O PROJEKTU


       OSTARELI


       LAČNI OTROCI

       
       PSIHIČNI PRITISKI
       UČENCEV


       DUŠEVNI BOLNIKI
Nacionalni UNESCO projekt

MODER STOL - NEKDO MISLI NATE


Nacionalni koordinator: OŠ Maksa Pleteršnika Pišece
Sodelujoča šola: Osnovna šola Rodica
Vodja projekta v OŠ Rodica: Marko Drobne, prof.

Ciljna skupina: učenci šolskega UNESCO kluba in učenci prostovoljci

Cilji projekta:
  • Učenci razmišljajo o ljudeh, ki potrebujejo pomoč, ki na različne načine trpijo, v naši neposredni okolici, v Sloveniji ali v svetu.
  • Razmišljajo o tem, kaj lahko storijo, da bi tem ljudem pomagali.
  • Prevajajo svoje predloge v različne svetovne jezike.
  • Objavijo rezultate dela na spletno stran šole.

Izvedba projekta:
a)        Pod vodstvom UNESCO koordinatorice Vilme Vrtačnik Merčun so učenci razmišljali, kdo v naši okolici, v naši domovini in na svetu rabi pomoč? Kdo so ljudje, ki trpijo, zakaj trpijo in kako bi jim lahko pomagali. Nastal je dolg seznam različnih skupin ljudi, ki živijo v stiski ali iz različnih vzrokov trpijo.
b)        Učenci so se razdelili v štiri skupine. Vsaka je izbrala eno skupino ljudi, ki živijo v stiski. Zanje so pripravili predloge o tem, kako bi jim lahko pomagali.
c)        Pod vodstvom vodje projekta Marka Drobneta so v računalnici prevajali svoje predloge v tuje jezike. Pri prevodu so si učenci pomagali s spletnimi slovarji.
d)        Prevode učencev so lektorirali učitelji angleščine (Tjaša Grobin), nemščine (Miran Mesesnel) in francoščine (Marko Drobne).
e)        Učenki Vesna Prašnikar in Maša Žerjav sta narisali ilustracije.
f)        Vodja projekta Marko Drobne je pripravil izdelek za spletno objavo.

Rezultati dela:

a) Vsi zastavljeni cilji so bili doseženi.
Idejna zasnova projekta Moder stol - nekdo misli nate je privedla do aktualne situacije, ki se je v našem delovnem okolju zaključila z razmišljanjem o odnosu do sočloveka, njegovi problematiki in konkretnih rešitvah, ki jih lahko učenci ponudijo ali k njim prispevajo.  Učenci so se opredelili za štiri skupine ljudi, ki so po njihovem mnenju potrebni pomoči in jim lahko vsak otrok pomaga: lačni otroci, ostareli ljudje, duševni bolniki in učenci, ki trpijo zaradi psihičnih pritiskov. Predlogi s konkretnimi idejami o pomoči tem skupinam ljudem so se oblikovali od neposrednih do posrednih, od individualnih do skupinskih, od posameznih k širšim projektom, ki bi vključili večji krog ljudi iz različnih področij.

b) Uporabljene metode se skladajo z zasnovo projekta in so povezale različna področja: etično, jezikovno, likovno tehnično in računalniško.

c) Učenci so kvalitetno prevajali svoje predloge v tuje jezike, ki se jih učijo.

d) Učenci so s svojimi idejami in slikovno ilustracijo prispevali k ustvarjanju spletne strani. Namen te strani je širjenje sporočila projekta in idej o pomoči trpečim ljudem v bližnji in daljni okolici ter po svetu. Zaradi prevodov je dostopno ljudem različnih jezikovnih kultur.

e) Projekt se bo nadaljeval. S podobno zasnovo bodo učenci iskali ideje za pomoč še drugim skupinam ljudi, ki trpijo iz različnih vzrokov. Organizirala se bo delavnica barvanja stolov z modro barvo in pisanjem teh sporočil nanje. Sledila bo povezava z zavodi v bližnji okolici, v katerih živijo ali delajo prizadeti ali ostareli ljudje. Z njimi bomo navezali stik in jim podarili "modre stole".