| Pino Poggi |

| izhod |


| Pino Poggi |

 

 

 


Wolfgang Längsfeld
KAKO UPORABNA/KORISTNA JE UPORABNA UMETNOST ?

Pino Poggi v Neuperlachu

Danes devetintridesetletni Pino Poggi, rojen v Genovi, živi v Nemčiji že od 1969, največ časa blizu Regensburga, kjer je vodil razstavni in komunikacijski center, sedaj pa dela kot arhitekt za vrtove, grafik, kipar in pobudnik številnih umetniških dejavnosti. Nanje je pripel nalepko »Arte Utile« (uporabna umetnost) - okvir in težnja po bližini občinstva in koristnem pogovoru. Korist njegove uporabne umetnosti naj bi ljudje imeli, predvsem pa tisti, ki običajno nimajo, pa tudi ne želijo imeti nobenega opravka z umetnostjo. Poggi jim gre nasproti, poišče jih v njihovem vsakodnevnem okolju in jim predstavi svoje ponudbe. V münchenski peš coni kot ob priliki »documente« v Kasslu , nazadnje v satelitskem mestu Neuperlach, kjer je pred štirimi tedni po naročilu umetnostnega centra izdelal to, kar je danes tukaj razstavljeno.

Kot izhodišče in dražilo služijo Poggiju slikovne in besedilne montaže izzivalne narave, s katerimi se poda v javnost, da bi z ljudmi razpravljal o terorizmu, problemih starostnikov, hrupu ali življenjskih pogojih v naselju stolpnic. Italijanski temperament mu olajša stike in to, o čemer se gostobesedno razpravlja, zabeležijo fotoaparati, magnetofoni in video kamere. Slikovne montaže so opremljene s komentarji in zapisi ob robu, ki jih Poggi nadalje obdela, fotografira in končno razstavi kot slike - zvitke. Originali so pritrjeni na plošče, razrezani na koščke, med seboj pomešani v škatlah, ki jih je sam skoval ter pritrjeni na verige, kar kaže na osiromašeno medčloveško komunikacijo. Obenem pa zahteva spraviti zopet na dan te priče sporočilnega stanja in jih sestaviti kot koščke v »puzzle«.

Pri tem je seveda bolj pomembno, da se ljudje sploh pogovarjajo med seboj kot pa, o čem se pogovarjajo. Vsekakor se vsiljujejo mnogi poprečki in klišejske predstave, ki se sprejemamo, kadar prisluhnemo ljudski govorici. Seveda spet nekdo zahteva smrtno kazen za teroriste, seveda neka stara devica zavida otrokom to, kar na drugi strani strastno zahteva za svojega psa, seveda obstaja gospodinja, ki ljubi hrup letal, ker jo spominja na počitnice v daljnih deželah.

Zanimivejše kot vse to so raznovrstni pogovorni položaji, ki jih Poggi uprizori: drseči prehodi iz vsakdanjega v umetniški položaj; njegovi poskusi prispodobnih posplošenj; stopničasti napredek v uporabi pogovornih sredstev o vsakodnevnih problemih; končno tudi kočljiv položaj, v katerem se znajde človek, ki želi istočasno biti soudeležen partner, urejajoč pisec kronike in oblikovni prireditelj položajev, ki jih je sam izzval. Ali je Poggijeva uporabna umetnost nazadnje koristnejša/uporabnejša kot druga umetnost, ali naj sploh govorimo o umetnosti ali se tu celo razvija novo področje ustvarjalnega, angažiranega novinarstva, o tem bi se zaenkrat ne mogli odločiti. Zasnove, ki vpeljejo komunikativne procese, jih zadržujejo in jih obogatene z lastnimi umetniškimi prispevki vodijo dalje, so vsekakor vredne pozornosti.

(Süddeutsche Zeitung, št. 166 Sobota/nedelja, 22./23. julij, 1978, stran 14)

gor



> Arhiv Pina Poggija
>
Biografija

< Nazaj

> Slovensko
> Deutsch

 

zadnji popravek: 18-Oct-2002 16:35

ovežuje sas:: 2001