Loška planinska pot (z gorskim kolesom, 2006 - 2008)
# | teža | tura | km | čas vožnje | višinska razlika | povprečna hitrost | opombe |
1. | ZT | Osovnik - Tošč | 28.4 | 2:44 | 990 | 10.38 | Prava g-k tura; porivanje, nošnja, krasen spust. |
2. | L | Črni vrh - Suhi dol | 54.4 | 3:30 | 930 | 15.5 | Uživaška vožnja po hribovskih makadamih. |
3. | L | Smrečje - Trije krali - Goropeke | 42.7 | 2:40 | 795 | 16.02 | Znosnejša temp. kot na LPP-4, lahka etapa. |
4. | L | Vrsnik - Ledine - Sivka | 37 | 2:27 | 670 | 15.08 | Zaradi hude vročine odpadel Bevkov vrh. |
5. | S | Bevkov vrh - Ermanovec - Slajka | 36.7 | 2:40 | 1010 | 13.74 | Odlični pogoji. |
6a. | ZT | Mladi vrh | - | - | - | - | (Kolesarski vzpon še manjka.) |
6b. | ZT | Koprivnik | 49.3 | 3:57 | 1270 | 12.47 | Lahka cesta, naporen kolovoz. |
7. | S | Gora - Koča na Blegošu | 35 | 2:46 | 1130 | 12.61 | Zaradi cerkvenega praznika preveč ljudi. |
8. | T | Porezen - Davča | 46.3 | 3:34 | 1360 | 12.94 | Manj zahtevno od pričakovanj. Lep dan. |
9. | T | Sorica - Lajnar | 39.9 | 3:11 | 1220 | 12.33 | Prelepo kolesarjenje po mulatjerah. |
10. | ZT | Ratitovec- Prtovč | 43.8 | 3:35 | 1300 | 12.2 | 100 vm porivanja. Spust po ostankih mulatjere. |
11a. | L | Dražgoše | 35.7 | 2:27 | 760 | 14.58 | Pretežno asfaltna tura. |
11b. | L | Mohor - Čepule - Križna gora | 43.6 | 2:56 | 850 | 14.85 | Lahkoten izlet po domači okolici. |
12. | ZT | Tomaž - Lubnik | 24.9 | 1:58 | 740 | 12.61 | Prvič zvozil V6, vršnih 100 m obupno skalnatih. |
13. | - | Loški muzej | - | - | - | - | Vredno ogleda. |
498 | 13000 |
L - lahka S - srednje težka T - težka ZT - zelo težka
Kot petnajsto slovensko obhodnico so jo odprli 25.3.1973. Dolga je 170 km, z 32 kontrolnimi točkami. Poleg knafelčevih markacij je občasno označena s črko L. Ima posebne žige.
Rozi: Z glavo čez balanco Bako: Fotosiba |
nedelja, 18.6.2006: 2. etapa LPP: Črni vrh - Suhi dol
Ena lažjih etap, saj skoraj v celoti poteka po cestah in lepih kolovozih, izjema je krajša prečna stezica nad Selom, ki je zaraščena in slabo utrjena. Med vzponi izstopa le strm in izjemoma malce razdrt kolovoz takoj nad zaselkom Brezje (možnost lahkega obvoza mimo Aliča). Čeprav so planinske poti zelo dobro označene, podobno tudi cestna križišča, je na turi še največ dela z orientacijo, razcepov namreč ne manjka. Da ni dvomov, je zemljevid obvezen. Prvotno sem imel namen celotno LPP prevoziti v šestih ali sedmih etapah, vendar je bil to "račun brez očesa", zato sem jo razbil na krajše odseke. Za začetek, ko zadnjica še ni bila najbolje privajena novemu sedežu, je bil na vrsti eden najlažjih.Da bi vsaj malo skrajšal nebodigatreba asfaltni zaključek, sem začel pri gostilni Kajbit v Zmincu. Čez most v Bodovlje in po kolovozu na desnem bregu Sore do ceste skozi dolino Hrastnice, v kateri je potrebno slediti oznakam za Selo. Na razvodnem slemenu med Poljansko dolino in Polhovim gradcem je nekaj 100 m desno zaselek Brezje, kjer sta na izbiro dve možnosti; leva po označeni planinski poti, desna pa je lažji obvoz po kolovozih mimo kmetije Alič. Seveda sem se zvesto držal LPP in se zaletel v strm kolovoz ob robu gozda. Na prvi pogled se mi ni zdelo prevozno, zaradi neodločnosti sem tudi dvakrat sestopil, vendar sem nato na vrhu - na ravnici ob vstopu v gozd - videl, da bi šlo relativno zanesljivo (tam nekje V5?). Sledita še dva vzpončka (V4?), potem je hudo pritiskanje bolj ali manj končano. Po idiličnem kolovozu se pripelješ na razgledno travnato sedlo (priključek