Posodobili smo šolsko kuhinjo v tehničnem in organizacijskem smislu (nova konvekcijska peč, prehod na računalniško vodenje kuhinje) in uvedli plačevanje stroškov, ki so vezani na šolo, s pomočjo elektronskih položnic.
4. september 2000 je zgodovinski datum, saj smo začeli s postopnim uvajanjem 9-letnega programa osnovne šole v prvem razredu. Vpisali smo dva oddelka 6-letnikov v Šentjurju in en oddelek na podružnici Blagovna. Ravno na račun vpisa učencev v prvi razred 9-letke se je število učencev v šolskem letu 2000/2001 povečalo, sicer pa je že kar nekaj let v upadanju. Tako smo imeli na centralni šoli 10 oddelkov na razredni stopnji, 12 oddelkov na predmetni stopnji, oddelek s prilagojenim programom in dva oddelka podaljšanega bivanja. Na centralni šoli je bilo 482 otrok. Podružnica Blagovna je štela 5 oddelkov na razredni stopnji in en oddelek podaljšanega bivanja. Na šoli je bilo 69 otrok. Na obeh šolah je bilo 59 zaposlenih, od tega je 43 strokovnih delavcev. Omeniti velja, da smo v začetku decembra 2000 zaključili s projektom snemanja lastne zgoščenke šolskega pevskega zbora, ki je zagledala dan tudi na prodajnih policah. Spomladi 2001 smo v starem in novem delu šole z lastnimi močmi napeljali mrežo za dostop na internet, telefonsko sistem CENTREX in napeljavo za ozvočenje. Položenih je bilo okrog 7 km kablov. Med počitnicami smo s pomočjo proračuna občine Šentjur zamenjali lesen strop z betonskim v eni učilnici na podružnici Blagovna, na prenovo pa je čakala še ena učilnica na podružnici in kar 6 učilnic na centralni šoli. Z novim pohištvom smo opremili tri učilnice na centralni šoli in eno učilnico na podružnici. Tako je bila s pohištvom prenovljena celotna matična šola. Septembra 2001 je vstopila v šolo 2. generacija učencev 9-letne šole. Število vpisanih otrok – prvošolcev je bilo precej nizko, saj je bilo v 1. razredu v Šentjurju samo 32 otrok (po 16 otrok v vsakem oddelku) in na podružnici prav tako 16 otrok. Na strokovnem področju smo ponovno oživili delo občinskih strokovnih aktivov. Učitelji so namreč ugotavljali, da študijske skupine ne ustrezajo povsem njihovim pričakovanjem. Na centralni šoli smo v garderobah novega dela šole namestili video-nadzor, ki omogoča kontrolo garderob s tremi kamerami in računalnikom. Prav tako smo opremili z alarmno zaščito podružnico Blagovna. Februarja 2002 smo vpisali 3. generacijo 6-letnikov. Številčno je bila generacija otrok podobna lanski. Vse šolsko leto 2001/02 pa so se učiteljice na podružnici Blagovna marljivo pripravljale na počastitev 100-letnice šolske zgradbe. Prireditev z bogatim, izvirnim kulturnim programom in multimedijsko podporo je bila v soboto, 25. maja 2002. Okrog 400 domačinov in gostov je zaploskalo in izrazilo čestitke za dosežke šole. Med gosti velja posebej omeniti bivšega ministra dr. Slavka Gabra, nemškega učitelja med 2. svetovno vojno Hansa Anderleta, predstojnico Zavoda za šolstvo OE Celje Judito Kežman, župana občine Šentjur Jurija Malovrha, Marjana Marinška, ki je pripravil razstavo stare učilnice ter nekdanje učitelje, ki so učili na tej šoli. Ob tej priložnosti smo s pohištvom na novo opremili še 2 učilnici (prispevek proračuna občine Šentjur ob jubileju) in tako tudi podružnico v celoti na novo preoblekli. Med šolskimi počitnicami 2001/02 smo se lotili zamenjave lesenega stropa še ene učilnice na podružnici in tako šolo popolnoma prenovili Naložba je bila vredna približno 6.000.000 SIT. Ker smo želeli približati informacijsko tehnologijo in znanje učencem, dijakom, študentom in občanom tudi popoldne, smo se prijavili na razpis projekta e-šole. Sprejeti smo bili med peščico tistih šol v Sloveniji, ki so prejele opremo Ministrstva za informacijsko družbo, v zameno pa so se odprla vrata raznim organiziranim računalniškim dejavnostim tudi izven pouka. Avgusta 2002 smo prebarvali vsa okna in vrata novega dela šole, kar nas je stalo 700.000 SIT. Prenovili in preuredili smo videoučilnico in jo prekvalificirali v moderno predavalnico z 68 sedeži. Vrednost naložbe je bila 3.000.000 SIT. V tem šolskem letu smo dosegli izredne rezultate na tekmovalnem