| ZDRAVA PREHRANA - GIBANJE - MENTALNO ZDRAVJE | ![]() |
|||||||||||
|
ZDRAVJE NI VSE - BREZ ZDRAVJA JE VSE NIČ
|
|
||||||||||
|
PROJEKT
ZDRAVA ŠOLA DELUJE POD VODSTVOM:
1. Svetovne zdravstvene organizacije, ki skrbi za promocijo zdravja, Vodstvo in delavci zdrave šole si bomo prizadevali izpolniti naslednjih 12 ciljev:
|
||||||||||||
|
NAŠA ŠOLA SI JE V ŠOLSKEM LETU 2006/07 KOT PREDNOSTNE NALOGE PRI PROMOCIJI
Aktivno bomo podpirali pozitivno samopodobo vseh učencev s tem, da bomo
pokazali, da lahko prav vsak prispeva k življenju v
šoli.
Skrbeli bomo za vsestranski
razvoj dobrih medsebojnih odnosov med učitelji in učenci, med učitelji,
medseboj ter
med učenci.
VAJE ZA KONCENTRACIJO: Z motoričnimi vajami izboljšati kocentracijo pri hiperaktivnih otrocih (Lota Gasser, Marija Kodrca). MEDSEBOJNI ODNOSI: Boljše počutje v oddelku, manj egoizma, upoštevanje drugačnosti, strpnost (Zdenka Košnik, Tatjana Hrovat). PROGRAM VRSTNIKI IN JAZ, SOS (skupina otroških svetovalcev): Izboljšanje komunikacije in medsebojnega razumevanja med učitelji, učenci in starši.Čim bolj realna interpretacija problemov (Franci Hočevar). LABIRINTI v sodelovanju s CSD – Lj.Šiška: Osveščanje in komunikacija o nasilju. Razvoj realnih predstav o nasilju (Franci Hočevar). RAZVIJANJE POZITIVNEGA SAMOVREDNOTENJA MLADOSTNIKOV (inštitut Rok): Razvijanje pozitivnega samovrednotenja pri učencih, ki so dosegli negativne rezultate na testiranju (AMS) (Franci Hočevar). SOCIALNE IGRE: Sprejemanje drugačnosti.Učenje nenasilne komunikacije. Učenje reševanja sporov, sprejemanje kompromisov (Katjuša Tomšič
Juvančič). RAZVIJANJE POZITIVNEGA SAMOVREDNOTENJA OTROK: Spoznavanje
sebe.Krepitev samozavedanja.Razvijanje pozitivne samopodobe (Katjuša Tomšič
Juvančič). SOCIALNE IGRE: Izboljšati komunikacijo med otroki, socializacija, umirjanje (Tina Stnad – Rot, Tanja Cvetko) Potrudili se bomo, da bodo
socialni cilji šole postali jasni učiteljem,učencem in
staršem. Skrbeli bomo
za razvoj dobrih povezav med šolo, domom in
skupnostjo. SODELOVANJE UČENCI – STARŠI: Izboljšanje
kvalitete medsebojnih odnosov. ŠOLA ZA STARŠE. Aktivno bomo
podprli zdravje in blaginjo svojih
učencev.