variante mimo Aliča), za katerim se kolovoz v gozdu začne strmeje spuščati. Sredi klanca sem opazil neprepričljiv odcep stezice v desno, ki se je izkazala za označeno, vendar bi bilo bolje, če bi jo spregledal, saj je, sodeč po zaraščenosti, opuščena. Prvih 200 m porivanje in občasno lomastenje. Ko sem se po 10 minutah spet priključil na položen kolovoz, sem se počutil kar malo neumno, saj bi šlo po njem precej hitreje in lažje. Sledila je prijetna zložna vožnja po lepem kolovozu okoli hriba z imenom Mlaka (!?), vzpon po širši gozdni cesti pa me je pripeljal na razgledno travnato sleme pri kmetiji Prosen. Do prvega žiga na kmečkem turizmu Košir se je bilo treba samo še spustiti. Ker je bil večji del vzponov za mano, sem moral misliti samo še na to, kako se izogniti pretiranemu crkovanju na vročem soncu, torej sem se v senci - s pirom v roki - mirno prepustil pogovoru s tremi domačini. Seveda ne smem pozabiti omeniti enega najlepših pogledov v Loškem hribovju, na črnovrško cerkev sv. Lenarta. Vzpon po gladkem novem asfaltu do slemena za Pasjo ravnjo, najvišje točke ture, je bil opravljen en-dva-tri, sence pri partizanskem obeležju pa se vseeno nisem branil, spomnil sem se namreč, da nisem še nič jedel. Navzdol grede sem se na prvem odcepu držal kažipota za Lučine, na razcepu po krajšem vzponu pa zavil levo dol proti Rovtu, vendar v gozdu zavil že na prvi desni odcep (neoznačeno), tako da sem prečil vzhodni bok Sivke do prevalčka pri Vrbančku, kjer se pot znova strmo prevesi navzdol. Prvo prečno cesto sem samo prečkal, po naslednji pa zavil desno in zložno odbrcal proti cerkvi sv. Andreja nad Planino nad Horjulom, markantno postavljeni na vršiču sredi pašnikov. Do drugega žiga se mi je bilo treba samo še spustiti po asfaltu. No, ja, v Suhem dolu sem najprej pokolovratil naokoli, saj se v domačiji, kjer hranijo žig in vpisno knjigo, kmečkega turizma ne gredo več (ni zahtevane formalne izobrazbe...), zato tudi ni nikjer nobenih oznak. Vseeno sem bil deležen radlerja, ki je ob pogovoru s tremi generacijami domačih žensk stekel točno na pravo mesto... Do konca mi je ostala samo še kilometraža po asfaltu, pretežno navzdol. Ker gre s kramparicami, v primerjavi z gladkimi gumami, osupljivo počasi, je bil pri tem veter v hrbet sprejet z dobrodošlico. Simpatična, nenaporna tura po razglednih slemenih. Loško hribovje je z mrežo cest in kolovozov kot ustvarjeno za užitkarska kolesarjenja! |
sobota, 1.7.2006: 3. etapa LPP: Smrečje - Vrh Sv. Treh kralov - Goropeke
Najlažja etapa LPP, prevožena v dosti boljših pogojih kot prejšnji dve (druga in četrta). Za začetek sem v Gorenji vasi precej slučajno našel odlično parkirišče - na desnem bregu Sore, pred pokopališčem. Vzpon po cesti do Suhega dola je bil v jutranjem "hladu" uživaški, za dober tempo pa sta poskrbela dva "zajca". Proti Smrečju sem nadaljeval sam, kar se je poznalo tudi pri več foto-postankih. V čistem zraku je bil pogled mnogo "daljši" kot na prvih dveh etapah, tako da sem z več točk zrl na Triglav. Smrečje, prva točka LPP tega dne, je ponudilo razgled na nasprotno stran, na Barje in Krim. Stik z ljubljanskim koncem je med drugim potrjevalo večje število kolesarjev.Vrh sv. Treh kraljev je bliže kot sem se nadejal po ogledu zemljevida, vzpon po asfaltni cesti je hiter. Vrh je navdušil s sijajnim razgledom; Očakova skupina je kot na dlani, ne zaostajajo pa niti ostale smeri neba. Sicer so me - kot že vse od začetka kolesarjenja po Loškem hribovju - navduševali številni