Lublanska mladinska pot (z gorskim kolesom, 2008 - 2011)
# | teža | tura | km | čas vožnje | višinska razlika | povprečna hitrost | opombe |
1. | T | Šmarna gora - Rašica - Mengeška koča | 41,4 | 3:16 | 1030 | 12,69 | Morilska Šmarna g., užitkarska Grebenska pot. |
2. | T | Trojica - Miklavž | 33 | 2:57 | 980 | 11,15 | Več pravih gorsko-kolesarskih odsekov. |
3. | S | Janče - Kucel | 58,8 | 5:48 | 1530 | - | Prelep dan v posavskem gričevju. |
4. | T | Županova jama - Turjak | 53,8 | 3:36 | 990 | 14,9 | Lepa pokrajina, zelo težak vzpon na Goro |
5. | L | Kurešček | 25,4 | 1:46 | 400 | 14,34 | Iški vintgar peš (118 klopov!), naprej kolo. |
6. | S | Krim - Rakitna - Pokojišče | 54,8 | 4:02 | 1090 | 13,54 | Prijetno kolesarjenje po samotnih cestah. |
7. | L | Planina - Medved. b. - Vrh nad Rovtami | 59,6 | 3:44 | 1240 | 15,91 | Idilična rovtarska pokrajina. |
8. | T | Koreno | 33,9 | 2:44 | 870 | 12,35 | Do Korena po cestah, čez Kluč po vlakah. |
9a. | T | Grmada - Topol - Slavkov dom | 32 | 2:27 | 790 | 13,05 | Lepo gorsko kolesarjenje v zaledju Medvod. |
9b. | S | Govejek | 22,3 | 1:58 | 760 | 11,36 | Kratka popoldanska čez Osovnik. |
415 | 9700 |
L - lahka S - srednje težka T - težka ![]()
Četrta najstarejša slovenska obhodnica (tretja med še živimi), Mladinski odsek PD Lublana Matica jo je odprl 17.10.1965. Dolga je 150 km, z 20 kontrolnimi točkami. Ima posebne žige s knafelčevo markacijo in zmajčkom.
|
nedelja, 16.8.2009: 2. etapa LMP: Sv. Trojica - Murovica, 743 m - Cicel, 819 m - Sv. Miklavž
Pred prvo točko, tuštanjskim gradom (ta je eden redkih slovenskih, ki ga niso požgali partizanski piromani), sem se totalno zakvačkal. Posledica: prijateljstvo z velikim pasjim sinom. Sledila je (ne čisto) promenadna vožnja skozi lepo urejene vasi ob severnem vznožju Murovice do Zaloga. Prvotni načrt je bil prečiti do asfaltne ceste pri Rači, vendar sem se odločil za direktnejši vzpon po (kot se je izkazalo) zelo dobrem gozdnem kolovozu (V4, mesta V5). Vročina je že na veliko sekala, zato gozdne sence pač ni bilo za zametavati. Zgoraj, na odprti planotici sem se vozil mimo večinoma novejših hiš, postavljenih na čudovito razglednih krajih, kjer popolno tišino motijo edino na Brnik se spuščajoča letala, ki pa so tukaj še razmeroma visoko v zraku, tako da jih je komaj slišati. V Sv. Trojici me je zanimala kmetija, na kateri je bila med 2. svetovno vojno partizanska tiskarna, zdaj pa tam dobiš žig LMP. Na asfalt sem zapeljal ravno nad njenim hlevom, kar sem seveda ugotovil šele 50 m više, po prijateljstvu z naslednjo pasjo mrcino... Ampak je treba priznati, da so v tistem koncu same prijazne. Asfaltni vložek do cerkve je bil sicer vroč, vendar ne več dolg. Cerkvena senca mi je takoj prirasla k srcu. Položni vzpon do sedla na zahodni strani Murovice je bil sveže asfaltiran. S križišča sem nadaljeval naravnost po kolovozu in se do vasi Klopce spustil po izredno lepo vozni "singlci" (nekdanjem kolovozu, kot priča zemljevid). Do Zagorice z lepo