Page 24 - Glasilo
P. 24

24 POUK NA DALJAVO                                                           Že prejšnje šolsko leto se je v drugi polovici odvilo zelo nenavadno.
                                                                             16. marca smo se, popolnoma ne zavedajoč se prihajajoče
Pouk na daljavo je v šolskem letu 2020/21 dočakal ne ravno težko             nevarnosti, skoraj veselili 14-dnevnega pouka na daljavo. Prvi vtis
pričakovano 2. epizodo. Ker so strokovnjaki napovedali, da bo ta             je bil, da bodo to krajše »počitnice« in možnost, da se preizkusimo
slavna serija prišla v več epizodah, ki so jih poimenovali vali, smo se      v delu, ki od nas sicer zahteva nekaj marljivosti in vestnosti, a
na 2. val epidemije na šoli dobro pripravili čisto vsi, učitelji in          predvsem nam daje veliko priložnost, da uresničimo to, o čemer
učenci.                                                                      smo vsi vedno sanjali – da bomo lahko delali vsi takrat, ko bomo
                                                                             želeli in v takem tempu, kot bomo želeli. Sledili so podaljški in tako
Pouk na daljavo se seveda razlikuje od klasičnega pouka. Za to               učitelji kot učenci smo se lovili, kako ujeti pravi tempo dela.
vrsto pouka obstaja ogromno orodij in težko je izbrati vedno                 Nekako smo premagali tehnične ovire in uspeli najti nek primeren
najboljšega. Menim, da je naš način zelo dober. Na predmetni                 način podajanja snovi, ki bi določenemu predmetu ustrezal. Kot se
stopnji učencem pripravimo videorazlago nove učne snovi, ki si jo            je delo na daljavo podaljševalo iz tedna v teden, je bilo čutiti, kako
lahko po potrebi večkrat ogledajo. Učenci po obravnavi večje                 zelo manjka stik učenec-učitelj. Z vidika učiteljev lahko zagotovim,
količine snovi rešujejo kvize, da z njimi preverijo svoje znanje,            da smo vložili zelo veliko truda, da bi bila razlaga za učence jasna in
obenem pa tudi učitelji pridobimo povratno informacijo o                     nazorna, a je kljub temu moč sklepati, da vsem učencem ni
njihovem znanju. Enkrat tedensko se učitelji slovenščine,                    zadostovala. Manjkal je predvsem izjemno pomemben aspekt
matematike in angleščine z učenci vidimo »v živo« preko aplikacije           pouka, in to je povratna informacija. Izjemno veseli smo bili, ko
ZOOM, kjer pregledamo rešitve nalog, utrjujemo znanje ter                    smo se vsaj na koncu šolskega leta ponovno srečali v šolskih
zapolnimo morebitne vrzeli v znanju. Tudi dopolnilni pouk poteka             prostorih in kljub nekaterim omejitvam vsi verjeli v to, da se bo
preko ZOOM-a, učencem, ki želijo nadgraditi svoje znanje, pa                 življenje po poletnih počitnicah vrnilo v stare tire.
ponudimo dodatni pouk v obliki kvizov. Pri urah v »živo« so mlajši
učenci praviloma bolj aktivni kot starejši učenci: več sprašujejo,           Poletje in poletne počitnice so se končale, epidemiološka slika pa
bolj so motivirani in tudi raje se pokažejo preko kamere. Opazila            ponovno ni bila tako rožnata. K sreči smo z delom lahko pričeli v
sem, da so naši devetošolci zelo sramežljivi.                                šoli in hitro smo se privadili na nekatere omejitve in ukrepe. Kljub
Pouk na daljavo ima svoje prednosti in tudi pomanjkljivosti. Delo,           temu da je bilo nekatere ukrepe težko upoštevati, smo se vsi
                                                                             skupaj trudili, da bi jih izvajali kar se da učinkovito in dosledno.
ki ga učenci opravijo na daljavo, prav gotovo pripomore k večji              Zelo kmalu se je pokazalo, da dosledno upoštevanje ukrepov v šoli
samostojnosti učencev, vsi smo pridobili na digitalni pismenosti,            in doma ni dovolj, da bi zaustavili ali omejili epidemijo, zato smo po
obenem pa so učenci pridobili tudi na bralni pismenosti in so zato           sicer uspešnem začetku dela kaj kmalu spet ostali doma in bili
sedaj tudi veliko bolj aktivni kot pri rednem pouku. Učenci so po            primorani delati na daljavo. K sreči smo bili v drugo kar se tiče
