PRAVILA ŠOLSKEGA REDA OŠ IVANA CANKARJA LJUTOMER
 
[to je neurejeno-skrajšano besedilo. Samo za potrebe uporabe bookmark-ov pri ROM!]

Uvod
Pravice in obveznosti učencev
Orgiziranost učencev

Prihod v šolo, ...
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1. UVOD

Na podlagi 60. e člena Zakona o osnovni šoli (UL RS, št. 12 / 96,  spremembe in dopolnitve ZOŠ, UL RS,  št. 102 / 2008) in na podlagi Vzgojnega načrta osnovne šole Ivana Cankarja Ljutomer za šolsko leto 2008 / 2009 s pravili šolskega reda natančneje opredeljujemo dolžnosti in odgovornosti učencev, načine zagotavljanja varnosti, pravila obnašanja in ravnanja, določamo vzgojne ukrepe za posamezne kršitve pravil, organiziranost učencev, opravičevanje odsotnosti in sodelovanje pri zagotavljanju zdravstvenega varstva učencev.
S pravili zagotavljamo osnovno varnost učencev in delavcev šole ob upoštevanju pravic, opredeljenih v Zakonu o osnovni šoli ter drugih predpisih.
Pravila temeljijo na vrednotah in načelih vzgoje, zapisanih v vzgojnem načrtu šole, ki smo ga oblikovali  skupaj s starši in učenci in nas usmerjajo pri našem vzgojnem delovanju.
Pravila šolskega reda smo pripravili strokovni delavci v sodelovanju z učenci in starši.
Pravila šolskega reda sprejme svet šole na predlog ravnateljice, ki si predhodno pridobi mnenje učiteljskega zbora in sveta staršev.
Na začetek
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

2. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UČENCEV

Temeljne pravice in obveznosti učencev opredeljuje Zakon o osnovni šoli, poglavje IV. Pravice in dolžnosti učencev v osnovni šoli 50. do 57. člen in 5. do 13. člen.
Pravice in dolžnosti učencev obsegajo:
. organiziranost učencev;
. obveznosti učencev, ki posegajo v pravice drugih;
. obveznosti učencev do sebe;
. nesporne pravice;
. pridobljene pravice, ki se izgubijo, če so neizpolnjene obveznosti.
Pravice učenca v osnovni šoli so:
– da obiskuje pouk in druge vzgojno-izobraževalne dejavnosti;
– da pridobiva znanje, spretnosti in navade za vseživljenjsko učenje;
– da mu je v šoli zagotovljeno varno in spodbudno okolje;
– da šola organizira življenje in delo s spoštovanjem civilizacijskih vrednot in posebnosti različnih kultur;
– da šola zagotavlja enakopravno obravnavanje ne glede na spol, raso, etnično pripadnost, veroizpoved, socialni status družine in druge okoliščine;
– da šola zagotovi varovanje njegovih osebnih podatkov v skladu z zakonom in drugimi predpisi;
– da učitelji in drugi delavci šole spoštujejo njegovo osebnost in individualnost ter njegovo človeško dostojanstvo in pravico do zasebnosti;
– da mu je omogočeno tudi izven pouka pridobiti dodatno razlago in nasvet;
– da se pri pouku upošteva njegova radovednost in razvojne značilnosti, predznanje in individualne posebnosti;
– da pri pouku dobi kakovostne informacije, ki sledijo sodobnemu razvoju znanosti in stroke;
– da dobi o svojem delu sprotno, pravično in utemeljeno povratno informacijo;
– da dobi pri svojem delu pomoč in podporo, če to potrebuje;
– da svoji razvojni stopnji primerno sodeluje pri oblikovanju dnevov dejavnosti, ekskurzij, interesnih dejavnosti in prireditev šole;
– da se lahko svobodno izreče o vseh vprašanjih iz življenja in dela šole;
– da se vključuje v delo oddelčne skupnosti učencev, skupnosti učencev šole in šolskega parlamenta;
– da sodeluje pri ocenjevanju;
– da sodeluje pri dogovorjenih skupnih aktivnostih.
Dolžnosti učenca:
-  da mora redno obiskovati pouk v okviru obveznega programa in izpolnjevati obveznosti in naloge, določene z akti osnovne šole;
– da spoštuje pravice drugih učencev in delavcev šole in ima spoštljiv ter strpen odnos do individualnosti, človeškega dostojanstva, etnične pripadnosti, veroizpovedi, rase in spola;
– da izpolni osnovnošolsko obveznost;
– da izpolnjuje svoje učne in druge šolske obveznosti;
– da učencev in delavcev šole ne ovira in ne moti pri delu;
– da v šoli in izven šole skrbi za lastno zdravje in varnost ter ne ogroža zdravja in varnosti ter osebnostne integritete drugih učencev in delavcev šole;
– da spoštuje pravila hišnega reda;
– da varuje in odgovorno ravna s premoženjem šole, z lastnino učencev in delavcev šole;
– da se spoštljivo vede do drugih;
– da sodeluje pri urejanju šole in šolske okolice, kot se dogovorijo v oddelčni skupnosti ali skupnosti učencev šole;
– da sodeluje pri dogovorjenih oblikah dežurstva učencev.
Na začetek
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
3. ORGANIZIRANOST UČENCEV