urejeno rojstno hišo Jurija Vege sledi asfaltni premor. Potegnil sem še do zanimive cerkve Sv. Križa, ki pravzaprav spada že pod sosednjo vasico Križevska vas. Za nagrado me je razveselil pogled na nov makadam proti sedlu med Murovico in Cicljem - za razliko od svinjsko strmega kolovoza iz Zagorice, ki sta mi ga ponujala papirnati in GPS-jev zemljevid. Steza na Murovico se s ceste odcepi 100 m od sedla. Začetek je strm in skalnat, zato sem prvi dve minuti kolo porival, preostalo pa je, s še eno kratko izjemo, povsem normalno vozno. Težavnost je večinoma samo V3-V4. Na vrhu Murovice poleg vpisne knjige stojita dve klopci, dva zvončka in nekaj "telovadcev". Edino razgleda ni - kar pa mi je bilo čisto všeč, glede na vročino me je pač zanimala predvsem senca. Še bolj me je presenetil vzpon na Cicelj. Uvodni klanec sem v celoti odpešačil, nadaljevanje pa je vozno vse do zadnjih 30 vm pod vrhom (V4 - V5). Spust na drugo stran je bil čisto lahek (z izjemo dveh peš minutk z vrha). Preostal mi je še klanček do cerkve sv. Miklavža, ki je kar strm, predvsem pa zagruščen. Dokler je bilo moč "goljufati" po travnati "bankini", sem brcal, potem sem kmalu sestopil. En žig sem dobil pri hiši v vznožju cerkvene vzpetine, drugega na sosednji kmetiji odprtih vrat, ki ji ne manjka pristnosti. Vhod v hlev je vsega tri metre od prve mize, okoli hodijo mačke, psi in perjad, iz hleva muka živina, gospodarska poslopja (še) niso "spolirana"... |
nedelja, 10.8.2008: 3. etapa LMP: Janče, 792 m - Kucel, 748 m - Pristava
Začel sem v Šmartnem pri Litiji in se skozi Veliko Štango povzpel na Janče. Ceste so, razen med Malo Štango in Tujim grmom, asfaltne, vzpon je srednje težak (V3, V4). V Planinskem domu II. grupe odredov sem kupil dnevnik Badjurove poti in vanj takoj pritisnil prvi žig. Spust do prevala pri Velikem Trebeljevem ima vmes dva vzpona, ki pa sem ju na srečo že poznal, zato me nista uspela vznejevoljiti. V vasi je iskanje žiga BKP, kar je samo po sebi sicer bizarno opravilo, kot ponavadi tudi tokrat poskrbelo za prijeten stik z domačini.Tudi drugi vzpon dneva, proti Kuclju (točka LMP in še par drugih poti, npr. E6, Grosupeljske PP, Bratske poti Ljubljana - Zagreb) je zelo zmerne težavnosti, še posebno pa me je veselilo, da nisem srečal niti enega avtomobila (pravzaprav jih na vsej turi ni bilo za prste ene roke!). Na Leskovški planotici je pravi že kar prvi desni kolovoz (ko zagledaš vas, si že predaleč), vzpon na vrh Kuclja pa predstavlja enega redkih pravih gorsko-kolesarskih vložkov na turi, čeprav težavnost komaj kje za trenutek preseže V4. Planotasti, travnati vrh žal ne nudi pravega razgleda, kar lahko popravimo, če splezamo na betonski stolpič, s katerega se odpre pogled vsaj na severno obzorje. Nadaljevanje proti Obolnemu (izg. Obouno) me je presenetilo z napornostjo. Že spust po ozki gozdni cesti do sedla nakaže, da smo končno na manj obljudenem področju, strm in drsljiv vzpon v peščen klanec, neprevozen za navadne avtomobile, pa je celo