PRAVILA ŠOLSKEGA REDA OŠ IVANA CANKARJA LJUTOMER
[to je neurejeno-skrajšano besedilo. Samo za potrebe uporabe
bookmark-ov pri ROM!]
Uvod
Pravice in obveznosti učencev
Orgiziranost učencev
Prihod v šolo, ...
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1. UVOD
Na podlagi 60. e člena Zakona o osnovni šoli (UL RS, št.
12 /
96, spremembe in dopolnitve ZOŠ, UL
RS, št. 102 / 2008) in na podlagi
Vzgojnega
načrta osnovne šole Ivana Cankarja Ljutomer za šolsko
leto 2008 / 2009 s
pravili šolskega reda natančneje opredeljujemo dolžnosti in
odgovornosti
učencev, načine zagotavljanja varnosti, pravila obnašanja in
ravnanja, določamo
vzgojne ukrepe za posamezne kršitve pravil, organiziranost
učencev,
opravičevanje odsotnosti in sodelovanje pri zagotavljanju zdravstvenega
varstva
učencev.
S pravili zagotavljamo osnovno varnost učencev in delavcev
šole ob upoštevanju pravic, opredeljenih v Zakonu o
osnovni šoli ter drugih
predpisih.
Pravila temeljijo na vrednotah in načelih vzgoje, zapisanih
v vzgojnem načrtu šole, ki smo ga oblikovali
skupaj s starši in učenci in nas usmerjajo pri
našem vzgojnem delovanju.
Pravila šolskega reda smo pripravili strokovni delavci v
sodelovanju z učenci in starši.
Pravila šolskega reda sprejme svet šole na predlog
ravnateljice, ki si predhodno pridobi mnenje učiteljskega zbora in
sveta
staršev.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UČENCEV
Temeljne pravice in obveznosti učencev opredeljuje Zakon o
osnovni šoli, poglavje IV. Pravice in dolžnosti učencev v
osnovni šoli 50. do
57. člen in 5. do 13. člen.
Pravice in dolžnosti učencev obsegajo:
. organiziranost učencev;
. obveznosti učencev, ki posegajo v pravice drugih;
. obveznosti učencev do sebe;
. nesporne pravice;
. pridobljene pravice, ki se izgubijo, če so neizpolnjene
obveznosti.
Pravice učenca v osnovni šoli so:
– da obiskuje pouk in druge vzgojno-izobraževalne
dejavnosti;
– da pridobiva znanje, spretnosti in navade za
vseživljenjsko učenje;
– da mu je v šoli zagotovljeno varno in spodbudno okolje;
– da šola organizira življenje in delo s
spoštovanjem
civilizacijskih vrednot in posebnosti različnih kultur;
– da šola zagotavlja enakopravno obravnavanje ne glede na
spol,
raso, etnično pripadnost, veroizpoved, socialni status družine in druge
okoliščine;
– da šola zagotovi varovanje njegovih osebnih podatkov v
skladu z zakonom in drugimi predpisi;
– da učitelji in drugi delavci šole spoštujejo
njegovo
osebnost in individualnost ter njegovo človeško dostojanstvo in
pravico do
zasebnosti;
– da mu je omogočeno tudi izven pouka pridobiti dodatno
razlago in nasvet;
– da se pri pouku upošteva njegova radovednost in razvojne
značilnosti, predznanje in individualne posebnosti;
– da pri pouku dobi kakovostne informacije, ki sledijo
sodobnemu razvoju znanosti in stroke;
– da dobi o svojem delu sprotno, pravično in utemeljeno
povratno informacijo;
– da dobi pri svojem delu pomoč in podporo, če to potrebuje;
– da svoji razvojni stopnji primerno sodeluje pri
oblikovanju dnevov dejavnosti, ekskurzij, interesnih dejavnosti in
prireditev
šole;
– da se lahko svobodno izreče o vseh vprašanjih iz
življenja
in dela šole;
– da se vključuje v delo oddelčne skupnosti učencev,
skupnosti učencev šole in šolskega parlamenta;
– da sodeluje pri ocenjevanju;
– da sodeluje pri dogovorjenih skupnih aktivnostih.