večini razbremenjeni ocenjevanja, kar pripomore k manjšemu                   organizacije pouka na daljavo nekoliko bolje pripravljeni. Še vedno
stresu in psihični obremenjenosti, ki sta pri pouku v šoli gotovo            glavni problem pouka na daljavo predstavlja nezadostna povratna
večja.                                                                       informacija o delu učencev, še posebej, če se osredotočim na
Pouk na daljavo ne more nadomestiti pouka v razredu, čeprav                  šport. Če bi primerjali stanje telesne pripravljenosti otrok po
veliko učencev pravi, da jim bolj ustreza, saj si prilagodijo delo           prvem valu, bi bilo mogoče sklepati, da učenci in učenke mogoče
svojemu tempu in ga opravijo ob katerikoli uri želijo. Učitelji              res niso opravili vseh vaj, ki so jih dobili preko spletne učilnice, a
imamo s pripravo pouka na daljavo bistveno več dela, a kljub                 njihove gibalne sposobnosti v povprečju niso mnogo upadle. To
vsemu ni enakega učinka kot pri rednem pouku. Učenci so                      dejstvo nakazuje na to, da so se med prvim valom samoiniciativno
prikrajšani za interakcije s sošolci, zaradi česar so potrti in apatični.    dovolj gibali v naravi, o čemer so tudi poročali preko spletnih
Na koncu ne smem pozabiti tudi na starše, ki so zdaj v ogromni               gradiv. V drugem valu so bili vremenski pogoji za gibanje v naravi
meri vključeni v sam učni proces in so v veliko oporo učencem.               nekoliko manj hvaležni a kljub temu, gibanje v naravi ob
Lepo je, da jih spodbujate in spremljate pri njihovem delu.                  upoštevanju vseh omejitev in ukrepov za zajezitev epidemije ni
Motivacija učencev pada in učitelji iščemo vse možne načine, da bi           bilo onemogočeno. Verjamem, da imamo na OŠ Hudinja vestne in
zdržali »samo še malo«.                                                      marljive učence, ki jim je pomembno lastno zdravje in temu
                                                                             primerno posvetijo dovolj časa temu, da pravilno izvedejo vaje, ki
                                                              Urška Farčnik  jih dobijo v spletno učilnico, hkrati pa poskrbijo tudi za dovolj
                                                                             dodatnih gibalnih aktivnosti (sprehod, kolesarjenje), da po
                                                                             povratku v šolo ne bo zaznati velikega upada gibalnih sposobnosti.

                                                                             Drugi val je trajal veliko predolgo in upam, da se kmalu spet

                                                                             vrnemo v šolsko telovadnico. Šport je tak specifičen predmet, pri

                                                                             katerem se je potrebno zavedati, da za samostojno redno in

                                                                             vestno izvajanje vadbe potrebujemo izjemno notranjo motivacijo

                                                                             in samonadzor. Učenci se skozi leta šolanja navajajo na določene

                                                                             aktivnosti, ki jim jih je potrebno privzgojiti, posebej pomemben

                                                                             moment pa je skupinska dinamika, ki je v tem času osebnega

                                                                             odtujevanja enostavno ni. Izjemno pomembno se mi zdi, da se

                                                                             skupaj z učenci čim prej vrnemo nazaj v šole, kjer bomo počasi

                                                                             postavili stvari nazaj v svoje tirnice in postopoma skušali

                                                                             nadoknaditi zamujeno.

                                                                                                                                               Uroš Kalar
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29