Eko himna / Eko listina
Eko izdelki Eko strip
Zbiralne akcije   Eko vlak (5.a - 1.2008)
Prispevki v angleščini / english articles Eko dan 2007
Članek v Hrastu (December 2007) Železniki (oktober 2007)
Letni načrt 07/08 Novoletno drevo (11. 2007)
Učenci o vodi (4. razred - 10. 2007) Igrače iz odpadnega materiala (1. razred, 1.2007)
Letni načrt 06/07 Obisk čistilne naprave (9. razred, 11.2006)

 

LETNI NAČRT EKOŠOLE - DOB 2007/08

 

Naziv ustanove:

OŠ DOB

Naslov ustanove ter popolni naslovi podružnic
(če so v projekt vključene tudi podružnice oziroma vrtci pri šoli, se za njih doda samostojni LDN 2007/08, stran 2 - 4)

C E N T R A L N A   ŠO L A

OŠ DOB

Popolni naslov
ulica in številka
poštna številka in naziv pošte

Šolska ulica 7
1233 Dob

Naslov internet strani

http://www2.arnes.si/~osljdo2s/index.htm

Telefon tajništva šole

01 724 13 32

Telefon ravnatelja

01 724 13 32

Telefax

01 724 13 32

Elektronski naslov (e-mail )

 

Elektronski naslov eko-koordinatorja/ev

Polona.berlec@guest.arnes.si; marija.skorjanc@guest.arnes.si

P O D R U Ž N I C E

 

Popolni naslov podružnične šole, vrtca ali ekocentra
ulica in številka
poštna številka in naziv pošte

 

Telefon

 

Elektronski naslov ekokoordinatorja

 

Kraj in datum priprave načrta:

Letni načrt 2007/08 je pripravil:

 

V Dobu,

septembra 2007

 

KOORDINATOR (ime, priimek): Polona Berlec, Marija Škorjanc
 

  1. Cilji, ki jih uresničuje  program Ekošola kot način življenja (Cilj ustanove označite z X.):

 

 

CILJI

X

Razvijanje pozitivnih medsebojnih odnosov

X

Vzgajanje za zdrav način življenja v zdravem okolju (uvajanje ekol. pridelane hrane, pitniki v ustanovi, gibanje)

X

Učinkovita raba naravnih virov (voda, odpadki, energija)

4.

Vzpodbujanje trajnostne mobilnosti v prometu

X

Vzgajanje za okoljsko odgovornost 

X

Izvajanje celostnega pristopa vzgoje in izobraževanja v programu Ekošola kot način življenja

7.

Povezovanje okoljskih vprašanj z ekonomskimi in socialnimi

8.

 

 

  1. V katerih projektih iz razpisa programa Ekošola nameravate sodelovati? Sodelovanje v vsaj 1 (enem) projektu je kriterij za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2007/08. Projekt mora biti vezan na vaš tematski sklop, teči mora celo leto, vključena mora biti celotna ustanova (Projekt-e označite z X).
  1. Ekologija medsebojnih odnosov: Očistimo svet odpadkov v medsebojnih odnosih - Irena Š. Mihalič.
  2. Revščina po svetu in pri nas Franci Dovč
  3. Skriti zakladi mestnih parkov - Simona Slavič Kumer.
  4. Zdravo življenje - Boža Šarbek.

X   Voda kot vir življenja Tea Kolar (Šport špas)

X  Varčevanje z energijo in obnovljivi viri energije v šolah- Franci Dovč.
X   Živali in mi - Barbara Žličar.

  1. Očistimo Slovenijo nevarnih odpadkov Barbara Žličar
  2. Mozaik sveta Darja Kravanja

 

 

  1. V katerih ostalih projektih nameravate še sodelovati? Sodelovanje v vsaj 5 (petih) projektih je kriterij za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2007/08 (Projekte označite z X).

Sodelovanje na sejmih, razstavah:
X   Celje - sejem Altermed - Sonja Uršič

  1. Mladi za napredek Pomurja Jožef Rituper

Natečaji:

  1. Zeleni nahrbtnik ZPM
  2. Natečaj voščilnic PEC
  3. Ekobralna značka Mateja Jamnik, JASA
  4. Kaj lahko mladi storimo za okolje - za SŠ II. gimn. MB
  5. Literarni razpis za srednje šole - ?

Sodelovanje v zbiranju odpadnih materialov:
X   Zbiranje izrabljenih tonerjev in kartuš

  1. Zbiralna akcija papirja za Šport špas

Sodelovanje na kvizih:

  1. Ekokviz za OŠ PEC
  2. Ekokviz za SŠ J. Rituper

Promocija ustanove v okolju:
X  Prispevki v angleškem jeziku za objavo v mednar. časopisu Eco-News - N. Pavšer, Mojca K. Podlesnik
X Prispevki v slovenskem jeziku za objavo na spletnih straneh Ekošole - www.ekosola.si
X  Prispevki za tiskane ali elektr. medije v lokalnem ali širšem okolju (Dokazilo se priloži k prijavi za ekozastavo.)

 

  1. Kateri tematski sklop (npr.: voda, zrak, zemlja, hrana, živali, odnosi, …) boste podrobneje obdelali v šolskem letu 2007/08? To je vodilna tema, ki jo zasledujejo vsi učenci in delavci ustanove in je hkrati vodilna tema ekodneva. Upoštevajte vodilna tematska področja trajnostnega razvoja, ki ste jih označili v točki 4. V ta tematski sklop vključite tudi projekte nacionalne koordinacije slovenske ekošole, iz točke 2. in 3..