Oddelčna skupnost
Temeljna oblika organiziranosti učencev je oddelčna skupnost, ki jo opredeljuje Zakon o osnovni šoli v 19. členu.  Učenci pri urah oddelčne skupnosti skupaj z razredni­kom obravnavajo posamezna vprašanja iz življenja in dela svoje skupnosti in šole ter oblikujejo predloge in pobude za boljše delo in razreševanje problemov:
. obravnavajo učni uspeh v oddelku in organizirajo medsebojno pomoč pri učenju;
. organizirajo pomoč sošolcem pri različnih težavah;
. obravnavajo kršitve in predlagajo načine ukrepanja in  preventivnega delovanja;
. dajejo pobude in predloge v zvezi s poukom, pro­gramom dnevov dejavnosti, ekskurzij, šolskih prireditev in interesnih dejavnosti;
. predlagajo razredniku ugotavljanje ustreznosti po­samezne ocene;
. sodelujejo pri ocenjevanju;
. oblikujejo predloge za pohvale, priznanja in nagrade učencem v oddelčni skupnosti;
. organizirajo različne oblike dežurstva v skladu s sprejetim hišnim redom in dogovorjenim letnim načrtom dežurstev;
. organizirajo različne akcije in prireditve;
. opravljajo druge naloge, za katere se dogovorijo.
Učenci oddelčne skupnosti na tajnih volitvah izvolijo dva predstavnika od­delka v skupnost učencev šole.
Skupnost učencev šole
Za uveljavljanje svojih pravic in interesov se oddelčne skupnosti preko svojih predstavnikov povezujejo v skupnost učencev šole. Skupnost učencev šole sprejme letni program dela.
Opravlja naslednje naloge:
 zbira pripombe in predloge oddelčnih skupnosti v zvezi s programom pouka, dnevov dejavnosti, ekskurzij, interesih dejavnosti, prireditev in drugih dejavnosti, ki jih organizira šola;
 spremlja uresničevanje pravic in dolžnosti učencev ter opozarja ravnatelja in svet šole na morebitne kršitve pravic učencev;
 organizira šolske prireditve, sodeluje pri izdajanju šolskega časopisa in informira učence o svoji dejavnosti;
 načrtuje in organizira skupne akcije (zbiralne akcije, solidarnostne akcije ipd.);
 predlaga izboljšave bivalnega okolja (lepši izgled, čistejše okolje) in sodeluje pri uresničitvi idej;
 oblikuje predloge za pohvale, nagrade in priznanja učencem;
-   opravlja druge naloge, za katere se dogovorijo učenci.
Skupnost učencev šole ima mentorja, ki ga imenuje ravnatelj izmed strokovnih delavcev šole. Mentorja lahko predlagajo predstavniki oddelčnih skupnosti. Pred imenovanjem mentorja si mora ravnatelj pridobiti mnenje skupnosti učencev šole.
Šolski parlament
Je izvršilni organ skupnosti učencev šole. Sestavljajo ga učenci, ki jih izvoli skupnost učencev šole. Število predstavnikov se določi glede na število oddel­kov v šoli, ne more pa biti manjše od 9.
Šolski parlament se skliče najmanj dvakrat letno. Skli­catelj šolskega parlamenta je ravnatelj, lahko pa tudi mentor skupnosti učencev šole. Pobudo za sklic šolskega parlamen­ta lahko da tudi predstavnik oddelčne skupnosti. Če dajo po­budo predstavniki vsaj treh oddelčnih skupnosti, je ravnatelj oziroma mentor dolžan sklicati šolski parlament.
Učiteljski zbor, svet staršev in svet šole vsaj enkrat letno obravnavajo predloge, mnenja in pobude učencev, ki so jih le-ti oblikovali v skupnosti učencev šole ali šolskem parlamentu.
Na začetek
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
4. PRIHOD V ŠOLO, VARSTVO IN SPREMSTVO