Dolžnosti učenca:
- da mora redno
obiskovati pouk v okviru obveznega programa in izpolnjevati obveznosti
in
naloge, določene z akti osnovne šole;
– da spoštuje pravice drugih učencev in delavcev
šole in ima
spoštljiv ter strpen odnos do individualnosti, človeškega
dostojanstva, etnične
pripadnosti, veroizpovedi, rase in spola;
– da izpolni osnovnošolsko obveznost;
– da izpolnjuje svoje učne in druge šolske obveznosti;
– da učencev in delavcev šole ne ovira in ne moti pri delu;
– da v šoli in izven šole skrbi za lastno zdravje
in varnost
ter ne ogroža zdravja in varnosti ter osebnostne integritete drugih
učencev in
delavcev šole;
– da spoštuje pravila hišnega reda;
– da varuje in odgovorno ravna s premoženjem šole, z
lastnino učencev in delavcev šole;
– da se spoštljivo vede do drugih;
– da sodeluje pri urejanju šole in šolske okolice,
kot se
dogovorijo v oddelčni skupnosti ali skupnosti učencev šole;
– da sodeluje pri dogovorjenih oblikah dežurstva učencev.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. ORGANIZIRANOST UČENCEV
Oddelčna skupnost
Temeljna oblika organiziranosti učencev je oddelčna
skupnost, ki jo opredeljuje Zakon o osnovni šoli v 19. členu. Učenci pri urah oddelčne skupnosti skupaj z
razrednikom obravnavajo posamezna vprašanja iz življenja in
dela svoje
skupnosti in šole ter oblikujejo predloge in pobude za
boljše delo in
razreševanje problemov:
. obravnavajo učni uspeh v oddelku in organizirajo
medsebojno pomoč pri učenju;
. organizirajo pomoč sošolcem pri različnih težavah;
. obravnavajo kršitve in predlagajo načine ukrepanja in preventivnega delovanja;
. dajejo pobude in predloge v zvezi s poukom, programom
dnevov dejavnosti, ekskurzij, šolskih prireditev in interesnih
dejavnosti;
. predlagajo razredniku ugotavljanje ustreznosti posamezne
ocene;
. sodelujejo pri ocenjevanju;
. oblikujejo predloge za pohvale, priznanja in nagrade
učencem v oddelčni skupnosti;
. organizirajo različne oblike dežurstva v skladu s
sprejetim hišnim redom in dogovorjenim letnim načrtom dežurstev;
. organizirajo različne akcije in prireditve;
. opravljajo druge naloge, za katere se dogovorijo.
Učenci oddelčne skupnosti na tajnih volitvah izvolijo dva
predstavnika oddelka v skupnost učencev šole.
Skupnost učencev šole
Za uveljavljanje svojih pravic in interesov se oddelčne
skupnosti preko svojih predstavnikov povezujejo v skupnost učencev
šole. Skupnost
učencev šole sprejme letni program dela.
Opravlja naslednje naloge:
– zbira pripombe in
predloge oddelčnih skupnosti v zvezi s programom pouka, dnevov
dejavnosti,
ekskurzij, interesih dejavnosti, prireditev in drugih dejavnosti, ki
jih
organizira šola;
– spremlja
uresničevanje pravic in dolžnosti učencev ter opozarja ravnatelja in
svet šole
na morebitne kršitve pravic učencev;
– organizira šolske
prireditve, sodeluje pri izdajanju šolskega časopisa in
informira učence o
svoji dejavnosti;
– načrtuje in
organizira skupne akcije (zbiralne akcije, solidarnostne akcije ipd.);
– predlaga izboljšave
bivalnega okolja (lepši izgled, čistejše okolje) in
sodeluje pri uresničitvi
idej;
– oblikuje predloge
za pohvale, nagrade in priznanja učencem;
- opravlja druge
naloge, za katere se dogovorijo učenci.
Skupnost učencev šole ima mentorja, ki ga imenuje ravnatelj
izmed strokovnih delavcev šole. Mentorja lahko predlagajo
predstavniki
oddelčnih skupnosti. Pred imenovanjem mentorja si mora ravnatelj
pridobiti
mnenje skupnosti učencev šole.