pašniki povsod naokoli, zaradi katerih sem imel občutek, da sem nekje v območju visokogorskih planin. Petdeset metrov pod vrhom stoji v prijetni senci koča, pri kateri pa se nisem ustavljal, saj "moj" žig hranijo na kmetiji Petrač, ki leži 90 m nižje od vrha, na loški strani. Takoj za kmetijo sem nadaljeval s spustom po slabšem makadamu do prevalčka s križiščem cest, kjer kažipoti niso kak biser. Z zemljevidom v roki sicer ni težav, napis za Goropeke pa sem odkril na kozolcu. Malo naprej sem se peljal mimo lepega travnatega kotliča, po ponovnem vstopu v gozd pa me je oznaka na drevesu usmerila desno na kolovoz, posut s koščki strešnikov. Ko se je po obetavnem začetku pot prevesila navzdol, sem po kakšnih 200 metrih dojel, da ne bo prava, zato je sledil povratek do makadama. Šele pikolovski ogled mi je tokrat odkril, da se označena steza vzpenja naravnost v klanec, vendar je bil njen začetek res dobro zamaskiran (beri: zaraščen). Ker bi strmino težko zvozil, sem se po makadamu odpeljal do minuto oddaljenega prevalčka, kjer sem zavil desno in po gozdnem kolovozu v dveh minutah dosegel stik z označeno stezo. Oznake od tu naprej sledijo kolovozu, ki me je po nekaj minutah ležerne vožnje pripeljal na izredno razgledno, široko travnato sleme nad vasico Opale. Ko sem zapeljal na cesto, je bilo najlepšega konec, preostal mi je še asfaltno-cestni povratek do izhodišča. |
nedelja, 25.6.2006: 4. etapa LPP: Vrsnik - Ledine - Sivka
Še ena lahka etapa, ki smo jo za povrhu zaradi neznosne vročine še močno skrajšali. Dokler se temperature v dolini ne spustijo vsaj na 28°C, me višine pod 1500 m ne vidijo več! Etapa ima sicer vse značilnosti prejšnje: lahko prevoznost (vsi izvencestni vložki so samo za prijetno poživitev), za orientacijo še vedno močno priporočam izletniško karto Škofjeloškega in Cerkljanskega hribovja, 1:50.000, predvsem pa smo tudi tokrat naleteli na izredno prijazne ljudi; na Vrsniku so nas pri neki hiši zadržali kar za celo uro, pri čemer ni manjkal odličen češnjevec, brezalkoholno pivo, pehtranova potica, ogled domačega muzeja in predstavitev samopostrežnega bifejčka, vzidanega v škarpo, h kateremu je vabljen vsak okrepitve potrebni mimoidoči... Da dol padeš! Torej, iz Trebije do Žirov po cesti. V Starih Žireh zaviješ proti Logatcu, še pred koncem naselja pa te hribovski kažipot usmeri desno gor proti Vrsniku. Cesta, ki na zemljevidu izgleda kot dober makadam, se že za prvo samotno kmetijo vse bolj spreminja v kolovoz. Vendar ves čas zelo lepo vozen. V prvi polovici vzpona so nas poleg že zjutraj vročega sonca še posebno upočasnjevali bujni nasadi debelih jagod, v drugi polovici pa je potem gozd ves čas skrbel za prijetno senco. Ko se je pred nami odprl pogled na valovito travnato planoto, sem zavil k prvi hiši, povprašati, kje najdemo gostišče Pri Vidicu in še preden sem uspel povedati, kaj hočem, sem se moral že braniti pijače. Prijaznima zakoncema sem podtaknil svoja soborca, sam pa sem se najprej zapeljal po travniškem kolovozu navzgor do roba gozda, kjer skrita stoji kmetija Vidic, nekdaj tudi gostišče, ki ga dandanes ob službah in kmetiji nimajo več časa voditi. Zanimivost je zidovje nekdanje italijanske kasarne, planotica je pred 2. svetovno vojno namreč spadala pod Italijo. Žig še vedno prijazno ponudijo, enako tudi pijačo, vendar so bili za le-to "prepozni" - vrniti sem se moral k onim spodaj, hehe. Po eni uri smo nadaljevali s kolesarjenjem. Pri prvih hišah desno do cerkvice sv. Tomaža na razglednem