TEMELJNI CILJI POUKA TUJEGA JEZIKA NA RAZREDNI STOPNJI
crta.gif (65 bytes)

tr00257a.gif (2128 bytes)Splošni cilji

Pouk tujih jezikov na razredni stopnji naj:

  • vzbudi pri učencih zanimanje in veselje do učenja tujega jezika, ki mu bo pomagal pri sporazumevanju in razumevanju ljudi in informacij iz drugih okolij,
  • razvija učenčev pozitiven odnos do drugih kulturnih značilnosti in posebnosti, odkrivajo podobnosti in razlike v primerjavi z materinščino,
  • jim omogoča spoznanje, da so tudi sami posamezniki, ki pripadajo neki skupnosti, ki je del širše svetovne družine,
  • omogoča učencem, da vidijo povezavo med jezikom in kulturo ter spoznavajo pomen jezika kot instrumenta za sporazumevanje,
  • omogoča, da se zavedajo razlik med posamezniki, socialnimi in etničnimi skupinami, tako da razvijajo razumevanje in spoštovanje vrednot, verovanj in mnenj drugih s katerimi sodelujejo in komunicirajo,
  • razvija razumevanje osnovnih pravil, kako jezik deluje,
  • prispeva k razvoju in pospeševanju procesa otrokovih intelektualnih, socialnih, čustvenih in psihičnih sposobnosti,
  • izboljšuje učne sposobnosti, strategije, ki mu bodo pomagale pri vse večji samostojnosti pri učenju,
  • vzgaja željo po doseganju novih informacij in razvijanju navad, ki jim bodo pomagale, da bodo razvijali pozitiven in spoštljiv odnos do drugih ljudi.

Specifični cilji

1. Receptivne spretnosti: poslušanje - govorjenje

Učenci naj

  • spoznavajo, kakšen je glasovni sistem pri angleščini, razlikujejo foneme,
  • razumejo preprosta navodila, vprašanja o sebi in se naje odzivajo besedno ali nebesedno, to je z mimiko, kretnjami, kratkimi odgovori, dejanji,
  • spoznavajo izraze, ki se nanašajo na učenca in njegovo bližnjo okolico kot je družina, dom šola, prijatelji, mesto,
  • prisluhnejo krajšim zgodbicam in pesmim, ki so opremljene z ustreznimi spremljajočimi pripomočki (slikovni materjal, knjiga,kretnje, igra, video, kasete itd.)

2. Produktivne spretnosti: govorjenje in branje

Učenci naj se naučijo

  • vprašati in odgovoriti na enostavna vprašanja o sebi, sošolcu, članu družine, prijatelju,
  • tvoriti enostavne kratke povedi o sebi, prijatelju, ljubljenčku, igrači,
  • zapeti kratke zanimive pesmice, in povedati pesmi (chants),
  • uporabljati enostavne vsakdanje vljudnostne fraze (Can I have...), da lahko komunicira z drugimi,

3. Branje in pisanje

Učenci naj

  • prepoznavajo napisane besede, besedne zveze, ki so jih že osvojili ustno,
  • posamezne besede in lažje besedne zveze pravilno prepiše, poveže s slikami, slikovnim gradivom,
  • prebere osnovne ukaze in jih izvede,
  • dopolnjuje posamezne manjkajoče črke v besede, razvršča besede v različne skupine, zapiše glasovno podobne kratke besede po nareku (hat, rat, bat..)
  • se odziva z besedami ali risbo na poslušanje lažjega teksta - zgodbe ali pesmi.

Učne spretnosti

Učenci

  • razvijajo miselne procese kot so sklepanje, primerjanje, razločevanje,
  • predvideva sporočila
  • izlušči bistvena sporočila slišanega besedila,
  • spoznava, da komunikacija niso le besede,
  • spremlja in ocenjuje svoj napredek v znanju,
  • se navaja na samostojno delo,
  • že dela v dvojicah ali skupini

Zaključne misli

Zelo pomembno je, da za učenje tujega jezika na razredni stopnji izberemo pravega usposobljenega učitelja, primeren učinkovit učbenik, uporabljamo prave metode in pristope in pri preverjanju naučenega ne uporabljamo številčnih ocen.

Viljenka Šavli, e-mail:emaile2.gif (6784 bytes)


[Prva stran] [Kazalo][O šoli] [Informacije] [Projekti] [Kulturni kotiček] [Zanimivosti] [O Solkanu] [Virtualna šola]

[Strani učencev]