predstavljal najtežji del ture; V5. Ko pridemo iz gozda, se v kratkem spustimo do turistične kmetije, kjer poleg hrane in pijače dobimo tudi žig BKP. Naslednji odsek, do Pristave nad Stično, se odvija po asfaltu. Celo makadamski presledek pred Malo Goričico, ki ga je obljubljal moj zemljevid, je zdaj že preplasten. Ovinek do Pristave, katerega sem se lotil predvsem zaradi žiga, me je presenetil z najbolj impresivno krajino na turi; prvi posladek je bil spokojni travnati dol pri vasi Metnaj, drugi pa idilična in izjemno razgledna Pristava. Zanimiv je že sam vzpon do nje: cesta pelje v ravni črti naravnost navkreber. Zanimivost: nedaleč od zaprtega Partizanskega doma pričakovano stoji partizanski spomenik, ki pa ima novodobno konkurenco: spominsko ploščo tajnemu sestanku naših osamosvojiteljev Bavčarja, Janše, Krkoviča, itd. ;)Nadaljeval nisem povsem optimalno, najbliže bi bilo namreč po markirani poti naravnost v Debeče, izbral pa sem zanesljivi ovinek po asfaltu, nazaj čez sedlo pod Malo Goričico. Zaradi dolžine ture sem v tem delu prvič letos začutil utrujenost, na kar pa je imelo verjetno nekaj malega vpliva tudi dejstvo, da dotlej sploh še nisem malical, hhe, hhe. Sicer pa je bilo delo več ali manj že opravljeno, kajti gozdna cesta do Javorij je nezahtevna, zatem pa mi je tako ali tako ostal samo še spust po asfaltnih cestah (s kratkim postankom pri gradu Bogenšperk). Ocena ture: na omembe vredne tehnične odseke sicer nisem naletel, kar pa sta uspešno nadomestili dolžina in višinska razlika. Za presežno vrednost je poskrbela idilična, ravno prav obljudena gričevnata pokrajina med Posavjem in Dolenjsko. Ponovno navdušen! |
nedelja, 1.8.2010: 4. etapa LMP: Županova jama - Turjak
Vožnja v klanec se je začela pri Mali Stari vasi. Skozi gozd me je prijetni gozdni kolovoz popeljal do travnikov pod vasjo Pance, s katerih se je odprl prvi razgled (na Grintovce). Nadaljevanje do Malega in Velikega Lipoglava je asfaltno. Z obeh idiličnih slemenskih vasi se odpre nova razgledna ponudba: Krim in Mokrec. Takoj za V. Lipoglavom se dviguje Pugled, od katerega sem pričakoval slabih 100 m konkretnega vzpona, a je le začetni kolovoz mimo zadnjih vikendov za V4. Vse ostalo je izredno prijetna vožnja skozi vse lepši gozd. V breg imaš samo še dve ali tri miniature. Oznake so me najprej speljale na desni predvrh s partizansko spominsko ploščo. Čeprav sem med vzponom srečal nekaj pešakov, sem bil na vrhu, označenem z dvometrsko kamnito piramido, sam. Edini razgled, proti Lublani, omogoča izsekana niša.
Nazaj do Malega Lipoglava, kjer sem se ustavil samo za drugi žig GP. Sledil je hiter spust do odcepa za Magdalensko goro, pri katerem stoji prva informacijska tabla. Sama vzpetina, ki se prikaže 100 m naprej, me je razočarala, saj v živo ni nič posebnega. Za nekaj muzanja so poskrbeli na drevje pribiti križi, med katerimi sem se počutil kot v kakšni ceneni grozljivki. Ob makadamu, ki pelje do cerkve na vrhu, sicer stoji še nekaj tabel z zanimivimi podatki.
