Seminarska
naloga
PROGRAM
RAZREDNIH UR
ZA
5. RAZRED
Seminar: Razrednik in razred (Ljubljana,
22. in 23. marec 2002)
Mentorica:
Dr. Jana Kalin
Seminarsko nalogo izdelala:
Magdalena Tanko
PROGRAM
RAZREDNIH UR
za 5. razred
SEPTEMBER (6 ur):
1., 2., 3. in 4. razredna ura:
Tema: šolski red, disciplina, obnašanje,
obnašanje pri jedi, pospravljanje v jedilnici, naloge in dolžnosti
reditelja, pravice in dolžnosti učencev
Cilji in naloge:
- seznaniti učence s šolskim redom na
predmetni stopnji,
- pojasniti šolski red (odgovoriti na
vprašanja, ki jih o tej temi postavijo učenci),
- pogovoriti se o disciplini in
pojasniti, zakaj je disciplina v šoli pomembna,
- pogovoriti se o kulturnem obnašanju,
pozdravljanju in izkazovanju spoštovanja do drugih in
sebe,
- pogovoriti se o kulturnem obnašanju
pri jedi,
- skupaj z učenci se sprehodimo do
jedilnice, dva učenca pokažeta, kako delimo in
pospravljamo malico,
- pojasniti naloge in dolžnosti
reditelja,
- pogovarjati se, zakaj je pravzaprav
potreben reditelj,
- pogovarjati se o pravicah in dolžnostih
učencev (učenci pojasnijo, katere pravice in dolžnosti
se jim zdijo pomembne in zakaj; povedo, katere pravice in
katere dolžnosti se jim zdijo manj pomembne),
- pojasniti pravilnik o pravicah in dolžnostih
učencev.
5. in 6. razredna ura:
Tema: spoznajmo svoje sošolce
– igra Skupinski grb (Igra traja
20 – 30 min. Naključno oblikujemo manjše skupine po 4 učence.
Naloga vsake skupine je oblikovati skupinski grb z motom in
imenom skupine. Grb naj vsebuje imena učencev in simbole, ki
predstavljajo njihove hobije in priljubljene aktivnosti. Grb je
lahko narisan v obliki klasičnega grba ali v poljubni obliki za
katero se dogovori cela skupina. Ob koncu vsaka skupina predstavi
svoj grb in pove nekaj o članih skupine.) (Razrednik v OŠ in SŠ
– Delo z razredom, Brigita Žarkovič Adlešič)
Cilji in naloge:
- oblikovanje skupinske identitete,
- povezovanje in spoznavanje med
posamezniki,
- razvijanje komunikacije med učenci,
- razvijanje sodelovanja med učenci,
- omogočanje enakopravnega sodelovanja,
da lahko vsak učenec poda mnenje o vsaki stvari,
- omogočanje boljšega spoznavanja in
širitev prijateljstva tudi na tiste, ki so ponavadi na
robu.
OKTOBER (4.ure)
1. razredna ura
Tema: naravoslovni, športni in
kulturni dnevi
Cilji in naloge:
- pogovoriti se o naravoslovnih , športnih
in kulturnih dnevih v šoli,
- razmišljati in pogovoriti se o
potrebi in namenu teh dni,
- pogovoriti se o udeleževanju in obnašanju
na ND, ŠD in KD,
- učenci dajo svoje predloge, kakšne
ND, ŠD in KD bi si želeli.
2. razredna ura
Tema: delo v šoli in doma
Cilji in naloge:
- razvijati pozitiven odnos do dela,
- razvijati delovne navade,
- delovne navade nam prinesejo večje
uspehe,
- pomoč pri delu v šoli – pomoč sošolcem
pri učenju,
- pojasniti, zakaj je potrebno pomagati
soljudem pri delu,
- razvijati sposobnosti prilagajanja
soljudem pri delu,
- zmožnost tolerantnosti, če je nekdo
počasen ali nestrpen pri delu,
- povedo o aktivni izrabi prostega časa.
3. razredna ura
Tema: teden otroka
Cilji in naloge:
- spodbuditi učence k razmišljanju o
sebi in drugih,
- spodbuditi učence k razmišljanju,
da nimajo vsi otroci enakih možnosti za učenje , delo,
prehrano …,
- pogovarjati se o krivicah, ki se jim
dogajajo,
- razmišljati o pravicah otrok v
Sloveniji in v svetu,
- spodbuditi učence za dobrodelne
akcije,
- spodbuditi učence za pomoč in
opozarjanje na trpinčene otroke.
