Saturnovi deveta in deseta luna, 1861, 1905-1960, 1966-1980

Aprila 1861 je Hermann Goldschmidt naznanil odkritje devete Saturnove lune, ki naj bi krožila okoli planeta med Titanom in Hiperionom. To luno je imenoval Hiron (!). Vendar odkritje ni bilo nikdar potrjeno - nihče ni nikoli več videl satelita "Hiron". Kasneje, leta 1898, je Pickering odkril tisto, kar se danes imenuje Saturnova deveta luna, Feba. To je bilo prvič, da je bil satelit drugega planeta odkrit z fotografskimi opazovanji. Feba je Saturnova najbolj zunanja luna.

Leta 1905 je Pickering mislil, da je odkril deseto luno in jo je imenoval Themis. Po Pickeringu je krožila okoli Saturna med Titanom in Hiperionom v zelo nagnjeni orbiti: srednja razdalja do Saturna 1.460.000 km, orbitalna perioda 20,85 dneva, ekcentričnost 0,23, inklinacija 39 stopinj. Themis niso nikdar več videli, pa vendar se je pojavljala v almanahih in astronomskih knjigah še daleč v 1950. in 1960. leta.

Leta 1966 je A. Dollfus odkril še eno novo Saturnovo luno. Imenovana je bila Janus in je krožila okoli Saturna ravno izven njegovih prstanov. Bila je tako šibka, da so jo lahko videli le, ko so bili Saturnovi prstani vidni z roba, kakor se je to zgodilo leta 1966. Tako je postal Janus Saturnova deseta luna.

Leta 1980, ko so bili Saturnovi prstani vidni z roba, je obilica opazovanj našla nekaj novih satelitov blizu Saturnovih prstanov. Blizu Janusa so odkrili še en satelit in imenovali Epimetej. Njuni orbiti sta si zelo blizu in najbolj zanimivo od tega je dejstvo, da si redno med seboj izmenjujeta orbite! Prav tako se je pokazalo, da je bil "Janus", odkrit leta 1966, pravzaprav opazovan kot oba ko-orbitalna satelita. Zato je 'deseta Saturnova luna' odkrita 1966 postala dve različni luni! Vesoljski vozili Voyager 1 in Voyager 2, ki sta potovala mimo Saturna kmalu zatem, sta to potrdila.

SATURN VSEBINA