|
Učenci 8. razredov, ki so sodelovali v
raziskovalni nalogi, so sestavili anketo, s katero so ugotavljali, kako bi učenci sprejeli novega sošolca, ki bi prihajal iz drugih okolij: temnopoltega dečka, dečka iz Indije, deklico iz Nemčije ali deklico iz Turčije. Anketo
so izpolnjevali učenci sedmih, osmih in devetih razredov, skupaj 60 učencev. Rezultati ankete so predstavljeni v
spodnji tabeli.
|
1. V
naše mesto se je priselila nova družina. Eden izmed
njihovih otrok je postal tvoj sošolec. Kako bi ga
sprejel?
|
|
|
Deček
iz Indije
|
Deklica
iz Nemčije
|
Temnopolti
deček
|
Deklica
iz Turčije
|
|
|
|
Bil
bi navdušen, saj rad spoznavam ljudi iz drugih delov
sveta.
|
24
|
26
|
26
|
28
|
|
Nič
posebnega, še ena nova zguba na šoli.
|
6
|
4
|
5
|
7
|
|
Groza,
kaj pa ta počne na naši šoli.
|
3
|
7
|
4
|
1
|
|
Bil
bi nezaupljiv, vendar bi si želel navezati stike z
njim.
|
27
|
23
|
24
|
24
|
|
2.
Razrednik novega učenca posede poleg tebe. Kako boš
ravnal?
|
|
|
Deček
iz Indije
|
Deklica
iz Nemčije
|
Temnopolti
deček
|
Deklica
iz Turčije
|
|
|
|
Zavijem
z očmi in svoj stol pomaknem čim dlje od njegovega.
|
4
|
5
|
2
|
7
|
|
Vesel
sem, upam, da mi bo pomagal pri angleščini.
|
40
|
42
|
36
|
35
|
|
Nisem
ravno navdušen, vendar bolje, kot da sedim sam.
|
14
|
10
|
18
|
12
|
|
Odločno
bom nasprotoval, da sedi poleg mene.
|
2
|
3
|
4
|
6
|
|
3.
Nestrpno pričakuješ prvi odmor. Kako bodo reagirali
tvoji sošolci?
|
|
|
Deček
iz Indije
|
Deklica
iz Nemčije
|
Temnopolti
deček
|
Deklica
iz Turčije
|
|
|
|
Posmehovali
se mi bodo.
|
7
|
7
|
4
|
6
|
|
Poskušali
bodo poklepetati z novim sošolcem.
|
39
|
37
|
42
|
42
|
|
Šli
bodo čim dlje od njega.
|
14
|
16
|
14
|
12
|
|
4.
Razrednik te prosi, da novemu sošolcu pomagaš pri učenju.
Kaj boš odgovoril?
|
|
|
Deček
iz Indije
|
Deklica
iz Nemčije
|
Temnopolti
deček
|
Deklica
iz Turčije
|
|
|
|
Povem
mu, da bom z veseljem pomagal.
|
33
|
33
|
28
|
28
|
|
Pomoč
bom odločno odklonil.
|
4
|
5
|
4
|
6
|
|
Pristal
bom, da mu pomagam, vendar bom naslednji dan rekel
razredniku, da je pomoč odklonil.
|
3
|
2
|
3
|
8
|
|
Vzamem
si čas za razmislek.
|
20
|
20
|
25
|
18
|
|
5. Učenci
na šoli novega sošolca ne pustijo na miru. Ves čas mu
nagajajo in se znašajo nad njim. Kaj boš storil?
|
|
|
Deček
iz Indije
|
Deklica
iz Nemčije
|
Temnopolti
deček
|
Deklica
iz Turčije
|
|
|
|
Šel
bom do njih in jim rekel, naj nehajo.
|
35
|
35
|
35
|
36
|
|
Kar
delajo, se mi ne zdi prav, toda prijateljem ne bom
nasprotoval.
|
12
|
10
|
10
|
9
|
|
Delal
se bom, da nič ne vidim.
|
11
|
12
|
10
|
10
|
|
Pridružil
se jim bom.
|
2
|
3
|
5
|
5
|
O rezultatih ankete so zapisali ...
Rezultati ankete so bili po eni strani pričakovani, po drugi pa so nas tudi malce presenetili.
Pričakovali smo, da se bodo naši sošolci ocenili kot dokaj strpne, ko bo treba priseljenca sprejeti v razred, in manj strpne, ko bo napočil trenutek odločitve, kakšen odnos bi imeli z njim. Večine ne bi motilo, biti sošolec nekemu tujcu, v globlji odnos z njim pa bi se bila takoj pripravljena spustiti le dobra polovica. Le okrog 5–10 % vprašanih bi se odločno branilo vsakega stika s tujci oziroma bi jih namerno zapostavljalo.
Presenetilo pa nas je, da se bodo anketirani približno enako strpne oziroma nestrpne ocenili v položaju, ko je bilo treba sprejeti dečka iz Indije, deklico iz Nemčije, temnopoltega dečka ali deklico iz Turčije. Naša pričakovanja, da bodo najraje sprejeli deklico iz Nemčije, največ nestrpnosti pa pokazali v odnosu do temnopoltega dečka, se ni uresničilo.
Na vrh
|