Jama je kar zanimiva, ravno prav velika, tudi vodička je znala zanimivo pripovedovati, tako da je bil ogled prav kratkočasen. Bojda imajo tudi dosti Nemcev, kajti v jami je bilo posnetih nekaj kadrov Old Surehanda, enega od vinetujevskih filmov (Places where they were filmed, Karel May - Mayovky na Internetu)! Ime pa je spet prvotno, Županova, ne Taborska jama, ki so si ga iz samo njim doumljivih razlogov po vojni izmislili komunisti. Za konec smo se nasmejali vodičkini razlagi o lesenih hiškah, posejanih v gozdu - postavili so jih v šestdesetih letih, imele pa so samo po dve postelji... :))) Le nekaj minut vožnje je oddaljena Taborska cerkev, a je tabor zaklenjen, zato sem si lahko ogledal le zunanjost. Spodaj ob cesti je tudi zanimiva jamska kapelica, do katere pa se nisem sprehodil, saj me je zanimala samo še pijača. Za kratko sem se ustavil edino še pri Ponovi vasi, kjer me je na travnikih presenetilo veliko število štorkelj. Domačin je povedal, da so se vrnile po več kot 20 letih. |
|||||
četrtek, 16.6.2011: Turjak
![]() ![]() ![]() Kratko popoldansko zračenje po napetem šihtu. Po žig LMP, ki sem ga bil lani izpustil zaradi hitenja k Županovi jami. Z Iga skozi dolgi Želimeljski "fjord" ter po sveže asfaltiranih in razširjenih serpentinah do gradu Turjak (ko sem bil leta 1998 delal krog čez Kurešček, je bil to še ozek makadam). Za konec seveda ni šlo brez nekaj mojega tradicionalnega izgubljanja po gozdnih vlakah in stezah, tako da sem komaj zaključil pred nočjo. |
sreda, 26.5.2010: 5. etapa LMP: Kurešček, 826 m
Z avtom sem se najprej zapeljal do Krvave peči, kjer sem k okenski rešetki Doma ZVVS priklenil kolo, dokončno pa parkiral pred Domom v Iškem vintgarju. Drugi del krožne ture je bil zamišljen kot zelo zmeren vstop v kolesarsko sezono. Ampak brez nekaj "mojih" vložkov seveda ni šlo. Bližnjica do asfaltne ceste Osredek - Ig se je tako nad Purkačami hitro spremenila v iskanje zapuščenih vlak. Na srečo ni šlo za velike razdalje, zato sem "že" v tretjem poskusu zadel pravo. Za kratkočasje na asfaltu so poskrbeli pašniki s konji in osli, za čiščenje por pa klanec v vršnih 100 višinskih metrih. Nagradni radler sem spil pred Domom na Kureščku, 50 m pod vrhom, kjer sem oskrbnika srečno ujel v trenutku, ko je zaklepal vrata. Tudi spust ni minil brez stezosledstva. Zapletlo se je na zahodni strani Vrhiča, kjer o vlaki, po kateri sem se nameraval spustiti v Iško vas, ni bilo sledu. Ko se je za neobstoječega izkazal tudi drugi odcep po GPS-ju, sem se odločil tvegati in zavil na prvo vlako, ki je vodila približno v pravo smer. Čeprav se je kmalu zarasla, sem se brez večjih težav spustil do prečnega kolovoza. Novo uganko sem razrešil v drugem poskusu, ko sem pod veliko lovsko prežo zarinil v zaraščeno, globoko vsekano vlako in 15 m niže presenečen padel na široko in prijetno čisto pot. V strmem, vendar ne prestrmem spustu sem se uživaško pripeljal v dolino. *) Po izmenjavi izkušenj z Gorazdom, kaže, da je odsek Vrbica - Tolsta peč pravi klopovski "Gestapo Headquarter". Zato v toplem delu leta tja samo z atomskim orožjem! |
