Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

Odgovorna šola preudarno, vedoželjno in ustvarjalno v bodočnost.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>>Projekti>>Erasmus+

Participation in Society through Classroom Activity and Cooperation (S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva)

Pripravila mag. Erika Hvala, koordinatorka projekta.

Naša šola je v šolskem letu 2018/19 začela dvoletni projekt Erasmus+ z naslovom " Participation in Society through Classroom Activity and Cooperation« ali bolj razumljivo »S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva«. V projekt so poleg naše šole vključene še šole iz Estonije, Finske, Češke, Madžarske in Španije, krovni koordinator je finska osnovna šola. Tekom projekta bomo izvajali dejavnosti iz področja državljanske in domovinske vzgoje s ciljem priprave učencev na življenje v heterogeni, multikulturni družbi ter razvijanja aktivnega državljanstva. Spoznavali bomo človekove pravice in priložnosti, ki nam jih ponuja Evropska unija, razvijali bomo socialne veščine učencev ter aktivno uporabo angleškega jezika. Spoznavali bomo pomen kulturne dediščine in ekologijo, povezovali se bomo z lokalno skupnostjo ter z različnimi nevladnimi organizacijami. Vse partnerje družijo enaki izzivi in želje po izmenjavi primerov dobre prakse za dvig kakovosti lastnega dela, zato je mednarodni značaj tega projekta dodana vrednost.  
V letošnjem šol. letu bodo organizirana tri mednarodna srečanja učiteljev in učencev,  in sicer v mesecu novembru na Finskem, v mesecu aprilu na Madžarskem, meseca januarja pa pri nas na Srednji Bistrici, kjer bomo gostili 10 učiteljev iz petih držav.  

Povezava do uradne spletne strani projekta: https://sites.google.com/educarex.es/paco-erasmus.

Povezava do objave v spletni izdaji časnika Vesnik: https://www.vestnik.si/bistriski-ucenci-v-okviru-mednarodnega-projekta-obiskali-finsko-6612525.

123 (kliknite na sliko za povečavo)

 

Na teh straneh lahko preberete več o dejavnostih v okviru projekta.

Dejavnosti v okviru projekta Erasmus+

 

Aktualno dogajanje v projektu Erasmus+

2019

Na tej povezavi si lahko ogledate sprotne aktualne aktivnosti v projektu Erasmus+: https://padlet.com/erika_hvala/xplpcl2nivhl

Na tej povezavi si lahko ogledate diseminacijske aktivnosti v okviru projekta Erasmus+:

https://padlet.com/ehvala/rj106hn9kize

 

