Seminar: UČNI PRIPOMOČKI PRI POUKU MATEMATIKE V OSNOVNIH ŠOLAH
Seminarska naloga
POROČILO O IZDELAVI UČNEGA PRIPOMOČKA
AVTORICA: Magdalena Tanko
IZVAJALKA SEMINARJA: mag. Andreja Jelen Mernik, ALFABET, s.p.
MENTORICA SEMINARSKE NALOGE: mag. Andreja Jelen Mernik
1. UVOD
Motivirati učence za pouk in učenje matematike, je bilo za učitelja vedno izziv in izziv bo motivacija tudi ostala. Tudi če noče, se mora ukvarjati s tem, saj ga drugače prej ali slej “nesejo iz razreda”. Največji izziv za učitelja predstavlja skupina učencev z nižjim učnim uspehom in skupina učencev, ki jih matematika kot predmet ne zanima in jim ni všeč.
Vsi vemo, da je matematika predmet, ki zahteva poseben pristop. Znanje matematike pridobiva učenec postopoma, v vsakem novem šolskem letu spozna nekaj novih dejstev in načinov računanja. Če v nekem šolskem letu učenec usvoji pomanjkljivo znanje, učenec tega ne čuti samo v naslednjem šolskem letu, pač pa vsa leta šolanja. Učenec ne ve, česa ne zna, ve le to, da se v vsaki nalogi, ki jo rešuje, skriva “nekaj”, kar mu onemogoča, da bi nalogo pravilno rešil. Zato moramo učitelji motivirati učence, da se naučijo snovi tudi takrat, kadar iz kakršnega koli vzroka izostanejo od pouka ali pa kadar se jim kaka snov zazdi nepomembna in jo “prespijo”. Redno ponavljanje in utrjevanje snovi je nujno potrebno, saj učenec in učitelj ugotovita, kakšne kvalitete je pridobljeno znanje. Učenec dobi možnost popravljanja svojih napak, če je le dovolj notranje in zunanje motiviran za delo in učenje. Učitelj lahko z pravilno motivacijo doseže to, da vsak učenec vsaj sem in tja občuti, kaj se pravi delati z zanosom in veseljem.
Kot učiteljica že 10 let na različne načine skušam motivirati učence za učenje in doseganje čim boljših rezultatov pri matematiki. V veliko veselje mi je in mi daje nadaljni zagon za delo učenčev zadovoljni izraz, ko doseže več, kot je sam pričakoval, ali ko je dosegel cilj, ki si ga je zastavil. Pri obravnavanju nove učne snovi skušam uporabljati metode in oblike dela, ki so učencem blizu, velikokrat izhajam iz izkušenj in interesov, ki jih učenci imajo.
Najtežje je za delo motivirati cel razred, kajti vedno se v razredu najde učenec, ki bi to uro raje počel kaj drugega, kot da bi računal, prepisoval s table ali aktivno odgovarjal na vprašanja. S to težavo se srečuje vsak učitelj, pa naj bo to začetnik ali pa učitelj z dolgoletno prakso. Vsaka nova izkušnja z učenci pa je za učitelja dobrodošla. Ugotovila sem, da v razredu več in bolje naredim, če uporabim za pomiritev učencev lepo prijazno besedo. S prijazno besedo pomiriš tako učence, ki jih je matematike strah, in učence, ki so med poukom moteči. Nekaterim učencem kaj hitro pade motivacija za delo, če katere snovi ne razumejo ali so med delom izgubili nit reševanja. Začnejo se ozirati okoli sebe, kje bi dobili navodila za delo in če učitelj ni stalno dosegljiv, začnejo klepetati in motiti sošolce okoli sebe. Da bi čim bolje obdelali in utrdili snov, da bi vsi učenci dosegli zadovoljive rezultate, se pri pouku sem pa tja tudi “poigramo” z matematičnimi igricami, kot so jih poimenovali učenci.
Na seminarju smo izdelali veliko novih didaktičnih iger in pripomočkov. Opisala bom nastajanje le ene igre izmed mnogih.
2. DIDAKTIČNA IGRA: SKUPINSKI SPOMIN
Za igro skupinski spomin potrebujemo osem parov podobnih si problemov ali nalog. Te naloge potem mešano razporedimo v kvadrat 4 X 4. Te naloge si napišemo na prosojnico in jih prekrijemo s papirčki. Učenec ugiba. Odkrijemo dve polji, če je par pravilen papirčke odstranimo za stalno, če par ni pravilen, ga pokrijemo nazaj.
Učenci ugibajo toliko časa, dokler niso odkriti vsi pari. Zmagovalec je tisti, ki ugane največ parov.
Igra skupinski spomin mi je všeč, ker je enostavna za pripravo, primerna je za uvajanje nove snovi, ponavljanje snovi, … Zdi se mi da igra učence spodbudi za medsebojno tekmovanje in jih motivira za delo. Pri tej igri morajo biti vsi učenci aktivni, v bistvu se nihče ne more skriti za drugimi.
Za temo skupinskega spomina sem izbrala OBSEGI LIKOV IN PLOŠČINE LIKOV, ki jo bom uporabila v 7.razredu, za ponovitev ploščin in obsegov. To sta dve igri skupinskega spomina, z enim ponovimo obsege z drugim pa ploščine. Ploščine in obsegi so večni problem učencev, velikokrat pojme pomešajo med seboj. Vsi učenci bi bili aktivni, ker bi si z žogico določili vrstni red ugibanja ( vržem žogo enemu od učencev, ta ugiba, vrže žogico naslednjemu…). Učenec mora biti ves čas pozoren, kje se pari skrivajo in ali bo morda tudi do njega prišla žoga. Za igro bi porabili zelo malo časa, največ 10 minut.
SKUPINSKI SPOMIN : OBSEGI LIKOV
SKUPINSKI SPOMIN: PLOŠČINE LIKOV