gričku, nato do ceste Žiri - Idrija, po njej en ovinek desno in vzponček do bližnje vasice Govejk. Tu smo med hišami zapeljali levo na travniški kolovoz skozi kratko dolinico. V zatrepu kratek vzpon, na vrhu za markacijami desno, najprej nekaj metrov spusta, nato kratkotrajen vzpon v gozd, kjer se je našlo celo nekaj korenin, spust po kolovozu proti levi pa nas je hitro spet pripeljal na travnike. Ko smo se priključili na asfalt, smo bili hitro v Ledinah. Takoj za vasjo se začne prijeten vzpon do Mrzlega vrha, razložene vasi samotnih kmetij. Na križišču smo brez zaustavljanja zavili levo, misleč, da nas bo makadam pripeljal do "kmetije z žigom" Kosmač, vendar smo našli le neko zapuščeno (prava je verjetno tista pod križiščem). Nad njo nas je travniški kolovoz pripeljal pod vrh razgledne vzpetine, ob robu gozda smo po pokošenem travniku pobrcali kolikor visoko je šlo, med drevjem padli točno na stezico in se po nekaj 10 metrih znašli na najvišji točki Sivke, ki jo označujeta betonska kocka in drog z vpisno skrinjico. Čeprav je bil naš tempo do tod komajda rekreativen, smo imeli soparne vročine vsi že čez glavo, zato je načrtovano nadaljevanje čez Bevkov vrh in Ermanovec odpadlo brez glasu proti. Do cestnega križišča smo se spustili po (direktni) markirani stezi, kar se zaradi plantaž praproti ni izkazalo za najbolj posrečeno idejo. Ne vem, kako, da pri tem nismo pobrali niti enega klopa. Spust proti Sovodnju se je začel s kilometrom ali dvema makadama, nato pa je do izhodišča samo še "letelo" po lepi asfaltni cesti. |
nedelja, 2.7.2006: 5. etapa LPP: Bevkov vrh - Ermanovec - Slajka
Prva orientacijska odločitev naju je doletela na cestnem prevalu nad Jaznami, kjer se stvarnost precej razlikuje od zemljevida. Na srečo je, v nasprotju z običajno prakso v takih primerih, resničnost lepša od teorije, hehe. Namesto kolovoza, ki naj bi se odcepil navzgor šele pod prvo serpentino na primorski strani, v resnici zavije gor asfaltirana cesta in sicer že takoj na primorski strani prevala. Na razcepu nad prvo kmetijo sva nato (pravilno) izbrala levo. Asfalt naju je razvajal še 200-300 m, naprej do širokega, razglednega prevala s stičiščem več cest (na zemljevidu zarisane kot kolovozi) pa spodoben makadam. Markacije so naju povedle na levi kolovoz, ki se je za vzpetinico postavil zelo pokonci, pa še razdrto je bilo, tako da sem zaradi zdrsavanja zadnjega kolesa 20 m odpešačil - s smešnim občutkom v nogah, navajenih na pritiskanje pedal. Sledil je predah po položnem, razglednem kolovozu na primorski strani. Ko se je v gozdu začel spuščati, sva obrnila in raje sledila strmemu travniškemu kolovozu, ki se sredi travnikov odcepi naravnost proti vrhu. Kolikor je bil začetni stopničasti odsek z globokimi jarki za odvodnjavanje čuden, toliko lepša je bila zaključna vožnja po pokošeni travi. Vršni travnik, v katerega vznožju je kolovoza dokončno zmanjkalo, je prestrm za vožnjo, zato sva na vrh kolesi pririnila, kar pa zahvaljujoč pokošeni travi in idealni dopoldanski temperaturi niti ni bilo nesimpatično. Na vrhu sva se znašla pred ograjo, na srečo ne visoko, tako da sva jo zlahka prestopila. Lepemu razgledu na Sivko in strme rebri na nasprotni strani Idrijce so se tu pridružili Porezen, Tolminske alias Spodnje Bohinjske gore, Erzelj ter rob Trnovskega gozda z Golakom in čekanom Poldanovca. |
sobota, 5.8.2006: Bevkov vrh, 1051 m (iskanje žiga)
Iskanje žiga. Nahajal naj bi se pri neki kapelici, ki pa je pred enim mesecem "ni bilo nikjer".