4. razredna ura
Tema: dan varčevanja, dan mrtvih
Cilji in naloge:
- odgovoriti na vprašanje zakaj varčujemo,
- potreba po varčevanju,
- kako varčujemo,
- kdo nam pomaga varčevati,
- pogovoriti se o dnevu mrtvih,
- povedo, kako se obnašamo na pokopališču,
- razmišljajo o izkazovanju spoštovanja
mrtvim.
NOVEMBER (4. ure)
1. razredna ura
Tema: kako se učimo, pomoč sošolcem
Cilji in naloge:
- izdelati tabelo za učenje, kamor bodo vpisovali čas učenja,
- pogovoriti se, kako se učimo,
- pogovoriti se, kaj vse je pomembno
pri izbiri časa in prostora za učenje,
- predlagati kako ponavljati,
- povedo, kdaj si najbolje zapomnijo
določeno snov,
- izvesti vajo za pomnenje – učenci
sedijo v krogu in si skušajo zapomniti in ponoviti vse
besede, ki so jih pred njim povedali drugi sošolci.
2. razredna ura
Tema: poslušajmo drug drugega
Cilji in naloge:
- povedo, zakaj je pomembno, da poslušamo,
- povedo, kako poslušajo oni,
- dajo predloge, kaj jim je všeč pri
poslušalcu,
- razmišljajo o napakah pri poslušanju,
- kako reagirati, če si napačno
razlagamo kar slišimo,
- povedo, česa ne marajo pri poslušalcu,
- povedo, kako se počutijo, če jim
nekdo skače v besedo,
- skušajo razumeti pomen poslušanja
pri pouku.
3. razredna ura
Tema: poslušati in slišati
Cilji in naloge:
- izvedba igrice z risanjem – oseba A
in oseba B; oseba A pripoveduje, kaj narisati, oseba B
posluša in riše ter ničesar ne sprašuje, vlogi
zamenjamo, le da v tem primeru oseba A lahko sprašuje.
- primerjajo narisane slike,
- povedo, kako so se počutili, ko so
samo poslušali in niso smeli nič vprašati,
- opišejo občutke, ko opazijo, da jih
poslušalec ni razumel pravilno,
- povedo, kako pomembno je, da prav
povemo o določeni zadevi.
4. razredna ura
Tema: dan aidsa
Cilji in naloge:
- pogovoriti se o problematiki aidsa,
- pogovoriti se, kje najti ustrezne
podatke in pojasnila o aidsu,
- razpravljati ali smo tudi mi v
nevarnosti, če se srečamo z bolnikom,
- povedati, zakaj organizirajo dan
aidsa.
DECEMBER (4.ure)
- razredna ura
Tema: nevarnosti pirotehničnih
sredstev
Cilji in naloge:
- seznaniti s prepovedjo uporabe
pirotehničnih sredstev,
- pogovoriti se o učinkih pokanja na
soljudi in živali,
- pogovoriti se o nevarnostih uporabe
pirotehničnih sredstev,
- pokazati slike in prispevke v časopisu
o nesrečah s pirotehničnimi sredstvi,
- pojasniti, zakaj je neodgovorno
metanje petard v ljudi,
- pozvati učence in njihove starše,
da naj denar namenjen pokanju petard raje darujejo v
dobrodelne namene.
2. razredna ura
Tema: kako si voščimo
Cilji in naloge:
- spodbuditi učence k pravilnemu
izrekanju in pisanju voščilnic za praznike,
- naučiti učence, kako pravilno pišemo
voščilnice,
- voščiti svojim sošolcem praznike,
- pojasniti, zakaj nam je ob izrekanju
voščila včasih nerodno.
3. in 4. razredna ura
Tema: okrasitev razreda in novoletna
obdaritev
Cilji in naloge:
- okrasiti razred pred novim letom,
- izdelati okraske za razred,
- počistiti razred,
- obdariti sošolce za novo leto.
JANUAR (4. ure)
- razredna ura
Tema: analiza dela in učenja v prvem
redovalnem obdobju
Cilji in naloge:
- analizirati učni uspeh,
- pogovoriti se o načinih izboljšanja
učnega uspeha,
- poiskati pomoč sošolcev negativno
ocenjenim učencem,
- pogovoriti se o delovnih navadah učencev,
- pripovedovati o uspešnih metodah učenja.
