S programom Zdrave šole si prizadevamo za telesno, socialno in
duševno zdravje učencev in delavcev šole. Sledimo 12 ciljem
Slovenske mreže zdravih šol, v kateri aktivno sodelujemo že od
leta 1998 in članstvo vsako leto znova potrjujemo s svojim
kakovostnim in raznolikim delom.
Letos bo rdeča nit dejavnosti v zdravih šolah
»Vredno-te«.
Načrtujemo naslednje aktivnosti in programe:
-
izbor malice po želji otrok, dodatna ponudba sadja in kruha,
shema šolskega sadja, omogočanje hidracije vsem učencem
(pitniki), tekmovanje za čiste zobe (za učence 1.-4. razreda);
-
poudarek na izvajanju interesnih programov športa otrok in
mladine in drugih športnih aktivnosti (Zlati sonček, šolska
športna tekmovanja, športna šola, vaje za zdravo držo, plesne
vaje, tečaji drsanja in plavanja, dodatna športna ponudba v novi
telovadnici in na igrišču …);
-
Tradicionalni slovenski zajtrk, kjer bomo ponudili živila
slovenskih proizvajalcev;
-
sodelovanje v programu promocije zdravja Zavoda za zdravstveno
varstvo Celje TO SEM JAZ – krepitev samopodobe mladostnikov,
izvajanje delavnic »10 korakov do boljše samopodobe« v okviru
razrednih ur tretje triade;
-
celostni naravoslovni dan za učence od 1.-9. razreda DAN
ZDRAVJA;
-
izobraževalni program za učence 8. razreda O TEBI (dogajanje v
puberteti);
-
izobraževalni program za učence 4. do 9. razreda SPODBUJAJMO
NEKAJENJE;
-
izobraževalni
program ALKOHOL? ODRASLI LAHKO VPLIVAMO za učence 4. do 9.
razreda;
-
delavnice za razvijanje razredne kulture in klime, spodbujanje
osebnostnega razvoja ter preventivnih dejavnosti v okviru
projekta oddelčnih skupnosti »BREZ TEŽAV« za učence vseh
oddelkov;
-
delavnice za preprečevanje zasvojenosti »KANA« za učence 6.-9.
razreda;
-
zdravstveno-vzgojna predavanja Šolskega dispanzerja za učence od
1. do 9. razreda;
-
tematske aktivnosti
ob dnevih, povezanih z zdravjem: ob svetovnem dnevu hrane, ob
svetovnem dnevu zdravja …
-
sodelovanje v pobudah in razpisih IVZ RS in ZZV Celje.
Vodja projekta:
Iris Frelih
Shema šolskega sadja
Pomeni sistem razdeljevanja sadja in zelenjave v
šolah ob finančni pomoči Evropske skupnosti in Republike
Slovenije. Namen ukrepa je učencem ponuditi čim več svežega
sadja in zelenjave lokalne pridelave, izvajati izobraževalne
aktivnosti, ustaviti trend zmanjševanja porabe sadja in
zelenjave in hkrati omejiti naraščanje pojava prekomerne teže
pri učencih in s tem zmanjšati tveganje za bolezni sodobnega
časa.
Tudi v tem šolskem letu bomo učencem enkrat
tedensko ponudili zdrav in osvežilen sadež.
BREZ TEŽAV
Z željo, da bi prispevali k oblikovanju otrokove
pozitivne osebnosti in k dobri klimi v šoli ter s tem pomagali k
boljšim učnim dosežkom in ustvarjalnosti v učnem procesu, bomo v
okviru ur oddelčne skupnosti izvajali različne delavnice. Za
učence tretje triade bomo vključili vsebine projekta TO SEM JAZ
(TSJ), 10 korakov do boljše samopodobe.
Okvirni cilji:
-
skrb za
pozitivno klimo v oddelkih,
-
s pozitivno
lastno podobo pomagati sebi in prijatelju,
-
naučiti
postaviti se zase in pozitivno reagirati v konfliktnih
situacijah,
-
spoznati
različne oblike zasvojenosti in kako se jih ubraniti,
-
spoznati
različne oblike nasilja in kako se jim upreti,
-
naučiti se,
kako se soočiti z razvojnimi težavami in kako jih premagati,
-
razvijati
lastno kritično mišljenje in realen pogled na določen problem,
-
razvijati pozitiven odnos do sebe in do drugih
ter tako krepiti pozitivno samopodobo.
