PROJEKT SLOVENIJA
V prvem razredu skozi celo šolsko leto poteka projekt Slovenija. Učenci bodo spoznali Slovenijo in njeno ljudsko izročilo. Pri delu se bomo navezali na vizijo naše šole. Z delovnem vzdušju se bomo učili in vzgajali vrednote, kot so spoštovanje, sodelovanje in odnos do kulturne dediščine ter tako pridobivali znanje za življenje.
V razredu imajo učenci na steni obris Slovenije. Skozi celo šolsko leto bomo z učenci na ta obris lepili slike in besedila.
Spoznajo osnovno šolo Davorina Jenka Cerklje
- spoznajo ime šole, ki jo obiskujejo, in podružnično šolo v Zalogu,
- z različnimi materiali rišejo podružnično šolo v Zalogu (v okviru praznovanja 50. obletnice šole Zalog).
Slike
Doživljajo in spoznavajo, do so nekateri dnevi v letu posebno pomembni
- naštevajo praznike,
- iz danih slik izberejo slike, ki prikazujejo državne praznike,
- s pomočjo slik razložijo pomen državnih praznikov,
- pobarvajo slovensko zastavo, razložijo posamezne simbole na grbu,
- s spoštljivim odnosom poslušajo slovensko himno (tiho, stoje in brez ploskanja ),
- na obris Slovenije prilepijo slovensko zastavo, grb in besedilo himne.
Slike
Doživljajo in spoznavajo pomen kulturnega praznika
- naštevajo državne praznike, spoznajo pomen Franceta Prešerna in poslušajo slovensko himno,
- v Kranju si pogledamo Prešernovo hišo, Prešernov spomenik, Prešernovo gledališče,
- v šolski knjižnici si ogledamo razstavo, knjižničarka Terezija Berce nam na kratko predstavi življenje Franceta Prešerna in njegovo delo.
Slike
Spoznavajo pomen pusta
- ugotavljajo razliko med slovenskim kulturnim praznikom in pustom,
- izdelujejo pustne maske (miške, zajčki, pujski).
Slike
Spoznajo pomen velike noči
- spoznajo pomen praznika,
- iz papirja izdelajo velikonočnega zajčka.
Slike
Spoznajo materinski dan
- v okviru projekta Pravljica za mamico izdelajo pravljico za mamico,
- povabijo mamice, da jim predstavijo in izročijo pravljico.
Slike
Praznujejo rojstni dan
- slavljencu zapojejo pesem Vse najboljše in mu čestitajo,
- narišejo risbice in mu jih dajo.
Slike
Spoznajo slovensko ljudsko pripovedko
- spoznajo koroško pripovedko Hvaležni medved,
- naštevajo značilnosti ljudskih pesmi in jih povežejo z značilnostmi slovenske ljudske pripovedke,
- ob slikah v paru pripovedujejo zgodbo in jo dramatizirajo.
Spoznajo nova pojma skladatelj in skladba
- narišejo skladbo, ki so jo slišali,
- narišejo šolo in povedo, po kom se šola imenuje,
- ob obris Slovenije prilepijo sliko Davorina Jenka,
- poslušajo skladbo Lipa.
- spoznajo svetovno znanega skladatelja in dirigenta prof. Damijana Močnika in njegovo ženo pesnico, skladateljico in zborovodkinjo prof. Irmo Močnik,
- spoznajo tri otroške pesmi (ZUM-ZUM, TRI LUŽE, MOJSTER PEK), ki jih je uglasbil prof. Damijan Močnik,
- naučijo se pesmico ZUM-ZUM.
Slike
Seznanijo se z malimi glasbenimi instrumenti
Razvijajo pozitiven odnos do vseh glasbenih instrumentov
- otipajo in poizkusijo zaigrati na male glasbene instrumente,
- izdelajo glineno trozvočno ropotuljo,
- iz odpadnega materiala izdelajo male instrumente
- poslušajo predstavitve instrumentov, ki jih učenci igrajo v različnih glasbenih šolah,
- ločijo tiste, ki imajo strune, tipke, so pihala ali trobila,
- poskušajo, kako se piha in trobi,
- učenci narišejo ali naslikajo najljubše glasbilo
Spoznajo slovenske ljudske pesmi in plese
- zapojejo otroško ljudsko nagajivko Ančka Bančka ter ljudske pesmi Na planincah, Rasla je jelka, Prvo leto služim, Zima je prišla in jih ilustrirajo,
- ljudske pesmi spremljajo z lastnimi in Orffovimi glasbili,
- zapojejo in zaplešejo ples Ob bistrem potoku je mlin.
Slike
Spoznajo stare predmete in njihovo uporabnost
- razporedijo sličice različno starih predmetov glede na starost – tiste, ki so se uporabljali nekoč, in tiste, ki se uporabljajo danes
- v šolo prinesejo predmete, ki so jih uporabljali nekoč,
- ugotavljajo, zakaj se je določen predmet uporabljal,
- z ogljem rišejo stare predmete.
Slike
Spoznajo prometne znake v okolici šole
- seznanijo se z prometnimi znaki,
- ob pomoči policista spoznajo osnovne prometne znake,
- ugotovijo zakaj so prometni znaki pomembni,
- v okolici šole poiščejo prometne znake in razložijo njihov pomen.
Slike
Spoznajo pet pomembnih mož v našem kraju
- spoznajo pomembne može v našem kraju (Janez Mežan, France Barle, Andrej Vavken, Janez Čebulj, Ignacij Boršnik) in si pogledajo njihove kipe v parku pred šolo v Cerkljah,
- v 1.a razredu iz siporeksa oblikujejo podstavke za doprsne kipe, na katerih izdolbejo ime in priimek ter letnico rojstva in smrti,
- v 1.b razredu oblikujejo doprsne kipe naštetih mož s kaširanjem ter jim na obraze prilepijo sliko obraza,
- v 1.c razredu naredijo plakat o vsakem izmed naštetih mož ter izdelajo izdelke, ki so na nek način povezane z njimi (slike, znamke, perjanice, prstan, gasilski emblem).
SlikePoglej si slike, ki so do sedaj nastale v projektu Slovenija.