Mobilnost na Madžarskem

april 2019

2 3

V času od 31. marca do 5. aprila sta se učenki iz 9. razreda skupaj z učiteljicama naše šole udeležili mobilnosti v okviru mednarodnega projekta Erasmus+ na Madžarskem. Aktivnosti so bili deležni tudi učenci in učitelji iz Španije, Češke, Finske in Estonije. Glavna nit srečanja je bila enakopravnost kot ena izmed vrednot  v Evropi in izvajalci srečanja so več kot odlično prikazali vzvode in vsakodnevne aktivnosti s katerimi želijo manjšine, kot so npr. Romi integrirati v vsakodnevno življenje.
Pot smo začele v nedeljo na Srednji Bistrici ob 11.00 uri, od koder smo se z avtom odpeljale do železniške postaje v Nagykanizsi. Z vlakom smo se odpeljale v Budimpešto, od koder smo po triurni vožnji s kombijem, v večernih urah končno prispele v Debrecen. Tam nas je pričakala učiteljica Gabriela, ki nam je podala osnovne informacije o prihajajočem tednu, ter starši gostujočih učencev, s katerimi so učenci odšli v njihove domove. Naslednji dan smo se odpravili v grškokatoliško šolo Szent Piroska v Nyiracsadu, kjer so nam pripravili kratek kulturni program, ogledali smo si šolo, ki jo obiskuje okoli 300 učencev. Učenci na Madžarskem so nam pokazali veliko mero strpnosti in potrpežljivosti v učilnicah, predvsem pa na hodnikih. V nadaljevanju so predstavniki države predstavili politične sisteme posameznih držav oz. pomembne posameznike, ki soodločajo o stanju v posamezni državi.
V sredo smo učitelji hospitirali v 1. razredu, kjer sta učiteljici iz Madžarske skupaj z učenci predstavili uro sodelovalnega učenja. V mestu Hodasz smo obiskali vrtec za romske otroke in stavbo, kjer se lahko Romi udeležujejo kulturnih prireditev ali prostore uporabljajo za vsakodnevne aktivnosti. V kraju Mariapocs smo si ogledali znamenito cerkev.
Sreda je bil dan, ko smo lahko gostujoči učitelji pokazali svoje veščine in primere metod učenja v naši državi. Prisostvovali in sodelovali sva pri učni uri, kjer so bile predstavljene tehnike skupinske učne pomoči učencem s posebnimi potrebami, midve pa sva pripravili poligon, kjer so učenci skozi gibanje razvijali svojo fino motoriko, ravnotežje in miselno klasifikacijo. Učenki naše šole sta v sredo ustvarjali v likovni delavnici. Sledile so predstavitve manjšin po državah, ki so jih pripravili posamezniki posameznih držav. Imeli smo možnost, da smo obiskali romske družine, rejniške družine in dom, kjer stanujejo starejši otroci v rejništvu.
Predzadnji dan smo obiskali grško katoliški študentski dom v Debrecenu, kjer smo se seznanili na kakšne načine se Romi integrirajo v širšo skupnost. Zvečer smo na šoli imeli poslovilno zabavo skupaj z družinami gostujočih otrok, vsemi zaposlenimi in škofom. Ogledali smo si mesto Debrecen.
Zadnji dan smo se že ob 5.00 uri zjutraj z avtobusom odpravili v Budimpešto, kjer smo si ogledali parlament, znamenito neogotsko zgradbo z razkošno okrašenimi sobami. Obiskali smo še evropskega komisarja dr. Navracsis Tiborja, opravili kosilo in se poslovili ter odpravili proti domu. V Slovenijo smo prispele pozno zvečer, precej utrujene, a polne novih doživetij, spominov in novih znanj.

 

Otroški šolski parlament v okviru projekta Erasmus+

februar 2019

1 2 34

1. 2. 2019 smo na šoli, skupaj z gostujočimi učitelji izvedli šolski otroški parlament. Gostujoči učitelji so predstavili svoje šolske sisteme, izpostavili so še posebej prednosti in šibke točke sistema, in nakazali predloge sprememb. Na parlamentu se nam je pridružila tudi evropska poslanka mag. Tanja Fajon, ki je predstavila pomen EU in mednarodnega sodelovanja, ki nam ga ponuja Evropa. Učenci so z zanimanjem prisluhnili vsem predstavitvam šolskih sistemov, predvsem v delih, kjer so učenci zaznali razlike med našim šolskim sistemom. Postavljali so veliko vprašanj, ki so se nanašale tako na šolski sistem kot na šolski vsakdan.

 

Mednarodna učna ura v sklopu mobilnosti Erasmus+

petek1. februar 2019

1 2 3

Med gostovanjem tujcev na naši šoli je bila izvedena tudi mednarodna učna ura na temo bionike, ki sta jo v 9. razredu izvedla domača učiteljica biologije in kemije Marjetka Tikvič in finski učitelj Jouni Alholm. Učna ura je obsegala izkustven učenje in uporabo digitalnih orodij, obenem so učenci krepili jezikovne kompetence. Učna ura je bila vse udeležencem izredno zanimiva, delček je posnela tudi nacionalna TV.

 

Delavnice za starše in učence v sklopu mobilnosti Erasmus+

petek1. februar 2019

12 3 4

31. januarja smo se učenci in starši učencev od 1. do 5. razreda družili v delavnicah, ki so jih za nas pripravili naši in gostujoči učitelji. Najprej smo vsi skupaj prisluhnili predstavitvi našega projekta. V skupnem delu smo prisluhnili tudi ga. Kseniji Kramar Korenjak, ki nam je predstavila nevladno organizacijo HEP, s katero bomo sodelovali v projektu v prihodnje.