TEME PO POSAMEZNIH RAZREDIH:
1.
razred: DA NAM BO LEPO (knjiga POMEMBNE
BESEDE)
2.
razred: HIŠNI RED, BONTON (knjiga FRANČEK SE
OPRAVIČI)
3.
razred: UČIM SE POSLUŠATI, STRAH ME JE (knjiga
ANICA IN GROZOVITEŽ)
4.
razred: KDAJ SE DOBRO POČUTIM?, JEZEN SEM
(knjigi ANICA IN VELIKE
SKRBI
ter JEZA), NASILJE – STOP!, SPODBUJAJMO NEKAJENJE
5.
razred: PRAVILA LEPEGA VEDENJA (knjiga BLAZNO
RESNO POPOLNI), RAD BI
POMAGAL, POLICIST LEON SVETUJE,
SPODBUJAMO NEKAJENJE
6.
razred: NAUČIMO SE PRISLUHNITI DRUG DRUGEMU,
ODRAŠČAMO
(knjiga NIKEC IN PRIJATELJI),
MI MED SEBOJ - SPREJEMANJE DRUGAČNOSTI
7. razred: O PRIJATELJSTVU; NASILJE – STOP!;
SPOŠTUJEM SE IN SE SPREJEMAM
(TSJ); SODELUJEM Z DRUGIMI, JIH
SPREJEMAM, IMAM PRIJATELJE (TSJ);
POSTAVIM SE ZASE (TSJ)
8. razred: UČIM SE UČITI; O TEBI; POSTAVLJAM SI
CILJE IN SI PRIZADEVAM, DA BI JIH
DOSEGEL (TSJ); RAZMIŠLJAM
POZITIVNO (TSJ); PREPOZNAVAM, SPREJEMAM
IN IZRAŽAM SVOJA ČUSTVA (TSJ).
9. razred: STRPNOST IN MI; NE IZOGIBAM SE
PROBLEMOM, SKUŠAM JIH REŠEVATI
(TSJ); UČIM SE SPOPADATI S STRESOM
(TSJ); PREVZEMAM ODGOVORNOST
ZA SVOJE VEDENJE (TSJ).
Vodja projekta:
Jana Draksler
TELOVADBA ZA MOŽGANE
(Brain Gym)
Sposobnosti učenja imamo vsi, še posebej hitro se
učijo otroci v svojih najrosnejših letih. Brain Gym je namenjen
spodbuditvi delovanja možganov, da ostanejo sveži, mladostni,
dojemljivi, odprti, sprejemljivi. Brain Gym je posebna vrsta
vadbe, ki spodbudi delovanje možganov ter pospeši koordinacijo
in povezovanje med levo in desno možgansko polovico.
Otroci in tudi odrasli se naučijo uravnovešati
svoje aktivnosti glede na desno in levo možgansko polovico.
Brain Gym je orodje za vseživljenjsko učenje. Obsega enostavne
vaje, podobne gibom, ki smo se jih naučili v prvih treh letih
življenja. Gibi vzpostavljajo naravno razvojno okolje človeka.
Večletne klinične raziskave so pokazale odlične rezultate, kar
je opisano v mnogih znanstvenih člankih. Torej je metoda
enostavna, preprosta in učinkovita.
Vadba, ki jo izvajamo, obsega vaje za koordinacijo,
koncentracijo, povezovanje leve in desne možganske polovice,
sproščanje stresa, izboljšuje sposobnosti učenja (branje,
pisanje, računanje in druga področja).
Vodji projekta:
Iris Frelih, Mateja Štor
MEDIACIJA
Konflikti so del našega vsakdana, pravzaprav
priložnost za kontinuirano učenje in osebnostno rast, čeprav se
tega redko zavemo.
