O šoli
Povezave
|
Splošno o šoli
OŠ
Antona Janše Radovljica
Kranjska cesta 27a
4240 Radovljica |
|
E-mail:
projekt.oskraj@guest.arnes.si
|
Številka računa: 01302-6030691110 |
Davčna številka: 65346785 |
Matična
številka: 5867371 |
|
Telefonske številke: |
|
tajništvo: |
04 537 49
10 |
ravnateljica:
Jelena Horvat |
04 537 49
11 |
fax: |
04 537 49 19 |
jelena.horvat@guest.arnes.si |
|
knjižnica:
|
04 537 49 16 |
svetovalna delavka:
Marija Fermišek |
04 537 49 14 |
Šolo je ustanovila Občina
Radovljica. Obiskujejo jo učenci iz občin Radovljica, Bled, Gorje in Bohinj.
Učenci dnevno prihajajo v šolo. Šola je organizirana kot devetletna osnovna
šola. Obiskujejo jo učenci z motnjami v duševnem razvoju, nekateri imajo več
razvojnih motenj, nekateri so gibalno ovirani, dolgotrajno bolni in otroci z
avtističnimi motnjami.
Šola izvaja prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom za otroke z
lažjo motnjo v duševnem razvoju in posebni program vzgoje in izobraževanja za
otroke z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju.
Šola izvaja zraven omenjenih programov še mobilno defektološko službo.
Vključitev učencev v šolo – Komisija za usmerjanje otrok s posebnimi
potrebami
Preden se otrok vključi v šolo, ga pregleda Komisija za usmerjanje otrok s
posebnimi potrebami. Komisija deluje v sestavi Zavoda RS za šolstvo. V našem
območju je pristojna komisija za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami
Radovljica, ki deluje v prostorih šole. Komisijo, ki pregleda otroka, smejo
starši izbrati sami. Bližnje komisije so na Jesenicah, v Kranju, na Svetovalnem
centru za otroke in mladostnike v Ljubljani. Če komisija ugotovi, da je za
otroka glede na vrsto in stopnjo motnje primeren nižji izobrazbeni standard ali
posebni program, otroka napoti v šolo s prilagojenim programom, ki je najbližja
otrokovemu stalnemu bivališču.
Posebnosti in lastnosti našega izobraževanja
Otroci s takimi učnimi težavami in zmanjšanimi zmožnostmi učenja potrebujejo
več podpore in pozornosti na jezikovnem, gibalnem, zaznavnem in socialnem
področju. Da otrok zmore višje in zapletenejše miselne procese, mora imeti
dovolj dobro razvite sposobnosti na gibalno – zaznavnem področju. Pri običajno
razvijajočih otrocih poteka razvoj samodejno, pri otrocih z razvojnimi zaostanki
pa potrebujejo več spodbud in podpore na področjih, kjer so primanjkljaji večji.
To lahko dosežemo v manjši skupinah, kjer je pouk individualiziran, z uporabo
specialno pedagoškimi metodami pri učenju. Učenju in utrjevanju znanja posvečamo
več časa, teme in vsebine so prilagojene in temeljijo na povezovanju znanj in
otrokovemu vsakdanjemu življenju. Individualizacija pouka omogoča otroku
prilagojen pouk njegovemu tempu, krepitvi šibkejših področij, utrjevanje znanja
glede na potrebe otroka. Lažje je slediti celostnemu razvoju otroka. Učenje je
izkustveno, konkretizacije in nazornost so temelj učenja , več pozornosti se
posveča integraciji znanj in pridobljenih izkustev.
Posebno pozornost namenjamo delovni vzgoji, razvijanju ročnih spretnosti,
samostojnosti, komunikaciji, razvoju dobre samopodobe in zavedanje otrokovih
močnih področij , spretnosti in znanj. Želimo, da se otroci zavedajo svojih
sposobnosti, da so ponosni nase in da vedo za svoje mesto v družbi.
|