Page 23 - Glasilo
P. 23
POUK NA DALJAVO 23
Sprotne informacije o tem, kje imajo težave in česa niso najbolje
Spoštovani gospod ravnatelj, razumeli, učitelji nimamo. Čeprav se preko ZOOM-a ob ponedeljkih
bliža se konec leta in rada bi izrazila iskreno zahvalo vam in seveda in petkih o tem pogovorimo, pa tudi nekatere učne teme ponovno
vsem vašim učiteljem za delo, ki ste ga v teh mesecih opravili.
razložimo in utrdimo, je v razredu komunikacija med učenci in
Sodeč po delu mojih otrok in vpogledu v delo vaših predanih
učiteljev ste delo res dobro opravili. učiteljem sprotna, otrok dobi pomoč sproti in tudi nima težav
Moji Niki in Neja sta delo brez večjih težav opravili, in tudi z vprašati, če česa ne razume. Učenje branja in pisanja na daljavo je
veseljem. Z veliko mero samostojnosti. Gradivo so učitelji res
dobro pripravili. Odlično ekipo imate. Prihajajo prazniki in želim izziv, ki smo se ga lotili z zavedanjem, da bo to kljub vsemu trudu, ki
vam, da jih v miru doživite. Novo leto pa naj bo pot zdravja, sreče in
dobre volje! ga v delo vlagamo, skupaj z računanjem glavna naloga pouka, ko
Tako za vas, učitelje in ostale zaposlene na vaši šoli. bomo spet v šoli. Na sploh se učitelji zavedamo, da bo na daljavo
Urška Kurmanšek podano znanje po vrnitvi v šolske klopi potrebno preveriti in utrditi.
Pozdravljeni! Zaenkrat si lahko želimo le, da bodo otroci obdržali začetni zagon
Za sina in hčer poteka drugi teden pouka na daljavo. Ob tem bi čim dlje, da bodo njihovi straši zmogli sodelovati v procesu učenja
želela pohvaliti postavitev spletne učilnice, ki je za učence
preprosta za uporabo, pregledna, in kjer se nahajajo vse še naprej in da se bo situacija čim prej izboljšala do te mere, da se
obveznosti na enem mestu. Pohvalila bi učitelje, ki učencem 3. in
4. razreda pripravljajo obveznosti za posamezno uro. Le-teh za vrnemo v šolo na običajen in preizkušen način dela. Do takrat pa:
posamezni predmet ni preveliko, navodila za delo so jasna, največ
pa otrokom pomeni videorazlaga učiteljev. Sistem dela, ki ste ga »Pogumno naprej, prvošolčki!« Tanja Rojc
vpeljali, otrokoma omogoča popolnoma samostojno delo. Kot
starša se vključiva le po potrebi in zgolj le na koncu, ko gremo Pouk v tem šolskem letu se je začel drugače kot po navadi. Prvi šolski
skupaj čez snov in obveznosti posameznega dne. Vesela bova, če dan se nismo dobil v telovadnici, ampak smo ga izpeljali kar v
bo pohvala posredovana tudi učiteljem, da se bodo z veseljem še učilnici. Učenci so bili vseeno veseli, saj so se po dolgih počitnicah
naprej trudili na čim bolj razumljiv in prijeten način posredovati spet srečali, nekateri so dobili tudi nove razrednike. V nadaljevanju
snov našim otrokom. Zavedava se, da takšen način dela od učitelja šolskega leta, vse do jesenskih počitnic, smo izvajali pouk z
zahteva veliko časa za pripravo in posredovanje snovi, predvsem določenimi ukrepi za zajezitev virusa. Po podaljšanih jesenskih
pa iskanje načinov, da bo učna snov za učence zanimiva in počitnicah pa smo pričeli s poukom na daljavo, ki traja že devet
razumljiva. tednov. Tako učitelji kot učenci smo potrebovali kakšen teden, da
smo se spet malo navadili pouka na daljavo. Za vse učence, razen
Lepo vas pozdravljava, prvošolce, je bilo malo lažje, saj so se s poukom na daljavo že srečali.
