Eko izdelki | Eko strip |
Zbiralne akcije | Eko vlak (5.a - 1.2008) |
Prispevki v angleščini / english articles | Eko dan 2007 |
Članek v Hrastu (December 2007) | Železniki (oktober 2007) |
Letni načrt 07/08 | Novoletno drevo (11. 2007) |
Učenci o vodi (4. razred - 10. 2007) | Igrače iz odpadnega materiala (1. razred, 1.2007) |
Letni načrt 06/07 | Obisk čistilne naprave (9. razred, 11.2006) |
LDN - LETNI EKODELOVNI NAČRT 2006/07
Naziv ustanove:
OŠ DOB |
Naslov ustanove ter popolni naslovi
podružnic
(če so v projekt vključene tudi podružnice oziroma vrtci pri
šoli, se za njih doda samostojni LDN 2006/07, stran 2 - 4)
C E N T R A L N A ŠO L A |
OŠ DOB |
Popolni
naslov |
šolska ulica 7, 1233 Dob |
Naslov internet strani |
http://www2.arnes.si/~osljdo2s/ |
Telefon tajništva šole |
01 7241 332 |
Telefon ravnatelja |
01 7241 332 |
Telefax |
01 7241 332 |
Elektronski naslov (e-mail ) |
group2.OSLJDO1@guest.arnes.si |
Elektronski naslov eko-koordinatorja/ev |
Polona.berlec@guest.arnes.si; marija.skorjanc@guest.arnes.si |
P O D R U Ž N I C E |
|
Popolni
naslov podružnične šole, vrtca ali ekocentra |
|
Telefon |
|
Elektronski naslov eko-koordinatorja |
|
Kraj in datum priprave načrta: |
LDN 2006/07 je pripravil (obkroži in dopolni): |
v Dobu, 9.10.2006 |
|
|
CILJI |
1. |
V vsaki učilnici označiti škatle za ločeno zbiranje odpadkov |
2. |
Urediti zbiralnike za kartuše, tonerje in baterije |
3. |
Zatesniti vodne pipe po šoli in namestiti opozorilne lističe za varčevanje z vodo in elektriko |
4. |
Izvesti čistilno akcijo v šolskem okolišu |
5. |
Osveščati krajane o odgovornem ravnanju z odpadki |
6. |
Navezati stike s krajevno skupnostjo in se dogovoriti o skupni skrbi za okolje |
7. |
Popularizirati in ponovno poudariti pomen ekološkega otoka ob šoli |
2. V katerih projektih iz razpisa programa Ekošola nameravate sodelovati? Sodelovanje v vsaj 1 (enem) projektu je kriterij za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2006/07 - projekt ustrezno označite z X.
-
Ekologija medsebojnih odnosov: Očistimo svet odpadkov v medsebojnih
odnosih - Irena Š. Mihalič.
x Kaj lahko naredim, da izboljšam okolje, v katerem živim - Ida Kavčič. - Skriti zakladi mestnih parkov - Simona Slavič Kumer. - Zdravo življenje - Boža Šarbek. |
- Izzivi Nature 2000 v lokalnem okolju - zaščitena območja - Franci Dovč. - Mladi inovatorji za trajnostni razvoj - javni natečaj za naj-boljšo inovacijo na temo trajnostnega razvoja - F. Dovč. - Zojini zeleni zemljevidi - Zavarovalnica MB in Sonja Uršič. x Živali in mi - Barbara Žličar. |
3. V katerih ostalih projektih nameravate še sodelovati? ? Sodelovanje v vsaj 3 (treh) projektih je kriterij za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2006/07 - projekte ustrezno označite z X.
