Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

Odgovorna šola preudarno, vedoželjno in ustvarjalno v bodočnost.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>>Projekti>>Pogum

Projekt Pogum

Pripravila učiteljica Klementina Weis, vodja projekta na šoli.

Od začetka šolskega leta 2017/2018 je OŠ Prežihovega Voranca kot ena izmed razvojnih šol po Sloveniji vključena v projekt Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 3.299.864,57 EUR.

POGUM

P--odjetnost v
O--snovnošolskih
G--lavah in
U--smerjanje
M--ladih v samostojnost

Tako želimo spremeniti akronim in biti vključeni v projekt, ki ga lahko na kratko poimenujemo Podjetnost, s polnim imenom pa Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah.

Naša šola je bila izbrana na razpisu, ki ga podpirajo Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter Evropska unija. Projekt traja pet let (2017 – 2022). 30 šol v Sloveniji je izbranih kot razvojne šole, med njimi tudi naša šola, 90 šol je implementacijskih.

Namen projekta je v osnovnih šolah spodbuditi način razmišljanja in razumevanja podjetnosti kot ustvarjalnost, inovativnost in proaktivnost posameznika in skupin. Upoštevajoč nacionalne in mednarodne socio-ekonomske, kulturne in okoljske pogoje, na osnovi rezultatov analiz vseh konzorcijskih partnerjev. Mlade naučiti, da bodo delovali proaktivno in samoiniciativno z namenom, da bodo prenašali znanje izven šolskega okolja in se tako uspešno učili karierne orientacije.

Ključni cilji projekta so:

podjetnosti v osnovni šoli in tako omogočiti odprto ter prožno prehajanje med osnovno šolo in okoljem. Bolje povezovati šolsko okolje z različnimi deležniki v okolju, da bi kultura podjetnosti postala del kulture okolja;

Področja razvijanja podjetnosti:

Aktualno dogajanje v projektu Pogum ...

Pogum in učenci 1. razreda

 

12

Pri učencih 1. razreda, je učiteljica pri razvijanju predopismenjevalnih zmožnosti opazila, da ima velika večina učencev težave pri zaznavanju in prepoznavanju zadnjega glasu v besedi. Zato je učiteljica pri učni uri najprej izbrala tako učno obliko, da so učenci poimenovali konkretne predmete, nato so besede ponavljali za učiteljico. Pri vsaki besedi so določili končni glas. Zaradi večine učencev, ki so imeli težave pri določanju zadnjega glasu pri različnih dejavnostih, ki so sledile v nadaljevanju ure, si je učiteljica izmislila svojo igro gibanja. Učence je opogumila, da so na list papirja narisali vsak svojo sličico, jo pobarvali in izrezali. Učiteljica je nato vse sličice plastificirala in znova izrezala. Te sličice so učenci razvrstili na tla v ravno vrsto. V nadaljevanju so se najprej vsak sam, pozneje tudi v paru, premikali od sličice do sličice, glasno izgovorili zadnji glas in s svojim gibanjem izrazili pomen sličice. Ob aktivni obliki učenja tudi v naslednjih urah, so učenci usvojili slišani zadnji glas v besedi.

Hospitacijski obisk implementacijskih šol

 

123

V sredo, 27. 11. 2019, je na šoli potekalo delovno srečanje implementacijskih šol z mentorsko razvojno šolo s poudarkom na opazovanju dejavnosti in pogovoru po opazovanju. Učni uri so prisostvovali učitelji in ravnatelji iz OŠ Sveti Jurij, OŠ Grad, OŠ Apače in OŠ Kajetana Koviča Radenci. Učenci 5. razreda z razredničarko so prikazali uro iz učnega sklopa Opis ljudskega običaja. Hospitacija je omogočila prenos dobre prakse med učitelji in pozitivno vplivala na kakovost dela šole in na profesionalni razvoj. Prikazano je bilo razvijanje prečnih veščin formativnega spremljanja. Srečanje se je zaključilo s sproščeno komunikacijo in konstruktivno kritiko.

Ureditev matematične učilnice

 

Učenci višjih razredov so ugotavljali, da  so stene matematične učilnice precej prazne. Prišli so do ideje, da bi eno steno bilo potrebno narediti zanimivejšo in poučno. Skupaj z učiteljico so v šolskem letu 2019/2020 iskali ideje, kaj in kako narediti, da bo stena poučna, zanimiva in hkrati uporabna kot didaktični pripomoček.

