Page 23 - Glasilo
P. 23

POUK NA DALJAVO 23

                                                                            Sprotne informacije o tem, kje imajo težave in česa niso najbolje

          Spoštovani gospod ravnatelj,                                      razumeli, učitelji nimamo. Čeprav se preko ZOOM-a ob ponedeljkih

bliža se konec leta in rada bi izrazila iskreno zahvalo vam in seveda       in petkih o tem pogovorimo, pa tudi nekatere učne teme ponovno
vsem vašim učiteljem za delo, ki ste ga v teh mesecih opravili.
                                                                            razložimo in utrdimo, je v razredu komunikacija med učenci in
Sodeč po delu mojih otrok in vpogledu v delo vaših predanih
učiteljev ste delo res dobro opravili.                                      učiteljem sprotna, otrok dobi pomoč sproti in tudi nima težav

Moji Niki in Neja sta delo brez večjih težav opravili, in tudi z            vprašati, če česa ne razume. Učenje branja in pisanja na daljavo je
veseljem. Z veliko mero samostojnosti. Gradivo so učitelji res
dobro pripravili. Odlično ekipo imate. Prihajajo prazniki in želim          izziv, ki smo se ga lotili z zavedanjem, da bo to kljub vsemu trudu, ki
vam, da jih v miru doživite. Novo leto pa naj bo pot zdravja, sreče in
dobre volje!                                                                ga v delo vlagamo, skupaj z računanjem glavna naloga pouka, ko

Tako za vas, učitelje in ostale zaposlene na vaši šoli.                     bomo spet v šoli. Na sploh se učitelji zavedamo, da bo na daljavo

                                                          Urška Kurmanšek   podano znanje po vrnitvi v šolske klopi potrebno preveriti in utrditi.

          Pozdravljeni!                                                     Zaenkrat si lahko želimo le, da bodo otroci obdržali začetni zagon

