Poskusimo oceniti ploščino lika, ki je omejen s krivuljo, abscisno osjo in premicama x=-2 in x=3.
1. Najprej postavi med točki A in B pravokotnik
tako, da je njegova višina enaka najmanjši vrednosti funkcije na danem
intervalu. Določi ploščino tega pravokotnika.
Nato postavi pravokotnik tako, da bo njegova višina enaka največji vrednosti
funkcije na intervalu in določi njegovo ploščino.
[V algebrskem oknu lahko desno klikneš na oznaki spv in zgv
in označiš prikaz objekta.]
2. Interval med A in B razdeli na dva enako široka podintervala. Na vsakem sedaj postavi pravokotnik z višino, ki je enaka najmanjši vrednosti funkcije in določi vsoto obeh ploščin. Enako stori z večjimi pravokotniki.
3. Postopek ponavljaj z vedno manjšimi širinami
intervalov. Opazuj, kako se spreminja spodnja vsota in kako zgornja.
[Premikaj drsnik desno od y osi.]
4. Objekt "int" v algeberskem oknu prikazuje natančno vrednost ploščine.
OJ, Sestavljeno z GeoGebra