Učitelji prve triade smo se v tem šolskem letu vključili v projekt Erasmus +, v katerem sodeluje pet držav: Poljska, Španija, Turčija, Romunija in Slovenija, glavni koordinator je španski vrtec.

Z otroki smo o državah, s katerimi sodelujemo v projektu, poiskali nekaj zanimivosti in znamenitosti. Na skupni oglasni tabli  smo na plakatih oblikovali osnovne predstavitve, skozi projekt pa smo jih in jih bomo še sproti dopolnjevali.

OSNOVNI PODATKI O PROJEKTU

Koordinator projekta: Stanka Damjan

Trajanje projekta: od 1. 9. 2018 do 31. 8. 2021 (projekt je podaljšan zaradi epidemije za 1 leto)

Sodelujoče države: Poljska, Španija, Turčija, Romunija, Slovenija

Za ogled posameznih držav, kliknite tukaj

Uvodno srečanje je potekalo na Poljskem, v  Varšavi, novembra 2018. Srečali smo se z otroki dveh vrtcev in učitelji iz vsake sodelujoče države. O tem, kaj vse smo v projektu naredili, ustvarili in se naučili, se bomo pogovarjali:

  • v Sloveniji , v naši šoli od 5. do  9. junija 2019
  • v Turčiji, od 27. do 31. oktobra 2019
  • v Varšavi, februarja 2020, ko bo nekaj naših učiteljic odšlo na pedagoško opazovalno prakso. Opazovali  bomo otroke v vrtcu pri delu s števili (zaradi epidemije smo na prakso odšle med zimskimi počitnicam 2020 v španski vrtec)
  • v Španiji, za konec projekta od 25. do 27. junija 2020 (zaradi epidemije smo srečanje premaknili na 21. 7. -24. 7. 2021)

 

ERASMUS+ 1,2,3 PLAY MATH WITH ME

 

PRVO SREČANJE UČITELJIC IN UČITELJEV, POLJSKA – VARŠAVA

V novembru smo se v okviru projekta odpravili na Poljsko, v mesto Varšava. Rdeča nit našega srečanja je bila pripraviti/narediti logotip in okvirno  pripraviti dejavnosti, ki jih bomo delali  skozi projekt.

Prvi dan smo bili radovedni in polni novih pričakovanj. Najprej smo se  predstavili, si ogledali prvi vrtec. Otroci so se  predstavili s plesom, nato pa smo obiskali različne starostne skupine. V vsaki skupini so nam pripravili različne dejavnosti,  povezane s projektom. Ogledali smo si tudi potek učne ure matematike 5 letnikov, bili smo pri pouku angleščine ter naredili šest “pirošk” (majhni  cmoki, polnjeni z različnimi nadevi), saj so se v tem tednu pogovarjali o številu 6.

     

Mmm, kako so bili slastni … 

Vzgojiteljice so nam predstavile učenje matematike in spoznavanje števil preko igre z različnimi materiali, pesmicami, pravljicami. S tem otrokom  pomagajo k lažjemu razvijanju številskih predstav in krepijo matematične kompetence.

V vsaki igralnici so bile predstavljene na plakatih vse sodelujoče države v projektu, kar nas je prijetno presenetilo. S tem pri otrocih krepijo domovinsko zavest. Tudi mi se bomo zgledovali po njih. V igralnicah so imeli veliko raznovrstnega didaktičnega materiala, zunaj pa veliko zelenih površin ter lesenih igral.

Na prvem srečanju smo predstavili  svojo državo, šolo in skupino otrok, ki bo aktivno sodelovala pri izvajanju dejavnosti za projekt.

Predstavitev prvošolčkov Poljska

V sklopu srečanja smo se še dogovorili, kakšen bo logotip in predstavitveni letak  projekta. Na koncu razprave smo se odločili za kocko, ki jo pri matematičnih igrah velikokrat uporabljamo. Pripravili smo tudi predstavitveno zloženko projekta.

 

       

 

Dogovorili smo se tudi, da bomo izvedli nekaj srečanj z otroki s pomočjo videokonferenc.

Prvo takšno srečanje smo izvedli pred novim letom. Otroci vsake države so v svojem jeziku zapeli novoletno pesmico in drug drugemu zaželeli uspešno prihajajoče leto. 

