|
ZAVEDANJE, da smo našim
učencem dolžni dati nekaj več kot samo slediti zahtevam učnih načrtov in
tudi ŽELJA, da jim zagotovimo čim bolj optimalen razvoj na vseh
področjih, sta nas vodila in nas še vodita k iskanju novih poti –
novih metod in oblik dela.
Tako že vse od leta 2000, ko so se prve strokovne delavke udeležile
osnovnega seminarja s področja Edukacijske kineziologije – Brain Gym®-a,
postopoma uvajamo senzomotorične aktivnosti v šolski vsakdanjik, saj ne
moremo mimo dejstva, da je prav GIBANJE primarna otrokova dejavnost na
kateri temelji celotno učenje v najširšem pomenu besede.
S poglabljanjem znanja
na področju Edukacijske kineziologije, Movement and Learning
programa refleksne integracije ter Metode nevro-senzo-motorične
integracije zagotavljamo, da se nova spoznanja in vedenja o
otrokovem razvoju, delovanju možganov, pomenu senzorične in motorične
integracije ter dejavnikov učenja, odražajo pri našem strokovnem delu.
Smo prva osnovna šola
v Sloveniji, ki izvaja tovrstni model dela z vsemi vključenimi
učenci. Edinstven senzomotorični model je integriran v posamezne
segmente učnega procesa.
Učenci in učitelji začenjamo šolski dan s skupno gibalno aktivnostjo
PACE®-om (povzetem po programu Brain Gym®), ki smo ga poimenovali Izlet
v vesolje. Ob prijetni glasbi, ki spremlja gibalne aktivnosti, se s
postavitvijo posameznikovega najboljšega notranjega ritma in
usklajenosti, pripravimo na optimalno učenje in delo. V nadaljevanju
pouka pa tečejo različne skupinske in individualne oblike terapevtskega
dela, ki so prilagojene potrebam in posebnostim vključenih učencev.
Učencem ob tem sestavimo ciljno načrtovan program, ki ga sprotno
evalviramo in dopolnjujemo.
Po naših izkušnjah
učenci zelo radi izvajajo ponujene aktivnosti in jih vzamejo za svoje,
saj hitro začutijo, da so jim v pomoč.
»Napredka posameznega
učenca ne merimo v metrih, kilogramih, … ocenah, pač pa v veselju, ki ga
doživi ob tem, ko zmore napisati črke med črte, ko pravilno in glasno
prebere besede, ko premaga strah, ko lahko sedi na stolu tri minute in
sledi delu, ko se začne zavedati samega sebe, ko pravilno izgovori
besedo… Ti majhni napredki z veliko radosti so za vse nas
neprecenljivi.«
mag. Tadeja Rupar prof. def., Brain Gym ® inštruktorica in
svetovalka z licenco Educational Kinesiology Foundation
Več o Brain Gym®-u si
lahko preberete na
www.braingym-slovenija.si . |
 |