Z opisnim ocenjevanjem smo na OŠ Solkan začeli vzporedno z vključitvijo v projekt “Integrirani pouk v 1. in 2. razredu” , ki je potekal v okviru Zavoda RS za šolstvo in šport v šolskih letih 1990/91 ter 1991/92 . V tem projektu je bilo poleg razvijanja, spremljanja in evalvacije vsebin in metod pouka zajeto tudi uvajanje opisnega ocenjevanja v 1. in 2.razred namesto številčnega. V šolskem letu 1992/93 smo se zaradi dobrih izkušenj in pozitivnega stališča staršev do drugačnih oblik dela ter opisnega ocenjevanja vključili tudi v projekt Zavoda RS za šolstvo in šport “Opisno ocenjevanje v nižjih razredih osnovne šole “. Sodelovale so vse učiteljice prvega razreda. Učiteljica in svetovalna delavka naše šole pa sta bili vključeni tudi v ožjo projektno skupino, v kateri je sodelovalo 20 osnovnih šol iz vseh devetih organizacijskih enot Zavoda RS za šolstvo. Člani ožje projektne skupine so bili hkrati tudi nosilci projekta za vse šole, ki so se vključile v delo informativne skupine na področju OE Zavoda za šolstvo v Novi Gorici.
Projekt opisnega ocenjevanja v nižjih razredih osnovne šole se je zaključil v šolskem letu 1994/95. V skladu z 10.členom Pravilnika o ocenjevanju in napredovanju učencev v osnovni šoli na naši šoli nadaljujemo z opisnim ocenjevanjem v prvem in drugem razredu ter opisnim in številčnim ocenjevanjem v tretjem razredu osnovne šole. V tretjem razredu učiteljice v prvem ocenjevalnem obdobju še opisno ocenjujejo, v drugem opisno in številčno, v tretjem ocenjevalnem obdobju pa samo številčno. Ob koncu šolskega leta prejmejo učenci prvega in drugega razreda poleg izkaza tudi zapis o doseženem uspehu v opisni obliki, učenci tretjega razreda pa izkaz s številčnimi ocenami. Večletno timsko delo in izobraževanje učiteljev ter osveščanje staršev je obrodilo sadove. Opazovanje, sprotno spremljanje otrokovega individualnega napredka in razvoja ostaja za učitelje odgovorno in težko delo. Opisno ocenjevanje učencev je le del te zahtevne naloge. Za otroke na začetku šolanja je opisno ocenjevanje prav gotovo dobro, saj jih ne razvršča v pet kategorij, ki bi bile primerljive med seboj . Večina staršev pravi, da so med šolskim letom o otrokovem delu in napredku dovolj obveščeni in da je tudi opis otrokovega dosežka ob koncu šolskega leta ustrezal njihovim pričakovanjem. Zadovoljni so, ker otroci radi, brez strahu hodijo v šolo, kar je posledica načina poučevanja, spremljanja in vrednotenja otrokovega dela. Nekateri starši pa še pogrešajo številčno oceno.Menijo, da številčno oceno bolje razumejo in da bi bila kot motivacijsko sredstvo za njihove otroke potrebna. Z drugačnim načinom ocenjevanja se tako odrasli kot otroci učimo ceniti in vrednotiti trud in napredek ter napake sprejemati kot sestavni del učenja. Ko se pojavijo številčne ocene, pa smo vse prevečkrat usmerjeni zgolj v končni rezultat, oceno Uspelo nam je tudi , da prehod iz 2. v 3.razred oziroma iz opisnega na številčno ocenjevanje za otroke ne predstavlja prevelikih sprememb in pritiskov. Ne glede na način ocenjevanja pa se morajo otroci iz leta v leto spoprijemati z obsežnejšo in zahtevnejšo učno snovjo. |
[Prva stran] [Kazalo][O šoli] [Informacije] [Projekti] [Kulturni kotiček] [Zanimivosti] [O Solkanu] [Virtualna šola]