Tea Bevc Holobar in Matic Holobar Učitelji smo za učence v tem šolskem letu pripravili več posnetega
gradiva in razlage ter manj napisanih navodil, kar je predvsem
Težko pričakovani september je prvošolčkom odprl šolska vrata in učencem, ki še ne berejo dobro, omogočilo samostojnejše delo.
mali nadobudneži so vstopili v svet učenosti. Vsak s svojimi Čeprav pouk na daljavo večini ne ustreza, ima tudi kakšen pozitivni
pričakovanji, s svojimi strahovi, predvsem pa radovedni, kaj jih vidik, sigurno pa je negativnih veliko več. Kot pozitivno vidim, da si
čaka. Povsem nove in šolskih potrebščin polne šolske torbe so lahko učenec sam razporedi delo čez dan, čeprav se lahko tukaj hitro
ponosno nesli skozi šolska vrata, saj jih starši zaradi posebnih pouk razvleče čez cel dan. Dobro je le z vidika, da lahko kakšen dan
razmer v tem šolskem letu niso mogli pospremiti do vrat njihove kasneje začne ali ob kakšni dopoldanski obveznosti pouk izvede
učilnice. Vendar so otroci to hitro sprejeli, tako kot tudi vse popoldan. Prav tako si lahko razlago zavrti ponovno. S poukom na
nadaljnje ukrepe za preprečevanje širjenja virusa v razredu. Komaj daljavo so učenci pridobili kakšno računalniško znanje več. Če bodo
so se dodobra spoznali in se privadili na novo okolje, na sistem dela znali poslati elektronsko sporočilo, uporabljati spletno učilnico,
in na nove obveznosti, ki jih je prinesla šola, že so bile pred vrati prve zavrteti in ustaviti posnetek, uporabljati ZOOM, reševati spletne
počitnice. Potem podaljšane počitnice in na koncu – pouk na naloge in podobno, je lahko v tem računalniškem času samo
daljavo. Za otroke, ki so komaj vstopili v šolo in še niso razvili vseh pozitivno. Seveda pa je negativnih vidikov veliko več. Kot prvega
potrebnih veščin za samostojno delo, je to velik zalogaj, ki ga brez vidim pomanjkanje socialnega stika s sošolci in učitelji. Nekaj ga
pomoči njihovih staršev nikakor ne bi mogli izpeljati. Učitelji smo se nadomestimo z rednimi videokonferencami, ampak to je le za
vrgli v delo in se po najboljših močeh trudili prvošolčkom pouk odtenek. Učenci so prikrajšani za kvalitetno razlago učitelja,
približati na njim razumljiv način. Posneli smo razlage učne snovi, dopolnjeno z različnimi poskusi, skupinskim delom, pogovorom in
predvsem pa izbirali teme, ki so za učenje na daljavo bolj primerne nenazadnje tudi zanimivimi in smešnimi pripetljaji v razredu. Zaradi
kot druge. Seveda pa nič od naštetega ne more nadomestiti pouka v daljšega obdobja pouka na daljavo učenci postajajo otopeli,
učilnici, kjer je na voljo potreben didaktični material in metode, s monotoni in nemotivirani za delo. Ker ne poteka redno ocenjevanje
katerimi učence na konkreten in razumljiv način učimo novih znanja, so učenci zelo nazadovali pri sprotnemu učenju, delovnih
vsebin. V tem delu šolskega leta bi prvošolčki v šolskih klopeh že navadah in različnih obveznostih. Nekaj učencev je imelo ali še ima
razvili primeren tempo dela in dovolj samostojnosti za učno delo. težave zaradi računalniške opreme, ki bi jim omogočala kvalitetno
Pouk doma pa seveda poteka v lastnem tempu, starši so jim na delo. Na šoli se trudimo po najboljših močeh, da jim priskrbimo
razpolago ves čas, odmore med delom si učenci izbirajo sami. računalnike.
Vsi na šoli si prizadevamo, da bi pouk na daljavo potekal čim manj
stresno in obremenjujoče za učence in tudi starše. Verjamem, da
bodo učenci, ki delajo sproti in v večini samostojno, svoje znanje ob
vrnitvi v šole počasi utrdili in vrnili na tisto raven, kot bi morala biti.
Malo več težav bo z delovnimi navadami oziroma sprotnim
učenjem, ampak tudi to bodo z nekaj truda in vzpodbude počasi
spravili v stare tirnice.
Poleg zdravja imamo sedaj še eno skupno željo, da se virus omeji in
nadaljujemo s »staro šolo«.
Lidija Voršič