torek, 2.8.2011: 6. etapa LMP: Krim, 1107 m - Rakitna - Pokojišče
Nadaljevanje do ceste Cerknica - Rakitna se je izkazalo za ležernejše od pričakovanj. Od sosednje vasi Padež gre vse do zadnjega vzpona ves čas le navzdol ali po ravnem. Še posebno lep je vodoravni odsek nad luštkanim grabenčkom Borovniščice. Zanimivo je, da gozdna cesta, potem ko prečka potok, 700 m teče v ravno nasprotno smer kot prej. Sledi edini pravi vzpon, ki ga je za 120 vm. Ker je, enako kot že vse od Padeža, potekal po prijetni senci, sem ga opravil z užitkom. Pri malem zaselku Beč sem zapeljal na novo asfaltirano cesto, lepšo, širšo in temeljiteje urejeno od velike večine dolinskih. - Neverjetno! Sredi tedna je bila praktično neobljudena; srečal sem le nekaj motoristov in tri kolesarje. Še posebno markanten je preval Pikovnik, s katerega poleti pogled čez skoraj vso valovito Menišijo. Na Rakitni sem se najprej lotil iskanja žiga LMP. Neuspešno, kajti pisarna krajevne skupnosti, v kateri naj bi ga imeli (pozneje se je izkazalo, da ta informacija itak ne drži več), je odprta zgolj ob četrtkih med 19. in 20. uro, c c c. Drugi del mojega programa se je odvil po načrtu; v trgovini sem kupil pločevinko radlerja in Delo, se zapeljal do jezera in se utaboril na obrežni klopci. Malica in skok - natančneje: penzionerski spust - v vodo (z mokrim lasiščem pač ni pametno sedati na kolo). Vzpon na Krim je z Rakitne lahek. Prvi vzpon je tako zložen, da sem ga v glavnem prevozil z velikim prednjim zobnikom, pa tudi drugi (po vmesnem kratkem spustu) je polovico dolžine podoben. Konkretnejši je edino vršni del, še posebno zaključni klanec (prestava 1-2). V koči sem zaključek LMP proslavil z radlerjem in jabolčnim zavitkom.
Ostal mi je samo še spust. Po cesti sem se vrnil do sedla med Jazbecem in Malinovcem, tam pa zavil desno dol, na vlako, označeno z velikimi trikotniki. Kot se mi zadnje čase dogaja že kar obvezno, se je zadeva zelo hitro spremenila v napol izginulo. Ko sem med povožanjem nekih krepelc eno dobil med verigo in zadnje zobnike, sem samo še klel. Po izkušnji na Koseškem hribu sem takoj ustavil, zato ni bilo hujšega kot šmirasti prsti, ko je bilo treba padlo verigo spraviti nazaj na sprednji zobnik. Markirano vlako sem dosegel brez nadaljnjih zapletov, vendar so me tam čakali že novi. Najprej mi je blato zapacalo zadnje zavorne ploščice. Pomagalo je kratko odpenjanje vezne žice. Ko se vlaka prevesi navzdol, je podlaga postala zelo razrita, polna nasutega kamenja, okleščkov in blata, in ko sem skoraj izgubil nadzor nad kolesom, sem si rekel, da se je teh čudnih slučajev nabralo že sumljivo veliko in da bo najbolje, če se takoj zresnim... Na prečni gozdni cesti so bile vse težave dokončno za menoj. Ko sem na Plehanovem lazu zavil z glavne asfaltne na gozdno cesto proti Zabočevemu, je bilo treba samo še paziti, da si ob velikih hitrostih ne bi privoščil nepotrebne neumnosti. Najprej pa sem iz zadnje gume, močno napumpane pred turo po prekmurskih asfaltnih cestah, izpustil nekaj zraka, kar je na koncu še posebno pohvalil moj križ ;).