 

Druga videokonferenca je bila na temo števil. Pripravili smo pesem o številih z žabami in muhami.

Kupili  smo didaktični material Willijev svet števil  za oba razreda in ga vključili v sam proces dela – učenje in utrjevanje števil do 10.

Tako pa z Vilijem ob igri spoznavamo nova števila.

 

 

DRUGO SREČANJE UČITELJIC IN UČITELJEV, SLOVENIJA – KAMNICA

Drugo srečanje je bilo v Sloveniji, v  vasi Kamnici, junija 2019. V tem projektu sodelujemo tudi z vrtcem Kamnica, kjer so naše goste iz Poljske, Romunije in Turčije prijazno sprejeli ter jim pripravili kulturni program.

     

Pred vrtcem  so goste pričakali otroci, ki obiskujejo folklorno skupino Kamenčki pod vodstvom učiteljic Nataše in Metode ter jih z glasbo in plesom popeljali skozi naše ljudsko izročilo.

Tako pa se napiše dobrodošli v jeziku naših partnerjev.

Pripravili smo kulturno prireditev Pod zvezdami, na katero smo povabili tudi veleposlanike sodelujočih držav.

        

Predstavili smo jim ure matematike in angleščine, spoznavanje števil “po naše” in “po Wilijevo”. Igrali smo se s števili, s kocko, spoznavali nove besede in se imenitno imeli.

         

        

        

Predstavili smo delo, ki smo ga opravili v prvem letu, sodelujoče vrtce in šolo. Ob tem smo dobili veliko novih idej za delo v naslednjem letu.

       

    

   

Bili smo na sprejemu sprejemu v domačem kraju in  v mestni hiši, kjer smo prestavili naš projekt. Dogovorili smo se kaj bomo delali naslednje leto in si zaželeli NASVIDENJE, “Türky güle güle”  oktobra v Turčiji…

V mesecu oktobru smo z učenci 1.razredov predstavili predšolskim otrokom iz vrtca Kamnica Vilijev svet matematike. Igrali smo se igre števil in po skupinah skupaj postavljali mesto.

Otroci in učenci so bili zelo navdušeni in so uživali v dejavnostih.                                

              

       

 

TRETJE SREČANJE UČITELJIC IN UČITELJEV, TURČIJA – KÖRFEZ

Tretje srečanje je bilo v Turčiji, v  vasici Ilimtepe, blizu mesta  Körfez, novembra 2019, med našimi “krompirjevimi” počitnicami. Srečali smo se vsi sodelujoči, predstavniki Turčije pa so nas prijazno sprejeli s čudovitim programom. V tednu, v katerem smo imeli srečanje so praznovali svoj največji praznik, dan republike  (Chumhuriet), kar je bilo vidno na vsakem koraku.

    

 

Prvi dan smo obiskali  vrtec in šolo, kjer smo si ogledali ure matematike. Delo pri njih poteka na konkretnem nivoju, imajo veliko različnih materialov, s katerimi osvajajo svet števil in besed. V vsaki učilnici imajo matematično mesto in veliko kotičkov za igranje. Posebej pa nas je očaralo to, da so imeli v vsaki učilnici – igralnici urejen pano s prikupno predstavljenimi državami, ki sodelujejo v projektu.

                                                                                                                                                                                                                      Drugi dan smo ves dan imeli predstavitve dejavnosti, ki smo jih z otroci naredili do tega srečanja. Predstavitev našega dela si lahko ogledate tukaj:

MAT 123

 

          

Tretji dan smo obiskali dva druga vrtca, v katerih smo opazovali kako poteka delo z otroki. Otroci imajo veliko različnih materialov, sestavljajo stotičke, iščejo in nastavljajo števila do sto, postavljajo skupine elementov kot začetek poštevanke, vse to v starosti od 4 do 6 let. Imajo prostor za nastopanje, plesne delavnice, velike igralnice in igrišče pred vrtcem. Vsak otrok ima svojo mapo, v katero vlagajo njegove izdelke in beležijo napredek.

Četrti dan smo obiskali še zasebni vrtec. Ogledali smo si delo in naloge, ki jih učitelji in vzgojitelji izvajajo z otroki. Bil je zelo dobro opremljen in urejen.

