line decor
Slovensko / English
line decor
 
 
 
 

 
 
ARHIV NOVIC

OKROGLA MIZA O IZKUŠNJI ŠTUDIJA NA ODDELKU ZA PEDAGOGIKO IN ANDRAGOGIKO

Dragi študenti pedagogike in andragogike, absolventi ter diplomanti!

21. aprila pripravljamo na Oddelku za pedagogiko in andragogiko okroglo mizo z naslovom Izkušnja študija na Oddelku za pedagogiko in andragogiko s profesorji in študenti, kjer bo glavno izhodišče vaše mnenje.Okrogla miza se bo začela ob 18h v didaktični učilnici na Filozofski fakulteti. Po formalnem delu sledi tudi pogostitev in druženje.

Debato smo želeli osredotočiti predvsem na sledeče točke:

- kvaliteta dialoga in povezovanja na Oddelku za pedagogiko in andragogiko,
- ovire pri kvalitetnejši komunikaciji med študenti in profesorji ter kako jih premagovati,
- spodbujanje interdisciplinarnega študija in medpredmetnega povezovanja,
- kvaliteta povratne informacije in kriterijev  v času študija ter kako jih izboljšati.

V ta namen smo sestavili tudi anketni vprašalnik, ki ga rešite na naslovu:

http://www.surveygizmo.com/s/2...67925/izkusnja-studija

Anketa in okrogla miza sta enkratni priložnosti, da izrazite svoje mnenje o izkušnji študija na oddelku. Izkoristite ju!

Lepo vabljeni k sodelovanju!

Anja Damjanovič, Vita Lunežnik, Špela Močilnikar, Katarina Čepič

 


 

MEDNARODNI ZNANSTVENI POSVET: PEDAGOŠKI KONCEPTI MED PRETEKLOSTJO IN PRIHODNOSTJO

Maribor,  16. -19. 10. 2008

Vsebina:

V sodobni - vse bolj množični - pedagoški produkciji, je mogoče opaziti vedno manj reflektiran odnos do pedagoških idej in konceptov iz preteklosti. Zdi se, da postaja zgodovina pedagoških idej vedno bolj sama sebi namen, in da se opušča tradicionalni metodološki pristop, ki sodobne pedagoške probleme vedno (tam kjer je to smiselno) postavi v zgodovinsko razvojni kontekst. Identiteto pedagoške znanosti dodatno slabi dejstvo, da se s problemi vzgoje in izobraževanja ukvarja vedno več znanstvenih disciplin, ki jim je tuje poznavanje tradicionalnih pedagoških problemskih zastavitev, teoretskih orientacij in njihovih aplikacij ter praktičnih uresničitev, ki so spremljale razvoj pedagogike skozi zgodovino. Tako danes v aktualnih raziskavah psihologov, sociologov, pa tudi pedagogov, najdemo ideje, ki se ponujajo kot sodobna znanstvena spoznanja, vendar bi v zgodovini pedagogike in šolstva zlahka našli podobne, sorodne ali celo povsem enake ideje.

V tem kontekstu vidimo namen posveta v utrjevanju zavesti o pomenu in nujnosti študija in poznavanja zgodovine pedagogike in to v treh pomenskih razsežnostih:
- zgodovina pedagoških idej kot sestavni del obče pedagogike, torej kot sestavni del izgradnje teoretske identitete pedagogike kot znanosti;
- zgodovina pedagogike in šolstva kot sestavni del nacionalne (in svetovne) zgodovine, torej kot sestavni del izgradnje nacionalnih šolskih (in šolskosistemskih) rešitev ter njihove vpetosti v svetovne trende;
- zgodovina didaktike in predmetnih didaktik kot sestavni del prizadevanj za kvaliteto pouka.