Zato smo steno dali prepleskati z magnetno in piši briši barvo. Učenci so na steno izdelali:
- zvezdo našega Sončnega sistema (Sonce),
- vse planete našega Osončja,
- velikosti vseh planetov in zvezde so izdelali v sorazmerju,
- zraven posameznega planeta so zapisali razdaljo od Sonca do posameznega planeta,
- med posameznimi planeti so zapisali še razdalje med njimi.

Pri tej dejavnosti so učenci razvijali kompetenco motiviranosti in vztrajnosti. To so počeli več ur v okviru izbirnega predmeta astronomije, ko so sami izdelali vse potrebno za izdelavo Sončnega sistema na magnetno steno.

Dan za arhitekturo

 

123

8. oktobra 2019 so vsi učenci šole sodelovali na tehniškem dnevu in bili za en dan vpeti v arhitekturo, prostor in oblikovanje. Preživeli so dan, ki smo ga poimenovali Dan za arhitekturo. Zaposleni iz Centra arhitekture Slovenije so s sodobnimi metodami učenja z izkušnjo razvijali pri učencih kritično in kreativno mišljenje ter prikazovali postopke za razumevanje arhitekture, prostora in oblikovanja. V vseh razredih so iz različnih materialov nastali raznoliki izdelki.

 

Raziskovalna naloga in Pogum

 

 

Najstarejša skupina iz vrtca se nahaja v šoli, zato so učenci vsak dan v tesnem stiku s predšolskimi otroci. Na oglasni deski vrtca razstavljajo veliko izdelkov in ker je med njimi le malo takih, ki bi bili tesno povezani s predmetom tehnika in tehnologija so se učenci 6. razreda odločili  narediti izdelek, ki bi pokrival različne dejavnosti vrtčevskih otrok s področja tehnike in tehnologije. Razvoj številnih dejavnosti iz področja tehnike in tehnologije so združili v celoto, ki so jo predstavili na tabli veščin. S tablo veščin so želeli otrokom v zelo zgodnjem obdobju razvoja skozi igro omogočiti pridobitev, predvsem pa poglobitev znanja s področja tehnike. Otroci tako skozi aktivnosti na tabli spoznajo tehnične predmete, razvijajo spretnosti na področju tehnike in tehnologije, spoznavajo različne materiale in obdelovalne tehnike, seznanjajo se s potjo od ideje do izdelka, spodbujajo ustvarjalnost v zamišljanju in konstruiranju lastnih zamisli in medgeneracijsko sodelovanje.
Dosežen cilj naloge je idejna zasnova ter praktična izvedba izdelka iz naravnih materialov, ki pri otrocih skozi igro spodbuja razvoj številnih aktivnosti s področja tehničnih vsebin in poglablja sodelovalno učenje med šolskimi in predšolskimi otroci. Izdelek je tabla veščin, izdelana iz lesa in preizkušena pri populaciji, ki ji je namenjena. Tabla skozi izvedbo aktivnosti, ki jih ponuja, otroke vrne v svet igre in raziskovanj, ki je postala nekoliko odrinjena zaradi digitalnih tehnologij, ki so v porastu uporabe tudi pri otrocih. Zaradi razvoja visokih tehnologij in pojava virtualnega sveta je potreben povratek in ponovna oživitev aktivnosti resničnega sveta, ki so otrokom še vedno zelo blizu in nadvse priljubljene.

 

Didaktična igra Slovenija

 

 

12

Na začetku šolskega leta 2019/2020, v mesecu septembru, so učenke s pomočjo učiteljice likovne umetnosti na zunanje površine šole narisale didaktično igro preko katere lahko učenci spoznavajo Slovenijo. Igra omogoča učenje, utrjevanje in nadgradnjo učnih vsebin različnih predmetov, najbolj družbe. Dejavnosti se izvajajo v učilnici na prostem brez daljšega sedenja za učno klopjo. Učenci ob tem razvijajo izkustveno učenje, krepijo sodelovanje in motiviranost ter urijo trajnostno razmišljanje.

Šotori v šoli

 

 

Lepo vreme in sončni žarki nas vzpodbujajo, da preživljamo prosti čas v naravi. Mlajši učenci šole so vsak dan v času podaljšanega bivanja na svežem zraku in raziskujejo naravo. Vzpodbuda za te aktivnosti in dodatno senco, so v šoli ustvarjeni šotori, ki so jih pri dodatnem pouku izdelale učenke 7. in 8. razreda. Šotori so sestavljeni iz štirih krakov. Stranice so sešite iz starih, dotrajanih prtov, ki so jih učenci prinesli od doma, učenke pa so jih v šoli porisale.  

