Vizija Vrtca Vodmat
Naše vrednote, poslanstvo, vizija
|
|
|
V vrtcu Vodmat izhajamo iz prepričanja, da so otroci tisto bistvo, vrednota, zaradi katerih vrtec deluje. Na podlagi tega kot najvišji vrednoti vrtca opredeljujemo odgovornost in pravičnost do otrok, staršev in nas samih. Naša ravnanja podpirajo vrednote, kot so strokovnost, profesionalnost in sodelovanje. |
|
|
|
Tukaj smo zaradi otrok, ki jim želimo omogočiti varno in vzpodbudno okolje za razvoj njihovih ustvarjalnih potencialov. Upoštevamo individualne razlike in razvojne značilnosti vsakega posameznika. Podpiramo ga pri oblikovanju njegove pozitivne samopodobe, razvoju kritičnega in ustvarjalnega mišljenja ter vključitvi v skupino. Trudimo se za dosledno in korektno obveščanje staršev o učenju in razvoju njihovega otroka, katerega razvoj skrbno spremljamo. Skrbimo za lastni strokovni in profesionalni razvoj, združujemo se v strokovne aktive, vključujemo v projekte, prebiramo in spremljamo strokovno literaturo, ozaveščamo svojo vlogo in naše delo dnevno reflektiramo. |
|
|
|
|
|
(S ČIM GA VZPODBUJAMO: razvoj in krepitev pozitivne samopodobe; spodbujanje interakcij med otroki in razvoj socialnih veščin; spodbujanje gibanja; omogočanje sproščanja; sodelovanje s starši; skrb za zdravo okolje.)
|
|
V času hitrih sprememb, pomanjkanja časa, potrošništva … se trudimo omogočiti otrokom kvalitetno preživeti čas v našem vrtcu. Otrokom želimo omogočiti zdrav razvoj na vseh področjih: gibalnem, spoznavnem, emocionalnem in socialnem. Ustvarjamo pogoje, v katerih se otrok počuti sprejeto in varno, da lahko pridobiva zaupanje vase in v svoje sposobnosti, sodeluje v skupini, izraža svoje želje in čustva ter razvija socialne zmožnosti. Otrokom nudimo uravnoteženo prehrano, dnevno se gibamo na svežem zraku in jih vzgajamo za pozitiven odnos do naravnega in družbenega okolja. Zavedamo se, da so starši otrokovi primarni vzgojitelji, zato gradimo na vzajemnih, korektnih in kvalitetnih odnosih med vrtcem in starši. |
|
|
|
(S ČIM GA VZPODBUJAMO: poudarek na likovni vzgoji in knjižni vzgoji – opismenjevanju; spodbujanje interakcij med otroki in razvoj socialnih veščin; spodbujanje aktivnega učenja; skrb za zdravo okolje.) |
|
Naše stališče je, da so otroci radovedna, raziskovalna in ustvarjalna bitja. Zato jim ponujamo dejavnosti, ki pomenijo zanje ustrezen izziv in jim omogočajo, da konstruktivno spoznavajo in delujejo v svojem okolju. Ob upoštevanju njihovih razvojnih stopenj in individualnega razvoja jih vključujemo v vzgojno-izobraževalni proces, v katerem lahko sledijo svojim sposobnostim, interesom, razvijajo domišljijski svet, kritično razmišljajo ter se individualno razvijajo in ustvarjalno rešujejo probleme. |
|
Poudarjamo izkustveno učenje, kjer otroci lahko spoznavajo svet iz neposredne izkušnje v interakciji z ljudmi, objekti, dogodki in na osnovi tega konstruirajo nova razumevanja. |
|
|
|
(S ČIM JO VZPODBUJAMO: zavedanje pomembnosti lastne identitete; spoznavanje Slovenije in drugih kultur ter civilizacij; skrb za socialno pravičnost – spodbujanje interakcij med otroki in razvoj socialnih veščin; knjižna vzgoja; skrb za zdravo okolje.) |
|
Ob postopnem spoznavanju samega sebe, bližnjega in družbenega okolja otroke seznanjamo tudi s širšim družbenim okoljem in jih vanj vključujemo, kar pomeni tudi seznanjanje in identifikacija s kulturo in tradicijo, v kateri otrok živi. To nam predstavlja osnovo za seznanjanje, spoznavanje in razumevanje drugih kultur in civilizacij ter zavedanje o razlikah med nami. Velik pomen dajemo vzgoji medsebojne strpnosti in spoštovanja ter sprejemanja drugačnosti, torej učenju živeti v sožitju z drugimi. |
|
|
|
Sestavine vizije imajo v obeh enotah različne poudarke. |