K sodelovanju vabimo avtorje, ki bi:

  • tematizirali položaj zgodovine pedagogike znotraj obče pedagogike ter pedagoške znanosti in njen pomen;
  • v zgodovini pedagogike in šolstva identificirali ideje in rešitve, ki se danes ponovno uveljavljajo, vendar brez korespondence s preteklostjo in pedagoško tradicijo;
  • opozorili na pozabljene ideje in rešitve iz zgodovine pedagogike, didaktike in predmetnih didakik, ki bi danes ponovno zaslužile vso pozornost in aktualizacijo.

Kraj:

Filozofska fakulteta v Mariboru

Datum:

  • četrtek 23. 10. 2008 popoldan: sprejem gostov, uvodni referati, sprejem pri dekanu (rektorju?);
  • petek 24. 10. 2008 predstavitve in diskusije, družabni večer;
  • sobota 25. 10. 2008 predstavitve in diskusije, zaključek;

Organizacija:

  • do 10. marca prijave;
  • do 10. junija najava naslovov;
  • do 1. septembra povzetki (avtorji poskrbijo za prevode v angleški in nemški jezik in jamčijo jezikovno korektnost);
  • do oktobra priprava zbornika povzetkov (slo., ang., nem.);
  • do decembra dokončna besedila (v nemškem ali angleškem jeziku /avtorji jamčijo jezikovno korektnost/);
  • do februarja 2009 recenzijski postopek;
  • od marca 2009 priprave za objavo.

Organizacijski  (programski) odbor:

  • Predsednik: dr. Edvard Protner (Maribor)
  • Člani: dr. Vladimir Wakounig (Celovec)
             dr. Johanna Hopfner (Gradec)
             dr. Sofija Vrcelj (Reka)
             dr. Robi Kroflič (Ljubljana)
             dr. Marjan Krašna (Maribor)

Izvedba:

Posvet se bo v največjem delu financiral iz sredstev za materialne stroške podiplomskega študija Pedagogike na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru, zato so (ob vabljenih udeležencih iz tujine in domačih referentih), k sodelovanju vabljeni tudi študenti omenjenega programa. Posvet organizira Oddelek za pedagogiko FF UM v sodelovanju s Slovenskim društvom pedagogov. Častni gost posveta bo prof. dr. France Strmčnik, ki letos praznuje osemdesetletnico.

Informacije in prijave:

Dr. Edvard Protner
Univerza v Mariboru
Filozofska fakulteta
Koroska c. 160
SI – 2000 Maribor

Tel. 02 2293607
E-mail: edvard.protner@uni-mb.si

 


 

PEDAGOŠKO-ANDRAGOŠKI DNEVI 2008 [21.12.2007]

FILOZOFSKA FAKULTETA
Oddelek za pedagogiko in andragogiko

Ljubljana, 24. in 25. januar 2008

Program:

Četrtek, 24. 1. 2008

09.00 Otvoritev PAD 2008 (pred. 2)

09.30 – 10.45
dr. Zdenko Medveš: Globalizacija in slovensko šolstvo (pred. 2)

10.45 -11.00 Odmor

11.00 – 12.00
Damijan Štefanc: Je mogoča kritična analiza raziskave PISA? Učinki neoliberalnih idej na pojmovanja izobraževanja in znanja (pred. 2)

12.00 – 12.15 Odmor

12.15 – 13.30  PEDAGOŠKA DELAVNICA (did. uč.)
dr. Metod Resman, dr. Jana Kalin, dr. Monika Govekar Okoliš: Korak naprej pri sodelovanju šole s starši. Kaj za to lahko naredi svetovalni delavec?

