Eko himna / Eko listina
Eko izdelki Eko strip
Zbiralne akcije   Eko vlak (5.a - 1.2008)
Prispevki v angleščini / english articles Eko dan 2007
Članek v Hrastu (December 2007) Železniki (oktober 2007)
Letni načrt 07/08 Novoletno drevo (11. 2007)
Učenci o vodi (4. razred - 10. 2007) Igrače iz odpadnega materiala (1. razred, 1.2007)
Letni načrt 06/07 Obisk čistilne naprave (9. razred, 11.2006)

 

LDN - LETNI EKODELOVNI NAČRT 2006/07

 

Naziv ustanove:

OŠ DOB

Naslov ustanove ter popolni naslovi podružnic
(če so v projekt vključene tudi podružnice oziroma vrtci pri šoli, se za njih doda samostojni LDN 2006/07, stran 2 - 4)

C E N T R A L N A   ŠO L A

OŠ DOB

Popolni naslov
ulica in številka
poštna številka in naziv pošte

šolska ulica 7, 1233 Dob

Naslov internet strani

http://www2.arnes.si/~osljdo2s/

Telefon tajništva šole

01 7241 332

Telefon ravnatelja

01 7241 332

Telefax

01 7241 332

Elektronski naslov (e-mail )

group2.OSLJDO1@guest.arnes.si

Elektronski naslov eko-koordinatorja/ev

Polona.berlec@guest.arnes.si; marija.skorjanc@guest.arnes.si

P O D R U Ž N I C E

 

Popolni naslov podružnične šole, vrtca ali ekocentra
ulica in številka
poštna številka in naziv pošte

 

Telefon

 

Elektronski naslov eko-koordinatorja

 

Kraj in datum priprave načrta:

LDN 2006/07 je pripravil (obkroži in dopolni):

 

v  Dobu, 9.10.2006

 

  1. KOORDINATOR (ime): Polona Berlec, Marija Škorjanc
  2. RAVNATELJ, DIREKTOR (ime):  Vasja Kožuh

 

  1. Katere cilje programa Ekošola nameravate uresničiti & realizirati v šol. letu 2006/07? Napišite na kratko!

 

CILJI

1.

V vsaki učilnici označiti škatle za ločeno zbiranje odpadkov

2.

Urediti zbiralnike za kartuše, tonerje in baterije

3.

Zatesniti vodne pipe po šoli in namestiti opozorilne lističe za varčevanje z vodo in elektriko

4.

Izvesti čistilno akcijo v šolskem okolišu

5.

Osveščati krajane o odgovornem ravnanju z odpadki

6.

Navezati stike s krajevno skupnostjo in se dogovoriti o skupni skrbi za okolje

7.

Popularizirati in ponovno poudariti pomen ekološkega otoka ob šoli

 

2. V katerih projektih iz razpisa programa Ekošola nameravate sodelovati? Sodelovanje v vsaj 1 (enem) projektu je kriterij za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2006/07 - projekt ustrezno označite z X.

 

- Ekologija medsebojnih odnosov: Očistimo svet odpadkov v medsebojnih odnosih - Irena Š. Mihalič.

  Kaj lahko naredim, da izboljšam okolje, v katerem živim - Ida Kavčič.

- Skriti zakladi mestnih parkov - Simona Slavič Kumer.

- Zdravo življenje - Boža Šarbek.

- Izzivi Nature 2000 v lokalnem okolju - zaščitena območja  - Franci Dovč.

- Mladi inovatorji za trajnostni razvoj - javni natečaj za naj-boljšo inovacijo na temo trajnostnega razvoja - F. Dovč.

- Zojini zeleni zemljevidi - Zavarovalnica MB in Sonja Uršič.

x Živali in mi - Barbara Žličar.

 

3. V katerih ostalih projektih nameravate še sodelovati? ? Sodelovanje v vsaj 3 (treh) projektih je kriterij za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2006/07 - projekte ustrezno označite z X.

- Celje - Celjski sejem - Sonja Uršič, Aleš Matko

- Eko festival 2007 - 4. junij 2007

- Sejem Altermed - 4. in 5. junij 2007

x Komuniciranje in promocija ekošole - Franci Dovč.

- Voda kot vir življenja - Tea Kolar (šport špas).

- Zeleni nahrbtnik - ZPM.

x Zbiranje kartonske embalaže Tetra pak in Slopak.
x Zbiranje izrabljenih tonerjev in kartuš  - Bitea d.o.o.

