Začetna stran

Predstavitev

Učitelji

Projekti

Aktualno

 

 

 

e-gradiva

 

 

                       

MESEC ŠIRJENJA UPORABE E-GRADIV


Izvedbo projekta je omogočilo sofinanciranje Evropskega socialnega sklada Evropske unije in Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo.


Danica Štern - glasbena vzgoja - kombiniran oddelek 1., 2. in 3. razreda           

NEKAJ O NAS:

Podružnično šolo Koprivna obiskuje skupno šest učencev: 1. razred (fant, punca), 2. razred (punca) in 3. razred (dva fanta, punca).  Pouk smo izvajali v treh učilnicah naenkrat v trojni kombinaciji. Učenci so bili pri delu aktivni, željni spremljati pesmi s pomočjo različnih glasbil. Pri izvajanju pouka smo uporabljali Orffova glasbila, priložnostna glasbila (glavnik, kuhalnica, pokrov od posod, žlice) in edini računalnik na šoli, s pomočjo katerega so učenci igrali pesmi z virtualnimi glasbili.

 

Dokumenti:

- koncno porocilo ucitelj izvajalec 3.0

- obrazec izvedba učitelj 3.0

- učni listi (izročki)

- izdelki učencev

 

- fotogalerija

                          POTEK PROJEKTA IN ANALIZA

PRVA URA

Prvo uro smo namenili ponavljanju znanih pesmi in poimenovanju glasbil (Orffova glasbila, spoznavanju priložnostnih in virtualnih glasbil. Skupaj smo uspešno rešili učni list. Pri izdelavi skupnega plakata z naslovom GLASBILA sem bila zadovoljna. Vsak učenec je imel nalogo, da izbere nekaj glasbil, slikice glasbil poišče na internetu, jih stiska na tiskalniku, izreže in prilepi na plakat ter dopiše ime glasbila.

Pri iskanju sličic na internetu ni bilo težav, saj so tretješolci mlajšim pomagali pri zapisu besed glasbil tako, da so jih spodbujali pri izgovorjavi besed - glasov, in sicer, da so pravilno izbrano veliko tiskano črko na stavnici poiskali na tipkovnici (s tem so učenci 1. in 2. razreda sočasno začetno opismenjevali). Nastal je zanimiv plakat, s tem sem preverila poimenovanje glasbil.

PRAKTIČNI DEL

Naslednji uri so se učenci razdelili v tri heterogene skupine. Vsaka skupina je ustvarjala na vseh treh glasbenih postajah. Na prvi postaji sta učenca ob spremljavi z Orffovimi glasbili prepevala pesmi, na drugi postaji so ustvarjali s priložnostnimi glasbili in na tretji postaji so preko računalnika, z virtualnimi glasbili, zaigrali pesmi s pomočjo e-gradiv. Za nemoteno izvedbo takšnih ur (ko naenkrat po postajah učenci ustvarjajo z različnimi glasbili) ima naša šola veliko prednost, saj je delo lahko potekalo hkrati v treh šolskih prostorih (v učilnici, v likovni učilnici in v telovadnici), ki so razporejeni v enem nadstropju. Pri delu so bili samostojni, sproščeni, zelo zbrani in odgovorni (vsak učenec je izvajal svoje delo ne glede na to, pri kateri glasbeni postaji je učiteljica trenutno sodelovala). Pouk je časovno načrtovan kar zahtevno, pomembna je dobra organizacija.

 

ANALIZA IZPOLNJENIH VPRAŠALNIKOV UČENCEV

1., 2. IN 3. RAZREDA NA POŠ KOPRIVNA

 

Računalniška tehnologija vse bolj vdira v šolski sistem, če to želimo, potrebujemo ali ne. Računalniški programi se vse bolj uveljavljajo na vseh področjih izobraževanja, tudi pri glasbeni vzgoji. Beseda glasba – umetnost, svoboda, ponuja z računalnikom veliko možnosti, razsežnosti, novih poti, ki v preteklosti niso bile toliko  izvedljive oz. izpopolnjene. Tema – glasbila z e-gradivi, ki sem jo izbrala pri glasbeni vzgoji, predstavlja za učence novost, kar jim je zanimivo, pri tem uživajo oz. pouk poteka bolj zabavno. Pri uporabi te internetne strani so učenci  pri učenju razvijali spretnosti, kot so sodelovanje in kritično vrednotenje zaigranih pesmi, hiter odziv na določeno aktivnost ali dejavnost. Pri izbiri gradiva sem bila odgovorna, da sem izbrala  pot za dosego izbranih ciljev. Učenci so z vprašalniki podali povratno informacijo, da jim je delo z računalnikom pri glasbeni vzgoji všeč, da si takšnega pouka še želijo, saj so zvedavi in zelo dojemljivi. Seveda pa delo z e-gradivi pri pouku v prihodnje naj ne bo edina oblika in metoda dela, s katero učenci dosegajo cilje. Tako so tudi učenci preko vprašalnikov potrdili tezo, da jim je bil pouk zabaven zaradi več aktivnosti oz. dejavnosti hkrati (da pri pouku hkrati igrajo na priložnostna, Orffova in virtualna glasbila), ki so bile časovno enakovredno izpeljane.

 

 


Začetna stran     Učitelji     Projekti     Aktualno