Žarko Vrezec - Slike 1972 - 2002
Po razstavi v Galeriji sodobne umetnosti v Celju in predstavitvi del
"komornega" formata v Galeriji Širikonja v Rožeku v Avstriji
in v galeriji Loškega muzeja v Škofji Loki, je to najobsežnejša postavitev
v veliki razstavni hali Koroške galerije likovnih umetnosti v Slovenj
Gradcu. Vrezčev opus se pne skozi tri desetletja kontinuiranega dela.
Žarko Vrezec se je rodil leta 1950 v Ljubljani, kjer je, po končani
Šoli za oblikovanje, študiral na Akademiji za likovno umetnost med leti
1970 in 1974. Je edennajbolj prodornih slovenskih slikarjev, ki vedno
znova dokazuje, da je po koncu modernizma in prodoru t.i. novih medijev
slika še vedno živa in da ne moremo govoriti o smrti slikarstva, katerega
osnova je slikovna površina v svoji iluziji kot tudi deiluziji. Njegov
kolega, slikar Emerik Bernard, je o njegovi poetiki povedal: "Vrezec
je prešel vse stopnje slikarske samoanalize, ker je razumel smisel čistih
barvnih ploskev in vedel, da imajo tudi samozadostne slike meje, za
katerimi se zapira njihov smisel." Nadalje pravi Bernard, da je
zato korak za korakom razpiral slikovno tvarino; materialna substanca
abstraktnih slik je postala dovzetna za prisotnost konkretnega in zamišljenega
okolja. Vrezec, ki je sam prav tako odličen teoretik, je o svoji slikarski
usmeritvi dejal, da je že v času študija veljalo njegovo zanimanje slikovnemu
polju, kot nosilcu avtonomnega likovnega organizma z lastnim življenjem
in notranjo logiko. Likovno - teoretsko izhodišče je veljalo v glavnem
vprašanju, kaj je v slikarstvu pravzaprav resnično. Odgovor je bil,
da so edine realne stvari format, barva (material) in svetloba. Vse
ostalo je v bistvu iluzija, ki ga nikdar ni privlačevala. Kot sam pravi,
se je opiral na os Manet, Cezanne, Picasso, Kandinski in Rothko; pri
teh umetnikih pa je stvarnost odsev slike in ne slika odsev stvarnosti;
temu je zavezan tudi Žarko Vrezec.
foto:
Gašper Domjan
|