|
petek, 25.7.2008: 7. etapa LMP: Planina, 735 m - Medvedje brdo, 817 m - Vrh nad Rovtami, 884 m
Začel sem pri cerkvi v Veliki Ligojni, saj sem šele tam našel primerno parkirno mesto. Vzpon do Zavetišča na Planini poteka praktično ves čas v senci, ravno pravi je tudi naklon, tako da sem ga v celoti prevozil s prestavo 2-3. Ampak švical sem vseeno kot norec!? Do odcepa pred Ulovko je cesta asfaltirana, naprej do vrha soliden makadam. Planina je, po vpisni knjigi sodeč, glavna vrhniška rekreacijska točka. Na njej sem se, že na drugi turi zapored, povzpel na lep razgledni stolp. V nadaljevanju se makadam najprej še malo povzpne, potem pa je na vrsti dolg spust po lepi asfaltirani cesti do Jerinovega griča. Do zaselka Ceste ob cesti Logatec - Rovte sledi le rahlo valovita vožnja, nato se je začel drugi vzpon ture. Od odcepa z glavne ceste proti Rovtam je še 100 vm zmernega vzpona, potem pa dolga, bolj ali manj vodoravna vožnja skozi idilično gričevnato pokrajino. Šele za konec je na vrsti spet 100 vm vzpona od zaselka Trate (picerija) do vrha Medvedjega brda. Pod njim najprej razveselita oko dve novi hiši v lepem slogu, vrh pa me je navdušil z razglednostjo in presenetil s sledmi delovanja vojske - sredi vršne planotice še vedno stoji zamaskirano vojaško zaklonišče. Pri cerkvi pod vrhom me je čakalo drugo presenečenje, Dom CŠOD Medved, zgrajen v energetsko varčnem slogu. Iskanje žiga me je najprej pripeljalo na turistično kmetijo Šinkovc, kjer sem prišel do radlerja in pogovora z domačo staro mamo, na "pravi" kmetiji pri cerkvi pa me je sprejela fletna "ta mlada".
Spust nazaj do Trate in za picerijo v kratek makadamski klanec, ki se čez čas prevesi v ne preveč kakovosten spust (najslabša podlaga ture). Med hišami cesta kmalu postane asfaltna, svet pa ves čas kratko valovi gor in dol. Na koncu se odpre zelo lep pogled na Rovte, ležeče na sosednjem slemenu, s kuliso Vrha nad Rovtami (oziroma Vrha svetih Treh kraljev). Same Rovte z okolico so precej modernejši svet kot sem pričakoval, tudi regionalna cesta Logatec - Žiri, ki poteka po vmesni dolinici, je široka, tako da sem bil nad vsem skupaj izredno prijetno presenečen. Rovte niso nobene rovte!
|
petek, 25.6.2010: 8. etapa LMP: Koreno
Parkiral sem pri gasilskem domu na koncu Polhovega gradca. Po dolini proti Ljubljanici me je presenetila nova, široka cesta, ozkega makadama je ostalo le še poldrugi kilometer. Poleg visokih mlajev v Brišah je bila edina prava zanimivost "ptičja hišica" z Marijo in ptičjim gnezdom ter "kaselcem" za priprošnje. Tako odštekana, da je bila že simpatična. Tudi cesta Horjul - Gorenja vas me je presenetila s svojim sodobnim videzom, sledil pa sem ji le nekaj minut, saj sem bil hitro na nizkem prevalu, kjer sem kolesarski dres zamenjal s "švic" majico. Vzpon do Samotorice se sicer ni izkazal za posebno strmega, niti dolgega. Pa še sence je bilo kar dosti. Vroče (na srečo) kljub jasnemu dnevu ni bilo, temperatura je bila skorajda idealna. Za vasico se cesta proti Kožljeku (oz. kmetiji Seč) odcepi drugače kot kažejo zemljevidi - ne v vasi, ampak šele na ovinku, kjer je tudi odcep h kmetiji Tomin. Sledil je lep vzponček čez pokošene travnike, kjer na sedlu stojita kapelica in planinski smerokaz. Zakolesaril sem samo še čez pokošeni travnik do vršnega gozdiča, stopnic v goščavi pač ni imelo smisla podirati. S klopcami oboroženi vrh ponuja lep