Učitelj: Boštjan Rajh, prof.
1. OPIS
V času vse večjega svetovnega povezovanja ima tuji jezik vse večji pomen tudi v vzgoji in izobraževanju. Še posebej to velja za nemščino, jezik naših sosedov Avstrijcev, in ne tako zelo oddaljenih Nemcev ter Švicarjev. Znanje in jezikovne sposobnosti, ki jih učenci osvajajo in razvijajo pri pouku tujega jezika, so pomembne najprej zaradi neposredne uporabnosti za učence, pozneje pa za njihovo poklicno in nenehno izobraževanje, za širjenje komunikacijske sposobnosti preko meja materinščine.« (Iz učnega načrta za nemščino kot izbirni predmet)
Zgodnje učenje nemščine na naši šoli izvajamo za učence od 1. do 6. razreda.
Učne vsebine so prilagojene starosti učencev. Poudarek v začetnih skupinah je predvsem na slušnem razumevanju in govornem sporočanju, v nadaljevalni skupini pa je že tudi nekaj bralnega razumevanja in pisnega sporočanja.
Vsako leto se učenci tudi večkrat javno predstavijo (pred novim letom, za dan Evrope ali kako drugo priložnost).
2. SPLOŠNI CILJI:
- učenci krepijo svojo radovednost, željo in potrebo po znanju tujega jezika ter razvijajo sposobnosti in pridobivanje in ohranjanje znanja ter spretnosti;
- razvijajo ustvarjalnost, potrebo po izražanju in občutek za estetske vrednote;
- razumejo svoje občutke in čustva drugih ter se odzivajo nanje;
- razvijajo sposobnosti kakovostne medsebojne komunikacije;
- razvijajo sposobnosti dela v skupini, medsebojnega sodelovanja in podpore;
- oblikujejo splošne kulturne in izobrazbene vrednote;
3. OPERATIVNI UČNI CILJI:
Slušno razumevanje (SR):
- učenci bi naj razumeli preprosta navodila, vprašanja, izjave in opozorila učitelja in nanje (ne)jezikovno reagirali.
Bralno razumevanje (BR):
- razumeli kratka z minimalnimi jezikovnimi sporočili izražena sporočila, navodila, čestitke, rime in pesmi.
Govor (G):
- znali izgovarjati glasove, ki jih v materinem jeziku ne poznajo
- se govorno odzivali na vprašanja, navodila in izjave učitelja
- znali recitirati in zapeti preproste pesmice.
Pisanje (P):
- znali prepisovati krajša besedila
- sodelovali pri izdelavi manjših projektnih nalog.
Slovnične strukture: Pri fakultativnem pouku učenci spoznavajo in doživljajo jezikovna sredstva kot celoto, zato je kognitivno učenje slovnice nepotrebno. Določene strukture se pojavljajo spontano v danih učnih vsebinah.
4. PREVLADUJOČE DEJAVNOSTI IN UČNI CILJI PO SKUPINAH:
4.1. SKUPINA: 1. IN 2. razred (32 ur)
Prevladujoče dejavnosti:
- poslušanje
- govorjenje
- pisanje (posamezne besede)
- risanje, barvanje
- različne igre (pantomima, iskanje parov, skrivanje predmetov, trgovina ipd).
- petje nemških pesmi
- ogled nemških risank.
Učni cilji:
- učenec zna pozdraviti, reagirati na pozdrav in se posloviti
- predstaviti sebe in svoje člane družine
- šteti do 10
- povedati kako nemško izštevanko
- poimenovati predmete v učilnici in šolske potrebščine
- poimenovati barve
- izdelati čestitko za novo leto
- našteti domače živali
- poimenovati nekaj pojmov iz narave
- našteti nekaj prevoznih sredstev
- poimenovati prehrano in pijačo
- izraziti, ali jim hrana tekne
- našteti prostore v hiši
- poimenovati pohištvo
- zapeti kakšno nemško pesem.
4.2. SKUPINA: 3. - 6. RAZRED (32 UR)
Prevladujoče dejavnosti:
- poslušanje
- govorjenje
- pisanje (posamezne besede, naloge dopolnjevanja, izbire odgovorov ipd.)
- reševanje slikovnih križank
- risanje
- različne igre (tombola, iskanje parov, skrivanje predmetov, trgovina ipd).
- petje nemških pesmi
- ogled nemških risank.
Učni cilji:
- učenec zna predstaviti sebe, svojo družino in svoje prijatelje (imena, starost)
- zna šteti do 100
- povedati, s katere konjičke ima
- povedati, kakšne barve so stvari okoli njega
- poiskati nekaj besed z nasprotnim pomenom
- poimenovati nekaj besed v zvezi z novoletnimi prazniki
- opisati zimsko pokrajino
- poimenovati dele telesa
- poimenovati oblačila
- naučiti se kupovati v trgovini
- našteti prostore v hiši in pohištvo ter jih opisati
- opisati svojo sobo
- našteti letne čase, dneve v tednu in mesece v letu
- povedati, koliko je ura
- povedati, kaj lahko počnemo v poletnih počitnicah
- poje nemške pesmi.
|