Za sina in hčer poteka drugi teden pouka na daljavo. Ob tem bi              čim dlje, da bodo njihovi straši zmogli sodelovati v procesu učenja
želela pohvaliti postavitev spletne učilnice, ki je za učence
preprosta za uporabo, pregledna, in kjer se nahajajo vse                    še naprej in da se bo situacija čim prej izboljšala do te mere, da se
obveznosti na enem mestu. Pohvalila bi učitelje, ki učencem 3. in
4. razreda pripravljajo obveznosti za posamezno uro. Le-teh za              vrnemo v šolo na običajen in preizkušen način dela. Do takrat pa:
posamezni predmet ni preveliko, navodila za delo so jasna, največ
pa otrokom pomeni videorazlaga učiteljev. Sistem dela, ki ste ga            »Pogumno naprej, prvošolčki!«  Tanja Rojc
vpeljali, otrokoma omogoča popolnoma samostojno delo. Kot
starša se vključiva le po potrebi in zgolj le na koncu, ko gremo            Pouk v tem šolskem letu se je začel drugače kot po navadi. Prvi šolski
skupaj čez snov in obveznosti posameznega dne. Vesela bova, če              dan se nismo dobil v telovadnici, ampak smo ga izpeljali kar v
bo pohvala posredovana tudi učiteljem, da se bodo z veseljem še             učilnici. Učenci so bili vseeno veseli, saj so se po dolgih počitnicah
naprej trudili na čim bolj razumljiv in prijeten način posredovati          spet srečali, nekateri so dobili tudi nove razrednike. V nadaljevanju
snov našim otrokom. Zavedava se, da takšen način dela od učitelja           šolskega leta, vse do jesenskih počitnic, smo izvajali pouk z
zahteva veliko časa za pripravo in posredovanje snovi, predvsem             določenimi ukrepi za zajezitev virusa. Po podaljšanih jesenskih
pa iskanje načinov, da bo učna snov za učence zanimiva in                   počitnicah pa smo pričeli s poukom na daljavo, ki traja že devet
razumljiva.                                                                 tednov. Tako učitelji kot učenci smo potrebovali kakšen teden, da
                                                                            smo se spet malo navadili pouka na daljavo. Za vse učence, razen
                                                    Lepo vas pozdravljava,  prvošolce, je bilo malo lažje, saj so se s poukom na daljavo že srečali.
                                    Tea Bevc Holobar in Matic Holobar       Učitelji smo za učence v tem šolskem letu pripravili več posnetega
                                                                            gradiva in razlage ter manj napisanih navodil, kar je predvsem
Težko pričakovani september je prvošolčkom odprl šolska vrata in            učencem, ki še ne berejo dobro, omogočilo samostojnejše delo.
mali nadobudneži so vstopili v svet učenosti. Vsak s svojimi                Čeprav pouk na daljavo večini ne ustreza, ima tudi kakšen pozitivni
pričakovanji, s svojimi strahovi, predvsem pa radovedni, kaj jih            vidik, sigurno pa je negativnih veliko več. Kot pozitivno vidim, da si
čaka. Povsem nove in šolskih potrebščin polne šolske torbe so               lahko učenec sam razporedi delo čez dan, čeprav se lahko tukaj hitro
ponosno nesli skozi šolska vrata, saj jih starši zaradi posebnih            pouk razvleče čez cel dan. Dobro je le z vidika, da lahko kakšen dan
razmer v tem šolskem letu niso mogli pospremiti do vrat njihove             kasneje začne ali ob kakšni dopoldanski obveznosti pouk izvede
učilnice. Vendar so otroci to hitro sprejeli, tako kot tudi vse             popoldan. Prav tako si lahko razlago zavrti ponovno. S poukom na
nadaljnje ukrepe za preprečevanje širjenja virusa v razredu. Komaj          daljavo so učenci pridobili kakšno računalniško znanje več. Če bodo
so se dodobra spoznali in se privadili na novo okolje, na sistem dela       znali poslati elektronsko sporočilo, uporabljati spletno učilnico,
in na nove obveznosti, ki jih je prinesla šola, že so bile pred vrati prve  zavrteti in ustaviti posnetek, uporabljati ZOOM, reševati spletne
počitnice. Potem podaljšane počitnice in na koncu – pouk na                 naloge in podobno, je lahko v tem računalniškem času samo
daljavo. Za otroke, ki so komaj vstopili v šolo in še niso razvili vseh     pozitivno. Seveda pa je negativnih vidikov veliko več. Kot prvega
potrebnih veščin za samostojno delo, je to velik zalogaj, ki ga brez        vidim pomanjkanje socialnega stika s sošolci in učitelji. Nekaj ga
pomoči njihovih staršev nikakor ne bi mogli izpeljati. Učitelji smo se      nadomestimo z rednimi videokonferencami, ampak to je le za
vrgli v delo in se po najboljših močeh trudili prvošolčkom pouk             odtenek. Učenci so prikrajšani za kvalitetno razlago učitelja,
približati na njim razumljiv način. Posneli smo razlage učne snovi,         dopolnjeno z različnimi poskusi, skupinskim delom, pogovorom in
predvsem pa izbirali teme, ki so za učenje na daljavo bolj primerne         nenazadnje tudi zanimivimi in smešnimi pripetljaji v razredu. Zaradi
kot druge. Seveda pa nič od naštetega ne more nadomestiti pouka v           daljšega obdobja pouka na daljavo učenci postajajo otopeli,
učilnici, kjer je na voljo potreben didaktični material in metode, s        monotoni in nemotivirani za delo. Ker ne poteka redno ocenjevanje
katerimi učence na konkreten in razumljiv način učimo novih                 znanja, so učenci zelo nazadovali pri sprotnemu učenju, delovnih
vsebin. V tem delu šolskega leta bi prvošolčki v šolskih klopeh že          navadah in različnih obveznostih. Nekaj učencev je imelo ali še ima
razvili primeren tempo dela in dovolj samostojnosti za učno delo.           težave zaradi računalniške opreme, ki bi jim omogočala kvalitetno
Pouk doma pa seveda poteka v lastnem tempu, starši so jim na                delo. Na šoli se trudimo po najboljših močeh, da jim priskrbimo
razpolago ves čas, odmore med delom si učenci izbirajo sami.                računalnike.

                                                                            Vsi na šoli si prizadevamo, da bi pouk na daljavo potekal čim manj

                                                                            stresno in obremenjujoče za učence in tudi starše. Verjamem, da

                                                                            bodo učenci, ki delajo sproti in v večini samostojno, svoje znanje ob

                                                                            vrnitvi v šole počasi utrdili in vrnili na tisto raven, kot bi morala biti.

                                                                            Malo več težav bo z delovnimi navadami oziroma sprotnim

                                                                            učenjem, ampak tudi to bodo z nekaj truda in vzpodbude počasi

                                                                            spravili v stare tirnice.

                                                                            Poleg zdravja imamo sedaj še eno skupno željo, da se virus omeji in

                                                                            nadaljujemo s »staro šolo«.

                                                                                                                                              Lidija Voršič
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28