12.15 – 13.30 ANDRAGOŠKA DELAVNICA (pred. 415)
dr. Nives Ličen: Učenje ob življenjskih prelomnicah - biografsko učenje žensk ob doživljanju rojevanja, umiranja

13.30 – 15.00 Odmor

15.00 – 16.00
dr. Robi Kroflič: Projekt evropska identiteta mnogoterih izbir v luči ideje glokalizacije  (pred. 415)

16.00 – 16.15 Odmor

16.15 – 17.00
dr. Sonja Kump: Izobraževanje in sistemi blaginje v primerjalni perspektivi  (pred. 415)

17.00 – 17.15 Odmor

17.15 – 18.00
dr. Nena Mijoč: Globalizacija in mobilnost - izkustveno učenje študentov na mednarodni izmenjavi  (pred. 415)

18.00 – 19.30 Sprejem s prigrizkom

 

Petek, 25. 1. 2008

09.00 – 10.15
dr. Zdenko Kodelja (gostujoči predavatelj): Globalna pravičnost, globalizacija in izobraževanje (pred. 2)

10.15 – 10.30 Odmor

10.30 – 11.30
dr. France Strmčnik: Problemski pouk (pred. 2)

11.30 – 11.45 Odmor

11.45 – 12.30
dr. Janko Muršak: Priložnostno učenje in njegovi rezultati (pred. 2)

12.30 – 13.00 Odmor

13.00 – 13.45
dr. Barbara Šteh in dr. Jana Kalin: Kako študentje pedagogike in andragogike vidijo lastno vlogo in vlogo učitelja v procesu študija? (pred. 415)

13.45 – 14.30 dr. Mojca Kovač Šebart, dr. Andreja Hočevar in dr. Janez Vogrinc: Znanje o drogah - stališča učencev, dijakov, učiteljev in ravnateljev (pred. 2)

14.30 – 14.45 Odmor

14.45 – 15.45
PEDAGOŠKO-ANDRAGOŠKA DELAVNICA
Dr. Jasna Mažgon: Kako raziskovati lastno pedagoško oz. andragoško prakso (pred. 415)

14.45 – 15.45 PREDSTAVITEV DOKTORATOV (415, 404, 345)

16.00 – 17.30 OKROGLA MIZA: Kaj pokaže analiza rezultatov PISE in PIRLSA? Kako je te rezultate mogoče vključiti v nadaljnje razmisleke o sistemskih rešitvah na področju vzgoje in izobraževanja.
Moderator: Damijan Štefanc

17.30 Uradni zaključek PAD 2008

Prijavnica

 


 

ZVEZA DRUŠTEV PEDAGOŠKIH DELAVCEV SLOVENIJE ORGANIZIRA MEDNARODNO ZNANSTVENO KONFERENCO "VREDNOTENJE IN OCENJEVANJE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU" [13.12.2007]

Konferenca bo 18. in 19. aprila 2008 v Žalcu.

Vzgoja in izobraževanje je danes v spremenjenih družbenih in gospodarskih razmerah pred novimi izzivi, ki zahtevajo spremembo ali vsaj ponovni premislek o nekaterih bistvenih komponentah. Ena od njih je tudi vrednotenje in ocenjevanje rezultatov oz. dosežkov. Na novo se postavlja vprašanje, kakšna je njuna funkcija. Gre pri oceni zgolj za kvantitativno ali kvalitativno merjenje, ali pa je vanjo vključenega kaj več in če, kaj to je? Kolikšen je pomen ocene  za ovrednotenje nekega rezultata ali dosežka, ki je nujen zaradi formalnih in administrativnih zahtev in kolikšen je njen pomen za posameznika samega, kaj mu sporoča kot povratna informacija?

Predvidene spremembe na področju predpisov in zakonodaje s področja vzgoje in izobraževanja odpirajo nova vprašanja, istočasno pa omogočajo nov razmislek o pomenu kakovosti ter o ugotavljanju doseganja ciljev od vrtca do univerze: kakšno je dejansko in kakšno bi bilo optimalno razmerje med različnimi oblikam vrednotenja in ocenjevanja dosežkov znanja, kot npr. med eksternim in internim preverjanjem in ocenjevanjem, pa med opisnim in številčnim ocenjevanjem in prehodom med njima. Kako je z napredovanjem iz razreda v razred z nedoseženim minimalnim standardom oz. z negativno oceno, kaj pomeni ukinjanje končnega vrednotenja in ocenjevanja itn. Veliko vprašanj se odpira na tem področju, veliko je zaznanih problemov oz. nejasnosti. Ne nazadnje se odpira tudi vprašanje, kakšna je pri vsem tem vloga države oz. šolskih oblasti in kakšna bi morala biti.