Učenci 1. razreda so spoznavali pravico do gibanja, v družbi učiteljev iz Madžarske so izpeljali gibalno urico. Drugošolci so spoznavali špansko kulinariko in besedišče, kar v jedilnici so pripravili sadna nabodala in posebne španske toaste. Tretješolci so spoznavali pravico do čistega okolja, tako so najprej prisluhnili prezentaciji učiteljev iz Finske, nato so se igrali didaktične igre, za zaključek pa so izdelali bombažno nakupovalno vrečko, ki bo nadomestila plastične vrečke. Četrtošolci so skupaj z učitelji iz Češke ugotavljali, kako zdrava je hrana in pijača, ki jo zaužijemo. Merili so količino sladkorja v pijači in hrani, nad rezultati so bili presenečeni. Ob zaključku ure so preizkusili svoje znanje o zdravi prehrani s kvizom, narejenim v aplikaciji Kahoot. Petošolci so spoznavali značilnosti Estonije, znanje so utrdili z didaktičnimi spletnimi igrami.

Delavnice so potekale v medgeneracijskem vzdušju, saj so mlajšim učencem za jezikovno podporo vskočili na pomoč učenci višjih razredov. Ob zaključku smo se učitelji podali še v vrtec, kjer smo se pridružili aktivnostim, ki so potekale v okviru »Spanja v vrtcu«. Tudi tu so nam bili v veliko pomoč učenci šole.

 

Mobilnost Erasmus+ na Srednji Bistrici

petek1. februar 2019

1 23 4

V tednu od 27. 1. do 1. 2. 2019 smo na šoli gostili 12 tujih učiteljev iz petih držav – Finske, Madžarske, Češke, Estonije in Španije. V okviru mednarodnega Erasmus+ projekta z naslovom »S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva« smo v Sloveniji izvedli srečanje, kjer smo obravnavali temo »ključne osebe«, ki v našem prostoru krojijo usodo države in družbe v najširšem pomenu. Spoznavali smo delovanje države na lokalni, regionalni in državni ravni. Pomen, vlogo in izzive, s katerimi se srečujejo manjše, obmejne, pa tudi večje mestne občine smo odkrivali na srečanjih z župani in županjo naslednjih občin: Črenšovci, Razkrižje, Murska Sobota in Ljubljana. Obiskali smo Državni zbor in se o aktualnih vprašanjih glede spodbujanja aktivnega državljanstva, razvijanja podjetnostih pri mladih in položaja šolstva v Sloveniji, pogovarjali s pomurskim poslancem G. Jožetom Horvatom. Ogledali smo si prostore Predsedniške palače, o vlogi in pomenu delavskega gibanja in sindikatov v današnji družbi, smo spregovorili z go. Lidijo Jerkič, predsednico ZSSS.
Področje človekovih in otrokovih pravic smo spoznavali skupaj z našimi učenci, kjer smo v sodelovanju s tujimi učitelji pripravili na šoli popoldanske delavnice na temo otrokovih pravic. Otroci in starši so v mednarodnem duhu spoznavali značilnosti tujih držav, obenem pa z dejavnostmi razvijali naslednje kompetence: pravica do gibanja in zdrave prehrane, pravica do čistega okolja, pravica do kvalitetnega zdravstvenega sistema in pravica do dobrega šolskega sistema. Predstavila se nam je tudi ga. Ksenija Korenjak, predstavnica društva HEP, s katerim načrtujemo sodelovanje v nadaljevanju projekta.
Učenci naše šole in gostujoči učitelji smo se udeležili »žive knjižnice« - delavnic, v MKC Maribor, kjer smo v pogovorih z ljudmi, ki so predstavljali svoje zanimive življenjske zgodbe, odkrivali polje enakosti, sprejemanja drugačnosti in strpnosti do vseh ljudi, ne glede na raso, veroizpoved, jezik in ideološka prepričanja. Učenci so z zanimanjem »prebirali« knjige in ob zaključku povedali, da so doživeli enkratno izkušnjo, vredno ponovitve.
Skupaj s šolsko skupnostjo učencev smo zbiralni hrano z daljšim rokom uporabe z namenom, da jo ob obisku Maribora podarimo humanitarnemu društvu UP-ORNIK brez razloga. Poskrbeli smo, da je prišla hrana v prave roke, obenem smo z gospodom Borisom Krabonjo in Majo Krabonjo spoznali delovanje društva ter kakšen pomen imajo za ljudi, ki se znajdejo v stiki. Predstavila sta nam kar nekaj resničnih zgodb, ki so se nas dotaknile in hvaležni smo bili, da smo lahko tudi mi pomagali, k boljšemu vsakdanu tistih, ki nimajo take sreče kot večina od nas. Še enkrat hvala vsem, ki ste donirali hrano za društvo.
V petek, 1. 2. 2019, smo imeli zasedanje otroškega šolskega parlamenta,  kjer smo prisluhnili predstavitvam šolskih sistemov držav partneric. Ugotovili smo, da ima slovenski šolski sistem kar nekaj podobnosti z ostalimi (šolski predmeti, urnik, šolske počitnice ..), obstajajo pa tudi razlike, predvsem v načinu pridobivanja ocen, domačih nalogah, načinu podajanja in preverjanju znanja. Skupne točke so pokazale, da je v vseh državah opazna zmanjšana motivacija učencev za šolsko delo, upad bralnih veščin in posledično tudi manj kakovostno znanje pri določenih šolskih predmetih. Na samem zasedanju smo imeli posebno gostjo, ga. Tanjo Fajon, evropsko poslanko, ki nam je predstavila svoje videnje na šolski sistem in kako poteka pravo zasedanje v evropskem parlamentu.
Gostovanje tujih učiteljev se je zaključilo v petek, 1. 2. 2019, kjer smo se poslovili in si zadali nadaljnje naloge v okviru projekta.  Naslednje srečanje bo konec marca na Madžarskem. Nekaj utrinkov iz mobilnosti v Sloveniji si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