Šola ima za učence, starše, učitelje in obiskovalce tri vhode.
Učenci prihajajo v šolo od 6.00 do 8.00 ure.
Jutranje varstvo  za učence 1. razredov je organizirano od 6. ure. Po dogovoru se učencem prvega razreda lahko v JV do 7.00 ure pridružijo tudi ostali učenci. Starši otrok 1.  in 2. razreda pospremijo svojega otroka do učilnice.
Za učence vozače do 5. razreda je od 7. 00 ure organizirano varstvo v določeni učilnici.
Ostali učenci prihajajo v šolo 10 minut pred pričetkom pouka ali drugih dejavnosti. V šolo lahko prihajajo  tudi prej, če imajo dogovorjeno medsebojno pomoč ali opravljanje drugih zadolžitev. Naloge in učilnico določa razrednik.
Učence, ki še niso dopolnili 7 let, spremljajo v šolo in domov starši ali druga odgovorna oseba, ki so jo pooblastili  starši in o tem pisno obvestili šolo.  Učenci 1. in 2. razreda morajo nositi rumene rutice in odsevnike.
Odhod iz šole
Zadrževanje v šolskih prostorih po končanem pouku ali drugih dejavnostih ni dovoljeno. Učenci šolske prostore zapuščajo tiho in umirjeno.
Učenci iz šole ne smejo oditi med poukom in v odmorih brez dovoljenja razrednika. Izjemni odhodi so dovoljeni le ob ustnem ali pisnem obvestilu staršev in dovoljenju učitelja ali razrednika.
Na poti v šolo in iz nje učenci upoštevajo pravila prometne varnosti.
Na šolskem avtobusu in kombiju veljajo pravila, ki jih morajo upoštevati vsi učenci:
varno vstopanje in izstopanje brez prerivanja;
mlajšim učencem dajo prednost starejši učenci;
na avtobusu ni dovoljeno piti in jesti;
v času prevoza ni dovoljeno motiti voznika;
voznikova navodila morajo dosledno upoštevati.
Za upoštevanje pravil na AP, avtobusu in kombiju skrbijo voznik in starši. 
Pravila o prihodu, odhodu in spremstvu otrok, ki so v PB
Šola organizira podaljšano bivanje za učence od 1. do 5. razreda od 11.35 do 16.30 ure.
V času PB se učenci udeležujejo interesnih dejavnosti, glasbene šole, verouka in drugih dejavnosti.
Starši so dolžni vsako spremembo, ki je povezana z odhodom otroka iz PB,  pravočasno in pisno sporočiti učitelju v PB.
Po učence 1. razreda prihajajo starši ali pooblaščena oseba in z njimi odidejo domov.
Učenci vozači na matični šoli iz PB odidejo 20 minut pred odhodom avtobusa ali kombija.
Učenec mora pred odhodom domov pospraviti igrače in šolske potrebščine ter obvezno obvestiti učitelja.
Na začetek




___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________