IZBERITE POVEZAVO:
  PODALJŠANO BIVANJE

  DOMOV

  O ŠOLI

  KONTAKT

  ZAPOSLENI

  OBVEZNI PROGRAM

  RAZŠIRJENI PROGRAM

  SKUPNOST UČENCEV

  ZA STARŠE

  ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA

  ŠOLSKA KNJIŽNICA

  PODALJŠANO BIVANJE

  PROJEKTI

  AKTUALNO

  JEDILNIK

  SPLETNE POVEZAVE
     

GRADIVO ZA POSAMEZNE PREDMETE

 

 

 
 
 
 

 
 
 

DEJAVNOSTI V PODALJŠANEM BIVANJU

Podaljšano bivanje je oblika vzgojno-izobraževalnega procesa, ki jo šola organizira po pouku in je namenjena učencem od prvega do šestega razreda. Pouk v prvih razredih osnovne šole se konča že okoli 12. ure. Večina staršev je takrat šele na polovici delovnega dne, zato se soočajo z vprašanjem, komu naj zaupajo svojega otroka do prihoda iz službe. Otroci v tej starosti še niso samostojni, pomoč potrebujejo tudi pri pisanju domačih nalog in učenju. Čeprav je podaljšano bivanje na naših šolah že dolgo uveljavljeno, se še vedno zgodi, da starši ne vedo, kaj naj od njega pričakujejo. Še danes ga v šolskem žargonu pogosto imenujemo varstvo, njegove vzgojne naloge in cilji pa so precej širši. V tem času se namreč prepletajo naslednje dejavnosti:


- sprostitvena dejavnost;

- samostojno učenje;

- ustvarjalno preživljanje časa;

- prehrana.

Njihova vsebina in intenzivnost se povsem prilagajata dnevnemu počutju in potrebam učencev, kar v praksi pomeni, da je urnik veliko bolj fleksibilen kot pri rednem pouku. V podaljšanem bivanju se učenci učijo različnih spretnosti in veščin, tudi socialnih, ki jih potrebujejo za samostojno življenje. Poudarek je na spoznavanju in pozitivnem vrednotenju sebe, sprejemanju in spoštovanju drugačnosti, spodbujanju samostojnega in odgovornega pristopa k šolskemu in drugemu delu, skrbi za zdravo življenje in okolje ter na zadovoljevanju učenčevih potreb po socialnih stikih.


SPROSTITVENA DEJAVNOST

Sprostitvenim dejavnostim je namenjen čas takoj po pouku oziroma kosilu, ko naj bi se učenci predvsem sprostili, spočili in obnovili svoje moči, ter po samostojnem učenju. Aktivnosti so različne in prilagojene posameznemu učencu - od športnih, družabnih, socialnih, razvedrilnih iger do poslušanja glasbe, branja, pogovora, sprehoda in nenazadnje počitka. Tem dejavnostim je namenjeno okoli 100 minut ali več na dan. Učitelj v tem času zagotovi pogoje za sprostitev, vzpodbuja in svetuje otrokom kaj lahko delajo.
Vzgojno-izobraževalni cilji
Učenci:
- razumejo in doživijo sprostitev in oddih med delom kot nujni element zdravega načina življenja;
- zadovoljujejo svoje potrebe po počitku, gibanju, socialnih stikih, igri;
- ob igri se učijo in utrjujejo znanje, različne intelektualne spretnosti, socialne veščine, razvijajo domišljijo;
- širijo izkušnje s področja narave, kulture, umetnosti.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAMOSTOJNO UČENJE


V okviru te dejavnosti poteka navajanje učencev na samostojno učenje. Po priporočilih strokovnjakov naj bi mu pripadalo 50 minut. Po potrebi se čas lahko podaljša, nikakor pa ne bi smelo biti podaljšano bivanje namenjeno samo tej dejavnosti. Učenci naj bi utrdili, poglobili in razširili znanje, ki so ga dobili dopoldne in se navajali na samostojno opravljanje domačih nalog: učenci pišejo domače naloge, berejo, učitelj pa pripravi tudi dodatne naloge in druge zanimive vsebine. Če učencem ne uspe narediti domače naloge, se jo lahko ponovno lotijo po sprostitvenih dejavnostih ali pa jo naredijo doma. Posebno pozornost naj bi učitelji posvečali učencem z učnimi težavami, jim pomagali pri domačih nalogah ter jim po potrebi še enkrat razložili snov.


Vzgojno-izobraževalni cilji

Učenci:
- povezujejo, utrjujejo in poglabljajo učno snov in se učijo samostojno pripravljati na pouk;
- učijo se uporabljati učbenike in različne vire (slovarje, priročnike, literaturo v knjižnici);
- učijo se znanje predstaviti drugim: pripovedovati, dokazovati, argumentirati, vizualno prikazati;
- učijo se nuditi učno pomoč ali jo poiskati;
- učijo se sodelovati pri reševanju skupnih nalog in s tem razvijati svoje sposobnosti za delo v skupini.


 

USTVARJALNO PREŽIVLJANJE ČASA

 

Kot pove že samo ime, je ta čas posvečen aktivni sprostitvi, ki pa ima določen cilj in je namenjena razvijanju ustvarjalnosti na kulturnem, umetniškem, socialnem, čustvenem in drugih področjih razvoja osebnosti. Učenci izdelujejo različne izdelke (likovne, literarne ...), se igrajo različne igre, pripravljajo predstave, delavnice itd. Tem dejavnostim je vsakodnevno posvečeno od 50 do 100 minut časa, seveda glede na spočitost in motivacijo učencev.
Učitelj tedensko načrtuje aktivnosti za posamezne dejavnosti, vendar njihovo izvajanje prilagaja učencem. Prav tako prilagaja vrstni red dejavnosti, razen samostojnega učenja, ki načeloma poteka vsak dan ob istem času.
 

Vzgojno-izobraževalni cilji
Učenci:
- razvijajo ustvarjalnost na kulturnem, umetniškem, športnem in drugih področjih;
- razumejo in doživijo pomen aktivno preživetega prostega časa za sproščeno počutje in osebni razvoj;
- naučijo se izbirati in soorganizirati aktivnosti glede na svoje interese;
- soočajo se z rezultati osebnega in skupnega dela in jih v obliki predstavitev in razstav prikažejo tudi drugim.


 

 


PREHRANA

Učenci, ki so vključeni v podaljšano bivanje,  imajo v šoli organizirano kosilo (po pouku) in malico (ob 14.45). Poudarek je predvsem na kulturi prehranjevanja in spoznavanju osnov zdrave prehrane.

 

Vzgojno-izobraževalni cilji
Učenci:
- se učijo pri jedi primerno obnašati, pravilno uporabljati jedilni pribor;
- seznanijo se z bontonom pri jedi;
- spoznajo pomen higienskih navad (umivanje rok pred obrokom, čiščenje zob po obroku);
- spoznavajo različne vrste živil, zdravo prehrano;
- razumejo pomen obrokov in ritem prehranjevanja;
- naučijo se pripraviti mizo in enostaven obrok, analizirajo šolske obroke in sodelujejo pri oblikovanju jedilnikov.

 

 

 


© 2007. III. osnovna šola Celje. Vse pravice pridržane!                                                                                                                           Stran ureja: Urška Sotler