področju. Na različnih tekmovanjih smo osvojili kar 13 zlatih priznanj. Izstopal je učenec Luka Vlaovič, ki je osvojil kar 6 zlatih priznanj in bil proglašen za naj-učenca šole. S šolskim letom 2002/03 pa smo bili sprejeti v evropski projekt eko-šola s ciljem vzgojno delovati in osveščati otroke na pozitivno naravnano ekološko miselnost in ravnanje, na drugi strani pa opozarjati lokalno skupnost, društva, podjetja idr. na problem ekologije. Podružnica Blagovna je za uspešno delo in prehojene eko korake že v prvem letu sodelovanja na svečani podelitvi v Cankarjevem domu prejela mednarodno eko zastavo. S pomočjo natečaja Ministrstva za šolstvo, znanost in šport smo sofinancirali računalniško opremo v višini 1.200.000 SIT, prispevek Ministrstva pa je bil 1.500.000 SIT (8 računalnikov in LCD projektor). Vključili smo se tudi v mednarodni projekt pridobivanja partnerskih šol COMENIUS in se povezali z osnovnimi šolami v Romuniji, Poljski Slovaški, Norveški in Španiji. UNESCOV projekt Dediščina v rokah mladih pa nas je pritegnil predvsem zaradi varovanja in ohranjanja kulturne dediščine. V projekt smo se vključili z našim zgodovinskim biserom Rifnikom, ki ga želimo približati ljudem širom sveta. Na to temo so potekale tudi delavnice na zaključni prireditvi ŠOLSKI UTRINKI. Generacija učencev 3. razreda prve triade se je prostovoljno odločila za opravljanje nacionalnih preizkusov znanja. Tako učenci, starši in učitelji so bili zadovoljni s prikazanim znanjem. Med letnimi počitnicami 2003 smo adaptirali še eno učilnico razredne stopnje (zamenjava stropa) v višini 6,5 mil. SIT, prebarvali vsa okna v starem delu šole (1,3 milijona SIT), zamenjali pohištvo v 5 učilnicah predmetne stopnje (1,8 milijona) in posodobili večnamenski prostor s sedežno garnituro (700.000 SIT). Učitelji razredne stopnje so veliko energije vložili v skupna načrtovanja vzgojnoizobraževalnega dela v devetletki, učitelji predmetne stopnje pa v vsebinska in organizacijska vprašanja 3. triade (nivojski pouk, izbirne vsebine, preverjanje in ocenjevanje znanja). Šolsko leto 2003/04 je pomenilo prelomnico v slovenskem šolstvu, saj so v tem letu vse šole v Sloveniji začele uvajati 9-letni program osnovne šole. Na naši šoli je generacija učencev 5. razreda osemletke »preskočila« v 7. razred 9-letke. Število učencev, ki pada že nekaj let, se je zmanjšalo glede na preteklo šolsko leto za 26, prav tako pa se je zmanjšalo število oddelkov iz 28 na 27. Posledica zmanjšanja se je pokazala tudi pri zaposlovanju strokovnih delavcev in obsegu njihovih ur. Aktivno smo se vključili v MREŽO UČEČIH SE ŠOL, katere osnovni cilji so spodbujanje nenehnih izboljšav, sodelovalnega učenja ter sistematične izmenjave izkušenj in dobre prakse. Še ena novost je spremljala leto 2003 – uvajanje sistema HACCP, ki pomeni večjo kontrolo in nadzor na področju prevzema, priprave, skladiščenja in razdeljevanja živil. Število zlatih priznanj se nam je glede na preteklo šolsko leto prepolovilo, kljub temu pa so učenci na državnem nivoju dosegali vidne rezultate na tekmovanjih iz znanja in športa. udi v tem šolskem letu smo uspešno »ubranili« EKO zastavo na podružnici Blagovna, prav tako pa je v tem letu na svečani podelitvi v Mariboru prejela EKO zastavo centralna šola Franja Malgaja. Večjih problemov z uvajanjem devetletke v 7. razred nismo imeli. Poznalo pa se je, da se tako učenci kot starši še niso otresli klasičnega pristopa in dela v šoli. Učenci so radi obiskovali izbirne predmete, čeprav so se ti odvijali v glavnem 7. šolsko uro. Tudi z nivojskim poukom (fleksibilno diferenciacijo) so se učenci uspešno »spopadali«. Tako smo beležili v 7. razredu nekaj prehodov med nivoji – v večini primerov navzgor. Naša šola je bila tudi naključno izbrana v spremljavo izvajanja novih programov v 7. razredu devetletke. Svetovalci Zavoda za šolstvo republike Slovenije, ki so spremljali pouk, so potrdili, da delo na šoli po novih programih dobro poteka. Skozi celotno šolsko leto so bili naši učenci zelo uspešni tudi na raznih tekmovanjih iz znanja, pa tudi na športnem področju. Na zaključni prireditvi Šolski utrinki smo razglasili