Enota Vodmat
|
|
|
MEDNARODNI PROJEKT »IDENTITETA MNOGOTERIH IZBIR« (»MULTIPLE CHOICE IDENTITY«)
Mednarodni projekt je nastal na pobudo prof. Wima Kratsborna iz Hanzehogeschool, Groningen, Nizozemska in je prijavljen v okviru mreže razvojnih raziskav Comemenius 2.1.
Projekt podpira mlade ljudi od 3-25 let pri oblikovanju in ustvarjanju svoje evropske identitete. Temelji na aktivnem, fleksibilnem, kritičnem, ustvarjalnem učenju, poteka pa v vrtcih, OŠ, srednjih in visokih šolah. Vanj so vključene države: Slovenija, Portugalska, Latvija, Nizozemska in Danska. Vsebinsko podporo projektu v Sloveniji nudi prof. dr. Robi Kroflič, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani. Po besedah prof. dr. Robi Krofliča naj bi s projektom poskušali oblikovati pogoje za čim zgodnejši vstop v procese oblikovanja lastne identitete, s tem da otrokom že v prvih letih ponudimo dejavnosti, ki jim pomagajo prepoznavati samega sebe, drugega (vrstnika in odraslo osebo) kot drugačnega, ter vzpostaviti odnose v skupnosti, ki dajejo potreben občutek varnosti, hkrati pa spodbujajo razvoj lastne individualnosti. Zasnovana je internetna spletna stran www.europemci.com, ki otrokom, njihovim staršem in vzgojiteljem omogoča srečevanje z izkušnjami otrok v drugih delih Evrope in aktivno komunikacijo med strokovnim osebjem. Temeljna izhodišča projekta so:
Izhodiščne teme: DOBRO DELO (marec 2007) MOBILNOST IN MIGRACIJE (april/maj 2007) DRUGI (december 2007) V Sloveniji so poleg Vrtca Vodmat v projekt vključeni še OŠ Ledina (zgolj v prvem koraku), OŠ Log – Dragomer, Gimnazija Ravne na Koroškem in študentje Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani. Na spletnih straneh si lahko ogledate njihov način dela v projektu. Projekt naj bi se zaključil do junija leta 2008.
Prispevki vezani na projekt: - Prof. dr. Robi Kroflič, Pomen umetnosti v predšolskem obdobju, predavanje.
|
|
PROJEKT »SKRITI ZAKLAD« : »Z JEZIKI UMETNOSTI PO ZAKLADNICI KULTURNE DEDIŠČINE«
Uspešno delo in rezultati v dve leti trajajočem inovacijskem projektu pod naslovom »VLOGA ODRASLEGA PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH OTROKA« (projekt je tekel pod okriljem ZRSŠ), nas je spodbudilo, da z podobnim delom v vrtcu nadaljujemo. V vrtcu smo preko upodobitev, ki jih otroci ustvarijo s pomočjo likovnih dejavnostih prišli do spoznanja, da lahko kulturno dediščino izpostavimo kot vir spoznavnih, učečih in estetsko polnih navdihov. Odločili smo se, da preko projekta, ki teče pod okriljem Zavoda za šolstvo, razširimo in poglobimo znanje tudi na ostalih področjih umetnosti (ples, glasba, drama). Področje umetnosti lahko smotrno prepletamo z ostalimi področji dejavnosti predšolskega kurikula, izkušnje umetnosti pa so zaradi celovitosti doživljanja in ustvarjanja pomemben dejavnik uravnoteženega razvoja otroka. Pri otrocih želimo preko različnih umetniških področij spodbujati spoznavanje kulturne dediščine in jih še naprej spodbujati k ustvarjalnemu izražanju. Pri tem nam bodo pomagali Plesna šola Etnika s katero bomo odkrivali in iskali plese, ki so primerni za otroke in pričajo o zakladnici kulturne dediščine in Oddelek za etnologijo na Filozofski fakulteti. Z njihovo pomočjo bomo razmišljali o prazničnem letu Slovencev, iskali praznike, ki so primerni za praznovanja s predšolskim otrokom v vrtcu.
V mesecu
marcu smo se predstavili na posvetu Skupnosti vrtcev Slovenije,
ki je pod naslovom Kulturna dediščina v kurikulu vrtca potekal v
Portorožu. Preberite si
prispevek, ki ga je pripravila Anica Gruden.
Povezava na fotografije (v pripravi)
|
|
Unicef projekti: PUNČKA IZ CUNJ; POVEJ, SPREGOVORIMO O NASILJU; GLOBALNA EKONOMIJA, GLOBALNA SOLIDARNOST podpirajo našo vizijo in sovpadajo z cilji in vsebinami, ki jih podpiramo in razvijamo pri ostalih projektih. Dejavnosti na tak način obogatimo in jim dajemo neko višjo vrednost, predvsem s poudarkom na spoznavanju sebe, svoje domovine, medkulturnosti, solidarnosti, soočanju z razlikami in drugačnostjo.
Povezava na fotografije
|
|
Projekt v Sloveniji vodi Direkcija RS za ceste – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, namen le tega je spodbuditi pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev ter varnostnih pasov med vožnjo v avtomobilu. V vrtcu ga izvajamo v najstarejših skupinah tako da poskušamo preko igralnih situacij ozavestiti otroke o pomembni dosledni uporabi pasov in sedežev. Z ozaveščanjem staršev si pomagamo s pomočjo gradiv.
Povezava na fotografije
|
|
SPREMLJAVA LIKOVNEGA RAZVOJA OD 1.5 DO 6 LET
Raziskava
bo potekala pod okriljem Pedagoške fakultete, vodila jo
bo mag. Breda Jontes. Vanjo bodo vključene nekatere
vzgojiteljice, ki delajo v oddelkih 1 do 2 letnih otrok in bodo
spremljale otroke vso predšolsko obdobje. Namen raziskave je
slediti razvoju otrokove risbe in osvetliti pomen strokovnega
delavca pri tem.
|
|
Projekt
vodi Zavod za zdravstveno varstvo Ljubljana, ki
organizira več krajših izobraževanj za strokovne delavce, s
katerimi skuša vplivati na njihovo vzgojno ravnanje v vrtcu.
Skozi projekt ozaveščamo pomen zdrave prehrane, telesne
dejavnosti, medsebojnih odnosov, osebne higiene, varnega vedenja
in varnega fizičnega okolja.
|