 

Delavnice v okviru projekta Erasmus+

ponedeljek10. december 2018

1 2 3

V okviru projekta Erasmus+ smo 10. 12. 2018 izvedli delavnice v sodelovanju z MKC (Mladinskim kulturnim centrom Maribor), ki izvajajo projekt z naslovom Središče medkulturnega dialoga Maribor. Projekt je namenjen prosilcem za mednarodno zaščito, osebam, ki so zaščito že pridobile, državljanom tretjih držav in vsem, ki želijo spoznati kulturo novih someščanov. Z načrtovanimi aktivnostmi ustvarjajo priložnosti mreženja in vzpostavljanja kontakta med ciljno skupino in lokalnim prebivalstvom ter omogočili ciljni skupini, da predstavi širši javnosti svojo kulturo. Prav tako nudijo pomoč različnim skupinam tujcev pri vključevanju v lokalno skupnost, jih opolnomočili in spodbujali k aktivni participaciji pri načrtovanju in izvedbi teh aktivnosti. Projekt se sofinancira iz sredstev EU iz sklada AMIF.
Na delavnicah, ki so jih vodile sodelavke MKC so učenci razmišljali o pomenu univerzalnih človekovih pravic in Splošne deklaracije o človekovih pravicah, spoznali so pojme, ki zadevajo področje beguncev in migrantov, imeli so tudi priložnost spoznati tujega učitelja matematike Matiwosa, ki prihaja iz Eritreje. Z nami je delil svojo izkušnjo življenja v Sloveniji in sproščeno odgovarjal na vprašanja učencev. Prispevek o opravljeni medkulturni delavnici si lahko ogledate tudi na tej povezavi.

Vsi udeleženci delavnice smo pridobili veliko znanja iz tem, ki so v današnjem multikulturni družbi, še kako pomembne. Delavnico bomo nadaljevali v mesecu januarju 2019 v Mariboru, kjer se nam bodo v Živi knjižnici pridružili še učitelji partnerskih držav.

 

Predstavitev projekta na OŠ Odranci

december 2018

1 2 3

V torek, 11. 12. 2018, sta učenki Neja in Nastja predstavili mobilnost na Finskem in finski šolski sistem, kot sta ga učenki doživeli tekom mobilnosti. Koordinatorka projekta Erika Hvala je v nadaljevanju predstavitve predstavila šolo na Finskem kot središče življenja mladih. Učenci OŠ Odranci so tako lahko izvedeli marsikaj o finskem šolskem sistemu, kar je sicer tudi njihova osrednja razredna tema šolskega parlamenta. Ob koncu ure so v programu Quiznetic učenci lahko preverili slišano znanje o Finski.

 

Članek o mobilnosti na Finskem

ponedeljek3. december 2018

clanek

(kliknite na sliko za povečavo)

 

Tradicionalni slovenski zajtrk

petek16. november 2018

Na tej povezavi (priponka .pdf) si lahko ogledate utrinke iz dneva dejavnosti v sklopu tradicionalnega slovenskega zajtrka, ki smo ga povezali s projektom Erasmus+ in spoznavanjem tipičnih jedi držav partneric v projektu.