pogled na hrbet proti Korenu. Pred spustom sem spet oblekel kolesarski dres in premočeno majico obesil na nahrbtnik (v izmenah sta se prav lepo sušila). Do Korena, z zmerno strmima spustom in vzponom po asfaltu, je šlo seveda bp. Najprej sem se zapeljal do cerkve, kjer sem na lipo naslonil kolo in se sprehodil do oddajnika na najvišji točki ter gromozanskega križa. Pa hud razgled na sever, in jug takisto, je seveda tudi treba omeniti. Sendvič se je poplaknilo z radlerjem na bližnjem kmečkem turizmu (žig). Sledil je malo bolj gorsko-kolesarski del ture. Najprej spust po makadamskem kolovozu do ceste Horjul - Dolenja vas. Na začetku vzpona proti Kluču ni veliko manjkalo, pa bi zgrešil; na srečo sem pogledal na papirnati in digitalni zemljevid. Očitna vlaka namreč vabi položno proti desni, pravo pa najdeš levo od nje. Vendar je slabo viden le njen začetek, nadaljevanje je nedvoumno vse do vrha. Sprva sem se peljal, nato pa postane prestrmo, zato sem skoraj 100 višinskih metrov preporival. Za nagrado sledi čudovit spust do sedla pod Kovnikom, deloma po vlaki, deloma po idilični stezi. Zaklučni vzpon je manj strm, tako da sem ga - razen malo pred vrhom - precejšen del zvozil. Ker sem žig dobil na vrhu (na vseh točkah PPP so bile skrinjice z žigi lepo urejene), sem ovinek do Partizanskega doma izpustil in se odločil za direktno smer proti Babni gori. Ta spust se je izkazal za kolesarsko najlepši odsek ture, saj ves čas poteka po lepih vlakah, ravno prav strmih in skorajda brez korenin. Čeprav je označenost odlična, je na nekaterih razcepih potrebna pozornost. Ko sem prišel iz gozda, me je pred kmetijo "s hudim psom" za trenutek zbegal opis iz dnevnika, potem pa sem upošteval markacije in jim sledil desno v klanček. Kratko prečenje po gozdni vlaki me je spet pripeljalo na odprto - vzponček do kmetije, malo spusta po asfaltu, bližnjica po poljskem kolovozu in še zadnji asfaltni klanček, pa sem bil pri zadnji skrinjici, pritrjeni na drvarnico (kmečkega turizma se ne gredo več!). |
sreda, 4.8.2010: 9a. etapa LMP: Polhograjska Grmada, 898 m - Topol - Slavkov dom
Med počasnim ogrevanjem me je presenetil pogled na prelepo graščino Goričane. Ni mogoče, da jo vidim prvič spljoh?! Po ravnem je skoraj malo hladilo, točno ko sem zavil v strmi klanček k Slavkovemu domu, pa je sonce zašvasalo. - Med štemplanjem za šankom mi je kar teklo z obraza. Ker odcep gozdne ceste proti Topolu ni označen, sem se celih 10 minut poglabljal v zemljevide, pa še vedno nisem točno vedel, kaj in kako. Na srečo sem se odločil pravilno, za drugi desni odcep, ki se začne kot dokaj neugleden travniški kolovoz. Med vikendi je takoj bolje. Vzpon me je pošteno presenetil, saj sem pričakoval lepo speljano makadamsko cesto, dobil pa ozko in strmo gozdno cesto. Podlaga je sicer odlična, vendar naklon poskrbi za pristne gorskokolesarske občutke. Največji plus je odsotnost prometa. Tik nad prvo kmetijo (Dobje) sem zavil desno in se zapeljal do stika z označeno stezo od Slavkovega doma. Tudi ta je lepo vozna. Iz gozda na pašnik in še kratek klanček po kolovozu, pa sem bil na vršnem slemenu. Do vznožja vršne vzpetine Jetrbenka sem se še zapeljal, zadnjih 35 m pa drugače kot peš ne gre. Do Jakoba popelje kolesarja lepo vozen kolovoz mimo Katarine. Srčni utrip nabijejo le zadnji metri pod vrhom. Da sem spodnjo topolsko gostilno dobil zaprto zaradi letnega