogočajo nekontrolirane okužbe. Upravljavci vodovodov, predvsem pa novinarji nas o preseženih mejnih vrednostih škodljivih snovi v vodi vedno pogosteje obveščajo, vendar največkrat prepozno in šele takrat, ko zdravnika obišče večje število ljudi iz istega kraja…

Probleme vode delimo na:

  •  mikrobiološke (bakterije, virusi, paraziti…),
  •  organoleptične (neprijeten vonj, barva, okus),
  • kemične (raztopljene snovi ki niso voda) in pa
  • problem trdote vode.
Vsak problem se rešuje na svojevrsten način – tako kot pri medicini ni čudežne tabletke, ki pozdravi vse boleznine, ni filtra, ki odstrani vse nečistoče.

V praksi se največ uporabljajo kombinacije filtrov iz aktivnega oglja, ki zaradi svoje ogromne površine adsorbirajo predvsem organske spojine in mehanskih filtrov gostote 0,2 - 20 mikronov ter KDF55 (čisti baker in cink) mešanice, koloidnega srebra itd., da se v samem filtru ne začno razvijati bakterije.
Kemična onesnaženja (pesticide, herbicide, nitrate, atrazin...) pa najbolj učinkovito odstranjujejo sistem reverzno osmozne membrane
 
Kaj je revitalizirana (oživljena) voda? Čistilniki vodo očistijo nezaželenih snovi, ki so v vodi (klor, pesticidi, svinec, azbest, paraziti in bakterije…). Vendar se vitalnost vode ne spremeni. Revitalizacija vode pa pomeni veliko izboljšanje kvalitete in vitalnosti vode  (revitalizatorji vode so nameščeni v treh naših pitnikih) in taka - revitalizirana voda povečuje obrambno sposobnost organizma in učinkoviteje odplavlja strupe iz telesa. Z uživanjem revitalizirane vode vračamo organizmu dragoceno biološko energijo.

Posebno poglavje predstavlja tudi tako imenovana živa voda (negativni ORP-oksidacijsko redukcijski potencial), ki jo dobimo s pomočjo reverzne osmoze (pitnik v jedilnici)
Samo pravilno izbrane, vgrajene in redno vzdrževane naprave dobro služijo svojemu namenu, že iz napisanega pa je očitno, da je najbolje problem pitne vode zaupati strokovnjaku.

Članek pripravila Maja Stepančič s  souporabo  gradiva podjetja od katerega smo nabavili pitnike.


PITNIKI ZA VODO:


pitnik



Pitnik v prvem nadstropju ...



pitnik 3


Pitnik pred telovadnico ...


pitnik za vood


Pitnik v jedilnici ...

NA ŠOLI SE ZAVEDAMO, DA IMAJO ŠOLSKA PREHRANSKA SLUŽBA IN DRUGI VIRI PREHRANE POMEMBNO VLOGO PRI PROMOCIJI ZDRAVJA VSEH ČLANOV ŠOLSKE SKUPNOSTI.


  • vsak dan je na jedilniku sveža presna hrana in sadje,
  • pitniki za vodov vsakem nadstropju,
  • zdrava pijača - čaj je na voljo vsem učencem na šoli,
  • zmanjšanje količine hrane iz bele moke in rafiniranega sladkorja (20% zmanjšanje),
  • različne vrste kruha iz polnozrnate moke,
  • tematski dnevi,- spoznavanje različnih jedi,,
  • spoznavanje z značilnimi jedmi iz različnih držav sveta.
16.10 DAN HRANE