|
Šolska svetovalna služba svetuje učencem in staršem ter sodeluje
z učitelji in vodstvom šole pri načrtovanju in spremljanju razvoja
šole ter pri opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela. Temeljni cilj
šolske svetovalne službe je sodelovati pri vzpostavljanju in
vzdrževanju pogojev za vsestranski razvoj vsakega učenca šole. Pri
svojem delu se povezuje tudi z zunanjimi strokovnimi instiutcijami.
Temeljne prednostne naloge šolske svetovalne službe:
-
šolski novinci – postopek vpisa,
spremljava in pomoč pri premagovanju morebitnih težav,
-
karierna orientacija,
-
individualno in skupinsko delo z
učenci z motnjami in težavami v razvoju,
-
izvajnaje, koordiniranje in
spremljanje oblik pomoči učencem z učnimi težavami,
-
sodelovanje z učitelji pri
izdelavi individualiziranih programov,
-
identifikacija nadarjenih in
testiranje nadarjenih učencev
-
spremljanje in koordinacija dela z nadarjenimi učenci,
-
sodelovanje pri organizaciji in
izvedbi sodelovanja s starši,
-
sodelovanje in svetovanje pri
izdelavi plana izobraževanja za učiteljski zbor,
-
sodelovanje pri sistematičnem
načrtovanju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela šole,
-
sodelovanje v projektih, ki
potekajo in uvajanje novosti s pedagoško- psihološkega področja,
-
analiza učnega uspeha in vzgojne
problematike šole,
-
raziskovalno delo v smislu
spremljanja in evalvacije prednostnih nalog,
-
prizadevanje za dobro
psihosocialno klimo šole.
Svetovalna služba se vključuje v kompleksno reševanje pedagoških,
psiholoških in socialnih vprašanj v šoli preko treh osnovnih, med
seboj povezanih in pogosto prepletenih vrst dejavnosti svetovalne
službe:
-
dejavnosti pomoči,
-
razvojnih in preventivnih
dejavnosti,
-
dejavnosti načrtovanja in
evalvacije.
Svetovalna služba preko teh treh osnovnih vrst dejavnosti pomaga
vsem možnim udeležencem v šoli (učencem, učiteljem, vodstvu in
staršem) in z njimi sodeluje na naslednjih področjih vsakdanjega
življenja in dela v vrtcu oziroma šoli:
-
učenja in poučevanja,
-
šolske kulture, vzgoje, klime in reda,
-
telesnega, osebnega (spoznavnega
in čustvenega) in socialnega razvoja,
-
šolanja in karierne orientacije
(oziroma sprejema otrok v šolo in njihovega prehoda v srednjo
šolo),
-
ter na področju razreševanja
socialno-ekonomskih stisk.
Osnovna načela svetovalnega procesa pri delu z učenci in starši
so:
-
prostovoljnost,
-
zaupnost,
-
dobrobit svetovanca.
Svetovalna služba vse delo in aktivnosti opravlja skladno s
Programskimi smernicami za svetovalno službo v osnovni šoli.
V
strokovnem pogledu je svetovalna služba pri svojem delu avtonomna.
Vselej je dolžna posredovati korektna strokovna mnenja. O strokovnih
vprašanjih in o načinih svojega dela odloča sama. Ima pravico in
dolžnost odkloniti vse naloge in zadolžitve, ki so v nasprotju s
strokovno etičnimi načeli dela.
|