|
Akcijsko
raziskovalno vprašanje:
KAKO UČINKOVITO
UPORABLJATI DEBATNE TEHNIKE PRI POUKU?
Foto utrinki iz seminarja
Izhodišča
Vprašanja: Kako
povečati aktivnost učencev med poukom? Kako
pritegniti in motivirati učence? Kako povečati
razumevanje in uporabo znanja?
Možna rešitev:
Postopno in sistematično uvajanje različnih
aktivnih metod poučevanja/učenja.
V šolskem letu
2006/07 začnemo z uvajanjem debatnih tehnik v
pouk.
Cilji
Za učence:
-
večja
aktivnost pri pouku in učenju,
-
večja
motiviranost,
-
večja kakovost
in trajnost znanja,
-
razvijanje
komunikacijskih veščin, kritičnega mišljenja
in informacijske pismenosti.
Za učitelje
-
spoznavanje
uporabnosti debatne tehnike pri pouku,
-
popestritev
nabora možnih metod in načinov, ki jih lahko
uporabljamo pri obravnavanju nove snovi,
utrjevanju znanja ali preverjanju in
ocenjevanju,
-
ponuditi
učencem možnost, da uporabljajo znanje in
pri tem razvijajo različne veščine (npr.
kritično mišljenje, informacijsko pismenost,
komunikacijske veščine).
NAČRT AKTIVNOSTI
za šolsko leto 2006/07
November 2006
Seznanitev
učiteljev z idejo razvojnega tima o
sistematičnem uvajanju debatnih tehnik v pouk.
Člani debatnega kluba pod mentorstvom Mirjam
Franetič pripravijo debato v formatu Karl Popper
in jo izpeljejo pred učitelji. Alenka Kompare
pripravi kratko predavanje o debati za
učiteljski zbor.
Februar 2007
Izvedba
dvodnevnega seminarja Debatne tehnike pri pouku,
predavata Bojana Skrt in Gorazd Jurman (ZIP,
Zavod za kulturo dialoga). Vsebina seminarja:
-
Uvod v debatne
tehnike pri pouku, osnovni elementi debate,
kaj debatne tehnike razvijajo.
-
Načrtovanje,
izpeljava in evaluacija debatnih tehnik pri
pouku.
-
Uvajalni, mini
in daljši debatni formati. Simulacije.
Priprava debatnih trditev.
-
Osnove
argumentacije, zgradba argumenta, logične
napake, zavračanje.
Februar – junij
2007
Postopno uvajanje
debate v pouk. Začnemo z enostavnejšimi
debatnimi formati, npr. vožnja z balonom, format
1-1. Vsak učitelj, ki bo uvajal debatne tehnike
v pouk, priprav akcijski načrt za učinkovito
uporabljanje debate pri svojem predmetu.
Vzorec načrta za izvedbo
debate

RAZVOJNI TIM
Dušan Štolfa,
Mirjam Franetič, Sandra Grmek, Špela Stariha,
Alojz Čotar, Suzana Skočaj, Patricija Kastelic
Volf, Samo Onič in Alenka Kompare
Sežana, januar
2007
Povezave:
ZIP -
Za in proti, Zavod za kulturo dialoga
Debatna oddaja TEKMA
DEBATE CENTRAL -
Everithing about debating
IDEA - International
Debate Education Association
Literatura (v šolski knjižnici):
DEBATA
-
Curriculum Committee (2004). Speaking Across
The Curriculum. Practical Ideas for
Incorporating Listening and Speaking Into
the Classroom. New York: IDEA.
-
Driscoll, W. in Zompetti, J. (2005).
Odkrijmo svet s pomočjo debate. Priročnik za
izobraževalno debato. Ljubljana: ZIP.
-
Snider, A. C. (2005). Glasovi na nebu.
Radijske debate. Ljubljana: ZIP.
KRITIČNO MIŠLJENJE / ARGUMENTACIJA
-
Crawford, A., Saul, E. W., Mathews, S. in
Makinster, J. (2005). Teaching and Learning
Strategies for the Thinking Classroom. New
York: IDEA.
-
Law, S. (2005). Modrijanovi zapiski. Prvi
koraki v filozofijo. Dob pri Domžalah: Miš.
-
Markič, O. (2000). Logiški pojmovnik za
mlade. Šentilj: Aristej.
-
Rupnik Vec, T. in Kompare, A. (2006).
Kritično mišljenje v šoli. Strategije
poučevanja kritičnega mišljenja. Ljubljana:
ZRSŠ. (poglavji Analiza argumentov in
Presojanje argumentov)
Viri na spletu:
DEBATA
Driscoll, W. in Zompetti, J. (2005). Odkrijmo
svet s pomočjo debate.
Priročnik za izobraževalno debato.
Ljubljana: ZIP.
Snider, A. C. (2005). Glasovi
na nebu. Radijske debate. Ljubljana: ZIP.
KRITIČNO MIŠLJENJE / ARGUMENTACIJA
Logical Fallacies.
Mission: Critical.
O'Rourke, M. (2005).
UI Critical Thinking Handbook.
|