- razredna ura
Tema: šola in strah
Cilji in naloge:
- pojasniti, zakaj nas je v šoli strah,
- povedo, kdaj jih je strah,
- pomagati pri premagovanju strahu,
- pogovoriti se o premagovanju strahu
pred pisnim ocenjevanjem,
- pogovoriti se o premagovanju strahu
pred ustnim ocenjevanjem.
- razredna ura
Tema: mamila
Cilji in naloge:
- seznaniti učence z nevarnostjo, ki
jih prinašajo mamila,
- pogovoriti se, zakaj nekateri uživajo
mamila,
- pogovoriti se, ali sem večji “frajer”,
če uživam mamila,
- analizirati slabe strani jemanja
mamil,
- izpisati glavne teze za razred, zakaj
ne bi uživali mamil,
- kako rešiti prijatelja, ki uživa
mamila,
- kaj lahko storimo, da preprečimo
svojim prijateljem jemanje mamil.
- razredna ura
Tema: pomoč ljudem ob raznih nesrečah,
pomoč starejšim
Cilji in naloge:
- odgovoriti na vprašanje, kaj so
nesreče,
- odgovoriti na vprašanje, kakšne
nesreče poznamo,
- pogovoriti se, kako lahko pomagamo
ljudem pri raznih nesrečah,
- pojasniti pomen dobrodelnih
organizacij,
- povedati, kakšen odnos imajo do
starejših ljudi,
- povedati, ali poznajo kako starejšo
osamljeno osebo,
- predlagati, kako pomagati osamljenim
starejšim ljudem,
- predlagati učencem, da bi vsaj
enkrat tedensko pomagali prinesti iz trgovine živež
starejšim ljudem,
- (če bi se učenci odločili za pomoč)
organizirati pomoč starejšim.
FEBRUAR (3. ure)
1. razredna ura
Tema: 8. februar - slovenski kulturni praznik, odnos do
kulturnih vrednot
Cilji in naloge:
- pogovoriti se o Francetu Prešernu,
- prebrati slovensko himno,
- pogovoriti se o obnašanju do
kulturnih spomenikov,
- pogovoriti se o kulturnem obnašanju
na kulturnih prireditvah,
- razmišljati o potrebah kulturnih
vrednot za človeka samega,
- razmišljati, kaj s kulturo pridobi
človek,
- narediti vajo – vsak učenec
prebere del pesmi – kitico iz poezij,
- pojasniti občutke pri nastopanju,
- pogovoriti se o občutkih, če javno
nastopaš pa se ti kdo posmehuje,
- skleniti dogovor o lepem obnašanju
na vseh prireditvah.
2. in 3. razredna ura
Tema: moj hobi
Cilji in naloge:
- predstavitev hobijev, ki jih imajo učenci,
- pogovoriti se o njihovih hobijih,
- pojasniti, zakaj ljudje potrebujemo
hobije,
- aktivna izraba prostega časa in
sprostitev.
MAREC (4. ure)
- razredna ura
Tema: kadim sem odrasel
Cilji in naloge:
- pojasniti, kaj je tobak,
- pojasniti, kako tobak deluje na
organizem in pljuča,
- povedati, kakšen odnos imajo do
kadilcev,
- razmišljati o škodljivosti kajenja,
- razmišljati o preprečevaju kajenja
v šoli,
- povedati občutke, če so že kadili,
- pojasniti ali sem sedaj odrasel, če
kadim,
- podpis prisege o nekajenju, ki jo pošlje
društvo za boj proti raku,
- prilepiti prisege na vidno mesto v
razredu.
2. razredna ura
Tema: odnos do hrane
Cilji in naloge:
- pogovoriti se o hrani, zakaj jo sploh
uživamo,
- pogovoriti se, kam z hrano, ki jo ne
pojemo,
- razmišljati o pomanjkanju hrane v
svetu,
- povedati o pomanjkanju hrane, ki so
jo utrpeli njihovi dedki in babice ali pa mogoče starši
in oni,
- pogovoriti se o kulturnem
prehranjevanju pri malici,
- pogovoriti se, zakaj je pomembno
umivanje rok pred jedjo.