Na konferenci bodo med drugim predstavljeni in komentirani tudi rezultati nekaterih mednarodnih in domačih študij s področja vrednotenja in ocenjevanja (npr. PISA, TIMSS), prav tako pa nas bodo zanimale tudi izkušnje vrtcev, šol in institucij za izobraževanje odraslih. Želimo, da sodelujete v diskusiji in da izmenjamo naše izkušnje.

Iz opisanih vprašanj in dilem smo izluščili naslednje teme, ki jih bomo obravnavali na konferenci:

  • Kjučne sestavine ocene.
  • Kriteriji in merila vrednotenja in ocenjevanja.
  • Vrednotenje dosežkov v vrtcu.
  • Problematika raznih oblik vrednotenja in ocenjevanja znanja (opisno ocenjevanje, portfolio, nms).
  • Vrednotenje in ocenjevanje v izobraževanju odraslih.
  • Raziskave na področju vrednotenja in ocenjevanja, problematika nacionalnih preizkusov znanja.

Temeljni cilj konference bo predstavitev različnih pogledov na funkcijo vrednotenja in ocenjevanja v polju vzgoje in izobraževanja, od vrednotenja dosežkov v predšolski vzgoji prek vrednotenja in ocenjevanja znanja in dosežkov v osnovni in srednji šoli do izobraževanja odraslih. Na konferenci želimo predstaviti najnovejše raziskovalne rezultate, soočiti različne poglede, izkušnje in dosežke vzgojno-izobraževalnih institucij in tako oblikovati odgovor na vprašanje: Kakšna je funkcija vrednotenja in ocenjevanja v vzgoji in izobraževanju?

  • Na konferenci bodo sodelovali tudi nosilci raziskovalnih projektov, povezanih s to tematiko, ter drugi raziskovalci, ki v svoje bibliografije uvrščajo izvirne znanstvene prispevke v zvezi z omenjeno temo.

Delali bomo plenarno in v skupinah, načrtujemo pa tudi panelno razpravo »za okroglo mizo«. Vse pa bo odvisno od tega, koliko gradiva bo organizacijski odbor prejel od vas in tudi neposredno od vzgojnih in izobraževalnih institucij. 

Komu je konferenca namenjena? Tematika je aktualna za vse zaposlene v vzgoji in izobraževanju, tako za vzgojitelje, učitelje, svetovalne in druge strokovne delavce ter ravnatelje in njihove sodelavce v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah ter v organizacijah za izobraževanje odraslih! Vabimo vas, da se udeležite mednarodne znanstvene konference.

V plenarnem in skupinskem delu boste predstavili svoje poglede, izmenjali izkušnje in sooblikovali predloge rešitev. Za konferenco lahko pripravite pisni prispevek. Vključili ga bomo, če bo vsebinsko umeščen v tematiko posveta. Prispevke za konferenco bomo objavili bodisi v posebni številki Sodobne pedagogike bodisi v Zborniku. Zadnji rok za oddajo prispevkov je 7. marec 2008. O vključitvi prispevka v program konference in v Zbornik bo, glede na naravo, odločal  organizacijski odbor konference oziroma uredniški odbor Sodobne pedagogike.
Kotizacija za mednarodno znanstveno konferenco je 170 €, za drugega in vsakega nadaljnjega udeleženca iz iste organizacije znaša kotizacija 145 € na osebo. Za udeležence, ki bodo na posvetu predstavili referate ali druge pisne prispevke, je kotizacija 120 €. V ceno je vključen DDV. Avtorji prispevkov morajo kotizacijo poravnati do 28. februarja 2008. Teh kotizacij ne vračamo. Ostali udeleženci bodo kotizacijo lahko plačali še do 30. marca 2008. Po 30. marcu kotizacij ne vračamo.
 