Tudi na naši šoli se konfliktom ni moč popolnoma
izogniti, se pa trudimo, da bi se vsi naučili odgovornega
spoprijemanja z njimi, konstruktivnega razreševanja težav in
nesoglasij, prevzemanja odgovornosti in sprejemanja drugačnosti
ter pozitivne komunikacije in temeljnih družbenih vrednot.
V skladu s temi cilji bomo tudi v letošnjem letu
izvajali šolsko mediacijo, ki smo jo kot postopek vzgojnega
delovanja uvrstili v vzgojni načrt naše šole. Prejšnje šolsko
leto smo pričeli z uvajanjem vrstniške mediacije, kjer lahko
tudi naši učenci dobijo svojo priložnost, da se s pomočjo
mentorjev zanjo usposobijo.
Do sedaj imamo na šoli 8 usposobljenih šolskih
mediatork in nekaj vrstniških mediatorjev, ki bodo mediacijo po
potrebi izvajali med različnimi udeleženci.
Vodja:
Kristina Radoš Janežič
BRALNI KLUB
Kaj lahko v šoli še naredimo za dvig vztrajno
upadajoče bralne zmožnosti mlade generacije? To vprašanje nas
pri šolskem delu nenehno spremlja. Odgovore iščemo z iskanjem
novih oblik dela, načinov, pristopov in motivacije.
Letošnja prednostna naloga šolskega razvojnega
projekta Berem, pišem, razumem, doživljam je izboljšanje bralne
pismenosti na vseh ravneh pouka. V ta namen uvajamo prvih 10
minut pouka vsak ponedeljek za branje.
Bralni klub obsega vsa področja dela, ki se
neposredno povezujejo z branjem.
Tako zajema pouk (domače branje), dejavnosti ob
pouku (angleška, nemška,
eko, zgodovinska bralna značka) in izven (Bralna
značka, Mega kviz, Noč
branja, Rastem s knjigo, 21. marec svetovni dan
poezije, knjižni bolšji sejem Podarim knjigo prijatelju ob
svetovnem dnevu knjige) ter šolsko knjižnico, ki predstavlja
vezni člen vseh naštetih ravni.
Skupni cilji projekta so:
v
kontinuiteta procesa branja od začetka do konca
šolanja,
v
vzgoja bralcev in pomena knjige za življenje,
v
učenje hitrega branja,
v
učenje kritičnega mišljenja,
v
zmanjševanje funkcionalne nepismenosti.
Vodja:
Dragica Milojević
S TAČKO V ROKI
Znanje in izobrazba dobita pravo vrednost šele
takrat, ko sta obogatena z vrednotami, s srčno kulturo, s
spoštovanjem sebe, sočloveka, živali, narave …
Preko projekta S tačko v roki želimo delovati v
dobrobit človeka, živali, narave in s tem razvijati notranje
vrednote, na podlagi katerih bomo delovali na vseh področjih v
življenju in s tem oblikovali lepši svet.
·
Odkrivati in spoznavati svet živali, njegovo
raznolikost, pestrost in pomembnost za človeka.
·
Naučiti se sprejemati živali kot ljudem
enakovredna bitja, ki čutijo in potrebujejo našo ljubezen in
skrb.
·
Zavedati se, da smo z drugimi živimi bitji
povezani in soodvisni.
·
Naučiti se pravilnega odnosa do živali in
ravnanja z njimi.
·
Spoznati živali in ohranjati njihov življenjski
prostor.
·
Seznaniti se z delom različnih društev in
ustanov, ki delajo z živalmi.
·
Izvesti dobrodelne akcije v dobrobit živalim.
·
Seznaniti učitelje, učence, starše in krajane z
dejavnostmi in vsebinami, povezanimi z živalmi.
Te cilje bomo uresničevali s številnimi
dejavnostmi, kot so:
·
Zbiranje hrane za pomoč živalim v zavetiščih in
društvih proti mučenju živali.
·
Svetovni dan živali – razstava izdelkov, likovnih
in literarnih del učencev.
·
Zbiranje odej za živali v zavetiščih.
·
Organizacija predavanj na temo živali in naš
odnos do njih
·
Spletni časopis – pisanje in predstavitev
prispevkov o živalih.