|
sreda, 10.9.2008: 6. etapa LPP: Koprivnik, 1393 m
Prvi cilj je bila stara vojaška cesta Škofja Loka - Blegoš. Speljana je zelo lepo, z enakomernim naklonom, tako da sem jo brez naprezanja odpeljal s prestavo 2-3. Do lubniškega sedla je asfaltirana, ves preostali del pa je še vedno makadamski (kratka izjema je odsek pred Mlako, pa tudi nadaljevanje do Zaprevala so ravno pripravljali za preplastitev), tako da ponuja solidne gorsko - kolesarske občutke.
--------- |
torek, 15.8.2006: 7. etapa LPP: Gora - Koča na Blegošu, 1391 m
Ko smo se odpravili iz Hotavelj, je bila Blegaševa pleša zavita v oblak, vendar se mu, enako kot pozneje hladnemu vetriču, nismo dali motiti. Po položnem uvodu nas je povsem ogrel strm vzpon do vasi Malenski vrh (V4, večinoma asfalt). V vasi smo začeli srečevati prve nize avtomobilov, parkiranih ob cesti, vendar nam vzrok za ta pojav (še) ni bil razumljiv. Cesta skozi Gorenjo ravan nas je nato razveselila s položnostjo in razglednostjo, tu in tam tudi z blatno-vodno oviro, močno pa nas je presenetil zaključek, saj smo - namesto priključka na cesto nad Dolenjo Žetino - zavili desno navzgor v zelo strm asfaltni klanec, ki nas je dostavil naravnost na preval za (hribom) Malenskim vrhom. (Te ceste na zemljevidu ni!) Tu se je razjasnila tudi uganka množice avtomobilov, od maše na Gori se je namreč valila velika množica pešcev in raznoraznih vozil. Poleg vlažnega in sveže nasutega makadama smo imeli zato med vzponom do cerkve opraviti tudi z gnečo. Mimogrede, ob spodbudnih vzklikih (predvsem za Evo) je bila najbolj originalna izjava: "Ja, ampak mašo ste že zamudili!" :) Tako je to, če se na veliki šmaren odločiš za turo točno k Marijini cerkvi (na mojem zemljevidu tega podatka žal ni, enako v dnevniku LPP, pisanem v partizanskem duhu ... hehe).
|
četrtek, 31.7.2008: 8. etapa LPP: Porezen
Štart pri plezališču Suša pred Zalim logom. Cesta skozi davško grapo je bila zaradi popravil po jesenskem neurju uradno zaprta, vendar za kolesarja normalno prevozna. Ture sem se pod vtisom prebranih opisov lotil z nekaj rezerve, tako da sem vozil nekakšen normalen tempo, brez lova za rekordi, in bil potem pri koči presenečen nad nepričakovano lahkoto, s katero sem zaključil vzpon. Razen klanca na Hum (V5) in prve polovice zadnjega klanca (V6) je težavnost ture povsem zmerna, z lepotnega vidika pa je med prvimi in me bo gotovo videla še večkrat. Nadležne lese, ki jih je treba zapirati za seboj, sem vzljubil šele med spustom - ko mi je ena od številnih ograj omogočila eleganten obvoz čredice bikov :). Nazaj grede sem se mimo Jemca povzpel še na severno sleme Davče in se po novi (strmi in ozki) cesti spustil v grapo Zadnje Sore. |
torek, 8.8.2006: 9. etapa LPP: Lajnar, 1549 m
V idealnem vremenu je bil vzpon po prazni cesti do Soriške planine pravi užitek. Po 30 m spusta na bohinjsko stran sem zavil levo na gozdno cesto, ki me je pripeljala na sedlo Vrh Bače. Tu se je začelo najlepše, krasna mulatjera do lovske koče pri Kovcah. Razen dveh - treh stopnic, čez katere sem stopil peš, sem se lahko ves čas zelo lepo peljal. Še posebno lep je drugi del, kjer nekdo vzorno čisti kamenje s peš (oziroma kolesarskega) pasu. Nekaj previdnosti je potrebne na izpostavljenih mestih v prvem delu, za konec pa me je glodal črviček dvoma, kakšno bo srečanje z legendarnimi lovci, vendar je bila sredi tedna koča prazna.