Na konferenco se prijavite s prijavnico na naš naslov: Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, Tržaška 2, Ljubljana, lahko tudi po elektronski pošti: zdpds@siol.net ali po faksu: 01/426 91 62.

Vaše prijave pričakujemo do 30. januarja 2008.
Dodatna pojasnila lahko dobite po telefonu 01/425 01 08. Oseba za stike je ga. Alenka Ternovec, tajnica Zveze.

                                                                  Predsednik                                                                                               dr. Tadej Vidmar

Prijavnica

 


 

OKROGLA MIZA "VARČEVANJE PRI DELU Z OTROKI"[14.3.2007]

Spoštovani!

Vabimo vas na okroglo mizo
 
»Varčevanje pri delu z otroki?«

v sredo, 21. marca 2007 ob 17.00 na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, Kardeljeva ploščad 16,
soba 048 (pritličje desno).

Okrogla miza je namenjena kritičnemu razmisleku ob Zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona o vrtcih, ki je v pripravi.

Okroglo mizo bo vodil izr. prof. dr. Robi Kroflič.

V uvodnem delu bodo red. prof. dr. Ljubica Marjanovič Umek, doc. dr. Marcela Batistič Zorec in mag. Marjeta Domicelj govorile o: vplivu kakovostnih predšolskih programov na razvoj, učenje in napredek otrok; pomenu visoke izobrazbe vzgojiteljic za strokovno avtonomno delo ter o predvidenih zakonskih spremembah v primerjavi s sistemskimi rešitvami na področju predšolske vzgoje v drugih  deželah EU. Povabili smo tudi predstavnika Ministrstva za šolstvo in šport, da nam pojasni svoje načrte v zvezi s popravki Zakona o vrtcih.

Vabimo vas, da z aktivno udeležbo v razpravi prispevate k izoblikovanju stališč, ki jih bomo posredovali relevantnim institucijam.

                                                                           predsednik SDP
                                                                          
                                                                                              izr. prof. dr. Robi Kroflič

Ljubljana, 13. 3. 2007

 


 

MEDNARODNA KONFERENCA "WEEK OF EUROPE" [9.2.2007]

European Conference

   PROJECT ‘MULTIPLE CHOICE IDENTIY’
   CICE REGIONAL NORTH SEA CONFERENCE
   AMNESTY INTERNATIONAL
   TEACHER TRAINING INSTITUTION GRONINGEN
   HANZE UNIVERSITY GRONINGEN   

         WEEK OF EUROPE
           1st –3rd February 2007

Main Conference Aims

The Conference is a meeting point for teachers involved in the project ‘Multiple Choice Identity’, National Coordinators and members of the CiCe Network, colleagues from primary and secondary schools, Pedagogical Academies, Hanze University Groningen and students.
The participants (170-190 persons) visit practical tests at schools, participate in workshops and studygroups to design for the project ‘Multiple Choice Identity’.

Themes

Particular emphasis is laid on the development of an own identity by young people in Europe. Central ‘MCI-project’ themes are ‘Good work’ and ‘Migration and mobility’.
The aim of the project is to learn young people to design an own identity in Europe in an aesthetical way through music, drama, poetry, dance, film or design.