- Celje - Celjski sejem - Sonja Uršič, Aleš Matko - Eko festival 2007 - 4. junij 2007 - Sejem Altermed - 4. in 5. junij 2007 x Komuniciranje in promocija ekošole - Franci Dovč. - Voda kot vir življenja - Tea Kolar (šport špas). - Zeleni nahrbtnik - ZPM. x Zbiranje
kartonske embalaže Tetra pak in Slopak.
|
-
E-časopis oziroma letni časopis ekošol - Jožef Rituper.
x Ekokoledar »Ogrožene živalske vrste«. - PEC - Ekokviz za OŠ - PEC in ekokviz za SŠ - Jožef Rituper. - Ekovoščilnice: Zimske radosti in ljudski običaji - PEC. - OMV Varujmo naše okolje - Nada Pavšer. - Prispevki v angleškem jeziku za objavo v med. časopisu Eco-News - N. Pavšer, A. Matko, Mojca K. Podlesnik. x Prispevki v slovenskem jeziku za objavo na spletnih straneh Ekošole - www.ekosola.si - Aleš Matko. |
4. Katera vodilna področja trajnostnega razvoja nameravate uporabiti kot rdečo nit? Ustrezno označite z X.
Socialno-kulturna področja: - Aktivno državljanstvo - Človekove pravice - Enakost med spoloma x Kulturna različnost - Mir in varnost ljudi - Zdravje
Ekonomska področja: - Ekonomija x Skupna odgovornost - Zmanjševanje rasti razvoja |
Okoljska področja: - Biotska raznovrstnost - Gensko spremenjeni organizmi - Kakovost zraka - Odgovorno potrošništvo x Ohranjanje narave in varovanje okolja - Podnebne spremembe x Ravnanje z (nevarnimi) odpadki - Trajnostno kmetijstvo in razvoj podeželja - Trajnostno ravnanje z naravnimi viri x Učinkovita raba energije - Urejanje prostora x Varovanje morij, varovanje pitne vode |
5. Odpadki - Zbiralne akcije in ločevanje odpadkov (med letom zbirajte podatke o oddanih količinah):
V šolskem letu 2006/07 bomo (obkrožite in dopolnite): a) izvedli zbiralne akcije (naštejte vrste odpadkov, ki jih boste zbirali ter okviren termin): - nevarni odpadki (temin,
ki ga bo določila KS v sodelovanju s podjetjem Kemis nov 06) b) sistemsko zbirali in ločevali odpadke na šoli (obkrožite in dopolnite): DA ali NE
|
||||||||
Vrsta |
Papir in karton |
Umetne mase |
Kovine |
Bio-odpadki |
Tonerji, kartuše |
Baterije |
Elektro-odpad |
Ostalo |
D
A |
da |
da |
da |
da |
da |
da |
ne |
|
6. Kateri tematski sklop (npr.: voda, zrak, zemlja, hrana, odnosi, …) boste podrobneje obdelali v šolskem letu 2006/07? To je vodilna tema, ki jo zasledujejo vsi učenci in delavci ustanove in je hkrati vodilna tema ekodneva. Upoštevajte vodilna tematska področja trajnostnega razvoja, ki ste jih označili v točki 4. V ta tematski sklop vključite tudi projekte nacionalne koordinacije slovenske ekošole, iz točke 2. in 3..