 

 

Mobilnost na Finskem

petek16. november 2018

1 2 3 4

Na Finskem je bilo izvedeno prvo delovno srečanje učiteljev in učencev v sklopu mednarodnega projekta Erasmus+ projekta z naslovom »S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva«.
Srečanje je potekalo v pravljičnem mestecu Kitee (od koder izvira ena najbolj znanih finskih glasbenih skupin - Nightwish), ki leži na vzhodnem delu Finske, kjer smo lahko spoznavali  lepote finske naravne pokrajine in značilnosti finskega šolskega sistema. Sodobna šola Arpen Koulu nas je prevzela z moderno zgradbo, velikimi bogato opremljenimi prostori in z zavidljivo digitalno opremo. Okolje, ki spodbuja učenje in kreativno razmišljanje, omogoča aktivno vlogo učencev in predvideva veliko količino gibanja. V primerjavi s šolami v Sloveniji, se finske šole lahko pohvalijo z učilnicami, ki razvijajo ročne in tehnične spretnosti otrok. Tako se lahko učenci lahko učijo šivanja, pletenja, kvačkanja v učilnici, ki je opremljena s šivalnimi stroji in vsemi pripomočki za delo s tekstilom. Tehnična delavnica ponuja ogromno strojev in aparatov, s katerimi učenci obdelujejo les, varijo kovine, spoznavajo zakonitosti električnega toka in se na sploh usposabljajo v tehničnih veščinah. Na Finskem je šola središče življenja mladih, kjer pridobivajo veščine, ki so uporabne v nadaljnjem življenju v skupnosti. Finski učenci kuhajo in pečejo, likajo in obdelujejo različne materiale, igrajo inštrumente in če želijo, lahko posnamejo tudi pravo glasbeno uspešnico v čisto pravem snemalnem studiu, ki se nahaja v spodnjih prostorih šole.  Po vsem videnem na Finskem, ni nič nenavadnega, da velja finski šolski sistem za enega najboljših in postaja model, ki ga želi posnemati marsikatera država. 
V spodbudnem učnem okolju smo imeli tako učitelji kot učenci priložnost razvijanja različnih kompetenc, od digitalnih kompetenc do socialnih veščin in mutikulturnosti, kar je tudi eden od bistvenih ciljev, ki jih zasleduje projekt. Obiskali smo enega od begunskih centrov v bližini mesta Joensuu pod okriljem Rdečega križa, kjer so nam predstavili finski sistem obravnavanja prosilcev za azil. Število slednjih se povečuje, vendar je Finska zelo stroga država pri izdaji dovoljenj za bivanje, zato je veliko prosilcev primorano zapustiti državo. V Evangeličanski ljudski srednji šoli v Kitteju smo izvedli intervjuje s tujci, ki živijo na Finskem in naredili končen sklep, da kljub temu, da obstajajo med ljudmi kulturne, jezikovne in verske razlike, smo navsezadnje vsi ljudje, ki počnemo podobne stvari – recimo se ukvarjamo s športom, poslušamo moderno glasbo, se družimo s prijatelji, gledamo nogometne tekme in si želimo življenja v mirnem sobivanju z drugimi.
Obiskali smo Univerzo v Joensuuju, kjer smo izvedli delavnice na temo možnosti aktivnega sodelovanja učencev pri pomembnih družbenih vprašanjih z vidika obstoječih praks v različnih državah.
Udeleženci srečnja na Finskem smo se vrnili domov polni novega znanja in izkušenj, predvsem pa z idejami, kako izboljšati pedagoško prakso pri svojem lastnem delu.

Naslednje srečanje bo januarja 2019 na Srednji Bistrici v Sloveniji, kjer bo težišče dela na sodelovanju s pomembnimi osebami (decision makers) in na aktivnostih, ki učence spodbujajo k aktivnemu sodelovanju v družbi. Več utrinkov si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

V okviru mobilnosti na Finskem je učenka Neja napisala besedilo o človekovih pravicah, ki ga najdete na tej povezavi (priponka .pdf), učenka Nastja Jakšič pa narisala ilustracijo na temo človekovih pravic, ki jo najdete na tej povezavi.

 

 

 


Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.