Animacija Stop-motion

 

V zimskih počitnicah so bili učenci šole aktivni in ustvarjalni. V skupinah so izdelovali posnetke s pomočjo animacije Stop-motion, pri kateri se stvari fotografirajo slika za sliko in se pri vsaki sliki postavijo drugače. Ko vse slike, ki smo jih fotografirali združimo oz. jih hitro predvajamo eno za drugo se ustvari gibanje, a le če si slike sledijo v pravilnem zaporedju. Učenci so naredili animacije iz različnih stvari in materialov, se ob delu pogovarjali, premikali predmete in ustvarili svoj film.

Predstavitev projekta Pogum na srečanju ravnateljev

 

V četrtek, 28. 2. 2019, je na OŠ Prežihovega Voranca Bistrica potekal regijski posvet ravnateljev pomurskih osnovnih šol. Po začetnem pozdravu ravnateljice ob interaktivnem ekranu, so se udeleženci zbrali v večnamenskem prostoru. V skupnem uvodu smo koordinatorji projektov predstavili naslednje projekte: Erasmus+ v vrtcu, Erasmus+ na šoli, Inovativna učna okolja podprta z IKT ter Pogum (Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah). Dan, ki je bil namenjen ravnateljem, je zagotovo spodbudil profesionalni razvoj vseh udeleženih.  

 

Prva konferenca Pogum

 

 

1 2 3

V organizaciji Zavoda RS za šolstvo in soorganizaciji Šole za ravnatelje je 7. in 8. marca 2019, v Kongresnem centru v Hotelu Thermana Park Laško, potekala Konferenca POGUM (Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah), namenjena 120-im osnovnim šolam vključenim v projekt POGUM.
Zaokrožali so jo trije programski sklopi:

  1. V osnovnih šolah naj bi spodbujali način razmišljanja in razumevanja podjetnosti kot ustvarjalnost, inovativnost in proaktivnost posameznika in skupin. Predavatelji so v plenarnem delu poglabljali razmišljanja o razvijanju veščin kompetence podjetnosti.
  2. Predstavitev dobrih praks, ki se razvijajo v projektu med 30-imi razvojnimi šolami, primeri iz tujine, okrogle mize, »Tržnica idej«, kjer smo učitelja in ravnateljica naše šole vzpostavili neposreden stik z udeleženci konference s katerimi smo delili rezultate dela šole.
  3. Tretji del je bil namenjen kritični presoji tistih, pri katerih je na poklicni poti ključ do uspeha dobro razvita kompetenca podjetnosti. Potekal je voden pogovor z uspešnimi posamezniki.

Natečaj za ime Centra znanosti

 

 

1

Center arhitekture Slovenije je našo šolo v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport povabilo k sodelovanju na natečaju za izbor imena »Centra znanosti«.
Namen »Centra znanosti« je promocija in popularizacija znanosti, raziskovanja in vseživljenjskega učenja skozi eksperimente in prikaze dosežkov znanosti, gospodarstva in kulture. V »Centru znanosti« bodo imeli obiskovalci priložnost videti in preizkusiti številne interaktivne naprave, namenjene prikazu posameznih odkritij različnih znanstvenih disciplin. »Center znanosti« bo sledil načelu 4IN: inteligentno, inovativno, interdisciplinarno, interaktivno.

Učencem tretje triade je v petek, 9. 11. 2018 arhitektka Nives Čorak iz Centra arhitekture Slovenije podrobno predstavila projekt in pripravo izdelkov. Posamezniki ali skupina učencev bodo pripravili likovne predloge oz. izdelke, v katerih bo prikazano ime »Centra znanosti«.

2 2 3 4

Naši učenci so se pri pripravi likovnih izdelkov zelo potrudili. Pri svojih delih so upoštevali izvirnost predlaganega imena, tematsko ustreznost in kakovost likovne predstavitve.

 

Tehniški dan Igrivi šolski prostori

 

 

V sredo, 3. 10. 2018, učenci naše šole nismo bili navadni učenci, temveč načrtovalci idej, risarji, arhitekti, mizarji, preoblikovalci notranjih prostorov, pisci preprostih finančnih načrtov in prošenj za donacije, ustvarjalci novih iger in predvsem otroci, ki smo aktivno sodelovali pri spreminjanju učnega okolja. V okviru  tehniškega dne z naslovom Igrivi šolski prostori smo navadne šolske stopnice spremenili v poučne. Kadarkoli bomo hodili po njih, se bomo nezavedno učili ali ponavljali poštevanko. Hodnike in učilnice smo opremili s talnimi igrami, da nam bo med odmori čas še hitreje minil. Ves dan smo razvijali praktično in izkustveno učenje, sodelovali med seboj, pridobivali izkušnje, bili zelo motivirani, inovativni in podjetni. Podjetnost je tudi osnovno vodilo projekta Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah v katerega je vključena tudi naša šola. Ravno cilj podjetnosti, ki učencem omogoča lažji in uspešnejši prehod na trg dela, smo zasledovali v celotnem dnevu in na koncu spoznali, da bomo med drugim uspešni tudi takrat, ko bomo dovolj pogumni.