najboljšega učenca in športnika šole. V obeh kategorijah je bila najuspešnejša Andreja Jernej. Uspešni smo bili tudi na področju investicijskega vzdrževanja. S pomočjo proračuna občine Šentjur smo adaptirali prostore ob telovadnice in pridobili manjšo telovadnico, garderobe za zunanje uporabnike ter večji kabinet za učitelje športne vzgoje. Investicija, ki je bila vredna preko 20 milijonov SIT, je bila predana v uporabo junija 2004. Za šolo pa je pomembna pridobitev tudi posodobitev atletskega stadiona s tartansko prevleko. Na vzorno pripravljeni kulturno-športni prireditvi, ki je bila v soboto, 15. maja 2004, je potekal mali in veliki pokal v atletiki za OŠ občine Šentjur in Dobje, ki so ga s svojim prihodom počastili minister za šolstvo, znanost in šport dr. Slavko Gaber, državni sekretar za šport dr. Jakob Bednarik, predsednik AZ Slovenije Roman Jakič, prodekan fakultete za šport dr. Zvonko Čoh ter številni nekdanji in sedanji aktivni atleti. Med poletnimi počitnicami 2004 smo adaptirali še eno učilnico razredne stopnje (zamenjava stropa), nedokončane pa so ostale še štiri. V novem delu šole smo zamenjali pohištvo v treh učilnicah in z barvo osvežili sanitarije razredne in predmetne stopnje ter hodnik na razredni stopnji v skupni vrednosti približno 3 milijone SIT. Zopet smo uspeli na natečaju Ministrstva za šolstvo, znanost in šport za računalniško opremo s šestimi računalniki in videoprojektorjem. Šolsko leto 2004/05 smo začeli zopet malo okrnjeni. Na centralno šolo je bilo vpisanih 420 učencev (225 fantov in 195 deklet) in na podružnico 64 učencev (39 fantov in 25 deklet). Prvič smo se srečali z zunanjo diferenciacijo v 8. razredu, kjer so bili učenci pri slovenskem jeziku, angleškem jeziku in matematike vse ure pouka deljeni na nivoje. Nekaj težav nam je povzročalo dejstvo, da smo pri matematiki in tujem jeziku imeli samo dva učitelji. Tako so nekateri učenci imeli kakšno »luknjo« v urniku. Kljub določilu, da lahko učenci iz nabora izbirnih predmetov izberejo dva ali tri, se je večina naših učencev (razen dveh) odločila, da izbere tri predmete. Najbolj so se odločali za področje računalništva, nemščine in športa. Zadnje leto smo izvajali program športnega oddelka. Za ponovno uvedbo takšnega oddelka bo potrebno v bodoče pridobiti sredstva iz drugih virov, sofinanciranja staršev in sponzorjev.
Zelo odmevne v kraju in širše so bile naše šolske prireditve. Z obema pevskima zboroma smo Zapeli v decembru, v marcu smo z Mavričnim spletom besed presenetili starše naših otrok, na Jurjevem pohodu smo se družili skupaj z otroki, starši in krajani, Šolski utrinki pa so bili sploh nekaj posebnega.
Obe šoli sta potrdili zeleno EKO zastavo in dokazali, da nam ni vseeno, kaj se dogaja z našim planetom. Prav tako je uspešno nadaljevala svoje poslanstvo E-šola. Na področju vzdrževanja šolske zgradbe smo s pomočjo proračuna med šolskimi počitnicami uspeli adaptirati kar dva stropova v starem delu šole (nad računalniško učilnico in knjižnico). Kljub velikim tehničnim oviram smo adaptacijo do pričetka novega šolskega leta pripeljali do konca. Vrednost del je znašala približno 13 milijonov SIT. Sanirali smo vlago v obeh hodnikih proti kuhinji, vrednost sanacije pa je znašala 800.000 SIT. V novem delu šole smo s pohištvom na novo opremili dve učilnici, vzeli v najem sodoben in hiter fotokopirni stroj, ki opravlja tudi funkcijo mrežnega tiskalnika, nabavili nov barvni laserski tiskalnik ter povezali obe šoli z intranetom. Na zaključni prireditvi Šolski utrinki smo razglasili naj športnika in naj učenca. Naj športnik je postal Aljaž Polutnik, naj-učenca pa Karmen Ljubej in Primož Pušnik.
Kaj pa v prihodnje? Razvoj družbe, predvsem pa potrebe otrok in staršev narekujejo kakovostno šolo, ki bo otrokom omogočala širok spekter znanja, obenem pa jim privzgojila občutek potrebe po raznovrstnih načinih pridobivanja informacij, in jih naučila spoštovati raznolikost med ljudmi. Naloga vseh nas, ki vzgajamo in izobražujemo pa je, da se potrebam otrok, staršev in okolja čimbolj približamo in skupaj ustvarjamo pogoje za kvalitetno in zadovoljno življenje.
|