Upoštevali
bomo dejstvo da so učitelji in šolsko osebje zgled za zdravo
obnašanje. ODVISNOSTI: ALKOHOL, TOBAK, ZDRAVO SPOLNO ŽIVLJENJE (varnost, zaščita). DAN BOJA PROTI AIDSU: Učenci se seznanijo z vrstami odvisnosti. Kako reči ne.Učenci se seznanijo z resnostjo problema okužbe z virusom HIV in pomenom zdrave spolnosti (Milena Fekonja). PROGRAM »SPODBUJAMO NEKAJENJE«: Zavedanje, kako je kajenje nezdravo, kakšne posledice pušča. Zavzamejo stališče, pogled do kadilcev in izdelkov (Lota Gasser, Marija Kodrca). Vse učence bomo spodbujali
k različnim dejavnostim tako, da bomo oblikovali raznovrstne
pobude. KNJIŽNI NAHRBTNIK: Spodbujanje branja (Katja Plos). PRAVLJIČNA
URICA: Spodbujanje ustvarjalnosti, branja, razmišljanja, opismenjevanja
(Katja Plos).PRAVLJIČNE DELAVNICE ZA OTROKE IN STARŠE: Spodbujanje bralne
pismenosti in ustvarjalnosti (Katja Plos). Upoštevali
bomo komplementarno vlogo, ki jo ima šolska prehrana pri učnem načrtu
zdravstvene vzgoje. BONTON: Otroci spoznajo zgodbe o bontonu skozi celo leto. Otroci se ravnajo po bontonu. Igre vlog. Izdelava projektne naloge: Bonton nekoč in danes (Tina Stnad – Rot, Tanja Cvetko). ZDRAVA PREHRANA: Raziskujejo prehrambene navade učencev. Spoznajo, da
jim uživanje zdrave hrane pomaga ohraniti zdravje (Cirila Jeraj, Zvonka
Pavlovič, Katarina Grom, Tanja Strojan). ZDRAVO PREHRANJEVANJE (tematski dnevi): zavedanje pomena manj sladke, manj mastne hrane in pomen uporabe žit in semen za boljše zdravje. Bolj poudarjeno spoznavanje posameznega živila ali domačih in tujih prehranskih navad (Maja Stepančič). NABAVA PITNIKOV: Dvigniti kulturo pitja najbolj zdrave pijače – vode (Maja Stepančič). SVETOVNI DAN HRANE – 16.10.: Pomen kratkih prehranskih
verig zdrave hrane in zavedanje domače slovenske
kuhinje. Izkoristili
bomo vsako možnost za izboljšanje šolskega okolja. ZAČUTIMO OKOLJE: Spoznajo, da je življenje živih bitij odvisno od drugih
bitij in nežive narave (Cirila Jeraj, Zvonka Pavlovič, Katarina Grom, Tanja
Strojan). IZGRADNJA ŠOLSKEGA IGRIŠČA, SKRB ZA
ČISTO IN UREJENO OKOLICO ŠOLE. Sodelovali bomo s
specializiranimi službami v skupnosti, ki nam lahko svetujejo in pomagajo pri
zdravstveni vzgoji.
Skrbeli bomo za razvoj povezav med osnovno in srednjo šolo zaradi priprave skladnega učnega načrta udravstvene vzgoje. POKLICNO USMERJANJE (Franci Hočevar). ________________________________________________________________________________ FUNDACIJA »PISMO SRCA« AKCIJA
ZBIRANJA ODPADNEGA PAPIRJA ZA PODELITEV
ŠTIPENDIJ
NAŠA ŠOLA SE JE 16.10.2007 UDELEŽILA ZBIRALNE AKCIJE ZBIRANJA STAREGA PAPIRJA ZA PODELITEV ŠTIPENDIJ, KI JIH DODELJUJE FUNDACIJA »PISMO SRCA«.
Zbiralna akcija je
potekala 16. in 17. 10. 2007. Učence smo informirali o zbiralni akciji
s plakatom, ki je bil izobešen pri vhodnih vratih in z
obvestili, ki so jih odnesli staršem. SKUPAJ SMO ZBRALI 3.740 kg
ODPADNEGA PAPIRJA IN NA TA NAČIN PODELI FUNDACIJI »PISMO SRCA« 218.46 EVROV ZA
ŠTIPENDIRANJE MLADIH. POHVALA GRE VSEM, KI SO PRINESLI ODPADNI PAPIR, SAJ SO TAKO POMAGALI NEKOMU PRI ŠTUDIJU. _________________________________________________________________________________ |
||||||||||||
|
PETNAJST ZNAČILNOSTI ZDRAVE
ŠOLE
ZAKAJ JE NAŠA ŠOLA ZDRAVA ŠOLA? DIAMANT
Zanimalo me je, kaj menijo učenci 7.AR/9, zakaj je naša šola zdrava šola. Učence sem na razredni uri razdelila v pet skupin in vsaka skupina je izdela svoj diamant. Iz vseh petih diamantov pa smo sestavili skupni diamant, ki si ga lahko ogledate spodaj. ![]() IN KAJ MENIJO PRVOŠOLČKI, KAKO JE POTREBNO POSKRBETI ZA SVOJE ZDRAVJE ... |
ŠOLE V NARAVI: Učence spodbujamo k zdravemu načinu življenja v naravi ter ozaveščanju zdravega preživljanja prostega časa.
