|
Programi vrtca |
|
|
|
Temeljne naloge vrtca so pomoč staršem pri celoviti skrbi za otroke, izboljšanje kvalitete življenja družin ter ustvarjanje pogojev za razvoj otrokovih telesnih in duševnih sposobnosti. |
|
|
|
|
|
|
|
V obeh enotah izvajamo dnevne programe, ki trajajo od 6 do 9 ur, in sicer: |
|
|
|
Vzgojno delo poteka v oddelkih, otroci so razporejeni v starostno homogene (otroci enake starosti), heterogene (otroci različne starosti od 1 do 3 ali od 3 do 6 let) in kombinirane oddelke (otroci različne starosti od 1 do 6 let. V redne oddelke vključujemo tudi otroke s posebnimi potrebami, za katere imamo v Ljubljani organizirano specialno mobilno službo. |
|
|
|
|
|
|
|
Načrtovanje vzgojnega dela pomeni načrtovanje celotnega življenja v vrtcu. |
|
|
|
Osnova za načrtovanje, izvajanje in ovrednotenje vzgojnega dela je spoznanje, da otrok dojema in razume svet celostno, da se razvija in uči v aktivni povezavi s svojim socialnim in fizičnim okoljem, da v vrtcu v interakciji z vrstniki in odraslimi razvija lastno družbenost in individualnost in se srečuje z drugačno socialno konstrukcijo sveta. |
|
|
|
Predšolska vzgoja je sestavni del sistema vzgoje in izobraževanja. Predšolske programe izvajamo na osnovi javno veljavnega nacionalnega programa za predšolske otroke – Kurikula za vrtce, ki ga je marca leta 1999 sprejel strokovni svet RS za splošno izobraževanje. V njem so opredeljena načela in cilji, ki jim pri načrtovanju, vrednotenju in izvajanju vzgojnega dela sledimo, ter področja dejavnosti (jezik, družba, narava, matematika, umetnost, gibanje), ki se v aktivni vlogi otrok med seboj prepletajo in povezujejo. |
|
|
|
V vrtcu izvajamo tudi metodologijo programa Korak za korakom, ki pomeni eno od izvedbenih variant nacionalnega kurikula, razvijala se je pod okriljem Pedagoškega inštituta. |
|
V izvedbeni kurikul vnašamo
tudi obogatitvene programe, kot so izleti, lutkovne predstave, prireditve
z zunanjimi gosti, delavnice, rajalne igre in folklora, otroški zbor, športna značka Zlati sonček,
plesne minutke … Za najstarejše otroke organiziramo del programa
tudi zunaj vrtca – letovanja, zimovanja ter vrtci na vasi. |
|
|
|
Vsebino izbira vzgojitelj/ica in pomočnik/ca vzgojitelja/ice ali pa se v dogovoru z otroki skupno odločijo za temo. V načrtovanje se lahko vključijo tudi starši. Vzgojitelj/ica in pomočnik/ca se pri izvajanju vsebin prilagajata interesom in željam otrok ter doživljanju v skupini. Pri izvajanju vzgojnega dela upoštevata posebnosti skupine in posameznikov in s ponudbo različnih aktivnosti dajeta možnost izbire (dejavnosti, materiala, prostora). |
|
|
|
Hkrati ustvarjata pogoje za otrokovo aktivnost in uravnoteženost njegovega napredka na vseh področjih: gibalnem, spoznavnem, emocionalnem in socialnem. |
|
|
|
Vzgojno delo poteka na podlagi igre in lastne aktivnosti v večjih ali manjših skupinah in tudi individualno. |
|
|
|
O svojem načrtovanem delu za določeno obdobje in o izvajanju načrtovanega vzgojitelj/ica in pomočnik/ca obveščata starše na oglasni deski in roditeljskih sestankih, o napredku posameznega otroka pa na pogovornih urah. |
|
|
|
|
|
|
|
Prilagojeno izvajanje programov za otroke s posebnimi potrebami (v obeh enotah vrtca) |
|
Otroci s posebnimi potrebami so integrirani v oddelke in imajo individualno strokovno pomoč in prilagojeno izvajanje programa (v Ljubljani imamo organizirano specialno mobilno službo). |
|
|
|
Vrtec v bolnišnici (Bolnišnični oddelki) |
|
Naši vzgojitelji in vzgojiteljice opravljajo vzgojno delo na pediatričnih oddelkih za vse predšolske otroke, ki se zdravijo v bolnišnici v Ljubljani. |
|
|
|
Dnevi v vrtcu minevajo po okvirno določeni dnevni rutini, ki pa jo sproti prilagodimo, glede na dejavnosti, ki jih izvajajmo v oddelkih. |
|
Okviren celodnevni program v jasličnih skupinah (od 1. do 3. leta) |
|
|
|
|
|
|
Okviren celodnevni program v predšolskih skupinah (od 3. do 6. leta) |
|
|
|