V šolskem letu 2003/2004 se Osnovna šola Rodica aktivno vključuje v mrežo UNESCO ASPnet šol Slovenije. Na podlagi uresničevanja ciljev UNESCA se povezujemo v slovensko mrežo UNESCO ASPnet šol. Uradno je bila OŠ Rodica sprejeta v UNESCO mrežo šol na osrednji slovesnosti ob dnevu človekovih pravic, ki je bila 10. decembra 2003 v Ljubljani.
Učenci Petra Stražar, Tjaša Pele, Žiga Zupanek in Anže Rus so na osrednji slovesnosti slovenske mreže UNESCO ASPnet, ki je bila 10. decembra 2003 v Koloseju v Ljubljani, predstavili dejavnosti na OŠ Rodica v okviru projekta Dediščina. | |
PREDSTAVITEV SLOVENSKE MREŽE ŠOL UNESCO ASPnet |
V mednarodno mrežo UNESCO Associated Schools Project Network - ASPnet , ki je bila ustanovljena 1953, je danes vključenih 171 držav po vsem svetu. V Evropi je v mrežo vključenih okrog 2100 šol, v Sloveniji, ki letos praznuje deset let delovanja ASPnet, pa 71. Centralni sedež UNESCO ASPnet je v Parizu.
Praznujemo dve pomembni obletnici UNESCA:
50 let mednarodne UNESCO ASPnet | 10 let slovenske UNESCO ASPnet |
Šole UNESCO ASPnet Slovenije združujejo : UNESCO cilji, vzgoja za kulturo miru, skupna načela, štirje Delorsovi stebri izobraževanja, skupni nacionalni projekti, štiri obvezne teme in mreženje (medsebojno povezovanje, izmenjava informacij in pomoč).
UNESCO CILJI |
|
ASPnet šole so odprte šole za vplive znotraj sebe in vplive od zunaj . So mreža v omrežju šol, ki se ne raztrga pod raznimi pritiski. Vsaka šola je vozel v mreži, ki je nepogrešljiv, pomemben sam po sebi in ima vse odlike trdnosti.
|
Simboli: zastava UNESCO ASPnet Slovenije in himna Naš UNESCO |
UNESCO IDEALI |
ŠTIRI OBVEZNE TEME |
ŠTIRJE DELORSOVI STEBRI IZOBRAŽEVANJA |
NAČELA UNESCO ASPnet ŠOL |
VZGOJA ZA KULTURO MIRU |
Iztočnica je citat slovitega Gandhija: » Ni poti do miru, MIR JE POT.« Ta pot je naša skupna pot. Naša pot se sestoji iz ciljev (želenih rezultatov, dosežkov), vsebin, nalog in projektov ter prostora učnega dogajanja, v katerem je ključni vsak posameznik. Desetletje 2001-2010 je Mednarodno desetletje kulture miru.
Temeljne prvine vzgoje za kulturo miru.
POTI DO CILJA IN NOSILCI GIBANJA |
Poti do cilja izgrajujemo z metodo sodelovalnega učenja (vsi udeleženci so pozitivno povezani, izogibamo se tekmovalnosti in individualizmu) ter sodelovanja v nacionalni mreži UNESCO šol. Znotraj sodelovalnega odnosa razvijamo socialno odvisnost . Nosilci gibanja smo MI - vsi skupaj in JAZ - sleherni posameznik med nami. Delujemo in čutimo se na več ravneh: osebno (učimo se biti), v družini, v šoli, v domačem kraju, v domači državi, pa vse do mednarodne in svetovne ravni.
DELOVNI NAČRT ZA URESNIČEVANJE CILJEV UNESCA V OSNOVNI ŠOLI RODICA ZA ŠOLSKO LETO 2003/2004 |
I.
NACIONALNI PROJEKT UNESCO ŠOL v šolskem letu 2003/2004 je projekt MOJE PRAVICE , ki ga vodi Šola za mir ( http://www.eip-ass.si/mojepravice ).
AKTIVNOSTI
II.
ŠOLSKI PILOTSKI PROJEKT ima naslov Raziskovanje in predstavljanje kulturno-tehnične dediščine domačega kraja (odobren je tudi s strani Ministrstva za šolstvo, razpis Skriti zaklad).
Partnerji pri projektu so: Občina Domžale; Locus - Prostorske informacijske rešitve, Domžale in Vrtec Domžale - Enota Mlinček, Radomlje.