Tematski sklop: ODPADKI |
||||||||
Dejavnosti |
Cilji |
Vsebine |
Ciljne
skupine |
Čas
|
Predvideni rezultati dela |
|||
LOČENO ZBIRANJE PAPIRJA |
Učenci se zavejo pomena recikliranja odpadlega papirja. |
Sprotno zbiranje odpadlega papirja v posamezni učilnici ter tedensko odlaganje v specializirane zabojnike za papir. Ob tem se učenci praktično naučijo pomena sortiranja odpadkov ter ozavestijo o količini odpadlega papirja z namenom, da bi zmanjšali vsakodnevno porabo papirja. |
Vsi učenci razreda ter vsi pedagoški in ostali delavci šole. |
Celotno šolsko leto. |
Recikliranje
večje količine odpadlega papirja. |
|||
EKONOMIČNO
|
Učenci se naučijo ekonomično zbirati odpadlo embalažo (plastenke, pločevinke, tertapaki) |
Demonstracija ekonomičnega odlaganja odpadkov pri eko krožku. Merjenje razlike v volumnu med ekonomičnim in neekonomičnim odlaganjem odpadle embalaže. |
Učenci vključeni v eko krožek. |
Celotno šolsko leto. |
Ekonomično odlaganje odpadkov zmanjšanje količine smeti. |
|||
LOČENO
ZBIRANJE KARUŠ, TONERJEV, TRAKOV |
Učenci spoznajo, da se lahko ta potrošni pisarniški material reciklira. |
Zbiranje odpadlih kartuš, tonerjev in trakov v posameznem razredu in tekmovanje med učenci posameznih razredov, z namenom, da bi otroci angažirali čimveč ljudi (starši, sorodniki, lokalna podjetja). |
Vsi učenci, ob pomoči staršev, sorodnikov ter lokalnih podjetij. |
Celotno šolsko leto. |
Zbrana določena količina odpadnih kartuš, tonerjev, trakov. |
|||
LOČENO ZBIRANJE ODPADLIH BATERIJ |
Učenci se seznanijo z nevarnostjo odpadlih baterij. |
Zbiranje odpadlih baterij v sodelovanju z Javnim komunalnim podjetjem Prodnik. |
Vsi učenci, ob pomoči staršev, sorodnikov ter lokalne skupnosti ter vsi pedagoški in ostali delavci šole. |
Celotno šolsko leto. |
Zbrana določena količina izrabljenih baterij. |
|||
OSVEŠČANJE LOKALNE SKUPNOSTI |
Učenci seznanjajo lokalno skupnost o ločenemu in ekonomičme sortiranju odpadkov. |
Učenci seznanijo starše o ustreznem sortiranju odpadkov, raznašajo leteke po lokalni skupnosti, pozivajo lokalno skupnost k zmanjšanju količin odpadkov ter ustreznem soritanju in ekonomičnem odlaganju. |
Vsi učenci ob pomoči staršev, sorodnikov ter lokalno skupnostjo ter vsi pedagoški in ostali delavci šole. |
Celotno šolsko leto. |
Osveščena lokalna skupnost na področju sortiranja in ekonomičnega odlaganja odpadkov. |
|||
Tematski sklop: OKOLJE IN NAČIN ŽIVLJENJA |
||||||||
POMEN VODE V NAŠEM ŽIVLJENJU |
Učenci se zavejo pomena vode za vsa živa bitja ter spoznajo, da je potrebno varčevati z vodo ter preprečevati onesnaževanje, saj bo voda ključne za preživetje v prihodnosti. |
Pogovor o pomenu vode, tematske igrice ter ustvarjanje. Oblikovanje nalepk, ki opozarjajo na varčevanje z vodo. Merjenje, koliko vode po nepotrebnem izteče iz kapljajoče pipe. |
Učenci vključeni v eko krožek |
Dvomesečna |
Otroci poznajo pomen vode in varčujejo z vodo. |
|||
VARČEVANJE Z ENERGIJO |
Učenci se seznanijo z različnimi oblikami energije ter pomenom varčevanja z neobnovljivimi energetskimi viri |
Izdelava nalepk, ki opozarjajo na varčevanje z električno energijo. Pogovor o pomenu varčevanja z energetskimi viri, tematske igrice ter ustvarjanje. |
Učenci vključeni v eko krožek |
Enomesečna aktivnost. |
Otroci so seznanjeni s pomenom varčevanja z energetskimi viri. |
|||
VPLIV DANAŠNJEGA NAČINA ŽIVLJENJA NA OKOLJE |
Učenci se zavejo tempa življenja v današnjem času, ki zelo obremenilno vpliva na okolje. |