Tematski sklop:

Dejavnosti
(naslov in vrsta dejavnosti)

Cilji
(operativni)

Vsebine
(do pet stavkov -kratek zapis)

Ciljne skupine
(kdo vodi dejavnost, izvajalci, komu je namenjena, …)

Čas
(kdaj bo izvedeno)

Predvideni rezultati dela

 

ZRAK

Nadaljevali bomo z zbiranjem informacij o onesnaženosti atmosfere pri nas in po svetu.

Učenci se ukvarjajo z vsebinami na temo Ozonska luknja in Izpušni plini.
Pri geografiji se navežejo še na temo: Industrijsko onesnaževanje pri nas in po svetu.

- Učitelji: specialni pedagogi,OBE in MME, kemije, DIE, biologije, geografije in naravoslovja.
- Aktivnost izvajajo učenci izbirnih predmetov.
- Učenci zadnje triade se s temami seznanijo v okviru pouka biologije, kemije, geografije in naravoslovja.

Do sredine maja 2008.

Učenci posameznih razredov se seznanijo z informacijami, ki so jih zbrali in jih bodo predstavili sošolci, ki so se ukvarjali s temo.
Predstavitev na sejmu Altermed.

 

 

 

 

VODA

Nadaljnja skrb za pitnike, ki jih imamo na šoli.
Promocija pitnikov in njihovo urejanje.
Varčevanje vode in nadziranje tesnil na pipah v šoli.
Oblikovanje opozorilnih sporočil za varčevanje z vodo.
Seznanjanje učencev z ogroženostjo pitne vode, potokov, rek,… in življenja v vodi.

Učenci aktivno sodelujejo pri skrbi in nadzoru potrošnje vode. Skrbijo za higieno pitnikov.
Oblikujejo opozorilne napise.
Zbirajo informacije in novo pridobljeno znanje na temo ogroženost naših voda in zaloge pitne vode, predstavijo.

- Učitelji: specialni pedagogi,  likovna vzgoja, računalništvo, tehnično osebje šole.
- Napise oblikujejo učenci 8. in 9. razredov v okviru predmeta LVZ.
- Za higieno in aktivno skrb pri varčevanju skrbijo vsi učenci.
- Vsi učenci zbirajo informacije in pripravljajo predstavitve.

Do sredine maja 2008.

Osveščenost učencev in novo pridobljena znanja, se kažejo v celotnem delovanju šole in v domačem okolju.
Predstavitev na sejmu Altermed.

 

 

ŽIVALI

Seznanjanje učencev z ogroženimi živalskimi vrstami v Sloveniji.
Spoznati pomen rdečega seznama.
V sodelovanju z učenci skušamo poiskati možne rešitve.

Učenci aktivno sodelujejo pri zbiranju informacij o ogroženih živalskih vrstah (okolje, način življenja, ogroženost,…).
Oblikujejo predloge za možne rešitve (ohranjanje naravnega okolja).

- Učitelji: specialni pedagogi, naravoslovje, ONA, biologija, angleščina.
- Sodelujejo vsi učenci.

Do sredine maja 2008.

Predstavitev na naši šoli in sejmu Altermed.

 

  1. Odpadki - Zbiralne akcije in ločevanje odpadkov (Med letom zbirajte podatke o oddanih količinah.):

 

 

  V šolskem letu 2007/08 bomo zbirali  (Vrsto odpadkov, ki jih zbirate, označite z X):

Vrsta

Papir in karton

Umetne mase

Kovine

Bio-odpadki

Tonerji, kartuše

Baterije

Elektro-odpad

Ostalo

D A
ali
N E

 

DA

 

DA

 

NE

 

DA

 

DA

 

DA

 

NE

 

/

5.1  Družba, s katero smo  /  bomo  podpisali pogodbo o odstranjevanju ločenih vrst odpadkov je:
                   JPK PRODNIK (ekootok pred šolo; akcija zbiranja nevarnih odpadkov predvidoma 19.4.2008), PAPIRNICA KOLIČEVO (odkup papirja), baterije
                               __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Ekoprogramski svet:

Ekoprogramski svet na posamezni ustanovi usmerja okoljske dejavnosti šole, določi cilje delovanja in skrbi za vključevanje učencev, učiteljev, vzgojiteljev, staršev, ostalega osebja šole in predstavnikov lokalne skupnosti v projekt. Prosimo vas, da pripravite kratko informacijo vsebinskega programa, ki ga bo izvedel programski svet vaše ustanove. 


Učitelji vseh predmetov bomo v učne vsebine, smotrno uvajali eko-teme. Z učenci bomo zbirali in beležili katere vsebine nam bo uspelo uresničiti.
Decembra bomo izvedli Božično novoletni bazar, ki bo ekološko obarvan. V pomladnem času sodelujemo pri čistilni akciji, ki jo izvede krajevna skupnost v sodelovanju z občino Domžale. 19.4.2008 imamo skupaj s krajevno skupnostjo predviden Ekodan, kjer bomo pripravili aktivne delavnice v katerih bodo sodelovali tako starši, otroci, učitelji in krajani. Skozi celo leto pa urejamo in skrbimo za šolsko okolico.

 

  1. Podpis koordinatorja-jev, žig ustanove ter podpis odgovorne osebe ustanove:

Koordinator-ji:

Žig ustanove:

Odgovorna oseba:

Marija Škorjanc

Polona Berlec

 

Barbka Drobnič