Enota Klinični Center
|
Projekti enote Klinični Center
|
|
MEDNARODNI PROJEKT »IDENTITETA MNOGOTERIH IZBIR« (»MULTIPLE CHOICE IDENTITY«)
Mednarodni projekt je nastal na pobudo prof. Wima Kratsborna iz Hanzehogeschool, Groningen, Nizozemska in je prijavljen v okviru mreže razvojnih raziskav Comemenius 2.1.
Projekt podpira mlade ljudi od 3-25 let pri oblikovanju in ustvarjanju svoje evropske identitete. Temelji na aktivnem, fleksibilnem, kritičnem, ustvarjalnem učenju, poteka pa v vrtcih, OŠ, srednjih in visokih šolah. Vanj so vključene države: Slovenija, Portugalska, Latvija, Nizozemska in Danska. Vsebinsko podporo projektu v Sloveniji nudi prof. dr. Robi Kroflič, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani. Po besedah prof. dr. Robi Krofliča naj bi s projektom poskušali oblikovati pogoje za čim zgodnejši vstop v procese oblikovanja lastne identitete, s tem da otrokom že v prvih letih ponudimo dejavnosti, ki jim pomagajo prepoznavati samega sebe, drugega (vrstnika in odraslo osebo) kot drugačnega, ter vzpostaviti odnose v skupnosti, ki dajejo potreben občutek varnosti, hkrati pa spodbujajo razvoj lastne individualnosti. Zasnovana je internetna spletna stran www.europemci.com, ki otrokom, njihovim staršem in vzgojiteljem omogoča srečevanje z izkušnjami otrok v drugih delih Evrope in aktivno komunikacijo med strokovnim osebjem. Temeljna izhodišča projekta so:
Izhodiščne teme: DOBRO DELO (marec 2007) MOBILNOST IN MIGRACIJE (april/maj 2007) DRUGI (december 2007) V Sloveniji so poleg Vrtca Vodmat v projekt vključeni še OŠ Ledina (zgolj v prvem koraku), OŠ Log – Dragomer, Gimnazija Ravne na Koroškem in študentje Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani. Na spletnih straneh si lahko ogledate njihov način dela v projektu. Projekt naj bi se zaključil do junija leta 2008.
Prispevki vezani na projekt: - Prof. dr. Robi Kroflič, Pomen umetnosti v predšolskem obdobju, predavanje.
|
|
PROGRAM »EKO ŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA« Že tretje leto smo vključeni v program »Ekošola kot način življenja«, ki poteka v okviru društva »DOVES« – Društvo za okoljevarstevnoizobraževanje Slovenije. Podpisali smo EKO LISTINO in pridobili ZELENO ZASTAVO ter s tem naziv EKO VRTEC.
Namen programa je načrtno in
celostno uvajanje
okoljske vzgoje v
vsebine izvedbenega kurikula, s pomočjo metodologije 7 korakov,
ki jih lahko primerjamo z ISO standardi 14001. Sam program v
ospredje postavlja pomen odgovornega odnosa do okolja, ki ga
udejanjamo preko izobraževanj, pridobivanja znanj s pomočjo
katerega dejavno spreminjamo kulturo obnašanja in ravnanja do
okolja. S programom se gradijo vrednote za odgovoren način
našega bivanja na tem planetu. Dejavnosti, ki jih izvajamo v okviru projekta:
|
|
PROJEKT POLLEN Projekt razvija zgodnje učenje naravoslovja, ki vzpodbuja in usmerja k nastajanju znanja, pomembnega za kasnejši razvoj do narave in razumevanja dogajanj v naravi, kar se povezuje tudi s programom »Ekošola kot način življenja«. Projekt vodi Pedagoška fakulteta v Ljubljani, ki organizira izobraževanja za strokovne delavce, na podlagi katerih le ti kasneje izvajajo eksperimentalne delavnice z otroki.
|
|
Unicef projekti: PUNČKA IZ CUNJ; POVEJ, SPREGOVORIMO O NASILJU; GLOBALNA EKONOMIJA, GLOBALNA SOLIDARNOST podpirajo našo vizijo in sovpadajo z cilji in vsebinami, ki jih podpiramo in razvijamo pri ostalih projektih. Dejavnosti na tak način obogatimo in jim dajemo neko višjo vrednost, predvsem s poudarkom na spoznavanju sebe, svoje domovine, medkulturnosti, solidarnosti, soočanju z razlikami in drugačnostjo.
Povezava na fotografije
|
|
Projekt v Sloveniji vodi Direkcija RS za ceste – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, namen le tega je spodbuditi pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev ter varnostnih pasov med vožnjo v avtomobilu. V vrtcu ga izvajamo v najstarejših skupinah tako da poskušamo preko igralnih situacij ozavestiti otroke o pomembni dosledni uporabi pasov in sedežev. Z ozaveščanjem staršev si pomagamo s pomočjo gradiv.
Povezava na fotografije
|
|
SPREMLJAVA LIKOVNEGA RAZVOJA OD 1.5 DO 6 LET
Raziskava
bo potekala pod okriljem Pedagoške fakultete, vodila jo
bo mag. Breda Jontes. Vanjo bodo vključene nekatere
vzgojiteljice, ki delajo v oddelkih 1 do 2 letnih otrok in bodo
spremljale otroke vso predšolsko obdobje. Namen raziskave je
slediti razvoju otrokove risbe in osvetliti pomen strokovnega
delavca pri tem.
|
|
Projekt
vodi Zavod za zdravstveno varstvo Ljubljana, ki
organizira več krajših izobraževanj za strokovne delavce, s
katerimi skuša vplivati na njihovo vzgojno ravnanje v vrtcu.
Skozi projekt ozaveščamo pomen zdrave prehrane, telesne
dejavnosti, medsebojnih odnosov, osebne higiene, varnega vedenja
in varnega fizičnega okolja.
|