Popoldan nas je sprejel  župan  mesta,  predstavili smo mu naše delo v projektu in mu podarili značilni spominek  Slovenije.

V decembru smo imeli videokonferenco, v kateri smo po Skyp-u pozdravili naše prijatelje iz Romunije, Turčije, Španije in Poljske. Zapeli smo jim pesmico, jim zaželeli vse dobro v novem letu in poslušali, kaj so oni pripravili za nas.

Na tehniškem dnevu v decembru smo izdelali voščilnice in prikupne palčke in  jih poslali sodelujočim v projektu.

Tudi mi smo dobili novoletni pozdrav vseh sodelujočih. Poglejte, kako lepe voščilnice smo prejeli!

Sedaj pa pridno nadaljujemo z delom, spoznavamo števila, računamo z Viljem in zbiramo fotografije za skupni koledar. Učiteljice pripravljajo didaktične igre, ki jih bodo lahko uporabljali pri igrah doma otroci s starši. Pridite kaj k nam na obisk in se igrajte v Vilijevem svetu matematike z nami, veselo bo…

 

Opazovalna praksa v Španiji – Colmenar Vejo

V sklopu našega projekta je bil tudi obisk vrtcev in šol v partnerski organizaciji. Tako smo v času naših zimskih počitnic odpotovale v majhno vas, podobno naši, v španski Colmenar Viejo. Pedagoško prakso smo opravljale v vrtcu Escuela de Educacion Infantil dos Puertos. Najprej smo si ogledovali prostore vrtca. Všeč nam je bilo, da imata po dve igralnici eno kopalnico, da so igralnice prostorne. Otroci imajo veliko prostora za prosto gibanje in igro. V času izvajanja vzgojno izobraževalnega procesa smo bili omejeni s slikovnim dokumentiranje, saj imajo zelo stroga pravila glede varstva podatkov in je fotografiranje prepovedano. v Vrtcu je klima zelo prijetna, otroci so sproščeni, nasmejani, odprti. tudi prosta igra je potekala v mirnem vzdušju, sproščeno, niso bila potrebna poseganja v igro zaradi neprimernega vedenja.

Hospitirali smo pri uri matematike, ki je bila izvedena z Wehrfritzovimi pripomočki, prilgojenimi tej starostni skupini. Otroci so utrjevali znanje števil do 3 v korelaciji z barvami, oblikami,… Dejavnosti  so potekale v dveh jezikih: španščini in angleščini. Otroci so posamezno prihajali in dodajali in odvzemali razne predmete povezane z določenim številom. 

Otroci veliko časa preživijo tudi ob igri na vrtčevskem igrišču, kjer imajo veliko možnosti za prosto igro, s katero krepijo socialne odnose.

  

Po učni aktivnosti so se otroci sprostili na vrtčevskem igrišču ob prosti igri.

                 

Otroci druge skupine so nam prikazali aktivnosti, ob katerih so  utrjevali  znanje barv in oblik. Pri delu so uporabljali materiale, ki so jih naredili skupaj s  starši. Otroci so bili pri delu  zbrani in so se z veseljem lotevali različnih nalog.

             

Drugi dan:

 Dan smo pričeli z ogledom druge enote vrtca Escuela Infantil Los Enebros.

Tudi v tem vrtcu je vladalo zelo prijetno vzdušje, otroci so bili sproščeni in dovzetni za delo. Ambient in prostorska razporeditev je primerljiva z matičnim vrtcem. Tudi tukaj imajo otroci veliko prostora za igro v naravi, kar so v času našega obiska tudi izkoristili.

Po vrnitvi v matični vrtec smo se pridružili aktivnostim v večnamenskem prostoru. V tem tednu so imeli v vrtcu tako imenovan rumeni teden. Skozi teden so spoznavali in v vse aktivnosti dneva vključevali rumeno barvo kot na primer: rumene serviete pri obrokih, rumeni obroči pri igri, slikovni material rumenih stvari, ki so ga vključevali v različne dejavnosti.

Vzgojiteljice so večnamenski prostor opremile z rumenimi rekviziti.

 

Skupine otrok so pripeljale v prostor in jih  brez navodil prepustile raziskovanju, igri, zabavi. Otroci in mi smo ob tem neizmerno uživali.