|
nedelja, 26.8.2007: 10. etapa LPP: Ratitovec - Prtovč
Nič se ne more primerjati s turami, ko sam odkriješ "povsem novo" smer. Pred nekaj leti sem na travnati strmali, prek katere teče tovorna žičnica h Krekovi koči, z vrha Altemavra opazil obris mulatjere, ko sem lani začel s kolesarjenjem po Loški planinski poti, pa mi je znova prišla na misel. Kolesariti sem začel pri plavžu na koncu Železnikov. Dobrih 8 km dolinskega asfalta je potrdilo znana dejstva o "kramparicah" - prehitevale so me celo kolesarke srednjih let - ampak za ogrevanje je bilo v redu. V vznožju klanca proti Sorici sem znak za prepoved (začeli so z obnovo srednjega dela vzpona, kjer je bila cesta najbolj ovinkasta in najožja) ignoriral, saj v nedeljo pač ne delajo. Na kratko, cestni vzpon do Soriške planine se je odvil brez posebnosti. Po malici, ki je minila ob mimohodu trum motoristov, sem se spustil na bohinjsko stran. Po 70 metrih spusta se takoj za ovinkom (zato sem najprej švignil mimo) v desno odcepi gozdna cesta, ki brez orientacijskih zapletov po osmih kilometrih in pol pripelje do parkirišča pod planino Pečano. Kolovoz proti planini se začne s strmim klančkom, nasutim z debelim kamenjem (V5-6), ki sem ga z 1-2 začuda zlahka zvozil, no, za ovinkom se je prikazal naslednji, trikrat daljši, pod katerim si nisem delal iluzij (V7). Porivanje. Pač pa sem brez težav zvozil celotno nadaljevanje, ki je povsem v redu vozno in ne posebno strmo (do V5). Pečana me je sprejela z novo V7 v podobi prežvekovalcev izbuljenih oči, ki so nonšalantno zasedli pot, zato sem se odločil za peš obvoz v spremstvu navdušenih brenčečih navijačev. Nadaljevanje čez odprto planino me je kar malo razočaralo, saj je pretežno vodoravna travnata pot slabše vozna kot izgleda na prvi pogled. Na odcepu direktne steze proti Krekovi koči zato nisem prav nič tehtal, ali iti po položni planini naprej do Vratc, temveč sem sestopil in začel konjiča porivati navkreber. Do gozdne meje je pot dejansko tako skalnata, da vožnja ni možna, nasprotno pa se na planem v hipu "zmehča" in razširi, tudi bolj položno je speljana, tako da sem je polovico prevozil. Z več počivanja (kondicije) bi je še več. Še najmanj kruha ponuja zadnji vzpon pred kočo, kjer pa pred množico nedeljskih pohodnikov itak nisem nameraval paradirati. Po kislem mleku je bil na vrsti vrhunec ture, moj "prvenstveni" spust. Po lepo vozni travi ob označeni stezi proti Povdnu sem se spustil do prve uravnave, kjer sem takoj zavil desno in prve obrise mulatjere za obronkom zadel praktično idealno. Prvi dve stranici mulatjere sta kljub grudam in debelim čopom trave še kar dobro vozni, ko se pobočje postavi bolj pokonci, pa je potrebne več previdnosti. Večkrat sem si pomagal s "spidvejsko nogico", čez nekaj mest pa stopil tudi peš. Žal je bilo na drugi levi serpentini uživanja že konec, čez preostali kolikor-toliko ohranjeni stranici se namreč ne izplača nadaljevati, saj sta še slabše vozni (tudi nevarnejši), poleg tega je potem prečenja do označene poti še več. S pomolčka sem zato peš sestopil čez travnato strmal do 15 m niže ležečega okljuka označene poti, pri čemer sem imel s kolesom začuda malo težav. V nasprotju s pričakovanji sem po (preveč kamniti) poti pešačil še vseh 100(+) dolžinskih metrov do vstopa v gozd. Ves preostali spust potem ni več vprašljiv. V prvih 50 višinskih metrih je še par zahtevnih mest (S5), niže pa je kolesarski spust relativno enostaven in povsem tekoč. Kolovoz me je pripeljal do makadama, po katerem sem bil (levo) v dobri minuti na Povdnu. Strmi, gruščnati kolovoz do Prtovča se je izkazal z dosti boljšo podlago kot sem jo imel v spominu, tako da je bil prav lahek. Kotaljenja po kamenju je bilo vsega nekaj metrov. |