dopusta, me sploh ni začudilo. Na zadnjih turah je to povsem običajna zadeva. Žigov mi ni bilo mar, vse drugače pa glede pijače; zaradi nadpovprečno vlažnega zraka (po dežju prejšnji dan) sem se namreč premočno znojil, zato mi je edini bidon že zdavnaj pošel. Na izbiro sem imel zakojšnji spust v dolino ali pa 90 m nazaj gor do zgornjih gostiln. - No, na srečo je v vasi približno 25 gostiln, tako da sem že za prvim ovinkom, 10 m više, ugledal napis 'Vaška krčma'. Poleg pijače sem bil deležen zgodovinskega pouka: prve avtomobile je v Sloveniji baje sestavljal Litostroj!... Pot proti Grmadi me je navdušila. Vrhunska gorskokolesarska zadeva. Makadam - gozdna cesta - vlaka - steza. Vse odlično vozno, razen nekaj malega porivanja in nošnje čez zadnjo vzpetino pred križiščem poti v vznožju Grmade. Le-ta je od mojega zadnjega obiska s te strani (khm, leta 1981), precej spremenila podobo; takrat je bila še skoraj povsem travnata. Na vrh sem seveda skočil peš. Prečnica do Gont se že po nekaj metrih spremeni v široko pot, tako da sem imel več dela s spustom od kmetije proti dolini, saj je bila svinjsko strma makadamska cesta ponekod grdo nasuta. (Dnevnik 'Kurirskih poti Dolomitov': brezplačni kartončki so na voljo v turistični pisarni v Medvodah in postojankah ob poti.) |
nedelja, 29.8.2010: 9b. etapa LMP: Govejk
Več kot pol ceste iz Sore na Osovnik je bilo že asfaltirane, vendar pa je klanec kar konkreten, tako da se za pomanjkanje švica ni bati. Bilo je dovolj toplo za vožnjo v švic majici, le na redkih ravnih odsekih nisem smel preveč pognati. Na kmetiji odprtih vrat na koncu ceste sem naletel na veselico, ki jo je glasna muzka oznanjala že na daleč, zato sem se seveda ustavil samo toliko, da sem razbral, za kaj gre - zborovanje lokalnih obiskovalcev Osovnika s podelitvijo priznanj. Do Anžiča se nadaljuje kar precej strm kolovoz (V5). Ker pa ni predolg, sem ga zvozil v enem šusu. Pred znano šikano s prepovedjo pa seveda sestop s kolesa in do cerkve na vrhu je bilo še 6 minut peš. Na sončni klopici sem premočene kolesarske hlače uspel povsem posušiti kar na sebi. Od prečenja proti Govejku iz leta 2006 mi očitno ni ostalo veliko v spominu, saj me je steza s težavnostjo uspela presenetiti; v prvem delu je sicer lepo vozna, vendar ozka in zato zahteva kar previdno vožnjo, pobočje je namreč strmo. Srednji del, po kolovozu, je lahek, zadnji del pa praktično v celoti nevozen. Pri domu sem najprej, namesto na dvorišče, zavil navzgor, s sedanjimi izkušnjami sem namreč želel preizkusiti začetek steze proti Tošču, ki sem ga leta 2006 opisal takole: "Kratkemu peš uvodu…". Klanček je še vedno zahteven (predvsem zaradi malo manevrskega prostora), tako da sem se moral kar potruditi. Čez metrsko skalo pa tudi tokrat ni šlo brez dveh korakov peš. Potem ko sem se posladkal z zavitkom z gozdnimi sadeži (ker je bil pogret v kratkovalovki, me je najprej opekel), sem se, dobro oblečen, po strmem, razdrtem makadamu spustil v dolino Ločnice. Sledil je "bonus" vzpon do Topola, oziroma gostilne, ki je bila v začetku julija zaprta, zaradi česar sem bil takrat ostal brez štemplov LMP in KpD. Cesta me je dodobra presenetila, saj je nova in široka kot bi šlo za kakšno glavno prometnico, ne pa za slepo črevo sredi hribov. Pred spustom proti izhodišču sem naredil napako, nisem se preoblekel v suha oblačila. Kazen: naslednji dan me je štihnilo v križu. |