Enota Vodmat Enota Klinični Center Bolnišnični oddelki Zgodovina vrtca

 

Enota Klinični Center

Prostori enote KC Vizija enote KC Projekti enote KC Aktualno

 

Projekti enote Klinični Center

 

 

 

 

MEDNARODNI PROJEKT »IDENTITETA MNOGOTERIH IZBIR« (»MULTIPLE CHOICE IDENTITY«)

 

Mednarodni projekt je nastal na pobudo prof. Wima Kratsborna iz Hanzehogeschool, Groningen, Nizozemska in je prijavljen v okviru mreže razvojnih raziskav Comemenius 2.1.

 

Projekt podpira mlade ljudi od 3-25 let pri oblikovanju in ustvarjanju svoje evropske identitete. Temelji na aktivnem, fleksibilnem, kritičnem, ustvarjalnem učenju, poteka pa v vrtcih, OŠ, srednjih in visokih šolah. Vanj so vključene države: Slovenija, Portugalska, Latvija, Nizozemska in Danska.

Vsebinsko podporo projektu v Sloveniji nudi prof. dr. Robi Kroflič, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani.

Po besedah prof. dr. Robi Krofliča naj bi s projektom poskušali oblikovati pogoje za čim zgodnejši vstop v procese oblikovanja lastne identitete, s tem da otrokom že v prvih letih ponudimo dejavnosti, ki jim pomagajo prepoznavati samega sebe, drugega (vrstnika in odraslo osebo) kot drugačnega, ter vzpostaviti odnose v skupnosti, ki dajejo potreben občutek varnosti, hkrati pa spodbujajo razvoj lastne individualnosti.

Zasnovana je internetna spletna stran www.europemci.com, ki otrokom, njihovim staršem in vzgojiteljem omogoča srečevanje z izkušnjami otrok v drugih delih Evrope in aktivno komunikacijo med strokovnim osebjem.

Temeljna izhodišča projekta so:

  • Človekove in otrokove pravice

  • Uporaba mnogoterih inteligenc (H. Gardner)

  • Sistemski način mišljenja

  • Poudarjena vloga umetnosti in estetike

  • Kreativnost

  • Zgodovina

  • Zagotavljanje primarnega okolja za razvoj petih umov prihodnosti (H. Gardner)

 

Izhodiščne teme:

IDENTITETA

DRUŽINA IN PRIJATELJSTVO

DOBRO DELO (marec 2007)

MOBILNOST IN MIGRACIJE (april/maj 2007)

DRUGI (december 2007)

V Sloveniji so poleg Vrtca Vodmat v projekt vključeni še OŠ Ledina (zgolj v prvem koraku), OŠ Log – Dragomer, Gimnazija Ravne na Koroškem in študentje Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani. Na spletnih straneh si lahko ogledate njihov način dela v projektu.

Projekt naj bi se zaključil do junija leta 2008.

 

Prispevki vezani na projekt:

   - Prof. dr. Robi Kroflič, Pomen umetnosti v predšolskem obdobju, predavanje.

 

 

Nazaj >>>

 

PROGRAM »EKO ŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA«

Že tretje leto smo vključeni v program »Ekošola kot način življenja«, ki poteka v okviru društva »DOVES« – Društvo za okoljevarstevnoizobraževanje Slovenije. Podpisali smo EKO LISTINO in pridobili ZELENO ZASTAVO ter s tem naziv EKO VRTEC.

Namen programa je načrtno in celostno uvajanje okoljske vzgoje v vsebine izvedbenega kurikula, s pomočjo metodologije 7 korakov, ki jih lahko primerjamo z ISO standardi 14001. Sam program v ospredje postavlja pomen odgovornega odnosa do okolja, ki ga udejanjamo preko izobraževanj, pridobivanja znanj s pomočjo katerega dejavno spreminjamo kulturo obnašanja in ravnanja do okolja. S programom se gradijo vrednote za odgovoren način našega bivanja na tem planetu.
Vsako leto kontinuiranim nalogam (ločevanje odpadkov, razvijanje pozitivne samopodobe) dodamo novo nalogo, letos se bomo posvetili ODNOSOM, začenši z odnosom do sebe, svojega telesa, družine, nadaljevali z odnosi v skupini, v vrtcu, širši okolici in seveda zaključili z odnosi do okolja.

Dejavnosti, ki jih izvajamo v okviru projekta: 

Nazaj >>>

 

PROJEKT POLLEN

Projekt razvija zgodnje učenje naravoslovja, ki vzpodbuja in usmerja k nastajanju znanja, pomembnega za kasnejši razvoj do narave in razumevanja dogajanj v naravi, kar se povezuje tudi s programom »Ekošola kot način življenja«. Projekt vodi Pedagoška fakulteta v Ljubljani, ki organizira izobraževanja za strokovne delavce, na podlagi katerih le ti kasneje izvajajo eksperimentalne delavnice z otroki.

 

 

UNICEF PROJEKTI

 

Unicef projekti: PUNČKA IZ CUNJ; POVEJ, SPREGOVORIMO O NASILJU; GLOBALNA EKONOMIJA, GLOBALNA SOLIDARNOST podpirajo našo vizijo in sovpadajo z cilji in vsebinami, ki jih podpiramo in razvijamo pri ostalih projektih. Dejavnosti na tak način obogatimo in jim dajemo neko višjo vrednost, predvsem s poudarkom na spoznavanju sebe, svoje domovine, medkulturnosti, solidarnosti, soočanju z razlikami in drugačnostjo.

 

Povezava na fotografije
Povezava na članke (v pripravi)



Nazaj >>>

 

MEDNARODNI PROJEKT PASOVČEK

 

Projekt v Sloveniji vodi Direkcija RS za ceste – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, namen le tega je spodbuditi pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev ter varnostnih pasov med vožnjo v avtomobilu. V vrtcu ga izvajamo v najstarejših skupinah tako da poskušamo  preko igralnih situacij ozavestiti otroke o pomembni dosledni uporabi pasov in sedežev. Z ozaveščanjem staršev si pomagamo s pomočjo gradiv.

 

Povezava na fotografije



Nazaj >>>

 

SPREMLJAVA LIKOVNEGA RAZVOJA OD 1.5 DO 6 LET

 

Raziskava bo potekala pod okriljem Pedagoške fakultete, vodila jo bo mag. Breda Jontes. Vanjo bodo vključene nekatere vzgojiteljice, ki delajo v oddelkih 1 do 2 letnih otrok in bodo spremljale otroke vso predšolsko obdobje. Namen raziskave je slediti razvoju otrokove risbe in osvetliti pomen strokovnega delavca pri tem.



Nazaj >>>

 

ZDRAVLJE V VRTCU

Projekt vodi Zavod za zdravstveno varstvo Ljubljana, ki organizira več krajših izobraževanj za strokovne delavce, s katerimi skuša vplivati na njihovo vzgojno ravnanje v vrtcu. Skozi projekt ozaveščamo pomen zdrave prehrane, telesne dejavnosti, medsebojnih odnosov, osebne higiene, varnega vedenja in varnega fizičnega okolja.



Nazaj >>>