sobota, 19.7.2008: 11a. etapa LPP: Dražgoše
Kljub začetku ob pol 12h je bila temperatura idealna, kar pa ni veljalo tudi za zračno vlago in na križišču nad Podblico sem 20 minut sušil obe majici. V Dražgošah sem zavil na "bližnjico" proti zaselku Pri cerkvi, a zgrešil in končal pri zanimivih, urejenih ostankih stare dražgoške cerkve. Nazaj grede sem nad sv. Jedrtjo prvič uporabil LPP proti Mohorju. Lepo vozno, vzpona le par metrov pred priključkom na cesto Nemilje - Topolje. V Novi vasi sem zavil čez Dobrave do Tratarja, kjer sem v zameno za polovico Zlatega Bažanta pokasiral fotografiranje nedeljskega Aninega krsta. |
nedelja, 12.8.2007: 11b. etapa LPP: Mohor - Čepule - Križna gora
Najlažji etapi LPP sem odrezal Dražgoše (in verjetno kak dodaten vzpon čez Jelovico), saj je bila za začetek obnavljanja kondicije skrajšana verzija povsem dovolj. Iz Spodnje Besnice sem se torej čez Dobrave ležerno odpeljal do Zgornje Besnice, kjer sta me že čakala (podatek, vreden omembe!) naša slavna B&B. Do Nemilj po asfaltu, po makadamu do Topolj. Slednji vzpon je lepo razkril žalostno sliko odtekle kondicije; prav zanimivo, kako se v takem stanju pozna že malenkost kot je grob makadam - sicer strmejši, a gladek asfaltni vzpon do Bezovnice pod vrhom Mohorja sem premagal dosti lažje. Po počitku na Mohorju smo imeli pred seboj bolj ali manj samo še uživaško slemensko vožnjo. Spust do Čepulj zmoti en sam enominuten vzpon, zato je grozila nevarnost prehitrega konca ture. Runda v gostilni jo je uspešno odpravila. Nadaljevanje proti Križni gori je vsaj malo konkretnejše, najprej 100 vm asfaltnega vzpona, nato zaviješ ostro desno do Lavtarskega vrha, tik pred vasico pa levo na še zadnji, 35-metrski vzpon po kar strmem kolovozu (proti vrhu V5). Nagrada za ta "hud" napor je idilična vodoravna steza čez razgleden strm travnik. Do Križne gore zatem sledi samo še simpatičen, ravno prav zahteven spust (moška, ne ženska ocena ;). Asfaltni spust s Križne gore je odličen za doseganje velikih hitrosti, vendar pozor na gost promet! Za povratek smo zadeli idealno smer po stranskih cestah: v Moškrinu takoj levo, skozi Pevno, Crngrob, Šutno in Bitnje do Stražišča. Pol minute pred domačo bajto so priletele prve kaplje. Legendarni dvojec je moral seveda še do Zg. Besnice... :) |
nedelja, 6.8.2006: 12. etapa LPP: Tomaž - Lubnik, 1025 m
Tura je dobro znana, samo da je običajna smer ravno nasprotna. Tako je to, če je človek prepameten, da bi prebral list iz Strmih kolesnic, čeprav ga ima celo s seboj v nahrbtničku...
|
torek, 24.9.2008: 13. etapa LPP: Loški muzej
Loški muzej v loškem gradu je "češnja na torti" LPP. Med drugim sem izvedel, da je Besnica svoj čas spadala pod Loško gospostvo! Najbolj me je navdušila popolna zbirka gorenjskih ptičev in sesalcev, presenetljivo zanimiva je zbirka o 2. svetovni vojni, potem so tu malodane sodobne rimljanske vodovodne cevi in še mnogo tega. Slučajno pa sem zadel tudi izvrstno razstavo krajinske motivike v loškem slikarstvu, s slikami Groharja, Jakopiča, Sternena, Černigoja, Miheliča, Šubica, Novinca, Slane, skupine OHO in drugih. |