  1. Zbiralna akcija papirja za šport špas.
- E-časopis oziroma letni časopis ekošol - Jožef Rituper.

x Ekokoledar »Ogrožene živalske vrste«. - PEC

- Ekokviz za OŠ - PEC in ekokviz za SŠ - Jožef Rituper.

- Ekovoščilnice: Zimske radosti in ljudski običaji - PEC.

- OMV Varujmo naše okolje - Nada Pavšer.

- Prispevki v angleškem jeziku za objavo v med. časopisu Eco-News - N. Pavšer, A. Matko, Mojca K. Podlesnik.

x Prispevki v slovenskem jeziku za objavo na spletnih straneh Ekošole - www.ekosola.si - Aleš Matko.

 

4. Katera vodilna področja trajnostnega razvoja nameravate uporabiti kot rdečo nit? Ustrezno označite z X.

Socialno-kulturna področja:

- Aktivno državljanstvo

- Človekove pravice

- Enakost med spoloma

x Kulturna različnost

- Mir in varnost ljudi

- Zdravje

 

Ekonomska področja:

- Ekonomija

x Skupna odgovornost

- Zmanjševanje rasti razvoja

Okoljska področja:

- Biotska raznovrstnost

- Gensko spremenjeni organizmi

- Kakovost zraka

- Odgovorno potrošništvo

x Ohranjanje narave in varovanje okolja

- Podnebne spremembe

x  Ravnanje z (nevarnimi) odpadki

- Trajnostno kmetijstvo in razvoj podeželja

- Trajnostno ravnanje z naravnimi viri

x Učinkovita raba energije

- Urejanje prostora

x Varovanje morij, varovanje pitne vode

 

5. Odpadki - Zbiralne akcije in ločevanje odpadkov (med letom zbirajte podatke o oddanih količinah):

 

 

V šolskem letu 2006/07 bomo (obkrožite in dopolnite):

a) izvedli zbiralne akcije (naštejte vrste odpadkov, ki jih boste zbirali ter okviren termin):

- nevarni odpadki (temin, ki ga bo določila KS v sodelovanju  s podjetjem Kemis nov 06)
- ločeno zbiranje odpadkov vsak dan (ekološki otok pred šolo)
- baterije, kartuše, tonerji (celo leto)

b) sistemsko zbirali in ločevali odpadke na šoli (obkrožite in dopolnite):   DA   ali   NE

 

Vrsta

Papir in karton

Umetne mase

Kovine

Bio-odpadki

Tonerji, kartuše

Baterije

Elektro-odpad

Ostalo

D A
ali
N E

 

da

 

da

 

da

 

da

 

da

 

da

 

ne

 

 

6. Kateri tematski sklop (npr.: voda, zrak, zemlja, hrana, odnosi, …) boste podrobneje obdelali v šolskem letu 2006/07? To je vodilna tema, ki jo zasledujejo vsi učenci in delavci ustanove in je hkrati vodilna tema ekodneva. Upoštevajte vodilna tematska področja trajnostnega razvoja, ki ste jih označili v točki 4. V ta tematski sklop vključite tudi projekte nacionalne koordinacije slovenske ekošole, iz točke 2. in 3..

 

Tematski sklop: ODPADKI

Dejavnosti
naslov in vrsta dejavnosti

Cilji
Operativni

Vsebine
do pet stavkov -kratek zapis

Ciljne skupine
kdo vodi dejavnost, izvajalci, komu je namenjena, …

Čas
kdaj bo izvedeno

Predvideni rezultati dela

LOČENO ZBIRANJE PAPIRJA

Učenci se zavejo pomena recikliranja odpadlega papirja.

Sprotno zbiranje odpadlega papirja v posamezni učilnici ter tedensko odlaganje v specializirane zabojnike za papir. Ob tem se učenci praktično naučijo pomena sortiranja odpadkov ter ozavestijo o količini odpadlega papirja z namenom, da bi zmanjšali vsakodnevno porabo papirja.

Vsi učenci razreda ter vsi pedagoški in ostali delavci šole.

Celotno šolsko leto.

Recikliranje večje količine odpadlega papirja.
Zmanjšana količina odpadlega papirja.

