Enote Vrtca

Program vrtca

Naša vizija

Svetovalna služba

Zdravje in prehrana

Poslovalni čas

Vpis otrok

Kontakti

 

Programi vrtca

 

Temeljne naloge vrtca so pomoč staršem pri celoviti skrbi za otroke, izboljšanje kvalitete življenja družin ter ustvarjanje pogojev za razvoj otrokovih telesnih in duševnih sposobnosti.

  

 

Organiziranost programov

 

V obeh enotah izvajamo dnevne programe, ki trajajo od 6 do 9 ur, in sicer:

  • programi za otroke od 1. do 3. leta starosti;

  • programi za otroke od 3. do 6. leta starosti.

Vzgojno delo poteka v oddelkih, otroci so razporejeni v starostno homogene (otroci enake starosti), heterogene (otroci različne starosti od 1 do 3 ali od 3 do 6 let) in kombinirane oddelke (otroci različne starosti od 1 do 6 let. V redne oddelke vključujemo tudi otroke s posebnimi potrebami, za katere imamo v Ljubljani organizirano specialno mobilno službo.

  

nazaj  >>>

 

Značilnost programa

 

Načrtovanje vzgojnega dela pomeni načrtovanje celotnega življenja v vrtcu.

 

Osnova za načrtovanje, izvajanje in ovrednotenje vzgojnega dela je spoznanje, da otrok dojema in razume svet celostno, da se razvija in uči v aktivni povezavi s svojim socialnim in fizičnim okoljem, da v vrtcu v interakciji z vrstniki in odraslimi razvija lastno družbenost in individualnost in se srečuje z drugačno socialno konstrukcijo sveta.

 

Predšolska vzgoja je sestavni del sistema vzgoje in izobraževanja. Predšolske programe izvajamo na osnovi javno veljavnega nacionalnega programa za predšolske otroke – Kurikula za vrtce, ki ga je marca leta 1999 sprejel strokovni svet RS za splošno izobraževanje. V njem so opredeljena načela in cilji, ki jim pri načrtovanju, vrednotenju in izvajanju vzgojnega dela sledimo, ter področja dejavnosti (jezik, družba, narava, matematika, umetnost, gibanje), ki se v aktivni vlogi otrok med seboj prepletajo in povezujejo.

 

V vrtcu izvajamo tudi metodologijo programa Korak za korakom, ki pomeni eno od izvedbenih variant nacionalnega kurikula, razvijala se je pod okriljem Pedagoškega inštituta.

V izvedbeni kurikul vnašamo tudi obogatitvene programe, kot so izleti, lutkovne predstave, prireditve z zunanjimi gosti, delavnice, rajalne igre in folklora, otroški zbor, športna značka Zlati sonček, plesne minutke … Za najstarejše otroke organiziramo del programa tudi zunaj vrtca – letovanja, zimovanja ter vrtci na vasi.
Stroški teh programov niso zajeti v ekonomsko ceno vrtca.

 

Vsebino izbira vzgojitelj/ica in pomočnik/ca vzgojitelja/ice ali pa se v dogovoru z otroki skupno odločijo za temo. V načrtovanje se lahko vključijo tudi starši. Vzgojitelj/ica in pomočnik/ca se pri izvajanju vsebin prilagajata interesom in željam otrok ter doživljanju v skupini. Pri izvajanju vzgojnega dela upoštevata posebnosti skupine in posameznikov in s ponudbo različnih aktivnosti dajeta možnost izbire (dejavnosti, materiala, prostora).

 

Hkrati ustvarjata pogoje za otrokovo aktivnost in uravnoteženost njegovega napredka na vseh področjih: gibalnem, spoznavnem, emocionalnem in socialnem.

 

Vzgojno delo poteka na podlagi igre in lastne aktivnosti v večjih ali manjših skupinah in tudi individualno.

 

O svojem načrtovanem delu za določeno obdobje in o izvajanju načrtovanega vzgojitelj/ica in pomočnik/ca obveščata starše na oglasni deski in roditeljskih sestankih, o napredku posameznega otroka pa na pogovornih urah.

  

nazaj  >>>

 

Specifični programi

 

Prilagojeno izvajanje programov za otroke s posebnimi potrebami (v obeh enotah vrtca)

Otroci s posebnimi potrebami so integrirani v oddelke in imajo individualno strokovno pomoč in prilagojeno izvajanje programa (v Ljubljani imamo organizirano specialno mobilno službo).

 

Vrtec v bolnišnici (Bolnišnični oddelki)

Naši vzgojitelji in vzgojiteljice opravljajo vzgojno delo na pediatričnih oddelkih za vse predšolske otroke, ki se zdravijo v bolnišnici v Ljubljani.

 

nazaj  >>>

 

Dan v vrtcu

 

Dnevi v vrtcu minevajo po okvirno določeni dnevni rutini, ki pa jo sproti prilagodimo, glede na dejavnosti, ki jih izvajajmo v oddelkih.

 

Okviren celodnevni program v jasličnih skupinah (od 1. do 3. leta)

 

  • prihod otrok in individualna igra;

  • zajtrk;

  • načrtovane in nenačrtovane dejavnosti in igra otrok z različnimi materiali, glede na vremenske razmere tudi na terasi, igrišču ali drugih prostorih; med igro imajo otroci ves čas možnost počitka, sadje in nesladkan napitek;

  • kosilo;

  • počitek;

  • malica;

  • igra in odhod domov.

 

Okviren celodnevni program v predšolskih skupinah (od 3. do 6. leta)

 

  • prihod otrok in igra v manjših skupinah;

  • zajtrk;

  • načrtovane in nenačrtovane dejavnosti in igra otrok z različnimi materiali, glede na vremenske razmere tudi na igrišču ali v drugih prostorih; sprehod, obiski zunanjih ustanov, bližnje okolice, parkov…; med igro imajo otroci ves čas na razpolago sadje in nesladkan napitek;

  • kosilo;

  • sproščanje, možnost počitka na ležalnikih ali blazinah, umirjene dejavnosti v manjših skupinah;

  • malica

  • načrtovane in nenačrtovane dejavnosti in igra v malih skupinah, na igrišču, odhod domov.

 nazaj  >>>