|
ŠPORTNI DNEVI: Organiiziramo zanimive športne dneve., ki omogočajo učencem veliko veselja in spoznavanja z različnimi športnimi zvrstmi.
|
INTERESNE DEJAVNOSTI: Učenci imajo možnost pestre izbire interesbih dejavnosti s področja športa in lahko tako svoj prosti čas zapolnijo prijetno, zabavno in zdravo.
|
| FILTRIRANJE - čiščenje pitne vode
Na naši šoli – OŠ Spodnja Šiška, Ljubljana, se že dlje časa zavedamo pomena pitja čiste vode za naše zdravje. Po daljših neuspešnih prizadevanjih za nakup ustreznih pitnikov, nam je to v letošnjem letu končno tudi uspelo. Med tremi ponudniki pitnikov smo se odločili za najprimernejšega in pri njem nabavili tri pitnike s filtriranjem, revitaliziranjem in hlajenjem vode ter en pitnik s sistemom reverzne osmoze. Enakomerno smo jih porazdelili po šoli, tako da so čim bolj dostopni vsem učencem. En pitnik stoji v 1. nadstropju, kjer so učenci razredne stopnje, drugi pitnik stoji v 2. nadstropju pri predmetni stopnji, tretji pitnik pred telovadnicama, kjer so otroci najbolj žejni, četri pitnik z reverzno osmozo pa smo postavili v jedilnico, kjer se zvrstijo vsi otroci. Za različne pitnike smo se odločili zato, ker se ob obilici različnih informacij nismo mogli odločiti, kateri sistem prečiščevanja in oživljanja vode je najboljši. Vsak ponudnik in različni avtorji člankov namreč priporočajo različne sisteme. Upamo, da smo se odločili dobro in s tem omogočili našim otrokom pitje velikih količin najboljše pijače – VODE!!!
Vsak problem se rešuje na svojevrsten način – tako kot pri medicini ni
čudežne tabletke, ki pozdravi vse boleznine, ni filtra, ki odstrani vse
nečistoče.
V praksi se največ uporabljajo kombinacije filtrov iz aktivnega oglja,
ki zaradi svoje ogromne površine adsorbirajo predvsem organske spojine in
mehanskih filtrov gostote 0,2 - 20 mikronov ter KDF55 (čisti baker in cink)
mešanice, koloidnega srebra itd., da se v samem filtru ne začno razvijati
bakterije.
Posebno poglavje predstavlja tudi tako imenovana živa voda (negativni
ORP-oksidacijsko redukcijski potencial), ki jo dobimo s pomočjo reverzne osmoze
(pitnik v jedilnici)
Samo pravilno izbrane, vgrajene in redno vzdrževane naprave dobro služijo
svojemu namenu, že iz napisanega pa je očitno, da je najbolje problem pitne
vode zaupati strokovnjaku.
Članek pripravila Maja Stepančič s souporabo gradiva podjetja od katerega smo nabavili pitnike. |
PITNIKI ZA VODO: Pitnik v prvem nadstropju ...
Pitnik pred telovadnico ...
Pitnik v jedilnici ... |
NA ŠOLI SE ZAVEDAMO, DA IMAJO ŠOLSKA PREHRANSKA SLUŽBA IN DRUGI VIRI PREHRANE POMEMBNO VLOGO PRI PROMOCIJI ZDRAVJA VSEH ČLANOV ŠOLSKE SKUPNOSTI.
|