·
Predstavitev društev, organizacij, humanitarnih
akcij v vitrini šole.
·
Seznanitev šol s potekom našega projekta,
povabilo šolam k sodelovanju pri spletnem časopisu.
·
Informiranje učencev, staršev, krajanov o poteku
projekta, dejavnostih na šoli in v širši skupnosti na spletni
strani in preko obvestil.
·
Idejna in organizacijska pomoč pri vključevanju
vsebin pri pouku, delu z nadarjenimi učenci in drugih dnevih
dejavnosti.
·
Sodelovanje z društvi in ustanovami, ki so
povezani z živalmi.
Vodja projekta:
Nataša Hartman
BRIHTNE BUČKE
BRIHTNE BUČKE
Izkušnje našega lastnega modela in inovacijskega
projekta odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci, ki je zaživel
že pred 19 leti, so osnova za izvajanje nacionalnega Koncepta
odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci v 9-letni OŠ, ki ga
bomo izvajali za učence od 4. do 9. razreda.
Faze in dejavnosti odkrivanja in dela z
nadarjenimi:
v
odkrivanje nadarjenih in talentiranih učencev
(predlogi učiteljev in evidentiranje, identifikacija s
testiranjem sposobnosti in ustvarjalnosti, ocenjevalne lestvice
učiteljev, pogovori s starši);
v
izdelava individualiziranih načrtov za
identificirane nadarjene učence;
v
diferenciacija in individualizacija pri rednih
urah pouka in drugih šolskih dejavnostih;
v
vključevanje in priprava nadarjenih učencev na
tekmovanja, predstavitve, nastope, projekte, raziskovalne naloge
ipd.;
v
neposredno delo mentorjev z učenci – delavnice z
različnimi aktivnimi metodami in oblikami dela in številnimi
področji v skladu z interesi učencev;
v
individualno svetovanje in pomoč učencem pri
kandidiranju za Zoisovo štipendijo in pri izbiri ustrezne
poklicne poti.
Delavnice v tem šolskem letu:
vsebina |
mentor |
za nadarjene učence |
Spletni časopis,
Herbarij |
N.Hartman |
4. razred |
Eksperimentalno delo,
Cankarjevo tekmovanje |
V.Prevolšek |
4. razred |
Genius Logicus |
J.Draksler |
4.-9. razred |
Naravoslovje za krte – fosili,
Cankarjevo tekmovanje |
N.Brežnik |
5. razred |
Eko vrt |
S.Lončar |
5.-9. razred |
Šolska učna pot |
S.Hriberšek |
6.-9. razred |
Šolski radio |
K.Radoš Janežič |
7.-9. razred |
Koordinatorica dela z nadarjenimi:
Marina Hojnik Tanko
Inovacijski projekt
DIDAKTIKA OCENJEVANJA ZNANJA
Projekt DIDAKTIKA
OCENJEVANJA ZNANJA
Učitelji na naši šoli se zavedamo pomena
vrednosti znanja, zato nenehno
izboljšujemo
kakovost in učinkovitost poučevanja oz. učenja. Temeljni namen
projekta je spodbujanje procesa učenja-razvijanje učenčevih
potencialov, upoštevanje učenčevih interesov in posredovanja
navodil, kako učenca naučiti se učiti.
Ustvarjanje pogojev za dvig kakovostnega znanja
uresničujemo s formativnim spremljanjem procesa učenja, kjer
učitelj opazuje in spremlja učenčeva močna in šibka področja,
vodi posameznega učenca k napredku v znanju in poučevanje oz.
učenje diferencira oz. individualizira glede na potrebe,
interese in zmožnosti učenca.
Učitelj učence spodbuja k raziskovanju in
opazovanju, k reševanju problemov, k uporabi različnih virov
informacij pri učenju ter ga usmerja, da sam prevzema
odgovornost za svoje znanje in učenje. Izjemnega pomena v
projektu je tudi nudenje sprotne povratne informacije za
izboljšanje učenja, kjer učitelji oceno pogosto zamenjamo z
navodili, kako se bolje naučiti.
Koordinatorica:
Vlasta Prevolšek
Povezava:
http://www.zrss.si/