S tem šolskim projektom se vključujemo v nacionalni projekt DEDIŠČINA V ROKAH MLADIH.
Trije temeljni cilji šolskega projekta so:
raziskovanje kulturno-tehnične dediščine v domači pokrajini,
predstavljanje Učno pot ob Mlinščici mlajšim sovrstnikom,
ob Učni poti ob Mlinščici urediti stezico in kotičke za opazovanje ter zgraditi brv čez Pšato pri nekdanjem Zalokarjevem mlinu.
V okviru šolskega projekta nastajajo naslednje raziskovalne naloge:
Naslovi raziskovalnih nalog |
Učenci - raziskovalci |
1. Kozolci in spravljanje sena nekoč in danes |
Žiga Zupanek, Anže Rus, Klemen Kos - 9. A |
2. Stara hišna in ledinska imena na Rodici |
Andraž Vrhovec, Dejan Tesovnik, Dejan Zupančič - 9. A |
3. Način življenja v 400 let stari Kofutnikovi hiši v Srednjih Jaršah |
Teja Grad, Karmen Moneta - 9. C |
4. Obratovanje Kernovega mlina v Zalogu pri Cerkljah |
Saša Oštir, Maruša Gujtman - 9. C |
5. Razvoj urbaniziranega podeželskega naselja Vir |
Eva Rovanšek, Urša Urbanija, Maša Štirn - 9. C |
6. Po sledeh Žagane vode, opuščene mlinščice v Domžalah |
Petra Stražar, Sabina Slovenc, Tjaša Pele - 8. C |
7. Zgodbe iz nekdanjih mlinov in žag v Jaršah in na Rodici |
Ajda Vodlan, Zala Vrbek, Sabina Furar - 8. B |
8. Strpnost do drugačnih |
Nina Savič, Tjaša Bigec - 8. A |
Mentorji raziskovalnih nalog so učiteljice: Vilma Vrtačnik Merčun, Ida Fidler, Sabina Burkeljca,
Draga Jeretina Anžin in Milena Vidovič.
III.
ZA OBRAVNAVO ŠTIRIH OBVEZNIH TEM IZBIRAMO MED NASLEDNJIMI DEJAVNOSTMI:
Svetovni problemi in vloga sistema Združenih narodov pri njihovem reševanju (lakota, sodobne bolezni, nezaposlenost, onesnaževanje okolja, nepismenost, kulturna identiteta, pravice žensk, … na lokalni, nacionalni, regionalni in mednarodni ravni - in iskanje možnih rešitev). Dejavnosti: obeleževanje mednarodno opredeljenih let in dni, organizirane debate.
Človekove pravice, demokracija, strpnost in sodelovanje (obravnava Splošne deklaracije o človekovih pravicah, Deklaracije o pravicah otroka in druge ter pridobivanje občutka za svoje lastne pravice in dolžnosti ter odgovornosti do drugih). Dejavnosti: interakcijske igre.
Interkulturno učenje (preučevanje drugih dežel in kultur na lokalni in nacionalni ravni, spoznavanje kulturne ali naravne dediščine UNESCA World Haritage, povezovanje s šolami v tujini). Dejavnosti: organiziranje »Festivala narodov« v šoli. Vsaka skupina poglobljeno proučuje določen vidik izbrane dežele in pripravi poročilo za razstavo, skupaj s tradicionalnimi igrami, hrano, narodnimi jedmi, oblekami, nošami, ljudskimi plesi itd.; izberemo in predstavimo kulturne ali naravne znamenitosti s seznama UNESCOVE svetovne dediščine; se povežemo s pridruženo šolo v tujini.
Okoljski problemi in interdisciplinarno reševanje (preučevanje onesnaževanja okolja, porabe energije, ohranjanja gozdov in naravnih virov, raziskovanje morja in ozračja, erozije, »učinek tople grede«, trajnostni razvoj, Agenda 21 itd. Cilj je trajnostni razvoj: možnost sedanji generaciji, da zadovolji svoje potrebe in istočasno ohranja stanje, ki omogoča spodobno preživetje tudi prihodnji generaciji). Dejavnosti: ločeno zbiranje odpadkov v razredu (odpadni papir, baterije, drugo); igre vlog.
Koordinatorka UNESCO ASPnet:
Vilma Vrtačnik Merčun