Delo šolske svetovalne službe je zasnovano po programskih smernicah in obsega delo na naslednjih področjih:
Področje učenja in poučevanja:
- svetovalno preventivno delo za izboljšanje kvalitete učenja,
- kurativna obravnava učencev (s specifičnimi učnimi težavami, z vzgojnimi težavami, s težavami v socialni integraciji, s težavami v osebnem, telesnem in socialnem razvoju),
- odkrivanje otrok z učnimi težavami,
- načrtovanje dela in pomoč učencem, obravnava učencev,
- spremljanje in evalvacija napredka v obravnavi,
- neposredna pomoč otrokom z vzgojnimi težavami v socialni integraciji, težavami v socialnem, telesnem in osebnostnem razvoju,
- socialne intervencije, občasni pogovori in svetovanja učencem in staršem,
- koordinacija dela z nadarjenimi učenci (evidentiranje, identifikacija, priprava operativnega načrta za delo z nadarjenimi, priprava IP-jev in evalviranje le-teh)
- sodelovanje z učitelji, starši in vodstvom šole.
Šolska kultura, vzgoja, klima red:
- neposredna pomoč in/ali organizacija pomoči učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami,
- svetovanje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami,
- spremljanje uresničevanja vzgojnega načrta in pravil šolskega reda,
- svetovalno in posvetovalno delo z učitelji (na področju: vzgojno izobraževalnih ravnanj, zagotavljanja osnovnih pogojev za varno in spodbudno učno okolje, zagotavljanja varnosti in spodbudnega okolja zunaj pouka, dal z učenci z vzgojnimi in disciplinskimi težavami, oblikovanja vzgojnih smernic za posamezne učence, dela z oddelčnimi skupnostmi),
- svetovanje staršem pri zagotavljanju spodbudnega učnega okolja za učenje, osveščanje o osnovnih vzgojnih načelih,
- posvetovanje s starši pri oblikovanju osnovnih vzgojnih smernic za posamezne učence.
Telesni, osebni (spoznavni in čustveni) in socialni razvoj:
- koordinacija, svetovanje in neposredna pomoč učencem s težavami v telesnem, osebnem in socialnem razvoju,
- svetovalno – preventivno delo z učenci v programih za spodbujanje telesnega, osebnega in socialnega razvoja,
- posvetovalno delo z učitelji in neposredna pomoč pri izdelavi individualiziranih programov z učenci, ki imajo težave v telesnem, osebnem in socialnem razvoju,
- načrtovanje, koordinacija in evalvacija preventivnih programov za učence,
- organizacija, koordinacija ali izvedba predavanj in delavnic za učitelje, starše, učence.
Šolanje:
- načrtovanje, koordinacija in izvedba vpisa ter sprejetja otrok v šolo,
- posvetovanje z učitelji pri delu z oddelčnimi skupnostmi
- svetovanje in posvetovanje pri usmerjanju učencev v različne zahtevnostne stopnje ter pri spremembah ravni zahtevnosti,
- sodelovanje z vodstvom pri oblikovanju letnega delovnega načrta,
- prijava in izvedba NPZ.
Poklicna orientacija:
- informiranje učencev o nadaljnjem izobraževanju, poklicih in možnostih zaposlovanja,
- organizacija obiskov učencev v podjetjih in pri drugih delodajalcih, tematskih razstav,
- organizacija predavanj in pogovorov z zunanjimi strokovnjaki, s predstavniki posameznih poklicev, poklicnimi svetovalci Zavoda RS za zaposlovanje,
- izvedba predavanj oz. delavnic za učence,
- organizacija Tržnice poklicev,
- zbiranje podatkov o učencih za potrebe poklicnega svetovanja,
- individualno in skupinsko svetovanje,
- sodelovanje s šolsko knjižnico, učitelji, vodstvom in starši.
Socialno ekonomske stiske:
- sodelovanje v projektih iskanja in nudenja čim večje podpore za nadaljnje šolanje učencem iz socialno ogroženih in depriviligiranih družin,
- sodelovanje pri oblikovanju programov pomoči učencev, ki imajo zaradi neprimernih socialno-ekonomskih razmer težave pri učenju,
- sodelovanje pri načrtovanju programa finančnih težav (subvencionirana šolska prehrana, subvencioniranje šole v naravi, …).
Razvojno analitično delo:
- analize učne uspešnosti po posameznih ocenjevalnih obdobjih,
- analiza učnega uspeha ob koncu šolskega leta,
- ugotavljanje potreb učencev na ravni organizacije in poteka vsakdanjega dela in življenja v šoli,
- sprotno spremljanje potreb učencev.
|