EKONOMIČNO
SORTIRANJE
EMBALEŽE

Učenci se naučijo ekonomično zbirati odpadlo embalažo (plastenke, pločevinke, tertapaki)

Demonstracija ekonomičnega odlaganja odpadkov pri eko krožku. Merjenje razlike v volumnu med ekonomičnim in neekonomičnim odlaganjem odpadle embalaže.

Učenci vključeni v eko krožek.

Celotno šolsko leto.

Ekonomično odlaganje odpadkov zmanjšanje količine smeti.

LOČENO ZBIRANJE KARUŠ, TONERJEV, TRAKOV
(V sodelovanju z natečajem podjetja Bitea)

Učenci spoznajo, da se lahko ta potrošni pisarniški material reciklira.

Zbiranje odpadlih kartuš, tonerjev in trakov v posameznem razredu in tekmovanje med učenci posameznih razredov, z namenom, da bi otroci angažirali čimveč ljudi (starši, sorodniki, lokalna podjetja).

Vsi učenci, ob pomoči staršev, sorodnikov ter lokalnih podjetij.

Celotno šolsko leto.

Zbrana določena količina odpadnih kartuš, tonerjev, trakov.

LOČENO ZBIRANJE ODPADLIH BATERIJ

Učenci se seznanijo z nevarnostjo odpadlih baterij.

Zbiranje odpadlih baterij v sodelovanju z Javnim komunalnim podjetjem Prodnik.

Vsi učenci, ob pomoči staršev, sorodnikov ter lokalne skupnosti ter vsi pedagoški in ostali delavci šole.

Celotno šolsko leto.

Zbrana določena količina izrabljenih baterij.

OSVEŠČANJE LOKALNE SKUPNOSTI

Učenci seznanjajo lokalno skupnost o ločenemu in ekonomičme sortiranju odpadkov.

Učenci seznanijo starše o ustreznem sortiranju odpadkov, raznašajo leteke po lokalni skupnosti, pozivajo lokalno skupnost k zmanjšanju količin odpadkov ter ustreznem soritanju in ekonomičnem odlaganju.

Vsi učenci ob pomoči staršev, sorodnikov ter lokalno skupnostjo ter vsi pedagoški in ostali delavci šole.

Celotno šolsko leto.

Osveščena lokalna skupnost na področju sortiranja in ekonomičnega odlaganja odpadkov.

Tematski sklop: OKOLJE IN NAČIN ŽIVLJENJA

POMEN VODE V NAŠEM ŽIVLJENJU

Učenci se zavejo pomena vode za vsa živa bitja ter spoznajo, da je potrebno varčevati z vodo ter preprečevati onesnaževanje, saj bo voda ključne za preživetje v prihodnosti.

Pogovor o pomenu vode, tematske igrice ter ustvarjanje. Oblikovanje nalepk, ki opozarjajo na varčevanje z vodo. Merjenje, koliko vode po nepotrebnem izteče iz kapljajoče pipe.

Učenci vključeni v eko krožek

Dvomesečna
aktivnost.

Otroci poznajo pomen vode in varčujejo z vodo.

VARČEVANJE Z ENERGIJO

Učenci se seznanijo z različnimi oblikami energije ter pomenom varčevanja z neobnovljivimi energetskimi viri

Izdelava nalepk, ki opozarjajo na varčevanje z električno energijo. Pogovor o pomenu varčevanja z energetskimi viri, tematske igrice ter ustvarjanje.

Učenci  vključeni v eko krožek

Enomesečna aktivnost.

Otroci so seznanjeni s pomenom varčevanja z energetskimi viri.

VPLIV  DANAŠNJEGA NAČINA ŽIVLJENJA NA OKOLJE

Učenci se zavejo tempa življenja v današnjem času, ki zelo obremenilno vpliva na okolje.

Pogovori, tematske igrice, raziskovalne naloge in druge aktivnosti, ki nas opozarjajo na obremenilen vpliv današnjega življenja na okolje.

Učenci vključeni v eko krožek

Trimesečna aktivnost.

Otroci se zavejo obremenilnega vpliva današnjega življenja na okolje

Tematski sklop: DRUGE DEJAVNOSTI EKOŠOLE

Izdelava EKO ZNAKA

Izdelati prepoznaven eko znak.

Likovni natečaj za izviren eko znak na šoli.

Vsi učenci , učenci vključeni v izbirni predmet Likovno snovanje.
Mentorica: Marija korjanc

Do januarja 2007

Izdelan izviren eko znak.