Veliko aktivnosti v vrtcu poteka sočasno v španskem in angleškem jeziku. Prisostvovali smo tudi pri pouku angleščine, kjer so otroci ob lutkah spoznali glasbeno pravljico o živalih. Pri delu so bili sproščeni in v okviru svojih zmožnostih sodelovali in se vključevali v delo. 

Tretji dan:

Praksa je potekala v pustnem času in tudi v kraju Colmenar Vejo  imajo prav poseben, svoj pustni običaj. Na pepelnično sredo pokopljejo ribo. Tudi aktivnosti v vrtcu so bile povezane s tem običajem. Vzgojiteljice so za vsakega otroka pripravile verižico z  obeskom ribe.  V večnamenskem prostoru so pripravile zabavo, na kateri so se otroci sprostili in zabavali ob glasbi in plesu.

               

Pred slavjem so z otroki izdelali veliko sardelo iz kartona in papirja. Le to so nosili po kraju in prepevali pustno pesem.

 

Četrti dan: 

Ta dan je bil namenjen obisku osnovne šole in evalvaciji videnega in pogovoru o aktivnostih, ki so potekale skozi ves teden. Žal šole nismo obiskale, smo se pa zelo dolgo zadržale pri evalvaciji vseh aktivnosti.

Odpeljali so nas tudi na ogled obnovljenega srednjeveškega gradu, kjer smo srečali skupino otrok iz bližnje šole, ki so imeli v gradu pouk zgodovine z različnimi zanimivimi dejavnostmi.

V teh dneh prakse smo spoznale življenje in delo v španskem vrtcu. Našle smo kar nekaj vzporednic z našim delom, predvsem kar se tiče projekta. Ob pogovoru z vzgojiteljicami smo ugotovile, da je način dela v obeh državah podoben in da se povsod trudimo v dobrobit otrok.

 

Marec, mesec pomladi, veselja in igranja na prostem. A hkrati tudi skrb zaradi nenadne epidemije Covid19 in obvestila Ministrstva za šolstvo, da prehajamo na delo od doma. 

         

Upajmo, da se epidemija čimprej umiri in se spet vidimo v šoli!!

 

3. LETO PROJEKTA

 

Poglejte, tako pa je zrasla naša jablana, ki smo jo posadili prvo leto prvega projekta Comenius. Jablano pa smo izbrali zato, ker je bila včasih simbol naše šole in jabolka rastejo in zorijo tako kot otroci v naši šoli.

Čeprav bi morali  konec avgusta 2020  naš projekt že končati, smo ga morali podaljšali za eno leto, saj zaradi Covida s partnerji v projektu nismo mogli izvesti nekaterih planiranih aktivnosti.

Tako začnemo letos spoznavati Vilijev svet matematike s tretjo skupino prvošolcev.

Verjamemo, da bo zanimivo in zabavno in se bomo spet kaj novega naučili.

Se boste igrali z nami?

Na tej povezavi si lahko ogledate ideje za igro z otroci doma, ki smo jih skupaj pripravili v času projekta.

HOW TO SUPPORT MATHEMATICAL EDUCATION.A4.SLOVENSKO1

Tudi letos smo otrokom, ki sodelujejo v projektu poslali voščila ob novem letu. Zaželeli smo jim predvsem zdravja, veselja in da se čimprej spet vidimo po video povezavi. 

Take voščilnice pa smo prejeli mi…. 

Od novembra 2020 do konca januarja 2021 je potekalo delo od doma. Učiteljice so pripravile zanimive predstavitve učne snovi in z njimi popestrile učenje doma.

 

 

Končno smo se le vrnili v šolske klopi in skupaj z učenci posneli nekaj naših aktivnosti, povezanih z matematiko.

Oglejte si kratek video naših aktivnosti:

 

V juniju smo ob zaključku projekta in koncu šolskega leta pripravili tudi matematično olimpiado na igrišču pred šolo. 

Čaka nas še zaključno srečanje pri španskih partnerjih, oblikovanje končnega poročila in pa seveda – vključevanje novih spoznanj, znanj in materialov v vsakodnevni šolski kurikulum. 

Veliko smo se naučili, predvsem sodelovanja in uporabe novih tehnologij. Veselimo se novih projektov. Sedaj pa: 

 

NA SVIDENJE IN POZDRAVLJENE

ČOPITNICE!