Šola Solkan se je že pred šestimi leti (1992) vključila v nacionalni projekt zgodnjega učenja tujih jezikov (angleščine). Sprva smo imeli po dve uri tedensko le v 4. razredih, nato pa smo razširili projekt še na 3. razrede, kar se je izkazalo kot dobra odločitev. Pouk angleščine izvajajmo predmetne učiteljce angleškega jezika in ena razredna učiteljica. Pri delu smo sprva uporabljali učbenik in delovni zvezek STEPPING STONES 1 (J. Ashworth/ J. Clark, Nelson) pred dvema letoma pa smo se odločili za učbenik in delovni zvezek FANFARE 1, (Madeline McMugh) s kaseto, ki je, zaradi svoje z zgodbicami prepletene vsebine, primernejši za to starostno stopnjo. Na tej stopnji je potrebno poučevati jezik na drugačen način, saj so otroci radovedni, ni jih sram in radi oponašajo glasove. Zato naj bo učbenik le rdeča nit pri delu v razredu, popestrimo in obogatimo pa ga s pomočjo igric, pesmic, zgodbic in podobnim. Pri delu učenci niso storilnostno naravnani, saj znanja ne ocenjujemo, so pa motivirani za delo, ker je pouk drugačen, zanimiv. Pri pouku pogosto menjavamo metode dela, motiviramo tiste, ki jim delajo nove besede težave, popestrimo delo z gibanjem in risanjem, saj bi se sicer dolgočasili. Pišemo malo, vsaj v tretjem razredu, zato pa veliko igramo, govorimo, pojemo in rišemo. To je zelo pomembno, ker imajo nekateri učenci v tem času še vedno težave s pisanjem v materinščini, zato jih pretirano ne begamo še s pisanjem v angleščini. Nikogar tudi ne silimo, da bi takoj spregovoril, če tega sam noče. Do sedaj pri nas nismo imeli veliko “tihih učencev”. Izdelke naredimo v šoli, včasih tudi doma, ali pa jih izdelajo skupaj z razredno učiteljico pri drugih predmetih (LV) V četrtem razredu opažamo že večje razlike med zrelostjo posameznih otrok, zato moram pogosto zamenjati temo, še posebej, če se jim kaj zdi preveč otročje. Zato pa je to toliko la`že v 3. razredu, kjer je igra še vedno prevladujoča oblika dela Učbenik FANFARE 1(OXFORD) je po obsegu snovi in tematiki primeren za eno leto po 2 uri tedensko, mi pa ga uporabljamo dve leti, vendar nekatere vsebinske sklope popestrimo s pravljicami ali zgodbicami (Caterpillar, Little Red Riding Hood, Mr Wolf's Week, Brown Bear itd..). Predvsem pa ima izredno dobro pripravljena navodila za učitelja za obravnavo snovi v “Teacher’s book”. Sodobne oblike dela pri pouku Kot posebnost omenimo, da uporabljamo pri pouku tudi različne CD-ROMe, kot npr.:
Sodobni CD-ROMi so
interaktivni in omogočajo poslušanje, Z učenci smo že večkrat pripravili predstave za sošolce in starše in posneli igrice na video kasete. Viljenka Šavli |
[Prva stran] [Kazalo][O šoli] [Informacije] [Projekti] [Kulturni kotiček] [Zanimivosti] [O Solkanu] [Virtualna šola]