Šolski parlament
Je izvršilni organ skupnosti učencev šole. Sestavljajo ga
učenci, ki jih izvoli skupnost učencev šole. Število
predstavnikov se določi
glede na število oddelkov v šoli, ne more pa biti
manjše od 9.
Šolski parlament se skliče najmanj dvakrat letno.
Sklicatelj
šolskega parlamenta je ravnatelj, lahko pa tudi mentor skupnosti
učencev šole.
Pobudo za sklic šolskega parlamenta lahko da tudi
predstavnik oddelčne
skupnosti. Če dajo pobudo predstavniki vsaj treh oddelčnih
skupnosti, je
ravnatelj oziroma mentor dolžan sklicati šolski parlament.
Učiteljski zbor, svet staršev in svet šole vsaj enkrat
letno
obravnavajo predloge, mnenja in pobude učencev, ki so jih le-ti
oblikovali v
skupnosti učencev šole ali šolskem parlamentu.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. PRIHOD V ŠOLO, VARSTVO IN SPREMSTVO
Šola ima za učence, starše, učitelje in obiskovalce tri
vhode.
Učenci prihajajo v šolo od 6.00 do 8.00 ure.
Jutranje varstvo za
učence 1. razredov je organizirano od 6. ure. Po dogovoru se učencem
prvega
razreda lahko v JV do 7.00 ure pridružijo tudi ostali učenci.
Starši otrok
1. in 2. razreda pospremijo svojega
otroka do učilnice.
Za učence vozače do 5. razreda je od 7. 00 ure organizirano
varstvo v določeni učilnici.
Ostali učenci prihajajo v šolo 10 minut pred pričetkom pouka
ali drugih dejavnosti. V šolo lahko prihajajo
tudi prej, če imajo dogovorjeno medsebojno pomoč ali opravljanje
drugih
zadolžitev. Naloge in učilnico določa razrednik.
Učence, ki še niso dopolnili 7 let, spremljajo v šolo in
domov starši ali druga odgovorna oseba, ki so jo pooblastili starši in o tem pisno obvestili
šolo. Učenci 1. in 2. razreda
morajo nositi rumene rutice in
odsevnike.
Odhod iz šole
Zadrževanje v šolskih prostorih po končanem pouku ali drugih
dejavnostih ni dovoljeno. Učenci šolske prostore
zapuščajo tiho in umirjeno.
Učenci iz šole ne smejo oditi med poukom in v odmorih brez
dovoljenja razrednika. Izjemni odhodi so dovoljeni le ob ustnem ali
pisnem
obvestilu staršev in dovoljenju učitelja ali razrednika.
Na poti v šolo in iz nje učenci upoštevajo pravila
prometne
varnosti.
Na šolskem avtobusu in kombiju veljajo pravila, ki jih
morajo upoštevati vsi učenci:
varno vstopanje in izstopanje brez prerivanja;
mlajšim učencem dajo prednost starejši učenci;
na avtobusu ni dovoljeno piti in jesti;
v času prevoza ni dovoljeno motiti voznika;
voznikova navodila morajo dosledno upoštevati.
Za upoštevanje pravil na AP, avtobusu in kombiju skrbijo
voznik in starši.
Pravila o prihodu, odhodu in spremstvu otrok, ki so v PB
Šola organizira podaljšano bivanje za učence od 1. do 5.
razreda od 11.35 do 16.30 ure.
V času PB se učenci udeležujejo interesnih dejavnosti,
glasbene šole, verouka in drugih dejavnosti.
Starši so dolžni vsako spremembo, ki je povezana z odhodom
otroka iz PB, pravočasno in pisno
sporočiti učitelju v PB.
Po učence 1. razreda prihajajo starši ali pooblaščena
oseba
in z njimi odidejo domov.
Učenci vozači na matični šoli iz PB odidejo 20 minut pred
odhodom avtobusa ali kombija.
Učenec mora pred odhodom domov pospraviti igrače in šolske
potrebščine ter obvezno obvestiti učitelja.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________