Izdelava ter petje EKO HIMNE

Izdelati prepoznavno eko himno.

Glasbeni natečaj za izvirno eko himno na šoli.
Veje ter petje eko himne.

Vsi učenci , učenci vključeni v pevski zbor.
Mentorica: Karmen Banko

Do januarja 2007

Izdelana izvirna eko himna, ki jo šolski zbor poje ob šolskih prireditvah.

Izvedba EKO DNEVA in PODPIS EKO LISTINE

Ozavestiti vse delavce in učence šole ter predstavnike staršev ter lokalne skupnosti  o pomenu okoljskega osveščanja pri ohranjanju neokrnjene narave.

Akcija zbiranja odpadlega papirja in nevarnih odpadkov.
Razstava v šolski avli na temo Dneva Zemlje (EKO IZDELKI, RISBE)
Podpis EKO LISTINE

Vsi učenci  ter vsi pedagoški in ostali delavci šole 
Organizacija -  ČLANI EKO KROŽKA.

Aprila 2007 ob dnevu zemlje

Velika količina zbranega papirja ter nevarnih odpadkov iz celotne šole in šolskega okoliša.
EKO razstava.
Podpisana EKO LISTINA.
Poročanje o dogodku v lokalnem ččasopisu.

Urejanje EKO SPLETNE STRANI

Predstavitev pomena in dela eko šole širši javnosti, tudi mednarodni.

Izdelava in ažuriranje spletne strani.

Postavitev: Samo Zadravec in učenci računalniškega krožka
Ažuriranje: Polona Berlec

Celotno šolsko leto.

Spletna stran eko šole.

Izvedba EKO RAZREDNE URE

Spodbuditi učence k ustreznemu okoljevarstvenemu obnašanju.
Predstaviti učencem pomen ohranjanja narave.

Izvedba EKO RAZREDNE ure.

Vsi razredniki ter učenci šole.

December 2006

Izvedba EKO RAZREDNE ure. 

Vključevanje EKO vsebin v posamezne učne vsebine.

Predstaviti učencem pomen ohranjanja narave na vseh področjih.

Vključitev EKO VSEBIN v posamezne učne vsebine.

Vsi učenci in pedagoški delavci.
 

Celotno šolsko leto.

Vključitev EKO VSEBIN v posamezne učne vsebine. 

 

  1. Eko-programski svet:

Eko-programski svet na posamezni ustanovi usmerja okoljske dejavnosti šole, določi cilje delovanja in skrbi za vključevanje učencev, učiteljev, vzgojiteljev, staršev, ostalega osebja šole in predstavnikov lokalne skupnosti v projekt. Prosimo vas, da poimensko napišete člane eko-programskega sveta vaše ustanove ter dopolnite katero funkcijo opravlja:

Poimenski seznam bo objavljen na spletni strani. V projektu bo namreč sodeloval celotni učiteljski zbor.

 

 

 

  1. Odhodki in prihodki - finančno ovrednoten načrt dela ustanove:

Okvirno ovrednotite finančne odhodke in prihodke, ki jih potrebujete za realizacijo letnega eko-načrta

Vrsta odhodka

Okvirni odhodki

Vrsta prihodka

Okvirni prihodki

Letni prispevek (50.000,00)

SIT

Zbiranje kartonske embalaže in papirja

 SIT

Potni stroški in dnevnice koordinatorja

SIT

Zbiranje baterij

SIT

Potrošni material

SIT

Zbiranje kartuš

SIT

Stroški promocije in predstavitev

SIT

Sponzorji in donatorji

SIT

Stroški telefona, faxa in interneta

SIT

Lokalna skupnost

SIT

Avtorski honorarji

SIT

Ostalo:

SIT

Plačilo za delo sodelavcem

SIT

Ostalo:

SIT

Najemne in ostale pogodbe

SIT

Ostalo:

SIT

Ostalo:

SIT

Ostalo:

SIT

Ostalo:

SIT

Ostalo:

SIT

 

S K U P A J

 

SIT

 

S K U P A J

 

SIT

 

  1. Opombe & pripombe & vprašanja:

1.

2.

3.

  1. Podpis koordinatorja-jev, pečat šole ter podpis odgovorne osebe ustanove:

 

Koordinator-ji:

Žig ustanove:

Odgovorna oseba:

Polona Berlec, Marija Škorjanc

 

Vasja Kožuh