Keynote speakers

 Prof. Dr. Howard Gardner, Harvard University Cambridge
 Dr. Ettore Deodato: European Committee
 Drs. Henk Pijlman: Hanze University Groningen
 Dr. Robi Kroflic, University of Ljubljana
 Prof. Dr. Fred Korthagen, University of Utrecht
 Prof. Dr. Kathy Isaacs

Performances

Project ‘Multiple Choice Identity’ / Scanner/ Lana Kuscer / The Stroj / Amnesty / musicians and theater-groups    

Booking

The conference fee is € 195 (excl. tax).
Send the registration form to:
R. Zoodsma, Postbus 70030, 9704 AA Groningen, Facility Management, Netherlands
and you will receive an invoice. Deadline for the payment is 15th  of January 2007

Programme

Thursday 1 February

9.00: Opening and lecture about the MCI-project by Wim Kratsborn and Martine Lijkelema.
During a talkshow they’ll give information about the concept (f.e. the multiple choice identity, multiple intelligence, system-thinking, aesthetics, digital learning and the net-generation, human rights and a past that’s no history). The concept and practical results are shown in a special clip.

9.30-10.00: Lecture by EttoreDeodato, member of the European Committee, about
                    ‘Education, European Citizenship and the Lisbon Strategy’

10.00: coffee

10.30-12.00: Workshops.
Workshops will be given about good practice from the tests by teachers and students, Amnesty, the youth organisation ‘I’m the city’ and colleagues from Turkey and Sweden.
During the workshops the seven features of the project will be activated in a creative way.

12.00-13.00: lunch

13.00-15.00: Visit to schools with a special MCI-bus. In two primary schools children are working on route 3 ‘Good work’.  Four hundred students from the Teacher Training Institution are presenting route 1 ‘Identity’, route 2 ‘Family and friends’ and route 3 ‘Good work’.

15.00-15.30: coffee

15.30-17.00: Studygroups for each age-group have a short meeting in the school to give feedback and to reflect on the tests.

Friday 2 February

9.00-9.30: Lecture by Henk Pijlman, chairman of the Executive Board of the
                 Hanze University Groningen, about the internationalisation, citizenship and Hanze
                 University Groningen.

 9.30-10.15: Lecture by Robi Kroflic, University of Ljubljana about the concept of the MCI-
                   project focussing on responsibility.

10.15-10.45: coffee

10.45-11.45: Studygroups reflect on the lectures and prepare questions for the lecture by
                     Howard Gardner.

11.45-13.30: lunch and European Market. On the market music-bands, theatre-groups and
                     organisations are performing and presenting.
13.30-15.00: Presentations by students and children of the result of o a route.
                      Performance by Scanner, experimental musician and composer of the
                      international anthem of Europe 25.
                      Maybe there will be a musical surprise. 

15.00-17.00: Lecture by Howard Gardner by satellite about five minds for the future, good work and the MCI-project.

17.00-: drinks

Saturday 3 February

9.00-10.15: Workshops about practical results from the tests in Riga, Hindholm,
                      Ljubljana and Groningen. Special workshops will be given about early
                      childhood, educational gaming, intercultural education, children as researchers,
                      identity development and competences, fantasy design and drama.

10.15-10.45: coffee

10.45-12.15:  Interactive plenary workshop by Fred Korthagen about core reflection and the flow

12.15-13.15: lunch

13.15-13.45  Lecture about ‘Migration and mobility’ by Kathy Isaacs

13.45-14.45: Studygroups: Each studygroup (per age-group) will design the next route ‘Migration and mobility’ out of a prepared framework.

14.45-15.15  coffee

15.15-16.30: Presentation by the 8 studygroups in the Auditorium

16.30: Closing the conference

Organisation Committee:

Facility Management, Ronald Zoodsma and Peter Huizinga, Wim Kratsborn, Wilma Prummel and Martine Lijkelema

Conference Steering Committee

Drs. Wim Kratsborn, Hanze University Groningen
Martine Lijkelema, Project Multiple Choice Identity
Loes Mulders, Amnesty International
Henk Visser, The Imagination
Dr. Robi Kroflic, University of Ljubljana