3. in 4. razredna ura
Tema: naredimo dobro delo
Cilji in naloge:
- pojasniti, kaj so dobra dela,
- razmišljati, komu lahko naredimo
dobro delo,
- predlagati, kje in komu naj naredimo
dobro delo,
- ( učenci delajo dobra dela doma)
povedati, kakšna dobra dela so naredili,
- povedati, kakšen učinek je imelo
njihovo dobro delo na soljudi,
- pojasniti, kako so se počutili, ko
so naredili dobro delo,
- skleniti, da bodo dobra dela še
delali.
APRIL (4. ure)
1. razredna ura
Tema: neuspeh in uspeh
Cilji in naloge:
- naredimo vajo: med učenci naredimo
kratko anketo. Vsak učenec odgovarja na dve vprašanji:
- Od česa je odvisno, da si v šoli
uspešen?
- Kako se počutiš in o čem razmišljaš,
kadar dobiš slabo oceno?
- analizirati odgovore,
- pogovoriti se o občutkih, ki nas
spremljajo ob uspehu in neuspehu,
- pogovoriti se o dejavnikih uspeha,
- pogovoriti se o dejavnikih neuspeha,
- razmišljati kako na uspeh ali
neuspeh vpliva prizadevanje posameznika,
- razmišljati, kako bi svoje neuspehe
popravili v uspehe.
2. razredna ura
Tema: odnosi med dečki in deklicami v
razredu
Cilji in naloge:
- razmišljati, zakaj dečki nagajajo
deklicam in obratno,
- povedati, kaj deklice moti pri
komuniciranju z dečki,
- povedati, kaj dečke moti pri
komuniciranju z deklicami,
- povedati, kako se počutimo, kadar
nas kdo zasramuje in zapostavlja,
- pogovoriti se, kako izboljšati
medsebojne odnose,
- skleniti dogovor med dečki in
deklicami o boljših medsebojnih odnosih.
3. in 4. razredna ura
Tema: poberimo smeti okoli šole
Cilji in naloge:
- razvijati ekološko zavest,
- pogovoriti se, zakaj potrebujemo čisto
okolje,
- razmišljati, kakšen je naš delež
pri onesnaževanju okolja,
- razmišljati, kako bi popravili svoje
napake pri ravnanju z okoljem,
- opozarjati druge, da je svet, na
katerem živimo samo eden in da smo vsi odgovorni za čisto
okolje,
- pobrati smeti okoli šole (2x med RU)
MAJ (4. ure)
1. razredna ura
Tema: končna ekskurzija
Cilji in naloge:
- pogovoriti se o poti in krajih, ki
jih bomo obiskali,
- najti te kraje na zemljevidu,
- pogovoriti se o znamenitostih teh
krajev,
- pogovoriti se o obnašanju na
avtobusu, v muzeju …
- pripraviti referate o krajih, ki jih
bomo obiskali.
2. razredna ura
Tema: “ špricanje”
Cilji in naloge:
- pogovoriti se o “špricanju”,
- povedati, zakaj je neodgovorno
neopravičeno izostajati,
- povedati o občutkih, ko veš, da
nekdo namerno ni pri pouku,
- razmišljati o smiselnosti “ špricanja”,
- razmišljati o posledicah.
3. razredna ura
Tema: pred koncem šolskega leta
Cilji in naloge:
- spomniti učence, da še imajo čas
popraviti ocene,
- spodbujati k učenju in popravljanju
ocen,
- pogovoriti se, kaj še želimo doseči
v letošnjem šolskem letu,
- pomagati organizirati učenje.
4. razredna ura
Tema: počitnice
Cilji in naloge:
- pogovoriti se o počitnicah,
- razmišljati o aktivni izrabi
prostega časa med počitnicami,
- vsak učenec pove, kam bo šel in kje
bo preživel največ časa med počitnicami,
- vse učence povabiti na druženje med
počitnicami, če jih bodo preživeli doma.
Celoletne naloge:
- razvijanje dobrih medsebojnih odnosov,
- vzgajati vse učence v skupnosti in za
skupnost,
- reševanje problemov z učnim uspehom,
- spodbujati vse učence h kulturnem
obnašanju do drugih,
- razvoj moralno odgovornega človeka,
- svetovanje učencem.
Literatura:
- mag. Mojca Pušnik. Brigita Žarkovič
Adlešič, Cvetka Bizjak ( 2000) : Razrednik v osnovni in
srednji šoli, ZRSŠ, Ljubljana
- Malič, J. ( 1988): Razrednik v OŠ,
DZS, Ljubljana
NAZAJ
- DOMOV
- NAPREJ