|
NEKAJ O NAS:
Podružnično
šolo Koprivna obiskuje skupno šest učencev: 1. razred (fant,
punca), 2. razred (punca) in 3. razred (dva fanta, punca).
Pouk
smo izvajali v treh učilnicah naenkrat v trojni kombinaciji.
Učenci so bili pri delu aktivni, željni spremljati pesmi s
pomočjo različnih glasbil. Pri izvajanju pouka smo uporabljali
Orffova glasbila, priložnostna glasbila (glavnik, kuhalnica,
pokrov od posod, žlice) in edini računalnik na šoli, s pomočjo
katerega so učenci igrali pesmi z virtualnimi glasbili.
|
Dokumenti:
- koncno porocilo ucitelj izvajalec
3.0
-
obrazec izvedba učitelj 3.0
-
učni listi (izročki)
-
izdelki učencev
- fotogalerija
|
|
POTEK
PROJEKTA IN ANALIZA
PRVA URA
Prvo uro smo namenili
ponavljanju znanih pesmi in poimenovanju glasbil (Orffova
glasbila, spoznavanju priložnostnih in virtualnih glasbil.
Skupaj smo uspešno rešili učni list. Pri izdelavi skupnega
plakata z naslovom GLASBILA sem bila zadovoljna. Vsak učenec je
imel nalogo, da izbere nekaj glasbil, slikice glasbil poišče na
internetu, jih stiska na tiskalniku, izreže in prilepi na plakat
ter dopiše ime glasbila.
Pri iskanju sličic na
internetu ni bilo težav, saj so tretješolci mlajšim pomagali pri
zapisu besed glasbil tako, da so jih spodbujali pri izgovorjavi
besed - glasov, in sicer, da so pravilno izbrano veliko tiskano
črko na stavnici poiskali na tipkovnici (s tem so učenci 1. in
2. razreda sočasno začetno opismenjevali). Nastal je zanimiv
plakat, s tem sem preverila poimenovanje glasbil.
PRAKTIČNI DEL
Naslednji
uri so se učenci razdelili v tri heterogene skupine. Vsaka
skupina je ustvarjala na vseh treh glasbenih postajah. Na prvi
postaji sta učenca ob spremljavi z Orffovimi glasbili prepevala
pesmi, na drugi postaji so ustvarjali s priložnostnimi glasbili
in na tretji postaji so preko računalnika, z virtualnimi
glasbili, zaigrali pesmi s pomočjo e-gradiv. Za nemoteno izvedbo
takšnih ur (ko naenkrat po postajah učenci ustvarjajo z
različnimi glasbili) ima naša šola veliko prednost, saj je delo
lahko potekalo hkrati v treh šolskih prostorih (v učilnici, v
likovni učilnici in v telovadnici), ki so razporejeni v enem
nadstropju.
Pri delu so
bili samostojni, sproščeni, zelo zbrani in odgovorni (vsak
učenec je izvajal svoje delo ne glede na to, pri kateri glasbeni
postaji je učiteljica trenutno sodelovala). Pouk je časovno
načrtovan kar zahtevno, pomembna je dobra organizacija.
ANALIZA
IZPOLNJENIH VPRAŠALNIKOV UČENCEV
1., 2. IN
3. RAZREDA NA POŠ KOPRIVNA
Računalniška
tehnologija vse bolj vdira v šolski sistem, če to želimo,
potrebujemo ali ne. Računalniški programi se vse bolj
uveljavljajo na vseh področjih izobraževanja, tudi pri glasbeni
vzgoji. Beseda glasba – umetnost, svoboda, ponuja z računalnikom
veliko možnosti, razsežnosti, novih poti, ki v preteklosti niso
bile toliko izvedljive oz. izpopolnjene. Tema – glasbila z
e-gradivi, ki sem jo izbrala pri glasbeni vzgoji, predstavlja za
učence novost, kar jim je zanimivo, pri tem uživajo oz. pouk
poteka bolj zabavno. Pri uporabi te internetne strani so
učenci pri učenju razvijali spretnosti, kot so sodelovanje in
kritično vrednotenje zaigranih pesmi, hiter odziv na določeno
aktivnost ali dejavnost. Pri izbiri gradiva sem bila odgovorna,
da sem izbrala pot za dosego izbranih ciljev. Učenci so z
vprašalniki podali povratno informacijo, da jim je delo z
računalnikom pri glasbeni vzgoji všeč, da si takšnega pouka še
želijo, saj so zvedavi in zelo dojemljivi. Seveda pa delo z
e-gradivi pri pouku v prihodnje naj ne bo edina oblika in metoda
dela, s katero učenci dosegajo cilje. Tako so tudi učenci preko
vprašalnikov potrdili tezo, da jim je bil pouk zabaven zaradi
več aktivnosti oz. dejavnosti hkrati (da pri pouku hkrati igrajo
na priložnostna, Orffova in virtualna glasbila), ki so bile
časovno enakovredno izpeljane.
|