THE MULTIPLE CHOICE IDENTITY IN THE NETWORK-SOCIETY

Drs. Wim Kratsborn
Hanze University Groningen, University of Applied Sciences

                                                               ‘It’s the end of the world as we know it and I feel fine’
Michael Stipe, REM

It’s seventeen years ago since the Berlin Wall did fall. Welcome to the new ‘World Disorder’. The world is changing and so education has to change too. Young people are not like they were before. They are developing an own learning and living style in the Network Society. The key force of the Network Society is information and the computer networks the means. Young people are called the net-generation, moving fast on the digital highway. As educators we should learn how they are learning to learn. Otherwise they will be out of sight and we’ll get lost on a small country lane.
This short essay is about the affinity between the Network Society, young people, learning styles and the future, concretised in the European project ‘Multiple Choice Identity’. Why does it look like that? How can young people learn for the future, solve problems, reach the zones of proximal development and find their own way, while using the appropriate knowledge, skills and didactics in a multiple intelligence way? The key words are change (of society) and choose (by the learner). The project ‘Multiple choice identity’ is a map to help young people not to get lost in the Network Society.

We may recognize seven developments or global waves. These  waves are interconnected. First there is the wave of the Network Society, a system in which all the parts are linked. National and regional boundaries are gone and transferred into Localities and Globalities. The lifeblood of the Network Society is information and it’s in constant flow.
The second wave is the digital revolution and it’s used intensively and interactively by the net-generation.
Thirdly there’s a lot of past that’s no history. The past is revitalised over and over again and unsolved problems are waiting for us in the future. From this perspective the event of 9/11 is a crucial, making the future and the past unpredictable.
Closely related to 9/11 is the fourth wave, the human rights movement. People are afraid and  looking for safety, a new framework. The neo-conservatives (mis)used 9/11 as their historical chance to sacrifice freedom for security.
Europe is wave number five. Young people will live in Europe. Since 2004 Eastern European countries are part of the European Union. The changes are great and fast and hard to cope within a lifetime.
The sixth global wave is the theory of multiple intelligence (Howard Gardner and Project Zero). It’s a ‘democratic’ learning style respecting the possibilities and talents of each individual. Or like Howard Gardner once said to me: ‘Less children are called stupid’. The Network Society has many entry points and multiple intelligence uses them all.
The seventh wave is about aesthetics, enabling us to read the world in a complex, deep and creative way. Aesthetics and especially music is an area of human exchanges.
 Is the project ´Multiple choice identity´ well timed?  On the t-shirt of the project is written: ‘MI MCI? The ‘MCI-project’ is a medium to transfer these global waves into brainwaves of the learner. It’s about preparing young people for the future by developing an own identity. Let’s take a closer look at the relation between the seven waves and the MCI-project, between the network-society and the learning-style.

1. The aim of the project is to learn young people from 3 to 25 years to develop an own identity in Europe and not one universal European identity. Diversity is the starting point and the aim.

2. We try to find a balance between old and new learning-strategies and didactics. Although we use a clear structure to organize the learning process, there’s a lot of freedom for the learner and the teacher. Although creativity and especially the use of music is important, the gathering of sufficient knowledge is also essential. Aesthetics are closely related to better learning results. The project is learner-oriented as well as teacher-oriented. The learner and the teacher should be active both. In ‘blended learning’ digital and analogue tools are used.
    
3. Systems-thinking is important in the project to see the relations and to understand the dynamic of the system. The didactic tool is a route with the seven steps. Each step is the next phase in the learning process (Vygotsky) and all the steps are linked. The route is a route through the Network Society. It’s ‘a long and winding road that leads to your door’ (Paul McCartney). Step 1 is the sense opener and step is knowledge based using different entry points (Howard Gardner). In step 3 the new knowledge is applied in reality and communicated about in step 4. Step 5 is the productive one, because the learners visualize or ‘   ‘audiolize’ what that they have learned. They share it with others in step 6 and reflect on it in step 7. In each step information and material (f.e. music, images or poems) is prepared.
It’s important to realize that each route is a self-standing module for reuse in multiple contexts.