Utrinke tega dne si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

 

Koristno preživljanje prostega časa

 

 

1 2 3

Na naši šoli dajemo velik poudarek koristnemu preživljanju prostega časa v odmorih, prostih urah, podaljšanem bivanju in po pouku. Obenem krepimo pri učencih medosebne odnose.  Vse to uresničujemo preko projekta POGUM.
S pomočjo izrisanih talnih iger, ki so jih meseca septembra na zunanjih površinah šole porisala dekleta iz 8. in 9. razreda, želimo približati vsem učencem igre, ki smo se jih igrali več 10 let nazaj, jim na tak način omogočiti razvoj ravnotežja, koordinacije, kondicije, odrivne moči in domišljije.

 

Usposabljanje vodij in članov timov v projektu POGUM

 

 

12310. 9. 2018 je bilo organizirano usposabljanje vodij in ostalih članov razvojnih timov RVIZ v projektu  Pogum na Zavodu za šolstvo v Ljubljani. Vodja projekta, ga Tatjana Krapše, je skupaj s koordinatorji področnih skupin predstavila analizo dela v projektu. V prvem delu analize je potekala kratka delavnica, katere končni cilj je bil oblikovan plakat z izstriženimi časopisnimi fotografijami, ki je predstavljal poročilo dela lanskega šol. leta v projektu. V drugem delu analize je vodja projekta predstavila, da je prejšnje šolsko leto bilo leto načrtovanja, sedanje šolsko leto pa bo temeljilo na didaktiki. Sledilo je predavanje dr. Ade Holcer Brunauer, ki je v sliki in besedi predstavila elemente formativnega spremljanja. Poudarila je kako je pomembno, da učitelj učenca vidi in sliši. Vse udeležence je seznanila z različnimi elementi: preverjanje predznanja, povratna informacija, sooblikovanje kriterijev uspešnosti. V zaključnem delu dneva smo bili seznanjeni z datumi naslednjih srečanj in z informacijami o finančnem vidiku projekta. Nekaj besed o tem je spregovorila tudi Maja Krušič Šega, nosilka razpisa projekta z ministrstva za izobraževanje.

 

Delovno srečanje učiteljev naše šole in OŠ Solkan

 

 

3229. 8. 2018 je bilo organizirano delovno srečanje učiteljev OŠ Prežihovega Voranca Bistrica in OŠ Solkan, ki sodelujejo v projektu. Cilj srečanja je bilo povezovanje učiteljev obeh šol in načrtovanje dejavnosti v projektu eTwinning, ki je načrtovana dejavnost v projektu Pogum. V projekt Games across Europe smo se vključili v šolskem letu 2017/2018. Povezuje dve osnovni šoli v Sloveniji in osnovno šolo s Finske s ciljem spoznavanja otroških iger širom Evrope v preteklosti in danes. Na današnjem srečanju smo se učiteljice dogovorile o predstavitvi razredov v spletni učilnici ter si razdelile področja naše države, ki jih bodo opisali slovenski učenci, brali in hkrati spoznavali Slovenijo pa finski učenci.

 

Predstavitev projekta Pogum

 

 

23. 8. 2018 je vodja projekta Pogum, učiteljica Klementina Weis na učiteljskem zboru vodstvu šole in strokovnim sodelavcem predstavila načrtovanje dela v projektu v novem šolskem letu  2018/2019. Predstavljen je bil akcijski načrt šole, v katerem sodelujejo člani tima in sicer mag. Terezija Zamuda, mag. Erika Hvala, Andrej Nemec, Petra Ritonja in Božica Antolin. Predstavljene so bile strategije oz. didaktični pristopi s katerimi bomo vključevali podjetnostno kompetenco v pouk, načrtovane dejavnosti, ki bodo izvedene na šoli v okviru projekta in cilji, ki bodo uresničeni tekom šolskega leta. Vodja je povedala, da je bilo minulo šolsko leto 2017/2018 leto izobraževanja in načrtovanja, ko so člani tima razvijali model pouka, v katerem želimo učencem naše šole ustvariti spodbudno učno okolje z razvijanjem kompetenc 21. stoletja. V novem šolskem letu 2018/2019 bodo načrtovane dejavnosti izvedene in uresničene.