|
Ob koncu
izvedenih ur …
Učenci so vedno veseli reševanja
nalog na računalniku. So bolj sproščeni, pri delu tudi zaradi
medsebojne tekmovalnosti zavzeti in vztrajni. Pri reševanju
nalog morajo biti natančni in potrpežljivi, saj nepravilnega
zapisa program ne sprejme ali pa izgubijo točke. Dobro je, da
lahko hitro ugotovijo pravilnost svojega zapisa, kar učitelj v
tako kratkem času v razredu ne more. Delo lahko hitreje teče.
Hkrati vadijo branje, pisanje, razumevanje besedila; takoj se
aktivno odzovejo, saj pri računalniku ne morejo »spati«.
Razvijajo sodelovalno učenje in komunikacijske spretnosti.
Ves čas morajo res aktivno delati, se
tudi posvetovati med seboj ali z učiteljem.
Pri reševanju nalog s pregovori je
treba precej učiteljevega usmerjanja, saj učenci ne poznajo
toliko ljudskih modrosti. Zato je potrebno naloge skrbno
izbrati in jih gledati z vidika učencev, kar pa zahteva z
učiteljeve strani kar precej dela. Predpriprave je veliko, a je
poplačana, ko vidiš, kako učenci delajo in uživajo ob tem.
Ponosni so sami nase, ko vidijo,
koliko so pravilno rešili. Včasih se jezijo, ker jim kaj ne
uspe, in znajo biti kritični do sebe. Zavedajo se, kaj delajo
narobe.
Ob izbranih nalogah se lahko tudi
zabavajo, a s tem ravno tako usvajajo znanje, čeprav ni bilo
»resnega pouka«, kakor pravijo učenci. Iz njihovih odgovorov je
razvidno, da so bili veseli spremembe in da je bilo res bolj
sproščeno ter zabavno. Na tak način prikazana snov jim morda še
bolj ostane. Učenci si, zanimivo, zapomnijo precej prej njim
neznanih pregovorov. Tudi razložiti jih znajo več, kar je
prijetno presenetilo tudi mene.
Tak način dela pa zahteva spretno
tipkanje in pravilen zapis. Oboje je pri nekaterih učencih
pomanjkljivo. Marsikateri poznajo računalnik namreč le s strani
igric. Zato je v redu, da jih v šoli usmerjamo in spodbujamo k
iskanju podatkov na internetu (vedno imajo na voljo računalniško
učilnico in pomoč računalnikarja) ter utrjujemo ali spoznavamo
novo snov z nalogami na spletu ali z drugimi programi.
Računalnik bodo mogoče tudi tisti,
ki ga uporabljajo le za igranje iger in so tam zelo spretni,
sprejeli kot učni pripomoček ter svoje spretnosti pokazali še na
tem področju.
Učitelj mora sam znati presoditi, v
kolikšni meri bo uporabljal IKT pri pouku.
ANALIZA ANKETNIH
VPRAŠALNIKOV
Ali se je pouk razlikoval od
običajnega pouka pri tem predmetu? V čem je bil drugačen? Kaj
vam je bilo najbolj všeč?
Učencem je bil pouk v računalniški
učilnici všeč, ker jim ni bilo treba pisati s pisali, ker so
reševali naloge s pomočjo računalniške miške, lahko so več
delali sami in potekalo je drugače kot v razredu. Mimogrede so
si zapomnili kak pregovor.
Ali bi si želeli še več takega
pouka in zakaj?
Učenci si želijo takega pouka, ker
delajo z računalnikom. Lahko delajo sami. Ob tem se zabavajo, pa
vendar se kaj tudi naučijo. Manj so obremenjeni ob sprejemanju
učne snovi.
Predlogi in pripombe:
Učenec je predlagal, da bi lahko
pred pisnimi nalogami vadili snov z računalniškimi programi.
|