Pogovori, tematske igrice, raziskovalne naloge in druge aktivnosti, ki nas opozarjajo na obremenilen vpliv današnjega življenja na okolje. |
Učenci vključeni v eko krožek |
Trimesečna aktivnost. |
Otroci se zavejo obremenilnega vpliva današnjega življenja na okolje |
|||
Tematski sklop: DRUGE DEJAVNOSTI EKOŠOLE |
||||||||
Izdelava EKO ZNAKA |
Izdelati prepoznaven eko znak. |
Likovni natečaj za izviren eko znak na šoli. |
Vsi
učenci , učenci vključeni v izbirni predmet Likovno snovanje. |
Do januarja 2007 |
Izdelan izviren eko znak. |
|||
Izdelava ter petje EKO HIMNE |
Izdelati prepoznavno eko himno. |
Glasbeni
natečaj za izvirno eko himno na šoli. |
Vsi
učenci , učenci vključeni v pevski zbor. |
Do januarja 2007 |
Izdelana izvirna eko himna, ki jo šolski zbor poje ob šolskih prireditvah. |
|||
Izvedba EKO DNEVA in PODPIS EKO LISTINE |
Ozavestiti vse delavce in učence šole ter predstavnike staršev ter lokalne skupnosti o pomenu okoljskega osveščanja pri ohranjanju neokrnjene narave. |
Akcija
zbiranja odpadlega papirja in nevarnih odpadkov. |
Vsi učenci ter vsi pedagoški in ostali delavci šole Organizacija - ČLANI EKO KROŽKA. |
Aprila 2007 ob dnevu zemlje |
Velika količina zbranega papirja ter nevarnih odpadkov iz celotne šole in šolskega okoliša. EKO razstava. Podpisana EKO LISTINA. Poročanje o dogodku v lokalnem ččasopisu. |
|||
Urejanje EKO SPLETNE STRANI |
Predstavitev pomena in dela eko šole širši javnosti, tudi mednarodni. |
Izdelava in ažuriranje spletne strani. |
Postavitev:
Samo Zadravec in učenci računalniškega krožka |
Celotno šolsko leto. |
Spletna stran eko šole. |
|||
Izvedba EKO RAZREDNE URE |
Spodbuditi
učence k ustreznemu okoljevarstvenemu obnašanju. |
Izvedba EKO RAZREDNE ure. |
Vsi razredniki ter učenci šole. |
December 2006 |
Izvedba EKO RAZREDNE ure. |
|||
Vključevanje EKO vsebin v posamezne učne vsebine. |
Predstaviti učencem pomen ohranjanja narave na vseh področjih. |
Vključitev EKO VSEBIN v posamezne učne vsebine. |
Vsi učenci in pedagoški delavci. |
Celotno šolsko leto. |
Vključitev EKO VSEBIN v posamezne učne vsebine. |
Eko-programski svet na posamezni ustanovi usmerja okoljske dejavnosti šole, določi cilje delovanja in skrbi za vključevanje učencev, učiteljev, vzgojiteljev, staršev, ostalega osebja šole in predstavnikov lokalne skupnosti v projekt. Prosimo vas, da poimensko napišete člane eko-programskega sveta vaše ustanove ter dopolnite katero funkcijo opravlja:
Poimenski seznam bo objavljen na spletni strani. V projektu bo namreč sodeloval celotni učiteljski zbor.
|
Okvirno ovrednotite finančne odhodke in prihodke, ki jih potrebujete za realizacijo letnega eko-načrta
Vrsta odhodka |
Okvirni odhodki |
Vrsta prihodka |
Okvirni prihodki |
Letni prispevek (50.000,00) |
SIT |
Zbiranje kartonske embalaže in papirja |
SIT |
Potni stroški in dnevnice koordinatorja |
SIT |
Zbiranje baterij |
SIT |
Potrošni material |
SIT |
Zbiranje kartuš |
SIT |
Stroški promocije in predstavitev |
SIT |
Sponzorji in donatorji |
SIT |
Stroški telefona, faxa in interneta |
SIT |
Lokalna skupnost |
SIT |
Avtorski honorarji |
SIT |
Ostalo: |
SIT |
Plačilo za delo sodelavcem |
SIT |
Ostalo: |
SIT |
Najemne in ostale pogodbe |
SIT |
Ostalo: |
SIT |
Ostalo: |
SIT |
Ostalo: |
SIT |
Ostalo: |
SIT |
Ostalo: |
SIT |
S K U P A J |
SIT |
S K U P A J |
SIT |
1. |
2. |
3. |
Koordinator-ji: |
Žig ustanove: |
Odgovorna oseba: |
Polona Berlec, Marija Škorjanc
|
Vasja Kožuh |