4. The knowledge is performative, as a preparedness for change. It’s constructivistic, meaningful and real-learning. Artefacts, performances, webpages, presentations, speeches and essays are the products.

5. It’s searching for ‘the unknown’ (David Perkins). Since almost all the grand narratives are gone, ‘choicism’ may be the alternative ism. ‘The multiple choice identity’ is a diverse, flexible and creative identity and a context is needed with sufficient free space.

6. Bono said to Barroso: ’Young  people don’t have a feeling for Europe’. Young people should have a feeling for other young people in Europe. The appropriate way to fascinate them is through music. Music may be a sense opener, a source of knowledge, a way of communication, presenting and reflecting. And it’s great fun. Seven key-terms guarantee the individual learning process in each route. It’s about aesthetics but also about knowledge, basic skills and attitude.

7. We believe in the creative power and the spirit of each individual to keep his own learning process going, choosing his individual learning strategy. During the tests we are amazed by the possibilities of the learners. They need a structure (the route), a system in which his energy is managed, guided, focussed and shared (‘eneregie’). He also needs free space as a ’multiple choice identity’.

8. The project is about culture and not about economics, politics, nationalism or the free market.

9. Educational gaming is used as one of the didactic tools. It fits in the net-generation, network-learning and the Network Society.
10. We are looking at the future and not at the past. Howard Gardner writes about five minds for the future. Young people should be prepared for the times to come. They should learn to use knowledge in a disciplined, integrative and creative way. They should stay inside the framework of human rights with a respective and ethical mind. Otherwise young people will be in trouble.

11. Young people should use all their talents or multiple intelligences to approach the Network Society from different entry points. We start with the quadrant as the context instead of the national state. National states are rather new and artificial constructions, causing a lot of problems in the past. The past is against Europe and that’s why we should look at the future. The codes of a quadrant are not only older, deeper and more natural, but also more challenging and open. 

12. The ‘MCI-project’ is a real European project because the routes and the educational material is designed in cooperation with colleagues from the other quadrants. This multi-perspectivistic view is necessary to understand what’s going on in Europe and to construct ‘a multiple choice identity’. Cooperative designing and learning from a European perspective are a condition to get the whole picture.

13. Theory and practice are always interrelated to legitimise the learning style and the didactics. It’s about abstract ideas high up in the sky and about good practice down to earth.

Summarizing: in the ‘MCI-project Network-learning, Network-thinking and the Network Society are mixed and linked. It’s a reflection on the Network Society and a preflection on the future that’s not like it was before. It’s hard fun.
                                                                                                                        Wim Kratsbor

 


 

SPLETNA STRAN [9.2.2007]

Pred vami je spletna stran Slovenskega društva pedagogov. Oblikovali smo jo z namenom, da uporabimo nove informacijsko- komunikacijskih tehnologije za promocijo vzgoje in izobraževanja, skozi lažji dostop do strokovnih gradiv in razprav ter za vzpostavljanje dialoga o pomembnih pedagoških vprašanjih med širšo strokovno in zainteresirano javnostjo.

S spletno stranjo društva želimo izoblikovati osrednji komunikacijski medij za promocijo različnih aktualnih področij vzgoje in izobraževanja. Zasnovana bo interaktivno, tako da bo služila kot informacijsko središče (spletna knjižnica, strokovna gradiva, informacije o novostih na pravno formalnem področju, o strokovnih posvetovanjih, pisana besedila, zvočni in video posnetki predavanj in razprav itd.)  ter bo prostor za  strokovni dialog in javno razpravo.  Spletna stran bo opremljena z dvema dialoškima orodjema,  weblog aplikacijo, kjer bodo objavljali krajše komentarje različni strokovnjaki, ter forumom, oboje z namenom vključevanja strokovne in širše javnosti v razpravo o pomembnih področjih in aktualnih vprašanjih vzgoje in izobraževanja.