Dobrodošli na Comenius-ovi strani Osnovne šole Vič, Ljubljana

Mednarodni projekt Comenius – Spoznajmo se bolje skozi ljudsko glasbo, pesem in ples

V šolskih letih 2008/09 in 2009/10 bo naša šola vključena v mednarodni projekt v katerega so vključene šole iz Francije, Romunije, Velike Britanije, Bolgarije in Italije. Učenci bodo spoznavali ljudsko glasbo, pesmi in plese svoje države ter vseh držav, ki so vključene v projekt. Učenci bodo tako spoznali zgodovinsko, kulturno in ljudsko dediščino ne le svoje temveč tudi sodelujočih držav.

Vsaka partnerska država se bo predstavila z ljudskimi pesmimi, glasbo in plesi, kar predstavlja zgodovinsko, kulturno in ljudsko dediščino. V času projekta bo nastala zbirka okoli dvajsetih pesmi, skladb in ljudskih plesov, ki temeljijo na različnih kulturah, zgodbah in tradicijah. Zbirka bo izdana v različnih oblikah: v knjižici, na zgoščenki, na DVD-ju, objavljena bo na internetni strani...

Zbirka bo predstavljena na lokalni in širši ravni na prireditvah, festivalih... in na evropskem dnevu pesmi, glasbe in ljudskih plesov, ki se bo povezoval z zgodovinsko in kulturno dediščino. S sodelovanjem, izmenjavo in raziskovanjem tradicij bomo razvijali slovensko in evropsko zavest.

Cilji projekta partnerstva:

      Spodbujanje integracije posameznikov z različnim kulturnim, etničnim, geografskim, socialnim... poreklom v množični Evropi preko razvijanja občutka pripadnosti.

      Spodbujanje integracije učencev s posebnimi potrebami (tudi učenci iz socialno šibkejših družin, invalidni otroci, neuspešni...). Izbor aktivnosti v projektu (pesmi in plesi) bo pripomogel k vključevanju vseh otrok.

      Razvijanje odprtosti za učenje novih znanj, skupno delo ob premagovanju geografskih, jezikovnih in zgodovinskih mej.

      Razvijanje sposobnosti kot so sporazumevanje v maternem jeziku, spoznavanje informacijske komunikacijske tehnologije, dajanje pobud, učenje učenja, umetnostno in kulturno osveščanje.

      Omogočiti učiteljem, da razvijajo različne pristope poučevanja in obogatijo svoje poučevanje.

Marja Panker, koordinatorka projekta

Comenius je dobil ime po?

»Ničesar ni v razumu, kar ni bilo v občutkih.«

Jan Amos Komenski, lat. ime Iohannes Comenius (1592 - 1670).

Rodil se je na Moravskem, bolj znan pa je z latinsko obliko imena - COMENIUS. Študiral je na Univerzi v Heidelbergu v Nemčiji, se po končanem študiju  vrnil na Moravsko in se tam posvetil učiteljevanju. Na začetku 30-letne vojne je bil prisiljen zapustiti svojo domovino in zbežati na Poljsko, kjer je napisal in objavil tudi svoje prve knjige o reformi šolstva. Napisal je knjigo Didactica magna. Zavzemal se je za združitev teorije in prakse. Predvideval je izobraževanje za vse (pisanje,računanje in pouk v materinščini).Preko njih je postal znan tudi v tujini, tako da so ga povabili najprej v Anglijo, kasneje pa tudi na Švedsko in Madžarsko, da bi reformiral tamkajšnji  šolski sistem. Comenius je največ prispeval k razvoju novih načinov poučevanja. Bil je prepričan, da izobraževanje ni omejeno na šolo in družino, temveč predstavlja del splošnega družbenega življenja. Menil je, da bi moralo biti vsem otrokom, ne glede na spol ali družbeno pripadnost, omogočeno splošno izobraževanje in na ta način razumevanje in sprejemanje družbe, v kateri živijo. Comenius je bil tudi prvi, ki je poučeval klasične jezike z uporabo tako klasičnih kot tudi sodobnih besedil.  
Njegove ideje o izobraževanju za vse ljudi in koncept mednarodne organizacije javnega šolstva, so mnoge moderne izobraževalne institucije prevzele za svoje. Njegov sen o izobrazbi za vsakogar skupaj z zasnovo mednarodno organiziranega javnega šolstva  je vodilo mnogih modernih izobraževalnih institucij. Komensky velja za očeta moderne didaktike.

 

Fotografije

Nekaj fotografij iz obiska v Sloveniji.





ZAKLJUČEK PROJEKTA SPOZNAJMO SE BOLJE

SKOZI LJUDSKO GLASBO, PESEM IN PLES -

VIČKOV DAN

 

Mednarodni projekt Comenius Spoznajmo se bolje skozi ljudsko glasbo, pesem in ples smo zaključili z Vičkovim dnem 1. 6. 2010.

Učenci so na  kulturni prireditvi predstavili ljudske pesmi in plese držav s katerimi sodelujemo. Razredna stopnja je z ljudskimi pesmimi in plesi predstavila Slovenijo, 5. razred je predstavil Bolgarijo, 6. razred Veliko Britanijo, 7. razred Francijo, 8. razred Romunijo,9. Razred teritalijanski krožek in pevski zbor so predstaviliItalijo. Nekatere izbrane ljudske plese in pesmi so predstavili tudi učenci razredne stopnje, ki so se jih učili že celo leto.

Sodelujoče države smo predstavili tudi na stojnicah s plakati, z izbrano kulinariko, posebnostmi, izdelki… Učenci, učitelji in starši smo ob skupnem sodelovanju predstavili Evropo na prav poseben način!

 

Izdali smo tudi DVD z vsemi plesi, zgoščenko z zvočnimi posnetki pesmi ter knjižico z opisi pesmi in plesov.

 

Vičkov dan je bil letos pravi festival ljudskih pesmi in plesov in je zaznamoval konec projekta, ki nam je približal naše partnerske države in omogočil, da smo se naučili nekaj novega na drugačen, zanimiv način. Tako učitelji kot učenci smo spoznali nove, neznane stvari, se morali naučiti plese in pesmi, ki jih drugače ne bi nikoli spoznali, razmišljali o značilnostih in posebnostih naših partnerskih držav. Upam, da nam bodo znanja in izkušnje, ki smo jih pridobili v času projekta ostala v lepem spominu in nam dala navdih za iskanje novih mednarodnih izkušenj.

 

Marja Panker,

kordinatorka projekta



Fotografije


Fotografije Vičkov dan 2010.


Nekaj fotografij iz obiska v Sloveniji.