Tabor za nadarjene – JAPONSKA

Na nekoliko podrobnejše spoznavanje dežele nasprotij smo se odpravili v Spuhljo 10. in 11. oktobra. Njihovo oliko, omiko, neomajno odgovornost do dela in globoko spoštovanje tradicije smo začutili v različnih delavnicah. 

Kot so Japonci pravi mojstri v sestavljanju in reševanju miselnih ugank, so se na taboru v opazovanju, logičnem razmišljanju in sklepanju izkazali tudi naši učenci. Seznanili so se s pravili nekaterih miselnih ugank in jih z veseljem reševali. Najbolj všeč jim je bila uganka hashiwokakero, kjer so otočke povezovali z mostovi. Pritegnili pa sta jih tudi shikaku in barvni sudoku. (K. Zinrajh)

Na glasbeni delavnici so se vse skupine naučila tradicionalno japonsko pesem z naslovom Hotaru koi. Vsaka skupina je nato pesem predstavila malo drugače. Učenci so peli in igrali v kanonu z blokflavtami, ksilofoni in metalofoni ter se ob petju in ritmični improvizaciji spremljali tudi z igranjem na lončke in plastične cevi. (J. Ambrožič)

Na matematični delavnici so učenci spoznali nekaj zanimivosti iz japonske matematike, kot so: deljenje naravnih števil s pomočjo sekajočih premic, množenje števil od 6 do 10 na prste obeh rok, japonske pismenke Kanji za števila od 1 do 20, sudoku z japonskimi pismenkami... Naučili so se tudi šteti po japonsko od 1 do 10. Učenci so zelo uživali. (D. Raičevič)

Mini ZEN vrtove so učenci oblikovali pri likovnih delavnicah. ki so prav tako značilnost Japonske, Ustvarjali so z naravnimi materiali. V popolni predanosti so med delom občutili tudi nekaj meditacijskih trenutkov, ob katerih so si lahko predstavljali bistvo zen sporočila.(K. Podrekar)

Kljub tehnološkemu napredku te dežele je vsakdanjik Japoncev še danes prežet z duhovnostjo. Večina prebivalcev Japonske vsak dan izvaja cel kup majhnih obredov. Spoznali smo nekaj zahtev  poslovnega bontona, se seznanili  s prevladujočimi verstvi, tradicionalnimi oblačili in delovnimi navadami Japoncev. Ljudsko pripoved smo dramatizirali. (Z. Štruc)

Japonci so znani tudi po svojih spretnostih v izdelavi različnih izdelkov. Mi smo se preizkusili v zgibanju origamija. V eni skupini smo izdelali laboda iz 70 sestavnih delov, v drugi pa  posodico. Vsi smo se preizkusili v pletenju kumihima, ki smo ga dobro osvojili. Z veseljem smo izdelali pisane zapestnice. Mikado je igra s pisanimi palčkami, mi smo ga sami izdelali in preizkusili pri večernem druženju. (B. Kvar)