TEMELJNI CILJI POUKA TUJEGA JEZIKA NA RAZREDNI STOPNJI
 |
Splošni cilji
Pouk tujih jezikov na razredni
stopnji naj:
- vzbudi pri učencih zanimanje in
veselje do učenja tujega jezika, ki mu bo pomagal pri sporazumevanju in razumevanju ljudi
in informacij iz drugih okolij,
- razvija učenčev pozitiven odnos do
drugih kulturnih značilnosti in posebnosti, odkrivajo podobnosti in razlike v primerjavi
z materinščino,
- jim omogoča spoznanje, da so tudi
sami posamezniki, ki pripadajo neki skupnosti, ki je del širše svetovne družine,
- omogoča učencem, da vidijo
povezavo med jezikom in kulturo ter spoznavajo pomen jezika kot instrumenta za
sporazumevanje,
- omogoča, da se zavedajo razlik med
posamezniki, socialnimi in etničnimi skupinami, tako da razvijajo razumevanje in
spoštovanje vrednot, verovanj in mnenj drugih s katerimi sodelujejo in komunicirajo,
- razvija razumevanje osnovnih pravil,
kako jezik deluje,
- prispeva k razvoju in pospeševanju
procesa otrokovih intelektualnih, socialnih, čustvenih in psihičnih sposobnosti,
- izboljšuje učne sposobnosti,
strategije, ki mu bodo pomagale pri vse večji samostojnosti pri učenju,
- vzgaja željo po doseganju novih
informacij in razvijanju navad, ki jim bodo pomagale, da bodo razvijali pozitiven in
spoštljiv odnos do drugih ljudi.
Specifični cilji
1. Receptivne spretnosti:
poslušanje - govorjenje
Učenci naj
- spoznavajo, kakšen je glasovni
sistem pri angleščini, razlikujejo foneme,
- razumejo preprosta navodila,
vprašanja o sebi in se naje odzivajo besedno ali nebesedno, to je z mimiko, kretnjami,
kratkimi odgovori, dejanji,
- spoznavajo izraze, ki se nanašajo
na učenca in njegovo bližnjo okolico kot je družina, dom šola, prijatelji, mesto,
- prisluhnejo krajšim zgodbicam in
pesmim, ki so opremljene z ustreznimi spremljajočimi pripomočki (slikovni materjal,
knjiga,kretnje, igra, video, kasete itd.)
2. Produktivne spretnosti:
govorjenje in branje
Učenci naj se naučijo
- vprašati in odgovoriti na enostavna
vprašanja o sebi, sošolcu, članu družine, prijatelju,
- tvoriti enostavne kratke povedi o
sebi, prijatelju, ljubljenčku, igrači,
- zapeti kratke zanimive pesmice, in
povedati pesmi (chants),
- uporabljati enostavne vsakdanje
vljudnostne fraze (Can I have...), da lahko komunicira z drugimi,
3. Branje in pisanje
Učenci naj
- prepoznavajo napisane besede,
besedne zveze, ki so jih že osvojili ustno,
- posamezne besede in lažje besedne
zveze pravilno prepiše, poveže s slikami, slikovnim gradivom,
- prebere osnovne ukaze in jih izvede,
- dopolnjuje posamezne manjkajoče
črke v besede, razvršča besede v različne skupine, zapiše glasovno podobne kratke
besede po nareku (hat, rat, bat..)
- se odziva z besedami ali risbo na
poslušanje lažjega teksta - zgodbe ali pesmi.
Učne spretnosti
Učenci
- razvijajo miselne procese kot so
sklepanje, primerjanje, razločevanje,
- predvideva sporočila
- izlušči bistvena sporočila
slišanega besedila,
- spoznava, da komunikacija niso le
besede,
- spremlja in ocenjuje svoj napredek v
znanju,
- se navaja na samostojno delo,
- že dela v dvojicah ali skupini
Zaključne misli
Zelo pomembno je, da za učenje
tujega jezika na razredni stopnji izberemo pravega usposobljenega učitelja, primeren
učinkovit učbenik, uporabljamo prave metode in pristope in pri preverjanju naučenega ne
uporabljamo številčnih ocen.
Viljenka Šavli, e-mail: |